Darius_2508 3 Napisano 23 Maja 2017 Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 Witam wszystkich Mam irytujący problem i proszę Was o pomoc w rozwiązaniu. Każdego dnia pod wieczór spada zasięg wi-fi na 3-4 kreski, czasami przez jakiś czas wraca na maksymalny zasięg 5 kresek po czy znowu spada. Praktycznie uniemożliwia to normalne korzystanie z internetu - strony wczytują się przez kilka minut, o youtube nawet nie wspominając. Co może być przyczyną? W menadżerze urządzeń brak wykrzykników, system windows niedawno po formacie. Nie dam sobie ręki uciąć, ale przed formatem problem chyba nie występował. Problem występuje zarówno gdy korzystam z internetu od dostawcy, jak również poprzez transfer danych ze smartfona więc wina leży po stronie komputera/systemu. Proszę o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3911 Napisano 23 Maja 2017 Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 Przed formatem system był ten sam(jaki) ? Sterowniki do płyty głównej wgrane po formacie ? Cytuj Link to post Share on other sites
Darius_2508 3 Napisano 23 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 Tak system taki sam - Windows 8.1. Sterowniki chyba wgrane - brak wykrzykników w menadżerze urządzeń. Cytuj Link to post Share on other sites
Pankracy666 312 Napisano 23 Maja 2017 Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 Przypadkiem Ci się router nie przegrzewa ? Miałem podobny przypadek jak postawiłem na swój stację dokująca od telefonu domowego . Grzał się bidula aż coś w nim brzęczało. Po usunięciu stacji wszystko wróciło do normy. Druga rzecz może router wysiada i zaczyna grymasić. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3911 Napisano 23 Maja 2017 Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 Po formacie systemu,powinieneś wgrać wszystkie sterowniki płyty głównej (chipset itd) jeszcze raz... Cytuj Link to post Share on other sites
broodeeck 527 Napisano 23 Maja 2017 Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 (edytowane) Podlacz laptopa przez kabel i zobacz czy masz spadki predkosci wieczorem na kablu lub ping jest zbyt duzy. Jezeli na kablu wszystko jest ok to wejdz w ustawienia routera i przestaw kanaly dla polaczenia 2.4 GHz. Masz 13 kanalow do wyboru i mozliwe, ze masz ustawiony taki jaki maja Twoi sasiedzi w soim domu i sie zaklocacie nawzajem. Przestawiaj kanaly bedac podlaczonym przez kabel LAN, odepnij kabel i rob testy wifi. Zostaw kanal, ktory dziala najlepiej. Jezeli to nie pomoze, to najprawdopodobniej masz cos nie tak z routerem z tym, ze uszkodzony router dzialal by zle przez caly czas a nie tylko wieczorem. Edytowane 23 Maja 2017 przez broodeeck 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3911 Napisano 23 Maja 2017 Udostępnij Napisano 23 Maja 2017 @up - mądra droga rozumowania. Gdyby to były sterowniki (jak napisałem),to problemy by występowały cały czas a nie tylko w pewnych godzinach... Cytuj Link to post Share on other sites
Darius_2508 3 Napisano 24 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2017 jak wejść w ustawienia routera? Cytuj Link to post Share on other sites
broodeeck 527 Napisano 24 Maja 2017 Udostępnij Napisano 24 Maja 2017 (edytowane) Musisz znać wewnętrzny ip address swojego routera. Powinieneś mieć naklejkę na routerze z danymi. Możesz tez zobaczyć jakie masz ip w swoim laptopie i np jeżeli Twój laptop ma 192.168.1.23 to Twój router będzie miał zapewne 192.168.1.1 czyli 3 pierwsze cyfry będą takie same ale ostatnia będzie 1 lub 254. Oczywiście musisz znać tez nazwę użytkownika i hasło dostępu. Edytowane 24 Maja 2017 przez broodeeck Cytuj Link to post Share on other sites
roman106 124 Napisano 25 Maja 2017 Udostępnij Napisano 25 Maja 2017 Na telefonie odpal WiFi Analyzer i sprawdź czy routery sąsiadów nie działają na tym samym kanale. Oczywiście sprawdzaj wieczorem, kiedy zasięg spada. Aplikacja ta podpowie również który kanał najlepiej ustawić w swoim routerze. Cytuj Link to post Share on other sites
Darius_2508 3 Napisano 27 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2017 ściągnąłem, odpaliłem, ale kompletnie nie potrafię "oczytać" tych wykresów liczb... Cytuj Link to post Share on other sites
broodeeck 527 Napisano 27 Maja 2017 Udostępnij Napisano 27 Maja 2017 Udalo Ci sie zalogowac do routera? Jak nie wiesz jak sobie to naprawic to zadzwon o pomoc. Nie wiem kto jest Twoim dostawca internetowym ale zadzwon do nich na infolinie i popros by Ci sprawdzili te ustawienia kanalow dla wifi. Cytuj Link to post Share on other sites
roman106 124 Napisano 27 Maja 2017 Udostępnij Napisano 27 Maja 2017 ściągnąłem, odpaliłem, ale kompletnie nie potrafię "oczytać" tych wykresów liczb... Na pierwszym ekranie masz listę sieci WiFi. Sprawdź, czy Twoja sieć nie ma takiego samego kanału jak obca sieć. Na drugim ekranie masz listę kanałów z gwiazdkami. Jeśli ilość gwiazdek na kanale jest mała, znaczy to, że kanał jest obciążony. Najlepsze kanały są z maksymalną ilością gwiazdek. Jak nie orientujesz się, daj zrzuty z aplikacji. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.