blaven 304 Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 Dzień dobry wszystkim, Na wstępie informuję wszystkich, iż nie jest to stricte temat GPU. Co prawda, kręci się wokół karty graficznej, ale clou sprawy jest realizacja gwarancji przez Morele.net. Tak więc w skrócie "o co chodzi": Wysłałem kartę graficzną na gwarancję (jestem drugim właścicielem). Karta wróciła, a i owszem, lecz do pierwotnego właściciela. Po kontakcie z obsługą dostałem informację, że prawdopodobnie we wtorek (dzisiaj) dotrze do mnie + klasyczne "przepraszamy". Jeszcze w miniony piątek próbowałem dowiedzieć się jak się sprawy mają, gdyż żadnego odzewu nie było, ale było zbyt późno by czegoś się dowiedzieć. No cóż, zostało mi czekać do wtorku. Oczywiście, żadnej informacji o liście przewozowym na maila nie dostałem, paczki również nie ma, więc znów dzwonię tylko po to, by dowiedzieć się, że nie ma żadnych informacji o moim zgłoszeniu i jak tylko coś się wyjaśni, to do 24h dostanę informację. Zupełnie jakbym cofnął się w czasie do samego początku tego zgłoszenia.Teraz podsumowanie:1). Przede wszystkim, każdy kto to czyta może wyciągnąć należyte wnioski z historii (moje są takie, że o ile to możliwe, to należy unikać Morele, a jeżeli nie jest to możliwe, to kupować produkty, których realizacja gwarancji nie odbywa się przez sprzedawcę, lecz bezpośrednio producenta/dystrybutora). 2). Czy macie jakieś pomysły poza pismem z UOKiK? Myślałem, że wystarczy poczekać, ale jak po blisko tygodniu czekania (na odesłanie karty od poprzedniego właściciela do mnie, gdyż cały proces gwarancji trwa już kilka tygodni) okazuje się, że licznik się zeruje, a sprawa rozpoczyna na nowo... W moc oficjalnych skarg przez stronę Morele również nie wierzę.Będę wdzięczny za pomysły, a jeżeli na żaden dobry nie traficie, to przynajmniej może komuś przydać się powyższa historia (btw. na fanpage'u FB Morele można natrafić na kilka podobnych przypadków). Cytuj Link to post Share on other sites
maniuox 27 Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 (edytowane) czy mam rozumiec ze osoba od ktorej kupiles uzywanego R9 270X ma teraz w domu nowiutkiego radeona ? bo na niego zostala zrealizowan ,,twoja,, reklamacja i on jest prawnym podmiotem do realizacji procesu gwarancyjnego na jego dane adres zostala wystawioan faktura hahaahah szukaj teraz tej karty na allegro i kup od niego 2x ten sam produkt napewno juz wystawil na aukcje nowke R9 270X moze ci sprzeda po promocyjnej cenie jako jego staly klient /e Bełkot dad Edytowane 16 Sierpnia 2016 przez dadulek Cytuj Link to post Share on other sites
MQK 701 Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 Kolego miales pomóc, a ty sie nabijasz z autora tematu! Cytuj Link to post Share on other sites
blaven 304 Napisano 16 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 czy mam rozumiec ze osoba od ktorej kupiles uzywanego R9 270X ma teraz w domu nowiutkiego radeona ? bo na niego zostala zrealizowan ,,twoja,, reklamacja i on jest prawnym podmiotem do realizacji procesu gwarancyjnego na jego dane adres zostala wystawioan faktura hahaahah szukaj teraz tej karty na allegro i kup od niego 2x ten sam produkt napewno juz wystawil na aukcje nowke R9 270X moze ci sprzeda po promocyjnej cenie jako jego staly klient Bardzo pomocne. Musisz być niezwykle popularny za swoje celne uwagi. Otóż kartę reklamowałem ze swojego konta, z informacją gdzie kartę odesłać, a faktura (a wiec i jedyna wzmianka o innym adresie), to był jedynie załącznik. Nawet człowiek z Morele zauważył błąd. Problemem jest natomiast fakt, że z ustalenia problemu nic nie wynikło. Nie martwię się o powrót karty, a jedynie o czas jaki będzie to trwało. Nie zamierzam teraz przez kilka miesięcy się kłócić. Cytuj Link to post Share on other sites
lucjanos 38 Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 (edytowane) No cóż, obsługa gwarancyjna w Polsce to temat rzeka. A sprowadza się właściwe do, pisząc kolokwialnie, "olania" konsumenta. Ja pracując na co dzień w firmie sprzedającej produkty IT znam temat od podszewki. Powalczyć możesz i w zasadzie powinieneś, ale i tak jest szansa, że zanim zobaczysz swoja kartę, to minie sporo czasu. Ja osobiście, gdy jestem zmuszony do wysłania swojego sprzętu na naprawę gwarancyjną, w jego zastępstwie kupuję po prostu nowy/inny egzemplarz/model. Niestety, my konsumenci w tym kraju, jesteśmy traktowani już po zakupie jako zło konieczne. Ty akurat padłeś ofiarą sprzedażowego molocha, który pewnie dla cięcia kosztów zatrudnia połowę potrzebnych pracowników za 1300 złotych. Tak więc się nie dziw. Z drugiej strony takie coś nie powinno zostać bez Twojego odzewu, bo bierność rodzi patologię. Możesz im zasunąć przepisami. Poniżej masz linka, do opisu podstaw reklamacji oraz procedur ustawy obowiązującej do 24 grudnia 2014 roku oraz od 25 grudnia 2014 roku https://prokonsumencki.pl/blog/reklamacja-towaru-przez-konsumenta-przed-i-po-25-grudnia-2014-roku-czyli-co-zmieni-nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta/ Edytowane 16 Sierpnia 2016 przez lucjanos 1 Cytuj Link to post Share on other sites
stalkerpl 129 Napisano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 chyba to nie dotyczy tylko morele, wysłałem na gwarancje karte do techplanet, oczywiscie pomijam ze nic nie zrobili ale po 2 tygodniach odeslali mi na adres na ten ktory kiedyś mi wyslali, zamiast na aktualny do takich firm chyba trzeba załączać drukowaną instrukcje, czego oczekuje się bo wychodzą pózniej takie cyrki Cytuj Link to post Share on other sites
blaven 304 Napisano 16 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2016 @@lucjanos, Dzięki za link.Lektura ciekawa, acz w tym wypadku nie wiele mi daje. Kartę musiałem oddać na gwarancję, gdyż miała już ponad 3 lata (MSI daje 36 miesięcy). Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.