Skocz do zawartości

Nagminne rozłączanie WiFi.


Recommended Posts

Dzień dobry.

 

Mam problem z ciągle rozłączającym się Internetem po WiFi.

Ciągle to znaczy kilkanaście do kilkudziesięciu razy dziennie.

Laptop to DELL E6430, mam go od miesiąca, odziedziczony po kimś, w związku z tym postawiłam Windowsa 7 Professional od nowa.

System oczywiście legalny, aktywowany oryginalnym kodem.

Sterowniki aktualne, pobrane ze strony producenta konkretnie pod ten model.

Oprogramowanie routera aktualne.

Wszystkie parametry komputera ustawione na wysoką wydajność, również opcje zasilania ustawiłam tak, by sieci nie rozłączało nigdy.

Router to HUAWEI E5573 z kartą PLAY.

 

Do tej sieci podłączone są dwa laptopy i tylko na moim jest problem.

 

Problem pojawił się około 2 tygodni temu, bez konkretnej przyczyny, bez zmian w użytkowaniu. Chyba.

 

Czy ktoś ma jakiś pomysł w czym może być problem?

 

Będę wdzięczna za pomoc.

Dorota

 

Link to post
Share on other sites

"PLAY" i wszystko jasne :)

Raz miałem tel. służbowy z playem i co chwila gubił zasięg w centrum warszawy, więc jeżeli w innej sieci wifi nie masz takich problemów to ja bym stawiał właśnie na tą wspaniałą sieć.

 

Sprawdź u kogoś czy w jakieś kawiarni czy problem tam też występuje. 

Edytowane przez SirMichael
Link to post
Share on other sites

Ehh... w pierwszym poście są odpowiedzi na Wasze sugestie - to nie może być wina PLAY ani zawieszania się routera - dwa podłączone laptopy - tylko na moim jest problem.

 

Opcje zasilania są ustawione na maksymalną wydajność.

 

Szukałam już pomocy, przetestowałam sugestie dostępne w Internecie - dopiero wtedy postanowiłam poradzić się na forum z nadzieją, że może ktoś, coś...

Link to post
Share on other sites

Dodatkowe informacje.

 

Nie cierpię systemowych narzędzi do rozwiązywania problemów, bo chyba jeszcze nigdy nie znalazły dla mnie rozwiązania, ale postanowiłam odpalić je w momencie gdy znów sieć się rozłączy.

I cudem udało mu się problem znaleźć. Zakomunikował mi, że "Brama domyślna jest niedostępna". Nie mam pojęcia co to jest i o co chodzi, ale niby naprawił.

Zobaczymy co będzie dalej - dam znać.


Sprawdź na najnowszym sterowniku Intela https://downloadcenter.intel.com/download/26467/Intel-PROSet-Wireless-Software-and-Drivers-for-Windows-7-?product=59471 Te ze strony Della będą nieaktualne.

Zaczekam jeszcze chwilę z Twoim pomysłem, zobaczę, czy to z bramą zadziała.

Edytowane przez dedorka
Link to post
Share on other sites

Właśnie pisałam posta, że problem został rozwiązany, ponieważ od wczorajszej mojej ostatniej wiadomości ani razu mnie nie rozłączyło... gdy własnie mnie rozłączyło. Po raz pierwszy. Kurde, nie wiem co jest grane.

Znowu uruchomiłam diagnostykę sieci, błąd ten sam, ale wygenerowałam tym razem raport.

 

Załączam, może ktoś na coś wpadnie?

 

Strona 1 z 4
Diagnostyka sieci systemu Windows
Znalezione problemy
Brama domyślna jest niedostępna Naprawiony
Zresetuj kartę sieciową „Połączenie sieci bezprzewodowej” Ukończono
Zbadaj problemy z routerem lub modemem szerokopasmo... Nieuruchomiony
Znalezione problemy
 Brama domyślna jest niedostępna Naprawiony
Brama domyślna to urządzenie, które łączy komputer lub sieć lokalną z
Internetem. Zwykle bramą domyślną jest router lub modem szerokopasmowy.
Zresetuj kartę sieciową „Połączenie sieci bezprzewodowej” Ukończono
Może to niekiedy rozwiązać tymczasowy problem.
Dziennik diagnostyki sieci
Nazwa pliku: 322E36AD-A960-4F4F-A37C-7A3A404EA061.Repair.Admin.1.etl
Zbadaj problemy z routerem lub modemem
szerokopasmowym
Nieuruchomiony
Jeśli komputer jest połączony z punktem dostępowym do Internetu lub siecią z
domeną, skontaktuj się z administratorem sieci. W przeciwnym razie: 1. Wyłącz
urządzenie lub odłącz od zasilania. 2. Gdy wszystkie kontrolki na urządzeniu
zostaną wyłączone, poczekaj co najmniej 10 sekund. 3. Włącz urządzenie lub
podłącz ponownie do gniazda zasilania. Aby ponownie uruchomić router lub
modem z wbudowaną baterią, naciśnij i szybko zwolnij przycisk Reset.
Szczegóły wykrywania
Informacje diagnostyczne (Karta Sieciowa)
Szczegółowe informacje diagnozy karta sieciowa:
Informacje o sterowniku karty sieciowej Połączenie sieci bezprzewodowej:
Opis . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6205
Producent . . . . . . . . . . . : Intel Corporation
Dostawca . . . . . . . . . . . : Intel
Wersja . . . . . . . . . . . . : 15.9.0.5
Nazwa pliku Inf . . . . . . . . : C:\Windows\INF\oem32.inf
Data pliku Inf . . . . . . . . : 16 czerwca 2013 12:08:54
Nazwa sekcji . . . . . . . . . : Install_MPCIEX_Dell_6205_AGN_2x2_HMC_WIN7_64_MOW
Identyfikator sprzętu . . . . . : pci\ven_8086&dev_0082&subsys_13218086
Flagi stanu wystąpienia . . . . . : 0x180200a
Kod stanu menedżera urządzeń . : 0
IfType . . . . . . . . . . . . : 71
Fizyczny typ nośnika . . . . . : 9
Informacje diagnostyczne (Łączność Bezprzewodowa)
Szczegółowe informacje diagnozy łączność bezprzewodowa:
Informacje o diagnozowanym połączeniu
Identyfikator GUID interfejsu: 5cb4884a-22f8-4117-809d-fef7b4501fd5
Nazwa interfejsu: Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6205
Typ interfejsu: Macierzysta sieć WiFi
Zdiagnozowano incydent związany z połączeniem
Identyfikator autokonfiguracji: 1
Identyfikator połączenia: 2
Podsumowanie stanu połączenia
Połączenie uruchomione o: 2017-01-25 07:54:44-310
Zgodność profilów: Sukces
Skojarzenie wstępne: Sukces
Skojarzenie: Sukces
Zabezpieczenia i uwierzytelnianie: Sukces
Lista widocznych punktów dostępu: razem elementów (14), wyświetlonych elementów (14)
BSSID Urządzenie warstwy fizycznej typu BSS Sygnał(dB) Kanał/częst. SSID
-------------------------------------------------------------------------
7C-11-CB-78-84-BA Infrastruktura <nieznany> -45 9 HUAWEI mm
A4-2B-B0-B6-13-14 Infrastruktura <nieznany> -82 9 ZSM-S3P
38-F8-89-03-0D-78 Infrastruktura <nieznany> -80 1 B593-6048
20-25-64-92-19-0B Infrastruktura <nieznany> -86 11 multimedia_
18-A6-F7-A1-D6-2E Infrastruktura <nieznany> -84 7 TP-LINK_A1D62F
C4-E9-84-38-4A-D6 Infrastruktura g -86 6 WOM6




Strona 2 z 4
A4-2B-B0-D3-F6-20 Infrastruktura <nieznany> -90 4 ZSM SP
BC-75-74-54-9B-E6 Infrastruktura <nieznany> -88 5 HUAWEI-B315-9BE6
0C-F8-93-D6-74-E0 Infrastruktura <nieznany> -80 1 multimedia_skonfiguruj_wifi
C0-C5-22-EA-6E-28 Infrastruktura <nieznany> -89 1 multimedia_domek
08-10-78-9A-68-6B Infrastruktura <nieznany> -76 6 8level_net
00-27-19-E7-1E-D0 Infrastruktura g -84 6 TP-LINK_E71ED0
E8-94-F6-3D-58-4A Infrastruktura <nieznany> -86 11 TP-LINK_3D584A
00-23-69-CE-AD-C8 Infrastruktura g -84 7 -=ElektrykN=-
Historia połączeń
Informacje dla identyfikatora autokonfiguracji 1
Lista widocznych sieci: razem elementów (12), wyświetlonych elementów (12)
Urządzenie warstwy fizycznej typu BSS Zabezpieczenia Sygnał(RSSI) Zgodne SSID
------------------------------------------------------------------------------
Infrastruktura <nieznany> Tak 93 Tak HUAWEI mm
Infrastruktura <nieznany> Tak 30 Tak ZSM-S3P
Infrastruktura <nieznany> Tak 25 Tak B593-6048
Infrastruktura <nieznany> Tak 26 Tak multimedia_
Infrastruktura <nieznany> Tak 23 Tak TP-LINK_A1D62F
Infrastruktura g Tak 15 Tak WOM6
Infrastruktura <nieznany> Tak 20 Tak ZSM SP
Infrastruktura <nieznany> Tak 16 Tak HUAWEI-B315-9BE6
Infrastruktura <nieznany> Tak 20 Tak multimedia_skonfiguruj_wifi
Infrastruktura <nieznany> Tak 21 Tak multimedia_domek
Infrastruktura <nieznany> Tak 25 Tak B683-86E3
Infrastruktura <nieznany> Tak 35 Tak 8level_net
Lista preferowanych sieci: 1 elem.
Profil: HUAWEI mm
Identyfikator SSID: HUAWEI mm
Długość SSID: 9
Typ połączenia: Infrastruktura
Zabezpieczenia: Tak
Ustaw według zasad grupy: Nie
Połącz, nawet jeśli sieć nie wykonuje emisji: Nie
Możliwe połączenie: Tak
Informacje dla identyfikatora połączenia 2
Połączenie uruchomione o: 2017-01-25 07:54:44-310
Identyfikator autokonfiguracji: 1
Profil: HUAWEI mm
Identyfikator SSID: HUAWEI mm
Długość SSID: 9
Typ połączenia: Infrastruktura
Zabezpieczenia: Tak
Skojarzenie wstępne i skojarzenie
Ustawienia łączności dostarczone przez producenta sprzętu (IHV): Nie
Ustawienia zabezpieczeń dostarczone przez producenta sprzętu (IHV): Nie
Profil odpowiada wymaganiom sieciowym: Sukces
Stan skojarzenia wstępnego: sukces
Stan skojarzenia: powodzenie
Ostatni punkt dostępu: 7c-11-cb-78-84-ba
Zabezpieczenia i uwierzytelnianie
Skonfigurowany typ zabezpieczeń: WPA2-PSK
Skonfigurowany typ szyfrowania: CCMP(AES)
Protokół 802.1X: Nie
Zainicjowano wymianę kluczy: Tak
Odebrano klucz emisji pojedynczej: Tak
Odebrany klucz multiemisji: Tak
Liczba odebranych pakietów zabezpieczeń: 0
Liczba wysłanych pakietów zabezpieczeń: 0
Stan próby zabezpieczeń: Sukces
Łączność
Statystyka pakietów
Ndis Rx: 23044
Ndis Tx: 15626
Powodzenie odszyfrowywania emisji pojedynczej: 0
Powodzenie odszyfrowywania multiemisji: 0
Niepowodzenie odszyfrowywania emisji pojedynczej: 0
Niepowodzenie odszyfrowywania multiemisji: 0
Powodzenie odbierania: 219
Niepowodzenie odbierania: 0
Powodzenia wysyłania: 0
Niepowodzenia wysyłania: 0
Ponowienia wysłania: 0
Wielokrotne ponowienia wysłania: 0
Przekroczenie maksymalnego czasu wysłania: 0
Niepowodzenie potwierdzenia wysłania: 0
Historia roamingu: 0 elem.
Informacje dla identyfikatora połączenia 1
Połączenie uruchomione o: 2017-01-25 07:54:42-290
Identyfikator autokonfiguracji: 1
Profil: HUAWEI mm




Strona 3 z 4
Identyfikator SSID: HUAWEI mm
Długość SSID: 9
Typ połączenia: Infrastruktura
Zabezpieczenia: Tak
Skojarzenie wstępne i skojarzenie
Ustawienia łączności dostarczone przez producenta sprzętu (IHV): Nie
Ustawienia zabezpieczeń dostarczone przez producenta sprzętu (IHV): Nie
Profil odpowiada wymaganiom sieciowym: Sukces
Stan skojarzenia wstępnego: sukces
Stan skojarzenia: powodzenie
Ostatni punkt dostępu: 7c-11-cb-78-84-ba
Zabezpieczenia i uwierzytelnianie
Skonfigurowany typ zabezpieczeń: WPA2-PSK
Skonfigurowany typ szyfrowania: CCMP(AES)
Protokół 802.1X: Nie
Zainicjowano wymianę kluczy: Tak
Odebrano klucz emisji pojedynczej: Tak
Odebrany klucz multiemisji: Tak
Liczba odebranych pakietów zabezpieczeń: 0
Liczba wysłanych pakietów zabezpieczeń: 0
Stan próby zabezpieczeń: Sukces
Łączność
Statystyka pakietów
Ndis Rx: 0
Ndis Tx: 0
Powodzenia odszyfrowywania emisji pojedynczej: <nieznane>
Powodzenia odszyfrowywania multiemisji: <nieznane>
Niepowodzenia odszyfrowywania emisji pojedynczej: <nieznane>
Niepowodzenia odszyfrowywania multiemisji: <nieznane>
Powodzenia odbierania: <nieznane>
Niepowodzenia odbierania: <nieznane>
Powodzenia wysyłania: <nieznane>
Niepowodzenia wysyłania: <nieznane>
Ponowienia wysłania: <brak danych>
Wielokrotne ponowienia wysłania: <brak danych>
Przekroczenie maksymalnego czasu wysłania: <brak danych>
Niepowodzenie potwierdzenia wysłania: <brak danych>
Historia roamingu: 1 elem.
Godziny: 2017-01-25 07:54:44-310
Roaming z BSSID: 00-00-00-00-00-00
Przyczyna: 0x00000007
Odłączono od BSSID: 00-00-00-00-00-00 Przyczyna: 0x00000101
Informacje diagnostyczne (Łączność Bezprzewodowa)
Szczegółowe informacje diagnozy łączność bezprzewodowa:
Aby uzyskać pełne informacje o tej sesji, zobacz zdarzenie informacyjne łączności sieci bezprzewodowej.
Klasa pomocy: Autokonfiguracja
Stan inicjowania: Sukces
Informacje o diagnozowanym połączeniu
Identyfikator GUID interfejsu: 5cb4884a-22f8-4117-809d-fef7b4501fd5
Nazwa interfejsu: Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6205
Typ interfejsu: Macierzysta sieć WiFi
Wynik diagnozy: Może występować problem
Informacje diagnostyczne (Karta Sieci Bezprzewodowej)
Szczegółowe informacje diagnozy karta sieci bezprzewodowej:
Aby uzyskać pełne informacje o tej sesji, zobacz zdarzenie informacyjne łączności sieci bezprzewodowej.
Klasa pomocy: Macierzysta sieć WiFi MSM
Stan inicjowania: Sukces
Informacje o diagnozowanym połączeniu
Identyfikator GUID interfejsu: 5cb4884a-22f8-4117-809d-fef7b4501fd5
Nazwa interfejsu: Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6205
Typ interfejsu: Macierzysta sieć WiFi
Profil: HUAWEI mm
Identyfikator SSID: HUAWEI mm
Długość SSID: 9
Typ połączenia: Infrastruktura
Zabezpieczenia: Tak
Połącz, nawet jeśli sieć nie wykonuje emisji: Nie
Wynik diagnozy: Może występować problem




Strona 4 z 4
Dziennik diagnostyki sieci
Nazwa pliku: 322E36AD-A960-4F4F-A37C-7A3A404EA061.Diagnose.Admin.0.etl
Inna konfiguracja sieci i dzienniki
Nazwa pliku: NetworkConfiguration.cab
Informacje o zbieraniu danych
Nazwa komputera: DORKI-KOMPUTER
Wersja systemu
Windows:
6.1
Architektura: amd64
Godzina: 25 stycznia 2017 08:10:00
Szczegóły wydawcy
Diagnostyka sieci systemu Windows
Wykrywa problemy z łącznością sieciową.
Wersja pakietu: 1.0
Wydawca: Microsoft Windows

 

Link to post
Share on other sites

No dobra, zrobiłam jak mi poleciłeś - ściągnęłam niby najnowszą wersję sterownika, próbowałam zainstalować, ale pojawiło mi się:

Error 80000000: This version can not upgrade from the current older product. Please uninstall the older product manually.

 

Więc odinstalowałam stary sterownik, zrestartowałam komputer - ta sama sytuacja.

Pogrzebałam trochę na tej stronie - znalazłam jednak jeszcze nowszą wersję, ale podobnie - nie dało się jej zainstalować, ten sam błąd.

Ale w ściągniętym sipie był też plik Driver.exe, więc spróbowałam z niego - niby ok, ale wersja sterownika jest taka sama jak przez odinstalowaniem.

Czy powinnam wejść gdzieś i dosłownie usunąć go ręcznie przed próbą zainstalowania najnowszej wersji?

 

Ściągnęłam dodatkowo Intell Driver Update Utility.

Pokazuje mi, że mam zainstalować Intel Network Adapter Driver for Windows 7, ale próba instalacji kończy się niepowodzeniem.

 

 

Jeszcze dwie rzeczy mnie zastanawiają.
 
W Menedżerze urządzeń przy urządzeniu Bluetooth pokazuje mi się zółty trójkącik i informuje, że sterownik w ogóle nie jest zainstalowany, nie da się go zainstalować ani zaktualizować za pomocą samego menedżera. Ale... z ciekawości podłączyłam telefon za pomocą BT i łączy się mimo wszystko.
Nie wiem czy ma to jakiś związek.
Na stronie Intela był też sterownik do BT, więc zainstalowałam - żółty trójkącik zniknął.
 
 
Druga sprawa - odpaliłam DELL COMMAND UPDATE. Po skanowaniu pokazuje mi, że muszę zaktualizować jedną rzecz i aktualizuje mi Intel Management Engine Components Installer. Pobiera, aktualizuje z powodzeniem, ale gdy uruchamiam ponowne skanowanie, znowu pojawia się ten sam plik. Potem w historii aktuazlizacji widzę, każdą próbę, a mimo wszystko nadal ten sam plik chce się zaktualizować.
Windows Update pokazuje mi, że system jest aktualny.

 

 

EDIT:

Zaczynam panikować. Już drugi raz po tych zabawach pojawił mi się BlueScreen......

 

Komunikaty po:

 

1:

Podpis problemu:
  Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
  Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.256.48
  Identyfikator ustawień regionalnych: 1045
 
Dodatkowe informacje o problemie:
  BCCode: a
  BCP1: FFFFFA801ADF3370
  BCP2: 0000000000000002
  BCP3: 0000000000000001
  BCP4: FFFFF8000318A4B6
  OS Version: 6_1_7601
  Service Pack: 1_0
  Product: 256_1
 
Pliki pomagające opisać problem:
  C:\Windows\Minidump\012517-20404-01.dmp
  C:\Windows\Temp\WER-50606-0.sysdata.xml
 
Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji:
 
Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline:
  C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt
 
 
2:
Podpis problemu:
  Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen
  Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.256.48
  Identyfikator ustawień regionalnych: 1045
 
Dodatkowe informacje o problemie:
  BCCode: a
  BCP1: FFFFFA801E7C6370
  BCP2: 0000000000000002
  BCP3: 0000000000000001
  BCP4: FFFFF8000337A4B6
  OS Version: 6_1_7601
  Service Pack: 1_0
  Product: 256_1
 
Pliki pomagające opisać problem:
  C:\Windows\Minidump\012517-20857-01.dmp
  C:\Users\Dorka\AppData\Local\Temp\WER-83179-0.sysdata.xml
 
Przeczytaj w trybie online nasze zasady zachowania poufności informacji:
 
Jeśli zasady zachowania poufności informacji w trybie online nie są dostępne, przeczytaj nasze zasady zachowania poufności informacji w trybie offline:
  C:\Windows\system32\pl-PL\erofflps.txt
Edytowane przez dedorka
Link to post
Share on other sites

Już to zrobiłam, ale nadal jestem w punkcie wyjścia.......


Odnawiam, bo oszaleję. Sytuacja się nie zmieniła, ale... 
dla testów podłączyłam dziś inny router - telefon z hotspotem i od prawie dwóch godzin nie rozłączyło, a tak długi czas spokoju nie zdarzył się od wielu dni.
Więc jest jakiś problem na linii router -> mój komputer. Ale TYLKO mój komputer. Pozostałe dwa połączone z nim działają bez zastrzeżeń.
Link to post
Share on other sites
  • 3 lata później...
W dniu 31.01.2017 o 15:45, dedorka napisał:

Już to zrobiłam, ale nadal jestem w punkcie wyjścia.......

 

Odnawiam, bo oszaleję. Sytuacja się nie zmieniła, ale... 

 

dla testów podłączyłam dziś inny router - telefon z hotspotem i od prawie dwóch godzin nie rozłączyło, a tak długi czas spokoju nie zdarzył się od wielu dni.
Więc jest jakiś problem na linii router -> mój komputer. Ale TYLKO mój komputer. Pozostałe dwa połączone z nim działają bez zastrzeżeń.

Rozumiem, ze zmiana routera pomogla, bo od prawie 4 lat cisza ;)

 

Ja mam za to problem z zawieszaniem sie polaczenia WiFi na Dell e5450. Polaczenie z routerem jest, ale co jakis czas (czasami co pare dni, a czasami co pare minut) wyskakuje wykrzyknik - brak dostepu do internetu, mimo ze do tego samego routera TP Link 841 sa podlaczone jeszcze Android TV i smartphone i im nic nie dolega.

 

Sterowniki w lapku mam najswiezsze dla mego systemu (Win 8.1 64bit).

 

Dodam, ze gdy czasami lapkiem podlaczam sie pod hotospota z telefonu to tez lubi czesto rozlaczac polaczenie.

Karta WFi to: Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7265
 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...