Skocz do zawartości

Fractal R4 - użytkownicy proszeni o porady.


Recommended Posts

Dzień dobry, 

 

Wczoraj przyszła, przyszło wszystko poza zasilaczem i RAMem - Agito, Agito, bój się Boga!

Wrażenie całkiem niezłe, choć te gniazda na górnym panelu trochę jej odbierają tak sławionego minimalizmu. Ale rozumiem, gdzieś muszą być.

Robi wrażenie solidnością (nie znam innych obudów), choć zauważyłem mały (?) mankament/feler - górny panel nie jest idealnie płaski, jest nieznacznie (4-5 mm) zapadnięty, co szczególnie widać, jak się położy na nim coś płaskiego, ale gołym okiem też widać. Brak jakiegokolwiek wzmocnienia (żeberka) od wewnątrz i nie ma cudów, na tej szerokości i długości nie ma prawa pozostać płaskim. Za tę cenę i od tak chwalonej firmy to trochę niepoważne. Ale to tak na marginesie.

 

Do rzeczy: 

 

1. Wkręciłem śruby-podstawki pod płytę. Rozumiem, że przykręcając płytę (z procesorem, coolerem i  

    RAMem)  nie wkładam tam żadnych podkładek. Czy wkładam?

 

2. Gdzie najkorzystniej umieścić HDD, w której wnęce? Tuż za przednim wentylatorem? 

 

3. Gdzie jest miejsce na dysk SSD? W instrukcji proponują, żeby: "Dla maksymalnego wykorzystania

    miejsca pomiędzy płytą główną i panelem bocznym, obudowy R4 mają dodatkową opcję montażu

    dwóch dysków 2,5" SSD za płytą główną."

    Sądziłem, że SSD montuje się tam, gdzie HDD. O co tu chodzi? Czy to tylko możliwość na wypadek 

    braku miejsca we wnękach na dyski?

 

4. W pudełeczku, w torebeczkach jest kilka rodzajów śrub. Przeznaczenie części zidentyfikowałem, ale

    do czego będę potrzebował:

    SSD srew - 32 szt

    Thumb screw or ODD - 8 szt (według opisu, w rzeczywistości 6)

    Anti vibration screw - 32 szt

    No i jeszcze gumowe podkładki (rubber space) - 12 szt. Podejrzewam, że do uchylania "okienek" 

    ModuVent, żeby się nie tłukły. Czy tak?

 

5. Właśnie, jak działa ModuVent?

 

Zapraszam serdecznie do odpowiadania :-)

Edytowane przez uppersilesian
Link to post
Share on other sites

1. Wkręca się tylko dystanse pod płytę i nic więcej.

2. Ja umieszczam zwykle na dole i dokładam drugi wentylator na przód :)

3. Tak, miejsce za płytą jest raczej jako "awaryjne" :)

4. Śrubki pasują zwykle do jednego komponentu. Metoda prób i błędów i tyle.

5. ModuVent to są to po prostu zaślepki miejsc na opcjonalne wentylatory (jeden z boku i dwa na topie). Dzięki zaślepieniu jest w obudowie ciszej :)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Za tę cenę i od tak chwalonej firmy to trochę niepoważne.

Na to co zwróciłeś uwagę to szczegół bym powiedział i tym bym się nie przejmował, chyba że trafiła Ci się sztuka z mocno wklęsłym topem. U mnie to zapadnięcie widać tylko jak przyłożę coś płaskiego i wynosi ono max. 3mm (mierzyłem). Martwiłbym się jednak przednimi drzwiczkami. O ile całość robi wrażenie solidnej konstrukcji tak plastik na froncie jest fatalnej jakości. Omar zanim zacząłem używać obudowę ostrzegł mnie, że otwierając drzwiczki nie mogę ich otwierać do poczucia oporu, bo na froncie u niego zrobiła się kreska przez całą długość. Mając to na uwadze, za każdym razem kiedy otwierałem front robiłem to z dużym wyczuciem, żeby niepotrzebnie nie zrobić sobie takiej kreski. Niestety i tak powstała co mnie bardzo zaskoczyło. Jeśli od takiego otwierania u mnie zrobiła się kreska, to front jest tak słabej jakości, że nie może mieć żadnego kontaktu z innymi elementami, nawet plastikowymi, więc otwierając nawet z wyczuciem jak poczujemy delikatny opór to już za późno. Żeby tego uniknąć trzeba byłoby patrzeć kiedy zostanie 1-2mm przerwy między frontem a rantem obudowy i wtedy przestać otwierać. U siebie po za wspomnianą kreską mam rysę w dolnej części jak by leżał na niej krótki włos. Kompletnie nie mam pojęcia od czego mogła powstać. Powstałe w ten sposób rysy całe szczęście nie widać kiedy obudowa stoi tyłem do światła, bo front nie ma jednolitej powierzchni (jakieś pocieszenie). U mnie stoi tyłem do okna, a wieczorem sztuczne oświetlenie nie pada bezpośrednio na front, więc tego nie widać, dopiero po oświetleniu latarką. Jednak każdy kto będzie miał obudowę przodem do światła słonecznego lub oświetlenia sztucznego, będzie oglądał pięknie porysowany front. Niektórzy ustawiają jednostkę nie daleko monitora na biurku, wtedy szlak ich trafi. Zanim jeszcze kupiłem obudowę spotkałem się na forum z tematem, że ktoś opisywał, że ma porysowany front i czy może z nim coś zrobić (oczywiście nic z tym nie da się zrobić). Odebrałem to wtedy w taki sposób, że ktoś po prostu nie szanował obudowy dlatego tak się zrobiło. Teraz wiem, że po prostu front jest tak słabej jakości, że każdy kontakt z nawet plastikowymi elementami będzie skutkował rysami (kobiety z paznokciami lepiej żeby go nie dotykały). Nie mieści mi się w głowie, że w obudowie za 400zł producent zdecydował się na tak lipny jakościowo plastik. Ja osobiście na pewno ten front będę oklejał okleiną, która będzie wyglądała jak szczotkowane aluminium, a nie tylko starała się je przypominać. Ubolewam, że producent zamiast tego plastiku nie dał po prostu prawdziwe szczotkowane aluminium nawet kosztem wyższej ceny za obudowę, bo ja wolałbym dać nawet 50-100zł więcej i mieć tam aluminium, a nie plastik którego nie można dotykać. Pisząc "nie można dotykać" można brać to dosłownie, bo bardzo palcuje się ten plastik. Powstają tłuste plamy, które bardzo trudno z czyścić.

Zaznaczę że dbam o swój sprzęt tak, że zawsze jak coś sprzedaje mogę śmiało napisać "jak nowe", "bez żadnych rys i zadrapań". Nawet obecny telefon SG2 nie ma żadnych rys i stary k750i mimo że używany przez 5 lat i bez pokrowca nie miał żadnych rys. Tutaj obudowę mam 2 tygodnie i już dwie :roll:

Edytowane przez AndreoKomp
Link to post
Share on other sites

1. Wkręca się tylko dystanse pod płytę i nic więcej.

2. Ja umieszczam zwykle na dole i dokładam drugi wentylator na przód :)

3. Tak, miejsce za płytą jest raczej jako "awaryjne" :)

4. Śrubki pasują zwykle do jednego komponentu. Metoda prób i błędów i tyle.

5. ModuVent to są to po prostu zaślepki miejsc na opcjonalne wentylatory (jeden z boku i dwa na topie). Dzięki zaślepieniu jest w obudowie ciszej :)

 

1. Płytę kładę na śrubo-podstawko-dystanse i przykręcam śrubami bez jakichkolwiek podkładek? Śruby                 dotykają bezpośrednio płyty głównej? OK?

2. W tej najniższej wnęce, czy zostawić jakiś przewiew pod HDD?

    A jeśli będzie jeszcze SDD, jak je rozmieścić go umieścić?

    Wydaje się, że te najniższe 3 wnęki, bezpośrednio za wentylatorem to najlepsze miejsce dla kogoś/czegoś co      lubi przeciągi, a dyski chyba lubią?

    Wyjąć te białe adaptery, te które nie będą używane, czy zostawić?

3. Czyli SSD wkładam obok HDD. Potrzebuję jakiś ekstra adapter, czy pasują te białe w obudowie?

4. Hmm.

    Po co 32 pcs SSD Screws???

    Po co 32 pcs Anti-vibration Screws???

    Tutaj metoda prób i błędów nie pomoże.

5. A ja wymyśliłem, że luzuje się te śrubki podtrzymujące zaślepki ModuVent, od środka wsadza się 4 podkładki     (bo są 4 śruby) i w rezultacie zaślepka jest odsunięta od sufitu / ścianki bocznej obudowy na grubość                  podkładki, czyli około 2-3 mm. No i mamy mikrowentylację. Dobre, co ? Podkładek jest 12, ModuVentów 3, w      każdym po 4 śruby - 3x4=12 (około 12).

 

 

Na to co zwróciłeś uwagę to szczegół bym powiedział i tym bym się nie przejmował, chyba że trafiła Ci się sztuka z mocno wklęsłym topem. U mnie to zapadnięcie widać tylko jak przyłożę coś płaskiego i wynosi ono max. 3mm (mierzyłem). Martwiłbym się jednak przednimi drzwiczkami. O ile całość robi wrażenie solidnej konstrukcji tak plastik na froncie jest fatalnej jakości. Omar zanim zacząłem używać obudowę ostrzegł mnie, że otwierając drzwiczki nie mogę ich otwierać do poczucia oporu, bo na froncie u niego zrobiła się kreska przez całą długość. Mając to na uwadze, za każdym razem kiedy otwierałem front robiłem to z dużym wyczuciem, żeby niepotrzebnie nie zrobić sobie takiej kreski. Niestety i tak powstała co mnie bardzo zaskoczyło. Jeśli od takiego otwierania u mnie zrobiła się kreska, to front jest tak słabej jakości, że nie może mieć żadnego kontaktu z innymi elementami, nawet plastikowymi, więc otwierając nawet z wyczuciem jak poczujemy delikatny opór to już za późno. Żeby tego uniknąć trzeba byłoby patrzeć kiedy zostanie 1-2mm przerwy między frontem a rantem obudowy i wtedy przestać otwierać. U siebie po za wspomnianą kreską mam rysę w dolnej części jak by leżał na niej krótki włos. Kompletnie nie mam pojęcia od czego mogła powstać. Powstałe w ten sposób rysy całe szczęście nie widać kiedy obudowa stoi tyłem do światła, bo front nie ma jednolitej powierzchni (jakieś pocieszenie). U mnie stoi tyłem do okna, a wieczorem sztuczne oświetlenie nie pada bezpośrednio na front, więc tego nie widać, dopiero po oświetleniu latarką. Jednak każdy kto będzie miał obudowę przodem do światła słonecznego lub oświetlenia sztucznego, będzie oglądał pięknie porysowany front. Niektórzy ustawiają jednostkę nie daleko monitora na biurku, wtedy szlak ich trafi. Zanim jeszcze kupiłem obudowę spotkałem się na forum z tematem, że ktoś opisywał, że ma porysowany front i czy może z nim coś zrobić (oczywiście nic z tym nie da się zrobić). Odebrałem to wtedy w taki sposób, że ktoś po prostu nie szanował obudowy dlatego tak się zrobiło. Teraz wiem, że po prostu front jest tak słabej jakości, że każdy kontakt z nawet plastikowymi elementami będzie skutkował rysami (kobiety z paznokciami lepiej żeby go nie dotykały). Nie mieści mi się w głowie, że w obudowie za 400zł producent zdecydował się na tak lipny jakościowo plastik. Ja osobiście na pewno ten front będę oklejał okleiną, która będzie wyglądała jak szczotkowane aluminium, a nie tylko starała się je przypominać. Ubolewam, że producent zamiast tego plastiku nie dał po prostu prawdziwe szczotkowane aluminium nawet kosztem wyższej ceny za obudowę, bo ja wolałbym dać nawet 50-100zł więcej i mieć tam aluminium, a nie plastik którego nie można dotykać. Pisząc "nie można dotykać" można brać to dosłownie, bo bardzo palcuje się ten plastik. Powstają tłuste plamy, które bardzo trudno z czyścić.

Zaznaczę że dbam o swój sprzęt tak, że zawsze jak coś sprzedaje mogę śmiało napisać "jak nowe", "bez żadnych rys i zadrapań". Nawet obecny telefon SG2 nie ma żadnych rys i stary k750i mimo że używany przez 5 lat i bez pokrowca nie miał żadnych rys. Tutaj obudowę mam 2 tygodnie i już dwie :roll:

 

Nie przeszkadza mi to nic a nic, nie będę się modlił do obudowy. Bardziej mi "przeszkadzają" te porty na górze i ta dioda zachodząca na przód :-)

Natomiast nie chciałbym, żeby na tej idealnie równomiernej powierzchni frontowej pojawiły się jakiekolwiek rysy nie z mojej winy.

Póki co drzwiczki otwierają się bez jakiegokolwiek wyczuwalnego oporu - to chyba magnes. Ten plastik na drzwiczkach jest cholernie gruby, co najmniej - tak na oko, bez suwmiarki - 5-6 mm.

Teraz wróciłem do twojego postu i zastanawiam się, o jaki opór Ci chodzi; przy otwieraniu, czy opór kiedy chcesz drzwiczki rozewrzeć na maksa?

Otwierałem je na razie kilkanaście razy i po prostu trzymam w dłoni aż są pod kątem prostym do obudowy i puszczam; same się otwierają na oścież. Póki co nic złego się nie dzieje.

Pieprz okleinę udającą szczotkowane alu i skombinuj cieniutką płytę alu. Pewnie gdzieś by się dało znaleźć, jak nie u nas, to w Chinach, oni tam wszystko robią :-), a nawet więcej.

Ja akurat nie spotkałem się z żadnymi negatywnymi opiniami o tej obudowie. Wszystkie, jakie czytałem to były peany na jej cześć. Dlatego kupiłem.

Ale tak w sumie, nie mając porównania z innymi, jest *****ista!

 

Tak przyszło mi do głowy, że na twoim miejscu zrobiłbym zdjęcia tych rys na drzwiczkach, wysłał do producenta (nie do sklepu, nie do dystrybutora), wyjaśnił, że zapłaciłeś za to kupę kasy, i poprosił grzecznie o nowe drzwiczki za zwrotem starych. Nic nie tracisz, poza odrobiną czasu, a kto wie?

Edytowane przez uppersilesian
Link to post
Share on other sites

@uppersilesian

Dokładnie tak, chodziło o opór kiedy chcesz otworzyć drzwiczki na maksa. Jak będziesz otwierał do kąta prostego, to na pewno nic się nie stanie, bo nie będzie kontaktu z rantem. Tak jak pisałem, ja mam obudowę ustawioną w takim miejscu, że nic nie widzę co się robi na froncie, więc nie przeszkadza mi to, ale Ci co mają front mocno oświetlony będą mieli skazy, dlatego piszę o tym, żeby uważać, bo mnie to zaskoczyło, że tak szybko powstają rysy. Po za tym obudowa jest świetna pod każdym względem. Jestem bardzo z niej zadowolony i trudno w takich kwotach znaleźć coś lepszego. W innych zawsze coś mi nie pasowało, przeważnie jeśli chodzi o funkcjonalność i praktyczne zastosowanie. Jedynie małe rozczarowanie jeśli chodzi o wygłuszenie, bo ono praktycznie nic nie daje. Jak dysk HDD w starej obudowie było słychać tak słychać i w tej. Zmienia się tylko brzmienie wentylatorków na mniej wysoko tonowe.

Nawet jak by mi producent przysłał nowy front to i tak bym chciał go okleić, bo nie do końca podoba mi się, że w tym plastiku wszystko się odbija. Bardziej bym chciał, żeby do sprzedaży wprowadził obudowę z prawdziwym srebrnym aluminiowym frontem i wtedy byłbym wstanie dokupić taki front osobno.

Edytowane przez AndreoKomp
Link to post
Share on other sites

Tak. Jest to tryb dual channel i jeśli masz dwie kości musisz je wpiąć pod ten sam kolor.

 

 

no to zależy ile rzeczy chcesz podłączyć, ale skoro masz 4ry kable to możesz podłączyć tyle napędów/dysków ;)

to z kątem prostym dajesz do napędu/dysku aby nie odstawało od niego zbytnio robiąc syf w obudowie

 

Dokładnie tak, chodziło o opór kiedy chcesz otworzyć drzwiczki na maksa. Jak będziesz otwierał do kąta prostego, to na pewno nic się nie stanie, bo nie będzie kontaktu z rantem. Tak jak pisałem, ja mam obudowę ustawioną w takim miejscu, że nic nie widzę co się robi na froncie, więc nie przeszkadza mi to, ale Ci co mają front mocno oświetlony będą mieli skazy, dlatego piszę o tym, żeby uważać, bo mnie to zaskoczyło, że tak szybko powstają rysy. 

 

 

No to mam na co uważać.

A może oklej ten rant czymś miękkim, nie rzucającym się w oczy - taki mięciutki odbojnik, sam nie mam pojęcia z czego mogłoby to być.

 

 

Po za tym obudowa jest świetna pod każdym względem. Jestem bardzo z niej zadowolony i trudno w takich kwotach znaleźć coś lepszego. W innych zawsze coś mi nie pasowało, przeważnie jeśli chodzi o funkcjonalność i praktyczne zastosowanie. Jedynie małe rozczarowanie jeśli chodzi o wygłuszenie, bo ono praktycznie nic nie daje. Jak dysk HDD w starej obudowie było słychać tak słychać i w tej. Zmienia się tylko brzmienie wentylatorków na mniej wysoko tonowe.

 

 

O kurczę, a ja kupiłem ją bo miało być cichuteńko.

 

AndreoKomp, mógłbyś odnieść się do technicznych kwestii, które mnie gnębią :-) Masz w zestawie SSD i HDD, jak je rozmieściłeś?

 

Kupiłem HDD Seagate 1TB, dostałem go w torebce z folii antyelektrostatycznej, próbowałem wpasować do wnęki, ale:

1 - nie wiem która strona do dołu,która do góry (z jednej strony jest pokryty blachą z tabliczką            "znamionową", z drugiej taki półnagi, jak go wsadzić?

  Bo sloty na wtyczki zasilania i prądową muszą, chyba, być jak najbliżej płyty głównej, czyli po prawej    stronie obudowy, patrząc od frontu?

 2 -  Myślałem, że dysk wpasuje się na ścisk w ten adapter wnękowy, a on ma po pół centymetra luzu z   każdej strony. Jak go ustabilizować?

Edytowane przez uppersilesian
Link to post
Share on other sites
A może oklej ten rant czymś miękkim, nie rzucającym się w oczy - taki mięciutki odbojnik, sam nie mam pojęcia z czego mogłoby to być.

To wtedy będzie widać nawet jak obudowa będzie stała pod światło :D Ja nic z tym nie będę robił na tą chwilę, a później sobie o kleje front dobrą okleiną i taką jaka mi się najbardziej będzie podobać. Mogę się mylić, ale jak się tak dobrze przyjrzeć temu frontowi, to na nim chyba też jest naklejona okleina tylko że słabej jakości.

 

O kurczę, a ja kupiłem ją bo miało być cichuteńko.

No niestety, marne korzyści z tego wygłuszenia, bo jest ono tylko na ścianach bocznych i na ModuVent. Żeby było cicho to wszystko w środku musi być ciche oraz trzeba wymienić wentylatorki które masz obecnie w obudowie na takie które mają wydajność ok. 22 m^3/h i ciche łożyska. To np. XK1 na 5V które ja mam. Wtedy będzie cichutko. Komp ze sygnaturki na razie pracuje bezgłośnie, słychać go jak się dysk włączy. Na dysk jednak mam już sposób. WD RED 1TB ma 28db i na pewno go nie będzie słychać.

 

Dysk elektroniką do dołu i wtykami do tyłu, żeby kable z pod tacki szły do niego. Górny koszyk wyciągnąłem, a w dolnym na samym dole mam HDD, a na samej górze SSD. Dyski zarówno SSD jak i HDD przykręca się do sanek. Dołączone są do tego specjalne śrubki.

Edytowane przez AndreoKomp
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

To wtedy będzie widać nawet jak obudowa będzie stała pod światło :D Ja nic z tym nie będę robił na tą chwilę, a później sobie o kleje front dobrą okleiną i taką jaka mi się najbardziej będzie podobać. Mogę się mylić, ale jak się tak dobrze przyjrzeć temu frontowi, to na nim chyba też jest naklejona okleina tylko że słabej jakości.

 

No niestety, marne korzyści z tego wygłuszenia, bo jest ono tylko na ścianach bocznych i na ModuVent. Żeby było cicho to wszystko w środku musi być ciche oraz trzeba wymienić wentylatorki które masz obecnie w obudowie na takie które mają wydajność ok. 22 m^3/h i ciche łożyska. To np. XK1 na 5V które ja mam. Wtedy będzie cichutko. Komp ze sygnaturki na razie pracuje bezgłośnie, słychać go jak się dysk włączy. Na dysk jednak mam już sposób. WD RED 1TB ma 28db i na pewno go nie będzie słychać.

 

Dysk elektroniką do dołu i wtykami do tyłu, żeby kable z pod tacki szły do niego. Górny koszyk wyciągnąłem, a w dolnym na samym dole mam HDD, a na samej górze SSD. Dyski zarówno SSD jak i HDD przykręca się do sanek. Dołączone są do tego specjalne śrubki.

 

A jak rozmieściłeś wentylatory?

Chyba musiałeś ściągnąć / odkręcić któreś z ModuVentów?

 

Chyba nie będę wyciągał górnego koszyka, bo w instrukcji piszą, że jego obecność zapewnia optymalny nawiew na HDD, a karty nie będę miał, tzn. będzie zintegrowana grafika.

Link to post
Share on other sites

Wszystkie ModuVent są zamontowane. 2x 140mm na froncie wdmuchują powietrze, 1x 140mm na dole przy zasilaczu wdmuchuje powietrze, 1x 140mm tył wyciąga powietrze na zewnątrz.

 

 

 

Chyba nie będę wyciągał górnego koszyka, bo w instrukcji piszą, że jego obecność zapewnia optymalny nawiew na HDD

Wszystko się zgadza, ale muszą tam być dyski, a Ty jak mówisz że masz HDD i SDD to będziesz je miał w dolnym koszyku. Górny jest niepotrzebny i tylko blokuje powietrze.

Link to post
Share on other sites

Na to co zwróciłeś uwagę to szczegół bym powiedział i tym bym się nie przejmował, chyba że trafiła Ci się sztuka z mocno wklęsłym topem. U mnie to zapadnięcie widać tylko jak przyłożę coś płaskiego i wynosi ono max. 3mm (mierzyłem).

O jakim w wklęśnięciu piszecie ?????

Ja nic takiego w swojej XL R2 nie zauważyłem ?

 

Jedynie może 1mm przy otworach na wentylatory jest wklęśnięci ale to tylko po przyłożeniu poziomicy widać.

Edytowane przez omar2033
Link to post
Share on other sites

Wszystkie ModuVent są zamontowane. 2x 140mm na froncie wdmu****ą powietrze, 1x 140mm na dole przy zasilaczu wdmu****e powietrze, 1x 140mm tył wyciąga powietrze na zewnątrz.

 

 

 

Wszystko się zgadza, ale muszą tam być dyski, a Ty jak mówisz że masz HDD i SDD to będziesz je miał w dolnym koszyku. Górny jest niepotrzebny i tylko blokuje powietrze.

 

Czyli radzisz, żeby górny wyciągnąć i schować do szuflady?

 

No OK. Ale wytłumacz mi taką rzecz (oczywiście, niekoniecznie dzisiaj, robi się późno): 3 wentylatory wdmu****ą powietrze, a tylko jeden wyciąga - nie robi się tłoczno przy tym wyciągającym? Nie jest tak, że powietrze "stoi w kolejce" do wyciągu?

Gdzieś, ale oczywiście nie przypomnę sobie gdzie, widziałem zalecenie, żeby jeden wentylator wyciągał powietrze do góry. Przynajmniej tak mi coś chodzi po głowie.

 

Zasilacz pewnie wentylatorem do dołu, jak wszyscy radzą?

Zerknąłem do obudowy - ten wentylator na dole obok zasilacza, to tuż za dolnym koszykiem?

 

Te oryginalne wentylatory Fractala  zachowałeś, czy może da się je sprzedać, choćby za parę groszy?

O jakim w wklęśnięciu piszecie ?????

Ja nic takiego w swojej XL R2 nie zauważyłem ?

 

Jedynie może 1mm przy otworach na wentylatory jest wklęśnięci ale to tylko po przyłożeniu poziomicy widać.

 

Bo my piszemy o R4. XL R2 to d...a, a nie obudowa. Nasze są indywidualistkami  :D

Wyraźne wklęśnięcie, jak na każdej blaszanej powierzchni nie usztywnionej od spodu. Tak jak pisał AndreoKomp +- 3 mm.

U mnie widać bez poziomicy, aż się uśmiechnąłem, jak to zauważyłem, bo wcześniej przez pół godziny chodziłem dookoła i cmokałem.

Myślę, że to jest do wymiany na gwarancji, bo to ewidentna niedoróbka producenta, ale jak pomyślę o tych korowodach, a jeszcze nie wiadomo, czy nie dostanę takiej samej - przecież nie będą dla mnie otwierać pudeł po kolei i sprawdzać obudów.. Gdyby to był sklep za rogiem, to bym zaniósł i sam sobie wybrał taką w porządku, o ile takie w ogóle się trafiają. Obawiam się, że nie. Przecież to nie jest produkcja ręczna, gdzie ktoś się może pomylić przy wycinaniu.wyginaniu, wszystko schodzi z tej samej sztancy, czy jak to się tam nazywa.

Edytowane przez uppersilesian
Link to post
Share on other sites

A co to ma do rzeczy, że ja mam XL R2? Top raczej jest jednakowy. Ta sama szerokość.

Moja dodatkowo jest głębsza.

 

Ja raczej mam to wklęśnięcie tylko przy otworach na wentylatory i to może jest max 1-2mm w tych miejscach.

Normalnie tego nie widać.

Widać trafiła ci się jakaś słabsza sztuka.

 

Co do drzwiczek to podpisuję się pod tym co napisał http://forum.benchmark.pl/user/65599-andreokomp/

To największa bolączka tej budy.

Pomyślcie tak na logikę jak to jest spierdzielone w tej budzie.

Drzwi kierowcy w aucie nigdy nie otworzą się ponad kąt 90 stopni - nawet się tam nie zbliżą bo jest ogranicznik.

Teraz co by było gdyby ktoś go zdjął. Ano byłoby to co w Define - oparłby się o ran przedniego błotnika i pięknie wytarłby się lakier o ile by się nie wgięły w tym miejscu. Właśnie o to max rozwarci chodzi.

To jest kompletnie zwalone rozwiązanie w Define. Zobaczcie sami jak ma to rozwiązany Antec P280

http://images.anandtech.com/doci/5197/04%20power%20and%20reset.jpg

Corsair 330R

http://images.bit-tech.net/content_images/2013/07/corsair-carbide-series-330r-review/330r-4b.jpg

Bitfenix Ghost

http://obrazki.elektroda.pl/5438420200_1347093097.jpg

W tych obudowach (nie pamiętam czy wszystkich) można nawet zmienić stronę otwierania drzwiczek.

 

Kolega trochę przesadził, że ja mam pionową krechę - mam widoczne 3 ślady minimalne bo w porę się pokapowałem o co chodzi i nie otwieram drzwiczek ponad 90 stopni. Także planuje ich oklejenie.

Drzwiczki są tak grube bo są 2 częściowe. Wewnętrzną cześć się oddziela (wyciszenie) od reszty i łatwo potem część frontową okleić. Tak myślę. Fractal nie popisał się z tymi drzwiczkami. Można było to rozwiązać jak u konkurencji.

Edytowane przez omar2033
Link to post
Share on other sites

 

 

Czyli radzisz, żeby górny wyciągnąć i schować do szuflady?

Tak, chyba że masz więcej niż 3 dyski do zamontowania.

 

 

 

3 wentylatory wdmu****ą powietrze, a tylko jeden wyciąga

Tak właśnie ma być 3 do 1 :) Wentylatorki które wdmuchują powietrze mają przed sobą filtry przeciw kurzowe, które bardzo mocno ograniczają przepływ powietrza dlatego aż 3 wentylatorki wdmuchują powietrze, a tylko jeden bez filtra wyciąga. Mimo wszystko robi się w obudowie lekkie podciśnienie, ale tak ma właśnie być. Nadmiar powietrza nie czeka przed wentylatorkiem wyciągowym tylko wychodzi przeróżnymi szczelinami jakie są w obudowie. Dzięki temu do obudowy nie dostaje się kurz, bo powietrze tylko dostaje się tam gdzie są filtry. W sytuacji kiedy więcej powietrza byłoby wyciągane niedobór powietrza byłby zassany przez te różne szczeliny z zewnątrz razem z kurzem. Można oczywiście dać wentylator do góry dodatkowy, ale wtedy trzeba podkręcić wentylatory wtłaczające, żeby więcej powietrza w obudowie było.

 

 

 

Zasilacz pewnie wentylatorem do dołu, jak wszyscy radzą?

Dokładnie tak.

 

 

 

Te oryginalne wentylatory Fractala zachowałeś, czy może da się je sprzedać, choćby za parę groszy?

Swoje już sprzedałem po 38zł.

 

 

 

Ja raczej mam to wklęśnięcie tylko przy otworach na wentylatory i to może jest max 1-2mm w tych miejscach. Normalnie tego nie widać.

Dokładnie o to mu chodzi. U siebie specjalnie to zmierzyłem to jest w najgorszym miejscu 3mm. Normalnie tego nie widać.

 

 

 

Tak właśnie chciałbym żeby te drzwiczki się otwierały. Mi zależy na większym otwarciu niż 90 stopni, bo mam szufladę na dyski która akurat otwiera się w drugą stronę i tylko do 90 stopni, więc drzwiczki otwieram bardziej niż 90 stopni i wkładam bardziej od lewej strony. No niestety brak ogranicznika i słabej jakości front skutkuje powstawaniem kreski.

 

A wie ktoś gdzie można zamówić szczotkowane aluminium wycięte do mm? :)

Link to post
Share on other sites

Właśnie front w Antec P280 jest oklejony taką matą aluminiową.

One nie jest cały z aluminium - tylko ma je naklejone - nie wiem jak grube to jest.

http://thewebjedi.com/be/BEgallery/gallery_files/AntecP280-Front_001.jpg

http://techreport.com/r.x/2011_12_30_Antec_P280_review_super_midtower_case_seeks_good_home/front-ports-620.jpg

 

Gdzieś widziałem na jakimś zachodnim forum jak gość to aluminium zrywał - było przytwierdzone na taśmę 2-stronną.

Teraz tego nie mogę znaleźć.

Edytowane przez omar2033
Link to post
Share on other sites

A co to ma do rzeczy, że ja mam XL R2? Top raczej jest jednakowy. Ta sama szerokość.

Moja dodatkowo jest głębsza.

 

 

Omar2033, żartowałem.

 

Ja raczej mam to wklęśnięcie tylko przy otworach na wentylatory i to może jest max 1-2mm w tych miejscach.

Normalnie tego nie widać.

Przy ModuNentach ugięcie jest największe, wiadomo, na środku.

U mnie raczej pewne 3 mm, choć nie mierzyłem przyrządami, i nie zmierzę, żeby się nie w****ić, jak pokażą więcej.

 

Widać trafiła ci się jakaś słabsza sztuka.

W życiu najważniejsze jest szczęście, zwłaszcza do zdrowia, ale też do obudów.

 

 

To jest kompletnie zwalone rozwiązanie w Define. Zobaczcie sami jak ma to rozwiązany Antec P280

http://images.anandtech.com/doci/5197/04%20power%20and%20reset.jpg

Corsair 330R

http://images.bit-tech.net/content_images/2013/07/corsair-carbide-series-330r-review/330r-4b.jpg

Bitfenix Ghost

http://obrazki.elektroda.pl/5438420200_1347093097.jpg

W tych obudowach (nie pamiętam czy wszystkich) można nawet zmienić stronę otwierania drzwiczek.

 

 

Omar2033, wybacz, ale to , co pokazałeś, to nie są drzwiczki, lecz wrota do stodoły.

Fatalne. Nieporozumienie.

Nie wyobrażam sobie czegoś takiego, cały minimalizm tej obudowy poszedłby się *******ić.

Wolę te przy R4, nawet z koniecznością uważania przy otwieraniu, a nawet z ewentualnymi ryskami.

 

Fractal nie popisał się z tymi drzwiczkami.

Cóż, trzeba będzie uważać. Załóż nowy temat-ostrzeżenie (Fractal Design Define R4 - UWAGA! na drzwiczki!!!) dla obecnych i przyszłych szczęśliwych użytkowników R4-ek.

Założysz? 

 

 Można było to rozwiązać jak u konkurencji.

Nie można było, bo jak wyżej napisałem ... .

 

 

 

 

 

Tak, chyba że masz więcej niż 3 dyski do zamontowania.

OK.

 

Tak właśnie ma być 3 do 1 :) Wentylatorki które wdmu****ą powietrze mają przed sobą filtry przeciw kurzowe, które bardzo mocno ograniczają przepływ powietrza dlatego aż 3 wentylatorki wdmu****ą powietrze, a tylko jeden bez filtra wyciąga. Mimo wszystko robi się w obudowie lekkie podciśnienie, ale tak ma właśnie być. Nadmiar powietrza nie czeka przed wentylatorkiem wyciągowym tylko wychodzi przeróżnymi szczelinami jakie są w obudowie. Dzięki temu do obudowy nie dostaje się kurz, bo powietrze tylko dostaje się tam gdzie są filtry. W sytuacji kiedy więcej powietrza byłoby wyciągane niedobór powietrza byłby zassany przez te różne szczeliny z zewnątrz razem z kurzem. Można oczywiście dać wentylator do góry dodatkowy, ale wtedy trzeba podkręcić wentylatory wtłaczające, żeby więcej powietrza w obudowie było.

Genialne!

Wytwarza się lekkie NADciśnienie, nie podciśnienie??? Chyba.

 

 

Dokładnie tak.

Też zrobię dokładnie tak :-)

 

 

 

 

Swoje już sprzedałem po 38zł.

To nieźle, to 2/3 ceny tych Noiseblockerów 140 mm. Przemyślę te opcję, jeśli stwierdzę, że hałas jest za duży.

A jak nimi sterujesz? Regulator obudowy? Podpięte 3 wdmu****ące, a wydmu****ący na max?

A może inaczej?

 

 

 

 

U siebie specjalnie to zmierzyłem to jest w najgorszym miejscu 3mm. Normalnie tego nie widać.

Plus-minus to samo mam.

Nie widziałem tego ugięcia, dopóki o nim nie wiedziałem ;) . Ale to najmniejszy problem.

Edytowane przez uppersilesian
Link to post
Share on other sites

W takim razie skoro Ci się takie rozwiązanie z drzwiczkami podoba życzę zadowolenia z Define.

Odnoszę jednak wrażenie, że kompletnie nie zrozumiałeś tego co starałem się wytłumaczyć na przykładzie drzwi w samochodzie i ich ogranicznika.

Powodzenia.

 

Omar2033, zrozumiałem. Tylko czy wolałbyś patrzyć na ordynarne zawiasy na całej wysokości obudowy, czy wolisz oglądać ten nieskazitelny ("skażony" tylko diodą LED) panel na całym froncie R4.

No, co wolisz?

Pewnie to co powiem teraz zabrzmi śmiesznie, ale widziałem, chyba w Ikei, odbojniki do drzwi, też takie minimalistyczne, czarna guma i metal na dole - naprawdę piękne. Można to postawić przed obudową i nie zapomnisz się przy otwieraniu.

Albo zamontować taki dzwoneczek, jak jest w niektórych sklepach: wchodzisz, otwierasz drzwi a tu:dzyń, dzyń. Otwierasz drzwiczki obudowy powyżej 90%, a tu: dzyń, dzyń. Ewentualnie, można by ten dzwoneczek połączyć z elektrowstrząsami, tylko że wtedy w szoku nie wiadomo, czy nie otworzyłbym drzwiczek do 180 stopni.

Tak, możliwości jest mnóstwo  :]

Jak znajdę chwilę czasu, to podzielę się z producentem waszymi, bo póki co nie moimi, problemami z drzwiczkami oraz swoimi (i waszymi) problemami z zapadniętym sufitem obudowy. Tak z ciekawości, co dizajnerscy Skandynawowie powiedzą.

 

Zakładasz ten temat, który proponowałem???

Edytowane przez uppersilesian
Link to post
Share on other sites
Zakładasz ten temat, który proponowałem???

Nie widzę takiej potrzeby - po co ?

 

Czy to są ordynarne zawiasy

http://gamefaction.pl/test-obudowy-antec-p280/

http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/BitFenix-Ghost-PC-Case-Fades-Into-View-2.jpg?1347032887

http://hothardware.com/newsimages/Item25996/330R.jpg

http://www.corsair.com/en/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/5/5/550d_hero_down_door_open_2_1.png

 

Przecież piszesz o pięknym - nieskazitelnym froncie. Jak widzisz masz go przy zamkniętych drzwiczkach w w/w obudowach.

Zawiasy masz ukryte i nie widać ich gdy drzwiczki są zamknięte. Da się to rozwiązać lepiej.

Dobra szkoda bić pianę o drzwiczki. Ja mam takie zdanie, Ty swoje.

Powodzenia

Link to post
Share on other sites

Nie widzę takiej potrzeby - po co ?

 

Czy to są ordynarne zawiasy

http://gamefaction.pl/test-obudowy-antec-p280/

http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/BitFenix-Ghost-PC-Case-Fades-Into-View-2.jpg?1347032887

http://hothardware.com/newsimages/Item25996/330R.jpg

http://www.corsair.com/en/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/5/5/550d_hero_down_door_open_2_1.png

 

Przecież piszesz o pięknym - nieskazitelnym froncie. Jak widzisz masz go przy zamkniętych drzwiczkach w w/w obudowach.

Zawiasy masz ukryte i nie widać ich gdy drzwiczki są zamknięte. Da się to rozwiązać lepiej.

Dobra szkoda bić pianę o drzwiczki. Ja mam takie zdanie, Ty swoje.

Powodzenia

O kurczę!

Ten Corsair jest piękny! Na tych poprzednich zdjęciach wyglądały gorzej.

Wiesz, że pierwsze co pomyślałem po wyjęciu R4 z pudła to, że ten panel z portami mógłby być właśnie na przodzie ( jak w tym Corsair), najlepiej za drzwiczkami, i tylko zostawiona szczelina na kable. A dioda LED to powinno być okrągłe, zielone oko, albo lepiej jakaś malutka zielona kropeczka (2-3 mm), jak na moich zewnętrznych seagatach. Byłoby piękne!

No, ale obudowa to nie tylko drzwiczki przednie :)

Solidność wykonania, grubość blach zbliżone, czy jak w SPC?

Tacki na dyski, aranżacja miejsca w środku, podobnie?

 

No, temat wart (moim skromnym zdaniem) założenia, choćby dlatego, żeby ostrzec innych użytkowników/nabywców R4-ek przed zbyt radosnym otwieraniem drzwiczek.

Wam bardziej wypada, bo macie (już) ten problem.

A może ja założę temat o ugiętych dachach R4-ek, a Wy dołączcie z drzwiczkami? Już piszę.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem co miało znaczyć - "czy jak w SPC" ?

 

No nie wiem - to już lepiej temat ogólny o plusach i minusach R4.

Obudowa ogólnie jest solidna - mnie tylko drażnią te drzwiczki.

Ty też masz ten problem ;) - wystarczy kilkanaście razy otworzyć drzwiczki na max do końca by mieć już pod światłem te ślady na nich. 

Obudowa ogólnie udana i całkiem ok.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem co miało znaczyć - "czy jak w SPC" ?

 

No, o obudowach Silentium PC to dopiero się naczytałem.

 

 

No nie wiem - to już lepiej temat ogólny o plusach i minusach R4.

Obudowa ogólnie jest solidna - mnie tylko drażnią te drzwiczki.

Ty też masz ten problem ;) - wystarczy kilkanaście razy otworzyć drzwiczki na max do końca by mieć już pod światłem te ślady na nich. 

Obudowa ogólnie udana i całkiem ok.

Ja kupuję odbojnik albo zamknę drzwiczki na kłódkę. Jakąś taką w stylu skandynawskim, maksymalnie minimalistyczną. Żeby się tylko nie rysowała przy otwieraniu.

Umówmy się, że obudowa ogólnie częściowo udana. I całkiem OK.

Edytowane przez uppersilesian
Link to post
Share on other sites

Obudowa ogólnie udana, a wady ma każda buda jaką ja się bawiłem.

Może jakbym kupił Lian-Li za 1000zł to nie miałbym do czego się przyczepić.

 

Wiesz, bardziej mi chodzi o te ochy i achy, których się naczytałem przed kupnem, i nie mogę zrozumieć, że żaden z "recenzentów" nie zauważył niczego niepokojącego.

Link to post
Share on other sites

Oj trochę poczytasz to zrozumiesz czemu czasem recenzenci nic nie widzą i w większości przypadków wychwalają określony produkt.

To taki przykład

http://www.pctechreview.com.pl/obudowy/fractal-design-define-xl-r2-black-pearl-test-wyciszanej-obudowy/

Kolejnym plusem konstrukcji jest całkiem duża przewiewność, a także trzy ciche wentylatory w zestawie. Konstrukcje te charakteryzują się wspaniałą kultura pracy – fani ciszy powinni być zadowoleni. Warto wspomnieć że konstrukcja została wyposażona w kontroler obrotów, a także  maty bitumiczne wyciszające obudowę. Spisują się one znakomicie – wyciszając wentylatory znajdujące się we wnętrzu.

 

Dla mnie wentylatorom Fracta Silent Series 2 daleko do niesłyszalności. W recenzji praktycznie niesłyszalne.

Chyba autor zapomniał dodać, że niesłyszalne to one są ale chyba na dworcu PKP W-wa Centralna :P

Edytowane przez omar2033
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Wiesz, bardziej mi chodzi o te ochy i achy, których się naczytałem przed kupnem, i nie mogę zrozumieć, że żaden z "recenzentów" nie zauważył niczego niepokojącego.

Chętnie poznam te wszystkie "Ochy i achy" w recenzjach, które Twoim zdaniem są bezzasadne...

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...