Skocz do zawartości

[Pytanie] W zwiazku tworzeniu gier


Recommended Posts

Witam,

Ostatnio jakos z pol roku temu bawilem sie na cryengine 3 free sdk fajny program ale potem jakos przestalem sie w nim bawic i pozapominalem rozne rzeczy i praktycznie teraz musze od nowa zaczac.

 

Pytanie1:Jak sie robi wlasny silnik do gier ? [Kiedy wyszedl 1 windows nic nie bylo zadnych silnikow to jak ludzie je zrobili od podstaw]

 

Pytanie2:Jaki silnik mi polecacie zeby zrobic gre [FPS] i [symulator jazdy samochodem]

 

Pytanie3:Jaki program do tworzenia modelow mi polecacie ? [w sensie ze np zrobie model na tym programie i potem wstawie go np do cryengine i bedzie dzialal np samochod lub pistolet :)

 

To narazie na tyle pytan, przepraszam za bledy ktore moga wystapic w tym temacie :P

Jezeli jeszcze bede mial jakies pytania to tutaj dopisze :)

Przepraszam jezeli nie w tym temacie ale ten chyba byl takie najbardziej pod to pytanie :)

Z gory Dziekuje i Pozdrawiam ;D

Edytowane przez I3arty
Link to post
Share on other sites

Żeby "zrobić" własny silnik musisz nauczyć się programowania. Najpierw prostych aplikacji, później grafiki, shaderów, skryptowania itd. To nie jest coś co zrobisz w miesiąc, czy nawet kilka. Szczególnie jeśli liczysz na wyniki typu CryENGINE 3. Ten jest tworzony od kilku lat przez dziesiątki, jeśli nie setki programistów i wykorzystuje sporo softu napisanego przez jeszcze inne zespoły. Ogółem jeśli chcesz cokolwiek zrobić to pobaw się najpierw programowaniem jakiejś platformówki 2D. Np. W Javie czy C++. Do tego oczywiście potrzebujesz bibliotek, które będą wyświetlać grafikę, odpowiadać za kolizje, fizykę itp.

 

Jeśli chcesz zacząć od razu to wybierz silnik jak Unity3D albo Unreal Engine 3 w pakiecie UDK. W obu przypadkach możesz, a nawet powinieneś pobawić się z programowaniem (JavaScript/C# w Unity3D i UnrealScript w UDK).

 

Do modelowania możesz wykorzystać darmowego Blendera, lub Wings3D. A do tekstur również darmowego GIMPa. Jeśli chcesz umieścić model broni w grze to będziesz musiał zabrać się za programowanie.

 

Poradniki znajdziesz choćby na oficjalnych stronach programów wraz z dokumentacją wszystkich funkcji.

Edytowane przez jaax023
Link to post
Share on other sites

Ja się już od dawna nie bawię w robienie gier ale jedno pytanie skierowane do ciebie umiesz programować?

 

Wszystkie silniki się programuje a gry nie muszą być na "silniku".

 

Program do modelowania 3ds max albo blender ale to nauka na kilka miesięcy.

 

A co do silniku to ja lubiłem Unity3d ale wymagana nauka programowania w javascript albo c#.

Edytowane przez bigipl
Link to post
Share on other sites

Ok dzieki ;D za info czyli nie polecacie mi cryengine ;?

Zobacze co to za silniki   :D

 

Czym sie roznia te silniki od cryengine :? [Widze ze grafika i fizyka troche inna niz na cryengine] sa latwiejsze czy co :?

Edytowane przez I3arty
Link to post
Share on other sites

CryENGINE 3 nie jest złym silnikiem, ale nie polecałbym go początkującym. Będzie Ci o wiele ciężej ogarnąć skryptowanie, czy wrzucanje modeli (konieczność korzystania z plugina exporter'a w 3dsMax'ie). Poczytaj trochę ogółem na temat tworzenia gier. Na gamedev.net są ciekawe artykuły. A o programowaniu dużo znajdziesz na chociażby dreamincode.net

 

I tak w ogóle, twórz gry, a nie silniki jak chcesz coś osiągnąć. Rozpisz sobie na początek mały projekt typu: twoim bohaterem jest klocek, ma przejść z punktu A do punktu B. Później dodaj do tego, że po drodze ma przeskoczyć przeszkodę, później, że ma strzelić kulką w przeciwnika (np. czerwony klocek), a później, że czerwony klocek ma się poruszać w lewo i w prawo itd.

 

Nie próbuj stworzyć kolejnego Crysis'a, bo zwyczajnie ogrom projektu przerośnie twoje możliwości i zwyczajnie się wszystkim znudzisz/uznasz za zbyt trudne i się poddasz.

 

@edit

Nie patrz na to jaką to grafikę ma CryENGINE, bo zanim dojdziesz do tworzenia swoich assetów o zbliżonej jakości minie trochę czasu. Poza tym jak ktoś będzie chciał to przepisze shadery, system materiałów, czy silnik fizyczny i będzie prawie tak samo wyglądać i działać. Oczywiście nie dasz rady zrobić tego sam xD

 

Unity3D jest łatwe do opanowania, UDK też. Jak ktoś będzie chciał to ogarnie także CryENGINE. Tak naprawdę podstawy są w obojętnie jakim silniku łatwe do opanowania. W przypadku CryENGINE po prostu mam przeczucie, że "tworzenie" skończy się na zrobieniu poziomu z gotowych elementów.

Edytowane przez jaax023
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Co bedzie latwiejsze twoim zdaniem zrobienie samochodu w ktorym bedzie wszystko dzialalo np wycieraczki swiatla otwierane szyby itp [na razie tylko 1 samochod] ktory bedzie tez jezdzil :)

 

Czy zrobienie cos ala 'zombie' czy cos takiego ze np beda sie respic w danych miejscach na mapie beda fale ze np 1 fala 5 ich bedzie sie respilo potem 10 i potem coraz wiecej a gracze beda mogli 'losowac bronie' kupowac za pkt rozne itemki np wybuchajace beczki itp :P

Link to post
Share on other sites

Z jednym i drugim będziesz mieć problemy ;P Ale w ten sposób będziesz szukał rozwiązań i możesz się czegoś nauczyć (tylko nie bierz gotowców! Przeanalizuj np. skrypt i spróbuj coś własnego wyskrobać). Aczkolwiek same fale Zombie wraz z systemem punktów/pieniędzy i prostym sklepikiem wydaje mi się prostsze do zrobienia. Szczególnie, że możesz na początek wykorzystać uproszczone modele, choćby same klocki i kule, a zająć się gameplay'em.

Edytowane przez jaax023
Link to post
Share on other sites

Tak, Unity w najnowszej wersji nada się idealnie. W międzyczasie możesz sprawdzić Shambles ( shambles.notch.net ) od Notch'a (twórcy Minecraft) zrobione na Unity w 7 dni (w ramach 7dayFPS). Stylizowany Zombie-Shooter. Do uruchomienia będziesz potrzebował Unity Web Player do przeglądarki.

 

Tylko nie licz, że zrobisz coś takiego w 7 dni od razu, Notch ma kilkunastoletnie doświadczenie w programowaniu.

 

A na stronie Unity w zakładce Learning znajdziesz wszystkie potrzebne podstawy, prosto od twórców silnika.

Edytowane przez jaax023
Link to post
Share on other sites

Akurat w tym wypadku Notch się nie śpieszył. Zresztą pracuje w ciągu dnia nad Scrolls, które również tworzy na silniku Unity. Mam na myśli to, że tobie od razu nie uda się osiągnąć czegoś takiego. Jak byś miał doświadczenie, rozpisany projekt i 24h to spokojnie zrobisz coś lepszego i bardziej rozbudowanego nawet bez gotowego silnika.

 

@edit

Doradziłem mu aby nie robił kopiuj-wklej w przypadku skryptów tylko próbował coś zrobić samemu. Jeśli nie nauczy się podstaw C#/JavaScript to zwyczajnie tego nie zrobi i cała gra to będzie kopiuj-wklej wtedy. Ogarnij sobie zmienne, operatory i podstawowe operacje arytmetyczne.

Edytowane przez jaax023
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

A jezeli chodzi o textury [importowanie textur] to lepiej samemu robic czy sciagac z internetu ;?

 

I jeszcze jedno pytanko ;D 

Trzeba robic menu gry na poczatku czy mozna menu zrobic potem :? [Ogladalem tuty na youtube i part 1 to bylo menu :P]

Edytowane przez I3arty
Link to post
Share on other sites

Tekstury postaraj się tworzyć ze zdjęć znalezionych w internecie (od siebie polecam serwis cgtextures) bądź własnych (blenduj kilka ze sobą, maluj nimi, żeby stworzyć coś unikalnego). Są o tym artykuły w internecie. Menu możesz zrobić na samym końcu nawet.

 

@edit

Unikaj gotowców. Masz się nastawić na to, że jeśli chcesz coś osiągnąć to musi to być twoja praca. Jak widzisz np. że menu nie pasuje do twojej gry to je zmień po swojemu, albo zrób inne.

Edytowane przez jaax023
Link to post
Share on other sites

Kurcze ;/ przeszukalem chyba wszystkie tutoriale na youtubie i nie znalazlem takiego zeby zrobic ze widac rece i pistolet ktory strzela :/

 

Ja na poczatku chce zrobic ludzika ktory trzyma w rece pistolet [first person] potem zrobic zeby ten pistolet strzelal :o ale nie moge znalesc dobrego tutoriala gdzie jest jak zrobic te rece i pistolet :P

Link to post
Share on other sites

Próbujesz na siłę zrobić kolejnego Crysis'a, Call of Duty, Battlefield'a. Nie żeby się nie dało, ale nikt Ci tutaj dokładnej instrukcji nie napisze. W internecie jest masa tutoriali. Umiejętność wyszukiwania informacji i rozwiązania problemu samemu jest mocno ceniona w każdej branży. Jeśli chcesz się nauczyć modelować, teksturować obiekty itp. polecam zacząć od jakiegoś kursu Blendera (Polski Kurs Blendera od Piotra Arłukowicza z polskikursblendera.pl omawia świetnie nie tylko podstawy, ale również zaawansowane zagadnienia).
Wrzucenie modelu wraz z teksturami to praktycznie przeciągnięcie pliku do okna Asset Browser w Unity. Później musisz umieścić obiekt na scenie i oskryptować go (animacje, dźwięki, wystrzelenie pocisku, później kolizje pocisku i obrażenia).

Czeka Cię sporo nauki, bo tutaj nie ma rzeczy typu kopiuj-wklej, albo układanie wszystkiego z klocków... no dobra, są. Ale w ten sposób niczego się nie nauczysz i jesteś ograniczony do funkcji, które przewidział autor.
Sprawdzałeś chociaż zakładkę Learning na stronie Unity? Zacznij od samego poruszania, obracania zwykłym klockiem. Później podążającą kamerę czy coś. Albo coś w tym stylu: youtu.be/i30menw6gvU
 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...