Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mój xc w obecnym stanie

KuH1zct.jpg

 

Kolejne fotki:

Spoiler

xANESRY.jpg

ZMqDt9o.jpg

YaePCQC.jpg

 

 

Worklog względem stanu z jesieni:

Spoiler

Ramę authora zamieniłem w podobnej cenie na meridę. Rok starsza, wymiarowo podobna. Powodem był montaż hamulca tarczowego - uznałem, że spawanie uchwytów to jednak nie jest lepsze wyjście.

GmW2muT.jpg

 

Do tego w dobrej cenie kółeczka na spoko obręczach i chińskich piastach. Tarcze co prawda duże (203 i 180mm), no ale swoje ważę.

5kN1xlU.jpg

 

Ucięcie piwotów: +100 do szacunku do własnej roboty.

zqmlg5j.jpg

 

Szlify do podkładu, mycie, suszenie :->

CQIvawU.jpg

 

Podkład, RAL 5015, Bezbarwniak z utwardzaczem:

CeAW118.jpg

 

 

Ten rower służy głównie do tras przez las, a z pozostałych części w międzyczasie składam trekking/touring/komuter; coming soon :-> 

Testy w trakcie budowy:

Spoiler

3Yv1znj.jpg

cBKps6z.jpg

 

 

Na przyszłość rzecz jasna widzę w nim hydraulikę, coś między MT200 a MT500/Deore. Oprócz tego zmiana napędu z chińczyka na coś pokroju Deore 5100, bo denerwuje nieco brak sprzęgła. Geometria (może być pewna niedokładność) i lista części:

Spoiler

jnOcluK.png

fHBX09f.png

 

  • Lubię to 8
Link to post
Share on other sites

@spider_1987 prawie dokładnie rok temu jak wsiadłem na rower pierwszy raz od kiedy miałem 13 lat to się zasapałem po 7 kilometrach i wróciłem do domu na zmianę jadać jak babka z mlekiem i prowadząc rower. Do tego dystanse szosą można swobodnie dzielić /2 w porównaniu do MTB, w terenie nawet więcej. 

 

@walker zawsze mnie zadziwiają Twoje rowery, bardzo ładne i przemyślane. 

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, ernorator napisał:

się zasapałem

No ja byłem zziajany po 1 podjeździe leśnym i to niezbyt stromym a kolejnych się obawiałem, więc na razie bardziej po płaskim śmigam :D Kwestia czasu i będzie coraz lepiej.

 

5 godzin temu, ernorator napisał:

@walker zawsze mnie zadziwiają Twoje rowery, bardzo ładne i przemyślane. 

On do wszystkiego tak podchodzi, obojętnie czy składa kompa czy rower czy samodzielnie buduje głośnik.

Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...

Najpierw było tak - SRAM Apex 2x10

KXseCFn.jpg

 

Potem było tak - kaseta, przerzutki, Shimano 105 R7000, manetki 105 R5800

ZMpPWTa.jpg

 

Potem było długo w trenażerze a potem stało się to

eWp1oTX.jpg

RLdLytq.jpg

W1WBPIW.jpg

YdG3Jwd.jpg

 

I teraz jest tak :D

1gcaQtF.jpg

 

  • Lubię to 2
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...
Godzinę temu, kubbak napisał:

Łatwiejsze utrzymanie wyższych prędkości (powiedzmy 35kmh+), większą sztywność koła.

 

Z minusów to większa podatność na podmuchy bocznego wiatru.

 

Tak, rotujące masy i takie tam xD

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Player1 napisał:

@up: widziałem ostatnio gościa na takich kołach. Co to daje/robi? (tj. oprócz +3 pkt. do respektu u ziomków/na dzielni/w barze z piwem do którego się jeździ na rowerze w stroju jak na Tour de France mimo, że bar jest 10 km od domu)

Łatwiejsze utrzymanie wyższych prędkości. Z tym respektem to bym tak nie szalał wśród 40 latków z brzuszkiem w różowym stroju z lajkry. Nawet nie wiem gdzie są bary z piwem w moim mieście i okolicy natomiast mam w głowie dokładną mapę żabek, lewiatanów i stacji paliw w promieniu +-60km, uzupełniam tam cukier i wodę w czasie jazdy. 

 

7 godzin temu, dodo napisał:

 

Ale maszyna, bardzo chciałbym wrócić do szosy (bardziej do gravela) ale ceny, dostępności rowerów jak ze wszystkim... 

Dzięki :D Jeśli chcesz kupić ze sklepu to dramat, rynek używek jest za to całkiem fajny ale trzeba wiedzieć co kupujesz i na co patrzeć. 

 

7 godzin temu, FeX napisał:

 

Tak, rotujące masy i takie tam xD

Stożki są zazwyczaj cięższe od płytszych kół, te na zdjęciu ważą więcej niż moje aluminiowe. Tutaj aerodynamika robi robotę.

 

Test wykonany

bkWaBr4.jpg

 

Trasa po segmentach stravy, na których mam po 20-30 przejazdów, 30 z 38 przejechałem najszybciej a pozostałe 2-3 czas, koła zdecydowanie działają. Natomiast jeszcze nie czas dla mnie na karbonowe stożki, tak za 10kg będzie ten czas. Pomimo dopuszczalnej masy 110kg a ja ze wszystkim ważyłem 103kg to czuć, że to za dużo dla tych kół, jak staje na pedałach żeby docisnąć to przednia tarcza gra gdzie nie ma tego efektu na kołach al. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ernorator napisał:

Z tym respektem to bym tak nie szalał wśród 40 latków z brzuszkiem w różowym stroju z lajkry.

To nie miał być złośliwy przytyk, choć nie ukrywam, że jak widzę gościa starszego ode mnie, a mam 42 lata, z rzeczonm brzuszkiem w obcisłym stroju, który sprawia wrażenie namalowanego na skórze, na rowerze, który na moje oko wygląda jak profesjonalny lub półprofesjonalny sprzęt zawodniczy, to myślę sobie, że to trochę przerost formy nad treścią...ale może to tylko takie zawistne myślenie, bo mnie na taki rower nie stać.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, FeX napisał:

Tak, rotujące masy i takie tam xD

No patrz, ja zmieniając alu stożki 28 czy 30mm na karbonowe 50mm zdjąłem przeszło 500g.

 

Stock Bontrager Affinity Disc vs Evanlite New Disc 50mm z DT350 i zwykłych szprychach

oba pomiary na tych samych gumach Bontrager R1, tarczach Shimano Ultegra, kasecie Shimano R7000 (stock 11-28, Evanlite 11-30)

po lewo Bontrager stock, po prawo Evanlite

przód

img_20210316_174245rxi0a.jpgimg_20210316_175254fgeyb.jpg

tył

img_20210316_173227scdmi.jpgimg_20210316_173516sge9q.jpg

 

4 godziny temu, ernorator napisał:

Stożki są zazwyczaj cięższe od płytszych kół, te na zdjęciu ważą więcej niż moje aluminiowe

Koła DT może nie są najlżejsze ale na pewno czegoś nie pokręciłeś? Chyba, że to model karbonowy stożek na alu obręczy.

 

11 godzin temu, dodo napisał:

ceny, dostępności rowerów

Dostępność tych niepodstawowych modeli wraca już w dużej mierze do normy. Ceny to fakt, jest słabo, w 2-3 lata poszły 40-50% w góre.

 

55 minut temu, Player1 napisał:

to myślę sobie, że to trochę przerost formy nad treścią...

Po pierwsze to wygoda. Polecam zrobienie trasy 100km+ w bawełnie i później w takim stroju.

Link to post
Share on other sites

Przecież wiesz kubbak, że to zwykła zaczepka Z resztą jak wszędzie i w każdym hobby po przekroczeniu pewnego poziomu detale mają znaczenie.

Ja zawsze się śmieje, że łatwiej zgubić te 500g, bo często rowerzysta ma taką poduszkę bezpieczeństwa przed sobą

Link to post
Share on other sites

Tylko 500g zdjęte z siebie to nie 500g zdjęte z roweru, szczególnie z kół.

 

Druga sprawa jak wspominał erno to aero gain. Zobacz na rowery tri, są w opór cięższe niż wspinaczkowe czy nawet aero szosy, na których też można wrzucić lemondke (no dobra pozycja dalej nie będzie taka sama) a są sporo szybsze.

Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, kubbak napisał:

No patrz, ja zmieniając alu stożki 28 czy 30mm na karbonowe 50mm zdjąłem przeszło 500g.

 

Moje formowe koła ze Scoota Syncros RP 2.0 aka DT Swiss R1800 ważą ~1750, aluminiowe, które sobie złożyłem na 350 ważą 1570g a te stożki DT Swiss 1670g. Np. można kupić teraz z outletu koła vinci, karbon, 50mm, sprawdzone piasty chińskie z wagą 1430g. 

 

Bomtrager, specialized czy giant to magiczne firmy, które potrafią do roweru za 10k dać koła 2kg albo sprzedawać karbonowe stożki ważące 1900g za 7k.  

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ernorator napisał:

aluminiowe, które sobie złożyłem na 350 ważą 1570g

To u mnie bodaj 1530g komplet z taśmami (~1490g same koła), alu stock ~2kg. Nie moge się doszukać zdjęć samych kół więc nie mam jak wrzucić fot.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, kubbak napisał:

Po pierwsze to wygoda. Polecam zrobienie trasy 100km+ w bawełnie i później w takim stroju.

Spoko, ja nigdy nie przejechałem 100 km na rowerze jednego dnia, więc nie mam doświadczeń empirycznych w tym zakresie, przy takich dystansach to zapewne ma znaczenie, ja mówię o tym co obserwuję w swojej okolicy, np. nad jeziorami turawskimi, do których z Opola jest ok. 20 km jeśli jedziesz lasem albo na wyspie bolko, która jest już w ogóle w śmiesznej odległości z dowolnego miejsca w Opolu.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...