Skocz do zawartości

Wybór zasilacza za ok. 200 zł.


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Mareczq,

Recommended Posts

Witam.

Poszukuję zasilacza do swojego kompa.

 

Płyta główna: Asus M4N68T-M

Procesor:(możecie mnie zlinczować) nie pamiętam, AMD 2,8 GHz 4 rdzeniowy

Karta graficzna: GeForce GT430

Pamięć Ram: Good Ram 2x2GB 1333MHz DDR3

Dysk twardy: WD RED WD10EFRX 1TB

 

Ale jest to konfiguracja tymczasowa, ponieważ wszystko będzie wymienione ale na ten moment nie mam tyle pieniążków więc chciałbym wszystko składać do kupy małymi kroczkami. Komputer będzie składany do gier. Zastanawiam się nad dyskiem SSD o ile skąpość pozwoli. :)

Tak więc potrzebny mi będzie do tego jakiś zasilacz i od tego chcę zacząć, nie bardzo wiem czym kierować się przy wyborze, widziałem że są jednoliniowe oraz wieloliniowe. Na co tak naprawdę trzeba zawracać uwagę przy zakupie? Mój budżet to 200 zł oczywiście jeśli będzie to miało wymierną korzyść to mogę dołożyć te 50-60 zł. Wpadł mi w oko zasilacz aercool 600W X STRIKE ponieważ znalazłem okazje za 170 zł, z tym że nie wiem jeszcze jak wygląda sprawa gwarancji.

Co o nim myślicie, czy warto? Jakie ma plusy, minusy? Psuje się, czy jest żółwiem kuloodpornym? Szukałem tematów o nim ale większość jest z 2011 r. i nie wiele można się z nich o nim dowiedzieć.

Pozdrawiam Maciej. :)

 

PS. Muszę również kupić obudowę do komputerka, na ten moment znalazłem to:

http://allegro.pl/obudowa-akyga-gamer-2-niebieski-wentylator-nowosc-i3384352190.html

Muszę przyznać że strasznie się na nią napaliłem(nie ma co ukrywać że mi się podoba, bo to też jest pewne kryterium przy wyborze budy :P ) ale co o niej myślicie? Ujdzie? :)

Link to post
Share on other sites

Co do PSU to nie ma sensu szczędzić kasy i kupić coś porządnego, markowego na czym będzie można ewentualnie kolejny komputer zbudować i ewentualnie bawić się w OC. Pierwsze na co musisz zwracać uwagę to moc - wiadomo, że zapas mocy musi pozostać (ok. 100W).

Druga sprawa to zabezpieczenia dobrze żeby były, bo wtedy w razie przebicia albo przepięcia można być spokojnym o swoje życie i o dane na dysku. Do tego jeszcze ten certyfikat 80 Plus, bo to gwarant większej sprawności, wydajności i zmniejszony poziom strat energii, np. w postaci ciepła.

Trzecia sprawa to kable. Warto pomyśleć nad zasilaczem modularnym, bo niepotrzebne kable można odpiąć z zasilacza. Przydaje się to w ciasnych obudowach albo tam gdzie przepływ powietrza jest utrudniony. Im mniej kabli tym łatwiej na nimi zapanować.

 

Jeśli chodzi o producentów zasilaczy to wystrzegaj się ModeCom FEEL, Codegen, Tracer, bo one padają przy najmniejszym obciążeniu. Markowe to np. - Corsair, OCZ, Tagan, Be Quiet, Chieftec, Enermax, Amacrox.

Może coś takiego byłoby odpowiednie dla ciebie: http://www.agito.pl/zasilacz-corsair-cx-80-plus-bronze-600w-221-658958.html

 

Co do obudowy to już musisz sobie sam odpowiedzieć na pytanie, bo każdemu podoba się co innego. Mi osobiście podobają się skromne z wyglądu obudowy, np: http://www.silentiumpc.com/gladius-m40-pure-black/ Co kto lubi po prostu.

Link to post
Share on other sites

Jeśli zasilacz będę mógł używać w kolejnych kompach to super i to też biorę pod uwagę. Co do mocy zasilaczy to zauważyłem przypadłość że niektóre zasilacze mają dużą moc, po czym patrząc na tabliczkę widzimy że na linii 12 V jest 5 A a na linii 3 v 100 A. Oczywiście jest to skrajnie wymyślony przypadek, ale chciałem zobrazować o co mi chodzi.

W jaki sposób sprawdzić czy zasilacz jest dobrze zabezpieczony?

Czytałem o certyfikacie 80+ ale nie do końca rozumiem na którym się skupić, ponieważ występują w odmianach brąz, srebro, złoto. Ale nie wiem w jaki sposób odbywa się owy pomiar(oczywiście rozumiem że chodzi o sprawność ale czy 80+ oznacza sprawność 80%?).

Odpinane kable od zasilacza są zaletą, ale dla mnie nie ze względu na wygląd ale łatwiejszy przepływ powietrza w obudowie. Ale nie jest to dla mnie niezbędne więc powiedzmy że zasilacz nie musi być modularny.

Z tego co widzę ten Crosair nie wiele się różni od zapropowanego przeze mnie Aercool`a, czy się mylę? 

 

Co do pytanie o budę raczej chodziło mi jej funkcjonalność oraz trwałość, ponieważ wygląd według mnie przemawia na plus.  :)

Link to post
Share on other sites

No dobrze ile chcesz raz wydać, tak będzie łatwiej ;)

 

Do 200 zł masz realnie dwa najciekawsze zasilacze:

 

Deus G1 500W

Thermaltake Smart SE 530W

 

Obudowa do 100 zł to ciężka sprawa, nie możesz tak do 140 zł dołożyć? Wtedy masz Brutus M23 - jednak Gladius M40 to jeszcze ciekawszy wybór. Zobacz też Antec One / Corsair 300R jak chcesz coś solidnego do ok. 200 zł.

Link to post
Share on other sites

Wybacz, ale czytam kolejny raz Twoje pierwsze zdanie i nie mogę zrozumieć przesłania.  :ups:

 

Thermaltake Smart SE 530W z tego co widzę jest bardzo zbliżony do Corsair, a jest tańszy więc na plus.

 

Deus G1 500W z tego co widzę on ma dwie linie, no i tutaj moje pytanie. Co lepsze? Jedna mocna linia czy 2 słabsze?

 

Do drogich obudów jestem raczej sceptycznie nastawiony i uważam że to trochę non sens. Najchętniej kupiłbym taką za 15 zł ale z drugiej strony chcę żeby to trochę posłużyło. Więc dawanie 150 zł czy 200 zł za budę to nie dla mnie, już od biedy bym wolał dołożyć do grafiki, czy płyty głównej.   :P 

Link to post
Share on other sites

W jakie zabezpieczenia zasilacz jest wyposażony zawsze jest napisane na pudełku/papierach. Im więcej tym lepiej Najpopularniejsze to:

OVP (Over Voltage Protection) – zabezpieczenie przed zbyt wysokim napięciem wyjściowym. Działa na każdej linii wyjściowej zasilacza i aktywuje się, gdy napięcie jest wyższe o 15% w stosunku do wartości nominalnej[2]. Wymagane przez normę ATX12V.

UVP (Under Voltage Protection) – zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem na liniach wyjściowych. Jest spotykane znacznie rzadziej niż OVP, ponieważ zbyt niskie napięcie nie uszkadza zasilanych podzespołów, może jednak wpłynąć negatywnie na ich stabilność.

OCP (Over Current Protection) – zabezpieczenie przed przeciążeniem stabilizatora. Monitoruje każdą linię zasilającą z osobna i w przypadku przeciążenia którejkolwiek z nich powoduje wyłączenie zasilacza. Wymagane jest przez normę ATX12V.

OLP lub OPP (Over Load Protection lub Over Power Protection) – zabezpiecza przed przeciążeniem całego zasilacza (nie ograniczając się do poszczególnych linii).

OTP (Over Temperature Protection) – zabezpieczenie przed przegrzaniem zasilacza. Przegrzanie może pojawić się podczas przeciążenia, złej cyrkulacji powietrza wynikającej np. z zakrycia wylotu zasilacza lub z powodu awarii wentylatora[2]. Wymagane jest przez normę ATX12V.

SCP (Short Circuit Protection) – zabezpieczenie przeciwzwarciowe. Aktywuje się, kiedy w obwodzie zasilacza pojawi się zwarcie (czyli opór mniejszy niż 0,1Ω). Pomimo, że nie jest one obowiązkowe, to znajdziemy je we wszystkich obecnych zasilaczach[2].

IOVP (Input Over Voltage Protection) i IUVP (Input Under Voltage Protection) – zabezpieczenie zasilacza przed zbyt wysokim lub zbyt niskim napięciem wejściowym. Stosowane jest głównie w zasilaczach z manualnym przełącznikiem napięcia wejściowego (115V lub 230V).

Źródło: wikipedia

 

Co do 80+ to jest to certyfikat sprawności zasilacza przy różnym obciążeniu.Czyli stosunek pomiędzy mocą zasilacza oddawanej na jego wyjściu, do mocy pobranej z sieci energetycznej. Różnica między mocą pobraną, a oddawaną jest emitowana w postaci np. ciepła. 

http://neotec.pl/faqs/co-to-jest-certyfikat-80plus%C2%AE-i-jak-wplywa-to-na-zasilacz/ - tabelka z wymaganymi sprawnościami na poszczególny certyfikat. I wyżej tym, wiadomo, lepiej.

 

Co do tych tańszych zasilaczy to ja bym nie szczędził kasy na tym żeby w przyszłości się nie okazało że trza go wymieniać po raz kolejny.

Edytowane przez fripin
Link to post
Share on other sites
Wybacz, ale czytam kolejny raz Twoje pierwsze zdanie i nie mogę zrozumieć przesłania.  :ups:

 

Chochlik mi się wdał. Pytałem się ile chcesz razem wydać na obudowę i zasilacz ;)

 

Deus G1 500W z tego co widzę on ma dwie linie, no i tutaj moje pytanie. Co lepsze? Jedna mocna linia czy 2 słabsze?

 

Odwieczna walka ;P Tutaj powiedzą Ci, że jedna linia jest lepsza, według mnie nie ma to takiego znaczenia. Realnie w Deusie i tak obciążysz całą moc z 1 lini.

 

Do drogich obudów jestem raczej sceptycznie nastawiony i uważam że to trochę non sens. Najchętniej kupiłbym taką za 15 zł ale z drugiej strony chcę żeby to trochę posłużyło. Więc dawanie 150 zł czy 200 zł za budę to nie dla mnie, już od biedy bym wolał dołożyć do grafiki, czy płyty głównej.   :P

 

No to nie wiem czy nie robisz błędu.

 

Jednak do 100 zł masz jedną fajną obudowę mATX (a z tego co wiem Asus M4N68T-M to jest mATX) Zalman T1 - ja bym w nią zainwestował jak chcesz poniżej 100 zł wydać na budę. Jak weźmiesz T1 to raczej bym brał Smart SE 530W - odpinane kable bardzo Ci się przydadzą.

Edytowane przez Mareczq
Link to post
Share on other sites

Co do tych tańszych zasilaczy to ja bym nie szczędził kasy na tym żeby w przyszłości się nie okazało że trza go wymieniać po raz kolejny.

 

Jakie zasilacze masz na myśli mówiąc tańsze? Możesz podać które konkretnie z tych które zostały wymienione w temacie są gorsze?

 

 

Na obie rzeczy nie chciałbym dać więcej jak 350 zł. Ale to już koszta z wysyłkami. :)

Muszę poszukać jakiś temat z różnicami między jednoliniowymi a dwoma. Może któreś są mniej awaryjne, lub mniej się grzeją?

 

Co do obudowy mATX to nie do końca, ponieważ za jakiś czas płyta również zostanie wymieniona. A czy będzie to mATX tego nie wie nikt, nawet nie mam koncepcji co to będzie za płyta.

Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o te 2:


Deus G1 500W


Thermaltake Smart SE 530W


A poza tym przemyśl czy 500W ci wystarczy. Jeśli nie masz jeszcze gotowej koncepcji kompa to lepiej brać z zapasem niż później żałować, że nie ma zapasu na przykład na drugą grafikę w SLI/CrossFire. Przykładowo mówię.


Link to post
Share on other sites

Co do obudowy mATX to nie do końca, ponieważ za jakiś czas płyta również zostanie wymieniona. A czy będzie to mATX tego nie wie nikt, nawet nie mam koncepcji co to będzie za płyta.

 

 

Teraz jest naprawdę bardzo duży wybór DOBRYCH płyt mATX, więc spokojnie możesz w mATX iść - a ta buda pomieści nawet najdłuższe karty graficzne (mowa o zalman T1). Do tego jakościowo jest na pewno dużo lepsza od tej co podałeś sam , raczej w cenie do 100 zł nic lepszego nowego nie znajdziesz ;)

 

Jak masz 350 zł to bym brał DeusG1 500W + Brutus M23 - z tranposrtem w 350 zł się zmieścisz. 

 

Zasialcz co ma 450W na lini 12V wystraczy do każdej kofiguracji z 1 kartą graficzną (jedno rdzeniową) zakładając normalny pułap cenowy dla procesora (czyli 2500K do 4770K). Jeśli nie masz kasy na obudowę za 200 zł, to też na pewno raczej nie złożysz SLI/CF - które z zasady jest rozwiązaniem typu Premium  ;)

Edytowane przez Mareczq
Link to post
Share on other sites

Zasialcz co ma 450W na lini 12V wystraczy do każdej kofiguracji z 1 kartą graficzną. 

To oczywiście nie półka omawiana w tym temacie, ale ogólnie rzecz biorąc to błąd. Pominę już nawet 2-procesorowe karty... ale 3960X + GTX Titan i 450W mało :) 

Link to post
Share on other sites

To oczywiście nie półka omawiana w tym temacie, ale ogólnie rzecz biorąc to błąd. Pominę już nawet 2-procesorowe karty... ale 3960X + GTX Titan i 450W mało :)

Deus wystarczy to wszystkiego. - ironia :P

 

Na pewno nie do każdej konfiguracji z jedną kartą, mareczq zapoznaj się z takimi produktami, jak: HD6990 i FX-9590 :)

Edytowane przez igorakowiec
Link to post
Share on other sites

Dobrze nie doprecyzowałem.

 

Realnie wystarczy do dowolej karty grafinczej z 1 rdzeniem , i procesora z "standardowej" półki cenowej od Intela (czytaj 2500K do 4770K) . 

 

Swoją drogą Titana i 3960 w grach by też pociągnał zasilacz z 450W na lini 12V ;) 

 

Przepraszam, za nie doprecyzowanie ;) 

 

Ps. Igorakowiec daruj sobie Ironię i czepianie się, lepiej wypowiadaj się na temat i z sesem , i tam gdzie to coś wnosi ;) Tutaj tylko podczepiłeś się pod kolegę wyżej, aby kontynuować swoje żenujące zagrania ;) GJ ;P 

Link to post
Share on other sites

Obudowę zalman T1 sobie odpuszcze, nie chce zamykać sobie drogi tylko do płyt mATX. Wciąż nie jestem w stanie zrozumieć po co kupować obudowę za 150 zł? Rozumiem że elementy z najwyższej półki się grzeją i potrzebują dobrego chłodzenia, ale raczej nie będę kupował takich rzeczy więc nie będzie mi to potrzebne. Komputer mi służy do pogrania wieczorami i tworzenia amatorsko filmów. Co do mocy tych zasilaczy to już zgłupiałem, muszę to jeszcze jutro na spokojnie pooglądać bo za dużo wiedzy jak na jeden dzień otrzymał mój mózg do przetworzenia.  :P  Co do zasilacza o którym wspomniałem w pierwszym poście to odpada, ze względu na b. krótką gwarancje - 30 dni.

Wrzucę link może komuś się przyda: http://allegro.pl/aerocool-600w-x-strike-80-plus-bronze-okazja-wwa-i3384917300.html


 

Edit:

 

Poszukałem, poczytałem, pomyślałem i doszedłem do pewnych wniosków. Faktycznie nie ma co kupować zasilacza poniżej 600W, ale... musi mieć jedną linie, ok. 50A na 12V i ok. 20A na 3,3V oraz 5V. Znalazłem takie dwie oferty, które są moim zdaniem godne uwagi:

http://allegro.pl/wyprzedaz-coolermaster-gx-650w-780w-max-80plus-i3337028740.html

 

http://allegro.pl/silentiumpc-deus-m1-modularny-650w-80-bronze-i3398536536.html

 

Czy faktycznie warto? Czy może jednak jeszcze jakiś inny zasilacz? Ale chciałbym by mieścił się w kryteriach wymienionych wyżej.

Co do obudowy, trochę pomyślałem i poczytałem. Różnica między tą budą którą podałem w pierwszym poście a Brutusem M23 jest ok. 40 zł, czyli w sumie jeszcze jest to dla mnie do przyjęcia. Ale czy faktycznie warto? Chciałbym żebyście mi konkretnie napisali: tak warto dołożyć do Brutusa bo to... i to..." (w miejsce kropek jakaś rzecz przemawiająca na jego plus). :) Bo Gladius M40 odpada od razu, nie dość że mi się nie podoba to kosztuje 200 zł(2 razy więcej od pierwotnej propozycji).

 

 

Edit2:

 

Zastanawiałem się również nad przyszłą grafiką i myślę ze będzie to GT 570 lub GT 560Ti, nie wiem czy to coś zmienia w temacie zasilacza ale wolałem napisać. :)

Edytowane przez olinpus
Link to post
Share on other sites

Zmieni tyle, że naprawdę nie potrzebujesz takiej mocy. Kupowanie zasilacza 650W naprawdę nie ma sensu.

 

Jak jednak musisz z tych 2-uch wybrać do Deus M1 650W jest ciekawszy technicznie ;) Oba realnie mają taką samą moc na lini 12V, jednak Deus ma niezależną regulację (ten CM do tego nie wypada za specialnie w testach), odpinane kable, 4 złącza PCI-E (do SLI/CF) i dwa złącza 8pin CPU (dla 2 procesorowych płyt, albo najwyższym modeli płyt 1 procesorowych). Ponad to jest cichszym zasilaczem (od 800 do 1600 obr., a tutaj masz od 1000 do 2000 obr.) i ma dłuższą gwarancję (do tego Door to Door).  W cenie 200 zł to bardzo dobry wybór i zdecydowanie możesz za tyle kupić. 

 

Brutus M23 ma filtry przeciwkurzowe, opcję prowadzenia kabli z tył, dla Intela wchodzi wyższy cooler Cpu (np. HR-02 Black White), ma dużo miejsca na SSD, lepszą wentylacją (i opcję rozbudowy takowej) i USB 3.0 ;) To tak na szybko. 

Link to post
Share on other sites

Przecież M1 i G1 technicznie to prawie to samo i nie ma co tworzyć jakiegoś mitu jakoby M1 był nie wiadomo jaką rewolucją. Lekko zmienione PCB + dodatkowa sztuka, bo modularny i tyle... + system wychładzania, który de facto mieści się w kategorii 'bajera'.

 

Ten zasilacz ma dokładnie 2 linie 12V tak jak 'starszy' Deus, z czego na jedną "potrafi" przekazać większość swej mocy - dokładnie jak G1, ale chyba marketingowo jedna linia brzmiała lepiej. 

 

Nowe rewizje G1 (te z Teapo), to już właściwie niemodularny M1. 

Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie

No dobrze, ale co to wnosi do tematu?:) Tak serio??:D Kolega podał 2 zasilacze, i sorry ale nawet ty uznasz, że M1 650W to zdecydowanie lepszy wybór w tej samej cenie niż GX Cooler Mastera 650W;P 

 

Nie do końca masz z linami rację, ale to naprawdę nie jest do tego temat;) (realnie M1 ma połączone linie, więc moc jest na nie rozkłądana po równo - więc działa to jak jedna linia dokładnie - G1 tak w tym momencie nie ma ;) ). 

 

Do tego nikt nigdy nie mówił inaczej. Zawsze pisałem, że to to poprawiona G1 bo tak jest. Nie jest to nowa plarforma - nigdy tak nie pisałem ;) Do tego realnie są lekko poprawione też tehcnicznie, aby była lepsza sprawność (fizycznie zmiana jednego z komponetów) do tego też troszkę lepsza jest jakość wykonania (widać to np. po lutach) ;) 

 

Co do wychładzania to fakt nie jest to nic super, ale jednak wydłuża żywotność zasilacza - zawsze lepiej to mieć , niż nie mieć. Więc tutaj bajer bajerem, ale nie jest to zbędny bajer. 

 

Za 200 zł to super wybór ;)

 

Ps. z ciekawości czy ty naprawdę przeczytałeś wątek, czy tylko odpisałeś na mojego posta z zasady śledzenia co piszę??:D 

Link to post
Share on other sites

 

 

Wciąż nie jestem w stanie zrozumieć po co kupować obudowę za 150 zł?

 

Ja też nie. Zawsze powtarzam, że jest to element, który zmienia się najrzadziej i warto kupić coś sensownego, a czegoś takiego za 150 zł się raczej nie dostanie ;)

Link to post
Share on other sites

Ok, w takim razie wszystko już chyba wiem. Na Deusa dostane 2 lata gwarancji, czyli ok. Buda będzie Brutus M23 i to chyba tyle. Gdyby coś się zmieniło i bym jednak nie kupił tego Deusa to będe was jeszcze prosił o pomoc. :)

Dziękuję i pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...