I need dolars 12 Napisano 7 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 Poszukuję poradników (najlepiej od samych początków , do czegoś bardziej skomplikowanego ) Programy jakie mnie interesują : Autodesk Inventor Autodesk 3DS Autodesk Autocad Autodesk Maya Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny Cytuj Link to post Share on other sites
ryskow 1 Napisano 7 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 Saddam kiedyś podesłał mi te linki pewnie za jakiś czas się tu wypowie i może poleci ci coś lepszego. http://www.3dtotal.com/tutorial/3d_studio_max/hard_surface_essentials/HSE_Part1.zip http://www.3dtotal.com/tutorial/3d_studio_max/hard_surface_essentials/HSE_Part2.zip http://www.3dtotal.com/tutorial/3d_studio_max/hard_surface_essentials/HSE_Part3.zip http://www.3dtotal.com/tutorial/3d_studio_max/hard_surface_essentials/HSE_Part4.zip I pamiętaj początki są nudne ale po jakimś czasie można być naprawdę zadowolony ze swoich prac. Cytuj Link to post Share on other sites
I need dolars 12 Napisano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 O zapomniałem jeszcze o Blenderze Cytuj Link to post Share on other sites
Mistic92 68 Napisano 7 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2013 Szkoda czasu na blendera Zresztą po co blender jeśli będziesz się uczył 3DsMax Cytuj Link to post Share on other sites
Mhelkir 2 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 maya - animacje, 3dsmax- obrazki i animacje... a inventor projekty inzynierskie o.O yyy? to czym sie chcesz zajmowac bo widze tu kilka dziedzin 1 Cytuj Link to post Share on other sites
seebeek17 9 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Szkoda czasu na blendera oo...albo Ty nie wiesz co można w Blenderze albo nie doceniasz jego możliwości, na wszelki wypadek wpisz na yt "blender bunny" - 1 filmik od góry Cytuj Link to post Share on other sites
Mistic92 68 Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 Ja wiem co można w blenderze Ale jak ma możliwość to niech używa 3dsmax Blender ma też skopany interfejs użytkownika. Chyba wszyscy którzy go musieli używać na niego narzekają Jak to tam było, PPM zaznaczanie obiektu? Kto mógł na to wpaść... Cytuj Link to post Share on other sites
ryskow 1 Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 (edytowane) Ja wiem co można w blenderze Ale jak ma możliwość to niech używa 3dsmax Blender ma też skopany interfejs użytkownika. Chyba wszyscy którzy go musieli używać na niego narzekają Jak to tam było, PPM zaznaczanie obiektu? Kto mógł na to wpaść... Ja jakoś nie narzekam na blendera rozgryzłem go dosyć szybko szybciej niż 3ds max. Choć nie mogę powiedzieć bo w 3ds max lepiej mi się modeluję niż w blenderze Edytowane 13 Lipca 2013 przez ryskow Cytuj Link to post Share on other sites
seebeek17 9 Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 3dsmax oczywiście wygodniejszy od blendera, bo tam za dużo porozwalanego interface'u ale jak się przyzwyczaić to nie jest tak źle Cytuj Link to post Share on other sites
saddam 505 Napisano 18 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Jak ktokolwiek myśli o komercyjnej pracy w studiu, to w grę wchodzi praktycznie tylko 3ds max i maya. Blenderem można się interesować w ramach hobby, ale dopiero po opaniowaniu kluczowych pakietów 3d na wysokim poziomie. Blender ma swoje zalety i mozna go nawet polubić lecz wciąż pozostaje topornym programem z masą ograniczeń i niedoróbek. Sam czasami korzystałem z blendera, np. przy opracowywaniu metodologii produkcji dla komercyjnych aplikacji webGL, jednak nie po drodze mi z logiką, na której bazuje Blender, GIMP i Inkscape. Blender ma niezłe wsparcie społoczności open-source wiec z przypadku innych bibliotek open-source można relatywnie szybko liczyc na importery/eksportery dla egzotycznych lub niszowych formatów, ale nic nie działa tak, jak powinno w 100% wiec trzeba dłubać po nocach, rozbijać problem na najdrobniejsze czynniki, itd. Zdecydowanie zadania dla doświadczonych ekspertów z dobrą znajomości projektowania 3d i całego kodowania pod maską, a nie dla początkujących.3ds max i maya, to komercyjne pakiety, na których zawsze można polegać. W połączeniu ze wsparciem społeczności (scriptspot.com) te programy są na prawdę potężne. Przez 7 lat komercyjnej pracy i zarzędzania dużymi projektami średniego budżetu, nie spotkałem się z przypadkami ograniczeń nie do pokonania. Przy skrajnych projektach napotyka się na ograniczenia numeryczne lub pracuje na granicy stabilności pakietu i renderu, ale nie ma rażących niekompatybilności wewnętrznych, jak w open-source, i nawet egzotyczne problemy można rozwiązać w granicy 5 dni pracy. W blenderze to błądzenie ze świecą na polu minowym.Blender jednak bywa wykorzystywany w projaktach wysokobudżetowych, jednak są to duże predsięwzięcia z milionami $ na R&D i armią developerów, którzy z Blendera tworzą rozwiązanie szyte na miarę danego projektu i trudno go porównywać do wersji publicznie dostępnej. 3 Cytuj Link to post Share on other sites
dan76 26 Napisano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 Ja zaczynałem od blendera nie mając wcześniej styczności z grafiką 3D. Z interfejsem zaprzyjaźniłem się po 2 dniach, a po tygodniu już wszystko ogarniałem, potem tylko szlifowanie. Poza tym blender jest darmowy, a np. 3ds max kosztuje ~17 tysięcy. No chyba że wystarczy Ci okrojona wersja. Całkiem niedawno zacząłem nagrywać poradniki do blendera na youtube (konkretnie tworzenie assetów do gier). Nie ma tam póki co tego dużo, ale jak będę miał czas to bardziej się przyłożę do rozwoju kanału. http://www.youtube.com/user/dan76PL btw. To są moje pierwsze poradniki więc może nie tłumaczę tego perfekcyjnie Cytuj Link to post Share on other sites
Mistic92 68 Napisano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 Dla studentów i uczniów 3dsmax jest za free Cytuj Link to post Share on other sites
dan76 26 Napisano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 (edytowane) Jak już jest to na 4 lata. I to też zależy od szkoły/uczelni. Edytowane 31 Sierpnia 2013 przez dan76 Cytuj Link to post Share on other sites
tjindy 4 Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 To może i ja coś podpowiem. Swoje 3D hobby zaczynałem jeszcze na Amidze (Real, Lightwave), potem dłuugo nic i w końcu wybór padł na Blendera. Tak jak co niektórzy napisali - blender jest toporny - z czym się oczywiście nie zgodzę Blender posiada bardzo elastyczny interfejs, predefiniowane widoki, skróty etc. Wszystko możesz sobie ustawić tak jak chcesz Co do jego nauki - niestety trzeba nad nim posiedzieć - mi to zajęło ok. miesiąca, potem już z górki. Dlaczego wiele osób się "męczy" z blenderem? Według znawców tematyki Blenderem wymodelujesz szybciej niż jakimkoliek innym oprogramowaniem (komercyjnym). Dużo można by pisać, spierać się, ale nie jest to istotą tematu. Blender to potężne narzędzie jeśli wie się jak go używać. Posiada silne wsparcie osób związanych z tym programem. Ma wiele ciekawych addonów - które roziwjają się niezależnie od głównego silnika - dzięki czemu możemy liczyć na jego szybki rozwój @Dan76: przejrzałem kanał, nieźle Przydałoby się bardziej jednak tytki pomgające rozpocząć pracę z blenderem dla początkujących. Pozdrawiam TJ Cytuj Link to post Share on other sites
saddam 505 Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 Blender posiada bardzo elastyczny interfejs, predefiniowane widoki, skróty etc. Wszystko możesz sobie ustawić tak jak chcesz Jak każdy inny pakiet 3d. Takie ogólniki są tendencyjne i zalatują brakiem rozeznania. Według znawców tematyki Blenderem wymodelujesz szybciej niż jakimkoliek innym oprogramowaniem (komercyjnym). o.O Znowy tendencyjne ogólniki bez jakiegokolwiek pokrycia. Posiada silne wsparcie osób związanych z tym programem. Ma wiele ciekawych addonów - które roziwjają się niezależnie od głównego silnika - dzięki czemu możemy liczyć na jego szybki rozwój Jak każdy liczący się pakiet 3d. Tyle, że w przypadku blendera wiele tych addonów jest kosmicznie zabugowana, a imprementacje tylko fragmentaryczne. Wiele addonów, exportetów, importerów nawet nie jest dokończona. Nawet tak fundamentalne moduły jak import/export FBX nie działają. Za każdym razem coś naprawią i coś zepsują. Blender to poteżnę narzędzie, ale w przypadku komercyjnych projektów trudno na nim polegać. Jak kotą wypisuje takie peany na jego temat, to po prostu nie ma pojęcia o temacie i najprawdopodobniej nawet nigdy nie uczestniczył w komercyjnych projektach. Swoje 3D hobby zaczynałem jeszcze na Amidze (Real, Lightwave), potem dłuugo nic i w końcu wybór padł na Blendera. Dłubać po godzinach każdy sobie może, ale absolutnie nic z tego nie wynika. Polegać można jedynie na profesionalnym doświadczeniu w pracy nad komercyjnymi produkcjami, bo dopiero to odzwierciedla realny scenariusz pracy. Cytuj Link to post Share on other sites
tjindy 4 Napisano 24 Września 2013 Udostępnij Napisano 24 Września 2013 Jak każdy inny pakiet 3d. Takie ogólniki są tendencyjne i zalatują brakiem rozeznania. o.O Znowy tendencyjne ogólniki bez jakiegokolwiek pokrycia. Jak każdy liczący się pakiet 3d. Tyle, że w przypadku blendera wiele tych addonów jest kosmicznie zabugowana, a imprementacje tylko fragmentaryczne. Wiele addonów, exportetów, importerów nawet nie jest dokończona. Nawet tak fundamentalne moduły jak import/export FBX nie działają. Za każdym razem coś naprawią i coś zepsują. Blender to poteżnę narzędzie, ale w przypadku komercyjnych projektów trudno na nim polegać. Jak kotą wypisuje takie peany na jego temat, to po prostu nie ma pojęcia o temacie i najprawdopodobniej nawet nigdy nie uczestniczył w komercyjnych projektach. Dłubać po godzinach każdy sobie może, ale absolutnie nic z tego nie wynika. Polegać można jedynie na profesionalnym doświadczeniu w pracy nad komercyjnymi produkcjami, bo dopiero to odzwierciedla realny scenariusz pracy. Oj tam, oj tam Pytanie w temcie dot. podstaw modelowania w 3D stąd miałem prawo wybrać Blendera jako świetny program dla początkującego Człowiek ogarnie 3D - będzie rozglądałem się za czymś co mu będzie bardziej odpowiadać. Pozdrawiam TJ Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.