Skocz do zawartości

Recommended Posts

Link to post
Share on other sites

Ja wiem co można w blenderze :) Ale jak ma możliwość to niech używa 3dsmax :) Blender ma też skopany interfejs użytkownika. Chyba wszyscy którzy go musieli używać na niego narzekają :P Jak to tam było, PPM zaznaczanie obiektu? :D Kto mógł na to wpaść...

Link to post
Share on other sites

Ja wiem co można w blenderze :) Ale jak ma możliwość to niech używa 3dsmax :) Blender ma też skopany interfejs użytkownika. Chyba wszyscy którzy go musieli używać na niego narzekają :P Jak to tam było, PPM zaznaczanie obiektu? :D Kto mógł na to wpaść...

Ja jakoś nie narzekam na blendera rozgryzłem go dosyć szybko szybciej niż 3ds max.

 

Choć nie mogę powiedzieć bo w 3ds max lepiej mi się modeluję niż w blenderze

Edytowane przez ryskow
Link to post
Share on other sites

Jak ktokolwiek myśli o komercyjnej pracy w studiu, to w grę wchodzi praktycznie tylko 3ds max i maya. Blenderem można się interesować w ramach hobby, ale dopiero po opaniowaniu kluczowych pakietów 3d na wysokim poziomie. Blender ma swoje zalety i mozna go nawet polubić lecz wciąż pozostaje topornym programem z masą ograniczeń i niedoróbek. Sam czasami korzystałem z blendera, np. przy opracowywaniu metodologii produkcji dla komercyjnych aplikacji webGL, jednak nie po drodze mi z logiką, na której bazuje Blender, GIMP i Inkscape. Blender ma niezłe wsparcie społoczności open-source wiec z przypadku innych bibliotek open-source można relatywnie szybko liczyc na importery/eksportery dla egzotycznych lub niszowych formatów, ale nic nie działa tak, jak powinno w 100% wiec trzeba dłubać po nocach, rozbijać problem na najdrobniejsze czynniki, itd. Zdecydowanie zadania dla doświadczonych ekspertów z dobrą znajomości projektowania 3d i całego kodowania pod maską, a nie dla początkujących.

3ds max i maya, to komercyjne pakiety, na których zawsze można polegać. W połączeniu ze wsparciem społeczności (scriptspot.com) te programy są na prawdę potężne. Przez 7 lat komercyjnej pracy i zarzędzania dużymi projektami średniego budżetu, nie spotkałem się z przypadkami ograniczeń nie do pokonania. Przy skrajnych projektach napotyka się na ograniczenia numeryczne lub pracuje na granicy stabilności pakietu i renderu, ale nie ma rażących niekompatybilności wewnętrznych, jak w open-source, i nawet egzotyczne problemy można rozwiązać w granicy 5 dni pracy. W blenderze to błądzenie ze świecą na polu minowym.

Blender jednak bywa wykorzystywany w projaktach wysokobudżetowych, jednak są to duże predsięwzięcia z milionami $ na R&D i armią developerów, którzy z Blendera tworzą rozwiązanie szyte na miarę danego projektu i trudno go porównywać do wersji publicznie dostępnej.

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Ja zaczynałem od blendera nie mając wcześniej styczności z grafiką 3D. Z interfejsem zaprzyjaźniłem się po 2 dniach, a po tygodniu już wszystko ogarniałem, potem tylko szlifowanie. 

Poza tym blender jest darmowy, a np. 3ds max kosztuje ~17 tysięcy. No chyba że wystarczy Ci okrojona wersja.

 

Całkiem niedawno zacząłem nagrywać poradniki do blendera na youtube (konkretnie tworzenie assetów do gier). Nie ma tam póki co tego dużo, ale jak będę miał czas to bardziej się przyłożę do rozwoju kanału. 

http://www.youtube.com/user/dan76PL

btw. To są moje pierwsze poradniki więc może nie tłumaczę tego perfekcyjnie :)

Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

To może i ja coś podpowiem. Swoje 3D hobby zaczynałem jeszcze na Amidze (Real, Lightwave), potem dłuugo nic i w końcu wybór  padł na Blendera. Tak jak co niektórzy napisali - blender jest toporny - z czym się oczywiście nie zgodzę ;)

Blender posiada bardzo elastyczny interfejs, predefiniowane widoki, skróty etc. Wszystko możesz sobie ustawić tak jak chcesz :D

Co do jego nauki - niestety trzeba nad nim posiedzieć - mi to zajęło ok. miesiąca, potem już z górki. Dlaczego wiele osób się "męczy" z blenderem? Według znawców tematyki Blenderem wymodelujesz szybciej niż jakimkoliek innym oprogramowaniem (komercyjnym).

Dużo można by pisać, spierać się, ale nie jest to istotą tematu. Blender to potężne narzędzie jeśli wie się jak go używać. Posiada silne wsparcie osób związanych z tym programem. Ma wiele ciekawych addonów - które roziwjają się niezależnie od głównego silnika - dzięki czemu możemy liczyć na jego szybki rozwój :D

 

@Dan76: przejrzałem kanał, nieźle ;) Przydałoby się bardziej jednak tytki pomgające rozpocząć pracę z blenderem dla początkujących.

 

Pozdrawiam

TJ

Link to post
Share on other sites

Blender posiada bardzo elastyczny interfejs, predefiniowane widoki, skróty etc. Wszystko możesz sobie ustawić tak jak chcesz :D

Jak każdy inny pakiet 3d. Takie ogólniki są tendencyjne i zalatują brakiem rozeznania.

 

Według znawców tematyki Blenderem wymodelujesz szybciej niż jakimkoliek innym oprogramowaniem (komercyjnym).
 
o.O Znowy tendencyjne ogólniki bez jakiegokolwiek pokrycia.

 

Posiada silne wsparcie osób związanych z tym programem. Ma wiele ciekawych addonów - które roziwjają się niezależnie od głównego silnika - dzięki czemu możemy liczyć na jego szybki rozwój :D

Jak każdy liczący się pakiet 3d. Tyle, że w przypadku blendera wiele tych addonów jest kosmicznie zabugowana, a imprementacje tylko fragmentaryczne. Wiele addonów, exportetów, importerów nawet nie jest dokończona. Nawet tak fundamentalne moduły jak import/export FBX nie działają. Za każdym razem coś naprawią i coś zepsują.

Blender to poteżnę narzędzie, ale w przypadku komercyjnych projektów trudno na nim polegać. Jak kotą wypisuje takie peany na jego temat, to po prostu nie ma pojęcia o temacie i najprawdopodobniej nawet nigdy nie uczestniczył w komercyjnych projektach.

 

Swoje 3D hobby zaczynałem jeszcze na Amidze (Real, Lightwave), potem dłuugo nic i w końcu wybór  padł na Blendera.

Dłubać po godzinach każdy sobie może, ale absolutnie nic z tego nie wynika. Polegać można jedynie na profesionalnym doświadczeniu w pracy nad komercyjnymi produkcjami, bo dopiero to odzwierciedla realny scenariusz pracy.

Link to post
Share on other sites

 

Jak każdy inny pakiet 3d. Takie ogólniki są tendencyjne i zalatują brakiem rozeznania.

 

 
o.O Znowy tendencyjne ogólniki bez jakiegokolwiek pokrycia.

 

Jak każdy liczący się pakiet 3d. Tyle, że w przypadku blendera wiele tych addonów jest kosmicznie zabugowana, a imprementacje tylko fragmentaryczne. Wiele addonów, exportetów, importerów nawet nie jest dokończona. Nawet tak fundamentalne moduły jak import/export FBX nie działają. Za każdym razem coś naprawią i coś zepsują.

Blender to poteżnę narzędzie, ale w przypadku komercyjnych projektów trudno na nim polegać. Jak kotą wypisuje takie peany na jego temat, to po prostu nie ma pojęcia o temacie i najprawdopodobniej nawet nigdy nie uczestniczył w komercyjnych projektach.

 

Dłubać po godzinach każdy sobie może, ale absolutnie nic z tego nie wynika. Polegać można jedynie na profesionalnym doświadczeniu w pracy nad komercyjnymi produkcjami, bo dopiero to odzwierciedla realny scenariusz pracy.

 

 

Oj tam, oj tam :)

 

Pytanie w temcie dot. podstaw modelowania w 3D stąd miałem prawo wybrać Blendera jako świetny program dla początkującego :) Człowiek ogarnie 3D - będzie rozglądałem się za czymś co mu będzie bardziej odpowiadać.

 

Pozdrawiam

TJ

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...