kamild1996 1 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Witam.2 miesiące temu wysłałem serwisowi morele.net dysk do wymiany w ramach gwarancji. Dziś go otrzymałem, lecz prawdopodobnie z powodu kuriera DHL, który nie potrafi zapakować dysku w folię bąbelkową, uległ uszkodzeniu. Jako, że ten kurier olewa bezpieczeństwo paczek to postanowiłem więc wysłać dysk bezpośrednio do producenta, lecz nie znam szczegółów na ten temat. Czy ktoś z Was mógłby mi poradzić, co muszę zrobić, aby dysk wysłać producentowi do wymiany? Jak zapakować, co dołączyć, na jaki adres wysłać? Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel7 882 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Dziś go otrzymałem, lecz prawdopodobnie z powodu kuriera DHL, który nie potrafi zapakować dysku w folię bąbelkową, uległ uszkodzeniu. W tym momencie powinieneś spisać z kurierem pismo reklamacyjne i nie przyjmować paczki. Czy ktoś z Was mógłby mi poradzić, co muszę zrobić, aby dysk wysłać producentowi do wymiany? Musisz wypełnić zgłoszenie RMA na stronie WD. Jeżeli dysk jest uszkodzony fizycznie, to go odeślą i anulują gwarancję. http://websupport.wdc.com/rdsfdc.asp?linktype=rmacreate&portaltype=wd&custtype=end&fs=&ss=&lang=pl Cytuj Link to post Share on other sites
kamild1996 1 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 (edytowane) W tym momencie powinieneś spisać z kurierem pismo reklamacyjne i nie przyjmować paczki. Ale po dysku nic nie było widać. Dostałem dysk w kopercie, był on włożony do opakowania (antystatycznego?) z napisem "WD Western Digital" i informacjami o traktowaniu towaru (KEEP DRY, FRAGILE, ESD SENSITIVE). Po wyglądzie wszystko wyglądało na nienaruszone. Dopiero podłączenie dysku do komputera ujawniło wadę. Wątpię, by kurier czekał aż sprawdzę dysk... W jaki sposób mam teraz sporządzić ten protokół szkody? Telefonicznie, piśmiennie? Co się stanie, gdy ten protokół zostanie "uznany"? Edytowane 4 Czerwca 2013 przez kamild1996 Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel7 882 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Teraz to już nic nie zrobisz, protokół się sporządza tylko przy odbiorze paczki w obecności kuriera. Odeślij ponownie dysk do sklepu, bo to jedyna nadzieja. Jeżeli na dysku jest widoczne jakieś uszkodzenie, to WD z miejsca anuluje gwarancję. Cytuj Link to post Share on other sites
kamild1996 1 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Na dysku nie ma najmniejszych śladów uszkodzeń, wygląda po prostu jak nowy. W tym przypadku mogę wysłać dysk do WD? Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie Pawel7 882 Napisano 4 Czerwca 2013 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Jeżeli nie ma uszkodzeń, to tak. Całą procedurę masz opisaną w linku powyżej. Jeżeli jesteś z Warszawy, to możesz dysk dostarczyć sam. Cytuj Link to post Share on other sites
kamild1996 1 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Niestety, do Warszawy mam pół kraju. Postanowiłem więc wysłać, ale dość znaczne problemy sprawiają mi ich wymogi pakowania paczki. Zapytam się więc Was. Dysk włożyłem w folię antyprzepięciową, a potem w folię bąbelkową. Znalazłem zadbane pudełko od innej rzeczy. Włożyłem tam dysk oraz użyłem czegoś w rodzaju styropianu do ustabilizowania towaru w pudełku. Wygląda to tak: http://imgur.com/a/QA6jE Jeżeli takie pudełko włożę do większego kartonu, jego wolną przestrzeń obłożę styropianem oraz zgodnie z zaleceniami WD przykleję etykietę RMA na trzech stronach pudełka to towar zostanie przyjęty? Cytuj Link to post Share on other sites
philips 78 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Teraz to już nic nie zrobisz, protokół się sporządza tylko przy odbiorze paczki w obecności kuriera. Nie do końca się z tym zgodzę. W moim przypadku przesyłkę od kuriera DHL odebrała osoba z rodziny, a gdy już miałem możliwość jej rozpakowania okazało się, że towar jest uszkodzony (opakowanie w stanie nienaruszonym). Zatem w dniu dostarczenia przesyłki zadzwoniłem do biura obsługi klienta DHL czego efektem po kilku dniach była ponowna wizyta kuriera w celu spisania protokołu szkody, który później stał się warunkiem ze strony sklepu do wymiany towaru na nowy. Mój temat. Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel7 882 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Jeżeli takie pudełko włożę do większego kartonu, jego wolną przestrzeń obłożę styropianem oraz zgodnie z zaleceniami WD przykleję etykietę RMA na trzech stronach pudełka to towar zostanie przyjęty? To co jest to już wystarczy. Zatem w dniu dostarczenia przesyłki zadzwoniłem do biura obsługi klienta DHL czego efektem po kilku dniach była ponowna wizyta kuriera w celu spisania protokołu szkody, który później stał się warunkiem ze strony sklepu do wymiany towaru na nowy. Dużo zależy od regionalnego przedstawicielstwa firmy jak podejdzie do sprawy. W regulaminach chyba UPS (inni zresztą też) mają wytyczne, że protokół przed podpisaniem odbioru. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kamild1996 1 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 To co jest to już wystarczy. O, to jeszcze lepiej Ale jak przykleję etykietki RMA to cały proces ulegnie przyśpieszeniu, tak? Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel7 882 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Wtedy nie odpiszą, że przeoczyli 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kamild1996 1 Napisano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Okej, pojutrze wysyłam paczkę. Będę mówił na bieżąco, co się dzieje z dyskiem. Dziękuję za wsparcie. Cytuj Link to post Share on other sites
philips 78 Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Dużo zależy od regionalnego przedstawicielstwa firmy jak podejdzie do sprawy. W regulaminach chyba UPS (inni zresztą też) mają wytyczne, że protokół przed podpisaniem odbioru. Najwidoczniej tak, więc chyba pozostaje mnie się cieszyć, że w moim rejonie obsługa jest dobra, a sami kurierzy to mili ludzie z pozytywnym nastawieniem. A możliwość spisania protokołu przed podpisaniem odbioru przesyłki to moim zdaniem jakaś paranoja, ale dobra koniec off topu. Cytuj Link to post Share on other sites
kamild1996 1 Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Po 13 dniach otrzymałem dysk, czego zupełnie się nie spodziewałem Przyszedł on porządnie zapakowany, lepiej niż ja go zapakowałem. Urządzenie od razu po podłączeniu działa i śmiga jak trzeba, więc morele.net ma się czego wstydzić Martwią mnie jedynie rysy na obudowie dysku. Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel7 882 Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Rysy pewnie z transportu, więc nie masz się co martwić. Cytuj Link to post Share on other sites
michael26 8 Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 morele.net ma się czego wstydzić nie pominąłeś przypadkiem "nie" ? Pytam, ponieważ planuję w morelach zrobić zamówienie w najbliższym czasie i zbieram o nich opinie Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel7 882 Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Nie sądzę, kolega już od miesiąca stara się od nich wyciągnąć swoje RAMy wysłane na gwarancji i zawsze jest jakieś ale. Cytuj Link to post Share on other sites
kamild1996 1 Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 nie pominąłeś przypadkiem "nie" ? Pytam, ponieważ planuję w morelach zrobić zamówienie w najbliższym czasie i zbieram o nich opinie Kupować możesz, ale nie wysyłaj im nic na gwarancję/reklamację. Cytuj Link to post Share on other sites
michael26 8 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 dzięki wielkie Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.