Skocz do zawartości

Recommended Posts

Z tych wszystkich najtaniej będzie wychodził w utrzymaniu Golf/Ibiza ze względu na cenę części. 1.6 16V 102HP znosiły dobrze gaz, z tym że trzeba znaleźć kogoś kto to ogarnia a w naszym kraju graniczy to z cudem.

 

Wszyscy co Ci polecają jakieś śmieszne Civic itp niech się zastanowią i przeczytają co chce autor, Civic prowadzi się jak kibel a ceny ma jak rasowy japoniec, to samo z innymi "Japońcami" jak Toyota, Nissan.

A kolega co wyszukał Imprezę za 9000 jest mistrzem i na oczy auta nie widział i pewnie nie wie że do tego trzeba dołożyć minimum drugie tyle by dało się jeździć :D

 

Fokusy też ujdą ale miały słabiutką blachę, więc albo niebity albo nie przeszkadza Ci że po roku z pięknego białego zrobi się w brąz łatki, bo mechanicznie nic nie zarzucę im :)

Link to post
Share on other sites

Fiat Stilo akurat jest dość dobrym i rozsądnym wyborem.

W gazetach poleca sie silnik po modernizacji konstrukcji GM (Z16XEP), jako bardziej elastyczny.

Haczyk w tym, że polecają je gazety motoryzacyjne, a nie użytkownicy.

Posiadacze Fiatów zdecydowanie je odradzają, zresztą na forach Opla też nie mają one dobrej opinii.

Silnik fiatowski dobrze znosi gaz, w przypadku silnika GM jest już gorzej ze względu na regulację luzu szklankami.

Silnik Fiata ma 1596 ccm i 103 KM, a GM 1598 ccm i 105 KM.

Jeżeli ma być LPG to tylko z silnikiem Fiata.

Podstawowe pytanie, czy to 10 k jest na sam samochód i masz dodatkowe 2-3k na pakiet startowy, czy też nie.

Jeżeli w 10k ma się zmieścić rejestracja, drobne naprawy i ubezpieczenie, to na samochód zostaje około 8 k zł.

W tych pieniądzach bym Ci polecił Megane 1 PH 2 z silnikami 16V.

Silniki bardzo dobrze znoszą gaz, a sama konstrukcja samochodu jest prosta i jest dużo zamienników.

Dodatkowo zamienniki dobrej jakości kosztują rozsądne pieniądze.

Remont całego przedniego zawieszenia na markowych częściach ( np. Delphi) można zamknąć w 800 zł.

Meganka jest też moim faworytem, bo ta przed liftem była moim pierwszym autem i miałem nieźle opanowaną jej budowę.

Jak ją sprzedawałem miała na liczniku prawie 240 tyś km z czego 160 tyś na LPG i nigdy mnie nie zawiodła.

Nawet w największe mrozy zawsze odpalała za pierwszym razem i dowoziła mnie do pracy.

Jedna ważna kwestia, jak dbasz tak masz i marka ma bardzo mało do powiedzenia w kwestii awaryjności używanych aut.

Warto szukać aut kupionych w Polsce z potwierdzonym przebiegiem.

Edytowane przez Pawel7
Link to post
Share on other sites
a BMW nie ocenisz ?

 

Nie znam i nie lubię to co mam oceniać ?

 

 

 

Z16XEP

 

Wiele aut ma LPGa i mimo 200k przebiegu pracuje dobrze, mówię o tym z GM. I części tanie jak barszcz nawet w ASO.

Edytowane przez bullseye
Link to post
Share on other sites

W silniku Z16XEP po dłuższym czasie na LPG lecą zawory.

Większość osób myli ten silnik z Z16XE, który ma hydrauliczne popychacze.

Poniżej kilka opinii, problemy z luzem zaworowym są przy pracy na benzynie, a LPG jeszcze je pogłębia.

http://autokacik.pl/showflat.php?Number=285627426

http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=8&t=6687&start=15

http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?p=99312
 

Link to post
Share on other sites

Szukaj japończyka ;) Gwarantuje niezawodność tych aut i tanią eksploatację :)

Poszukaj może jakąś Toyotę :)

Takie porównanie mam Forda Fieste i Toyotę Avensis (już druga po Corolli). Jeżdżą dzień w dzień i Toyota wymaga tylko wymiana takich rzeczy koniecznych jak rozrząd etc. Natomiast Fiesta wymaga ciągłego wkładu finansowego(od zawieszenia po jakieś durne duperele jak silniczek od nawiewu, czy pedał gazu, który już 3 razy wymieniałem na nowy... A części tylko oryginalne oczywiście) . :)

Mam także Hyundaia i tak samo jak Toyota nie "pochłania" pieniędzy :) 

+ Toyota jest strasznie ekonomiczna :) a to kombi i silnik 2.0TDI.

Edytowane przez errorplus
Link to post
Share on other sites

Jeżeli będzie to mała Toyota w diesel'u to będzie także mało paliła :)

Moja jest duża, a w trasie przy 130km/h spala 5l ;) Ogólnie to nie lubię jeździć ekonomicznie, a jej spalanie mnie cały czas zaskakuje w porównaniu do małej Fiesty też w diesel'u :D

Link to post
Share on other sites

Starsze bmw to auta dla entuzjastów. I nie chodzi tylko o awarie, ale także o opiekę i modowanie.(nie agro tuning).

 

Jak masz smykałkę do grzebania to brać, silniki bardzo żywotne, części kupisz prawie wszędzie.

A radość z kazdy RWD bezcenna.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...