Skocz do zawartości

[MULTI] Dying Light - seria


Recommended Posts

U mnie na pełnym ekranie obraz strasznie szarpie mimo włączenia vsync, nawet na 30fps.

Chodzi Ci o tearing czy po prostu pomimo tych 60 fps nie jest płynnie? 

 

 

U mnie ta gra działa tak średnio. Momentami ponad 60 klatek, a czasami spada do 40-paru... Najdziwniejsze jest to, że momentami cały czas jest wyświetlane ~50 klatek, a użycie GPU wynosi około 60%, a CPU 70%... Zaraz po włączeniu gry są też momenty, gdzie klatki spadają do 20-paru i jest "szarpnięcie". Gra "zjada" aż 7300MB RAM-u, więc te moje 8GB starcza "na styk"... Spodziewałem się, że gra będzie działała płynniej...

Edytowane przez Arcathic
Link to post
Share on other sites
Pod koniec filmiku widać ile zużywa a może jeszcze

Czekaj, czekaj... te 11,6GB to plik stronicowania, prawda? U mnie gra zużywa około 7300MB. Też czasami masz spadki do około 45 klatek? Ewentualnie takie freezy na początku trwające jakieś pół sekundy? Nie ukrywam, że filmiku nie chcę oglądać (wolę sobie wszystko samemu poznawać ;) ), dlatego pytam.

 

 

Spojrzałem na chwilę na ten filmik i spadki klatek czasami masz tak jak ja, więc to chyba normalne. Mnie zastanawiają te freezy... W niektórych innych grach też takie coś mam (np. w kampanii Battlefield 4)... być może to przez ten mój "cudowny" dysk...

Edytowane przez Arcathic
Link to post
Share on other sites
Frezy czasami też mam i widać wtedy jak spadaj klatki i zużycie ram-u skacze w górę

Ja mam dokładnie to samo, np. podczas ratowania tego gościa na 13. piętrze jak uderzyłem tego zombie to było "szarpnięcie" (freeze trwający ~0,5 sekundy), a Afterburner pokazał spadek jakoś do 30fps. Skoro Ty też to masz... chyba winowajcą jest sama gra. 

 

 

Faktycznie te freezy powoduje u mnie RAM... odpaliłem grę, a w tle był włączony Steam, Skype, antywirus i kilka kart w Chrome. Co chwilę freezy trwające około sekundę i w tym czasie dysk "młócił"...

Edytowane przez Arcathic
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Tak. Potwierdzam są problemy z optymalizacją, gra działa u mnie dość średnio. Dropy klatek (w jednej scenie na 13 piętrze miałem spadek do 23fps) no i pojawia się momentami stuttering :wariat:. Wtopa, trzeba patcha lub lepszych sterów :].

Link to post
Share on other sites
w jednej scenie na 13 piętrze miałem spadek do 23fps

Mam to samo, wtedy jak trzeba było przywalić w łeb temu zombie co się do drzwi dobierał? Myślałem, że to ten mój lipny dysk daje się we znaki, bo w innych grach też czasami miałem takie dropy klatek (rzadko, ale jednak...). 

 

 

gra działa u mnie dość średnio

U mnie akurat pomogło ustawienie priorytetu na wysoki i zmniejszenie odległości rysowania do zera. Reszta na high i wszystkie pierdoły (poza rozmyciem) włączone. Często spadki do 50-kilku klatek, a czasami do 40-kilku... ale da się grać. Jakoś szczególnie mi to nie przeszkadza. W pomieszczeniach stałe 60 fps.

 

 

pojawia się momentami stuttering

To znaczy? Jak to u Ciebie wygląda? 

 

 

 

Wtopa, trzeba patcha lub lepszych sterów

 

Niby stery 347.25 są pod Dying Light... Nvidia napisała "Najlepsze wrażenia z rozgrywki w grze Dying Light"  :wariat: 

Edytowane przez Arcathic
Link to post
Share on other sites

W MGSV jedynie musiałem tak samo zrobić, żeby obraz nie szarpał. Inne gry bez problemu działają bez tego efektu na adaptacyjnym v-sync, więc to raczej coś z samą grą - co konfiguracja to inne "kwiatki" wychodzą ;) Próbuję wyłączyć ghosting widoczny w grze na broni i dłoniach podczas ruchu i walki (całkowicie osobny efekt niż motion blur), ale efekty w plikach są strasznie zagmatwane i jeszcze tego nie rozgryzłem.

 

btw te wszystkie pułapki to najbardziej skuteczny sposób na eksterminację :D

 

 

http://s1.bild.me/bilder/060112/8642924DyingLightGame.exe_DX11_20150129_121344.jpg

 

http://s1.bild.me/bilder/060112/5766621DyingLightGame.exe_DX11_20150129_103137.jpg

 

http://s1.bild.me/bilder/060112/7266760DyingLightGame.exe_DX11_20150129_120413.jpg

 

Edytowane przez piterrrxd
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Adaptacyjny V-Sync to mi akurat w żadnej grze nie działa (w sensie, że występuje tearing), jeśli mam poniżej 60 klatek... ale to chyba normalne, bo w końcu jeśli jest spadek FPS to v-sync (adaptacyjny) się wyłącza. Ja w Dying Light z normalną synchronizacją pionową gram.

Edytowane przez Arcathic
Link to post
Share on other sites

Jak ogólnie z gameplayem, fabułą i w ogóle? Nie jest nudny? Zastanawiam się czy nie kupić kolekcjonerki, ale nie chcę być później zawiedziony i żałować zakupu.

 

Niby demo pobrałem 2 dni temu, ale jakoś nie mogłem się zabrać aby zainstalować  :P

Link to post
Share on other sites

Grałem dosłownie chwilę, ale nie jest źle. Mi się podoba parkour, miasto nieźle wygląda i samą przyjemnością dla mnie jest pochodzić po dachach budynków, grafika jak na moje oko nie jest zła, optymalizacja zaś nie za cudowna. Fabuła to nie wiem, bo na razie zwiedzałem miasto, bo naprawdę świetnie się ono prezentuje, a i nie jest małe. 

Link to post
Share on other sites
To znaczy? Jak to u Ciebie wygląda? 

Niby stery 347.25 są pod Dying Light...

Pojawiają się szarpnięcia. Nowsze stery te z icafe czyli 347.26 nic nie poprawiły. GPU zawalone jest robotą raptem w 40-60%, trochę coś mało.

Link to post
Share on other sites

wiadomo coś o patchach z optymalizacją pod karty amd i z naprawą zużycia procesora?

ok coś tam poczytałem w necie jak zawsze teksty typu "pracujemy jak najmocniej aby naprawić błędy itd" wiadomo jak z ac pewnie będzie no ale bądźmy dobrej nadziei, zalecają też użycie opcji view distance na połowe no ale mniejsza takie zalecania to wiadomo tak samo jakby powiedzieli że zalecają grać na low bo lipa. czekamy zobaczymy co to naprawią :) szkoda tylko że w tych czasach nie może wyjść gra która dobrze działa i nei ma problemów, zawsze te patche które niby coś naprawiają itd no cóż dlatego ja nie kupuje na początku gier bo no za alpha czy beta to troche lipa płacic ponad 100zł ale to moja opinia

Edytowane przez jareeecki
Link to post
Share on other sites

http://i.imgur.com/i5cdfEq.jpg

W tym momencie mam dropy do około 25-30 fps, karta w 70% zawalona robotą.  Sprawdzę jak będzie ze zmniejszonym dystansem i w trybie borderless.

 

E// lekkie zmniejszenie dystansu załatwiło sprawę, jak na razie stałe 60 fps :]

Edytowane przez Szarik
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...