Skocz do zawartości

Karta graficzna i procesor do renderowania grafiki 3D


Recommended Posts

Witam, nie wiedziałem w jakim dziale to umieścić to dałem tutaj.

Więc chciałbym abyście doradzili mi jaką kartę graficzną i procesor kupić aby nadawały się do renderowania grafiki 3D i obróbki video. Cena karty i procka nie powinna przekraczać 1600 zł.

Pozdrawiam :)

Link to post
Share on other sites

aplikacje z jakich korzystam to np. 3d's max, ulead video studio

A Mój sprzęt jest za stary więc składam całą jednostkę i chciałbym dowiedzieć się jaki procesor i karta działałaby najwydajniej razem. gdy będę wiedział mniej więcej jaki procesor to z kupnem płyty pod niego nie będzie problemu

Link to post
Share on other sites
Gość DANNY_79

Hollywood'zkich produkcji zapewne robił nie będziesz, więc na początek wystarczy Ci jakieś słabsze quadro , 2gb ram i dwurdzeniowy cpu. Co do quadro, jak masz kompa z agp to polecam fx4000, a ak z pci-ex to i fx570 Ci w zupełności wystarczy.

Link to post
Share on other sites

Hollywood'zkich produkcji zapewne robił nie będziesz, więc na początek wystarczy Ci jakieś słabsze quadro , 2gb ram i dwurdzeniowy cpu. Co do quadro, jak masz kompa z agp to polecam fx4000, a ak z pci-ex to i fx570 Ci w zupełności wystarczy.

kolego na 2 rdzeniach to 3ds max sie uruchamia ledwo co :->

 

Milkier ostatnio byłam w biurze projektowym na małych testach sprzętu ponieważ sama przymierzam się do kupna zabawki do projektowania

 

dla siebie szukałam czegoś głównie pod autodesk civil 3d, photoshop i 3ds max, testy robilismy na photoshopie i 3dmaxie - gość na różnych kompach odpalał mi te same rendery lub pliki do rasteryzacji i mierzyliśmy czas i temperaturki

 

gość ma w biurze 24 stanowiska - wszystkie różne choć niektóre bardzo podobne :P

 

najlepiej wypadł zestaw core i7 920 (z małym OC) + GF GTX 295 + 6x2GB CL9 1600 ram w triple chanel (i info dla wszystkich którzy uważają że triple-chanel nie ma znaczenia - moze i na zwykłych testach nie ma znaczenia ale w photoshopie czas rasteryzacji pliku z 23 minut na singlach zszedł do 17 na triple-chanel ! reszta sprzętu to samo, tylko inny tryb pamięci !)

jest to jednak zestaw tycio drogi...

na drugim miejscu czasowo wypadł zestaw: core i7 920 + GF GTX260 + 6x2GB CL9 1600 ram w triple-chanel

na trzecimwypadł: core i7 860 + GF GTX260 + 4x2GB CL9 1333

 

rodzaje i układy pamięci miały największy wpływ na pracę w photoshopie, na 3ds maxa mniej

pierwszy zestaw zmiażdżył przy renderze... miał czas ok 9 minut, natomiast w drugim zestawie było 16 minut, a w trzecim 19 min - różnice czasowe kolosalne... no ale i sprzętowe też dość znaczne :]

 

to taka mała podpowiedź ode mnie :D

 

a jak to bedzie pracowało przy filmach - nie mam pojęcia, nie bawię się w takie rzeczy

Link to post
Share on other sites
Gość DANNY_79

@dianek:

Nie mów mi, że na konfigu, który podałem nie da się czegoś kreatywnego zrobić. 3dmax, czy maya chodzi całkiem znośnie (można śmiało przemieszczać, skalować i obracać obiekty siatkowe (i teksturowane) stworzone nawet z 500000 polys)), dopiero rendering będzie trwać godzinami.

Dlatego nie mów mi, że nie można !

 

Jeśli natomiast potrzebujesz idealnej maszyny do tego typu obróbki (ograniczę się do PC) to kup sobie coś takiego (bo i to co Ty podałeś też jest wcale nie wystarczające!):

http://pclab.pl/art39626.html

 

Jeśli i to Ci nie starcza, to zawsze możesz wynająć farmę komputerów do renderingu.

Link to post
Share on other sites

DANNY_79... zależy co się robi

3ds max 2010 siatki terenu projektowanego o powierzchni powyżej 6ha nie jest w stanie wczytać... chyba że ja jako ciemna blondynka nie potrafię zmienić jakiejś funkcji która nie doprowadzałaby do zawieszania się programu przy próbie otwarcia plików projektowych które mają po ok 800-1,5GB wielkości...

jeśli znasz jakaś metodę by 3dsmax otworzył taki plik - bardzo proszę o podpowiedź (może być na PW żeby tu nie śmiecić)

 

DANNY_79 wydawało mi się że Milkier pytał o ceny ok 1600 za procek i grafę... czy to: http://pclab.pl/art39626.html mieści mniej więcej w jego zakresie budżetu ?

 

farma komputerów do renderingu się w budżecie na pewno nie mieści więc odpuść sobie off top...

Link to post
Share on other sites
Gość DANNY_79

@dianek:

Oczywiście masz rację, z tak dużymi plikami sobie nie poradzi, ale spójrz na profil pytającego. Osobiście wydaje mi się, że nie będzie kreował aż tak rozległych wirtualnych światów (przynajmniej teraz).

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...