Milkier 0 Napisano 17 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Witam, nie wiedziałem w jakim dziale to umieścić to dałem tutaj. Więc chciałbym abyście doradzili mi jaką kartę graficzną i procesor kupić aby nadawały się do renderowania grafiki 3D i obróbki video. Cena karty i procka nie powinna przekraczać 1600 zł. Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
y0ddh4 10 Napisano 17 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Cześć Z jakich aplikacji korzystasz? Jaki masz już sprzęt? Na jaką platformę? Cytuj Link to post Share on other sites
Milkier 0 Napisano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 aplikacje z jakich korzystam to np. 3d's max, ulead video studio A Mój sprzęt jest za stary więc składam całą jednostkę i chciałbym dowiedzieć się jaki procesor i karta działałaby najwydajniej razem. gdy będę wiedział mniej więcej jaki procesor to z kupnem płyty pod niego nie będzie problemu Cytuj Link to post Share on other sites
Gość DANNY_79 Napisano 17 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Hollywood'zkich produkcji zapewne robił nie będziesz, więc na początek wystarczy Ci jakieś słabsze quadro , 2gb ram i dwurdzeniowy cpu. Co do quadro, jak masz kompa z agp to polecam fx4000, a ak z pci-ex to i fx570 Ci w zupełności wystarczy. Cytuj Link to post Share on other sites
Diana Socha 0 Napisano 18 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2010 Hollywood'zkich produkcji zapewne robił nie będziesz, więc na początek wystarczy Ci jakieś słabsze quadro , 2gb ram i dwurdzeniowy cpu. Co do quadro, jak masz kompa z agp to polecam fx4000, a ak z pci-ex to i fx570 Ci w zupełności wystarczy.kolego na 2 rdzeniach to 3ds max sie uruchamia ledwo co :-> Milkier ostatnio byłam w biurze projektowym na małych testach sprzętu ponieważ sama przymierzam się do kupna zabawki do projektowania dla siebie szukałam czegoś głównie pod autodesk civil 3d, photoshop i 3ds max, testy robilismy na photoshopie i 3dmaxie - gość na różnych kompach odpalał mi te same rendery lub pliki do rasteryzacji i mierzyliśmy czas i temperaturki gość ma w biurze 24 stanowiska - wszystkie różne choć niektóre bardzo podobne najlepiej wypadł zestaw core i7 920 (z małym OC) + GF GTX 295 + 6x2GB CL9 1600 ram w triple chanel (i info dla wszystkich którzy uważają że triple-chanel nie ma znaczenia - moze i na zwykłych testach nie ma znaczenia ale w photoshopie czas rasteryzacji pliku z 23 minut na singlach zszedł do 17 na triple-chanel ! reszta sprzętu to samo, tylko inny tryb pamięci !) jest to jednak zestaw tycio drogi... na drugim miejscu czasowo wypadł zestaw: core i7 920 + GF GTX260 + 6x2GB CL9 1600 ram w triple-chanel na trzecimwypadł: core i7 860 + GF GTX260 + 4x2GB CL9 1333 rodzaje i układy pamięci miały największy wpływ na pracę w photoshopie, na 3ds maxa mniej pierwszy zestaw zmiażdżył przy renderze... miał czas ok 9 minut, natomiast w drugim zestawie było 16 minut, a w trzecim 19 min - różnice czasowe kolosalne... no ale i sprzętowe też dość znaczne to taka mała podpowiedź ode mnie a jak to bedzie pracowało przy filmach - nie mam pojęcia, nie bawię się w takie rzeczy Cytuj Link to post Share on other sites
Gość DANNY_79 Napisano 18 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2010 @dianek: Nie mów mi, że na konfigu, który podałem nie da się czegoś kreatywnego zrobić. 3dmax, czy maya chodzi całkiem znośnie (można śmiało przemieszczać, skalować i obracać obiekty siatkowe (i teksturowane) stworzone nawet z 500000 polys)), dopiero rendering będzie trwać godzinami. Dlatego nie mów mi, że nie można ! Jeśli natomiast potrzebujesz idealnej maszyny do tego typu obróbki (ograniczę się do PC) to kup sobie coś takiego (bo i to co Ty podałeś też jest wcale nie wystarczające!): http://pclab.pl/art39626.html Jeśli i to Ci nie starcza, to zawsze możesz wynająć farmę komputerów do renderingu. Cytuj Link to post Share on other sites
Diana Socha 0 Napisano 18 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2010 DANNY_79... zależy co się robi 3ds max 2010 siatki terenu projektowanego o powierzchni powyżej 6ha nie jest w stanie wczytać... chyba że ja jako ciemna blondynka nie potrafię zmienić jakiejś funkcji która nie doprowadzałaby do zawieszania się programu przy próbie otwarcia plików projektowych które mają po ok 800-1,5GB wielkości... jeśli znasz jakaś metodę by 3dsmax otworzył taki plik - bardzo proszę o podpowiedź (może być na PW żeby tu nie śmiecić) DANNY_79 wydawało mi się że Milkier pytał o ceny ok 1600 za procek i grafę... czy to: http://pclab.pl/art39626.html mieści mniej więcej w jego zakresie budżetu ? farma komputerów do renderingu się w budżecie na pewno nie mieści więc odpuść sobie off top... Cytuj Link to post Share on other sites
Gość DANNY_79 Napisano 18 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2010 @dianek: Oczywiście masz rację, z tak dużymi plikami sobie nie poradzi, ale spójrz na profil pytającego. Osobiście wydaje mi się, że nie będzie kreował aż tak rozległych wirtualnych światów (przynajmniej teraz). pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
Diana Socha 0 Napisano 18 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2010 faktycznie, chyba masz rację DANNY_79 aczkolwiek jeśli chłopak ma budżet to można by inwestować w coś rozwojowego - zwłaszcza jeśli planuje się zacząć bawić nieco poważniej Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.