Skocz do zawartości

Spalanie / technika jazdy


Gość Kotecek

Recommended Posts

Tak tak, aby prawa rączka miała zajęcie cały czas! :)

 

Kto musi prawą ten musi :P:P:P

 

Ale powiem szczerze , że moja kobitka ma suzuki swift 93r 1.3b silnik fajny wysokoprężny wkreca się do 100km/h na 2 biegu i nic pozatym wszystko trzeszczy i sie psuje ;] ja wole cisze w srodku auta 

Link to post
Share on other sites

6L gazu przy silniku 1.6  widzę że opowiadanie bajek :) dla znawców motoryzacji...6l gazu to może spalić tico i to raczej na trasie ;) bo po mieście trochę więcej.

 

Mój car Alfa Romeo 156 1.8 t.s 144KM, trasa 6-8 (zależnie od ciężkości nogi), miasto ok 10l ale frajda z jazdy nie do opisania.

 

W przyszłości zamontuje sekwencje i będzie jazda za grosze...

 

Co do samego tematu ecodrivingu, owszem można zejść troszke ze spalaniem, ale i tak samochód swoje musi spalić i nie ma szans zejść poniżej pewnej granicy.

 

Co do mocy to w zupełności wystarcza mi 144 włoskie konie mechaniczne i tak tylko czasami wykorzystuję tą moc przy ok 7tyś obr (odcięcie 7,250rpm)

Link to post
Share on other sites

WTF ? 

 

Chodzi o to że w swifcie tej generacji nie było silnika wysokoprężnego (diesla), tylko same benzyniaki.

 

Skarbonka bez dna... wole tankować co chwila niż ładować w pustą przestrzeń nie zawsze ale w większości 

 

Nie ładnie :)

 

Czyli że starsze to be? 

 

Każdy miłośnik motoryzacji wie, że wiek auta nie ma znaczenia, liczy się moc i typ silnika, zawieszenie, wnętrze, wygląd zewnętrzny.

 

Idąc Twoim tokiem "5 letnie auta max" to czyli wolisz kupić 5 letniego fiata pande :) niż jakieś sportowe starsze auto?

 

ps. Jeśli chodzi o mnie to może być i 20 letnie ale żeby było, szybkie, wygodne, dobrze trzymało się drogi i oczywiście ładne ( to chyba na pierwszym miejscu :) musi się podobać, nie wyobrażam sobie jeździć autem które mi się nie podoba)

Edytowane przez kuba83bb
Link to post
Share on other sites

 

 

czyli nie miałeś dobrego auta znaczy się, bo nie każde w tym wieku nadaje się do czegokolwiek 

Nie miałem dobrego auta hehe nice ! miałem stare i mam nowe ,wiem czym się dla mnie lepiej jeździ

 

 

Chodzi o to że w swifcie tej generacji nie było silnika wysokoprężnego (diesla), tylko same benzyniaki.

 

 

Każdy miłośnik motoryzacji wie, że wiek auta nie ma znaczenia, liczy się moc i typ silnika, zawieszenie, wnętrze, wygląd zewnętrzny.

 

 

 

Nie mów mi ze w typowo sportowym aucie jakies wnetrze masz bo nie wiem czy plakac czy sie smiac 

 

Tak jak twoje porownanie do pandy hahah chchesz to sobie jezdzij panda ja tam wole bejce badz audi gdzie bede mial cisze w srodku i moc

 
Edytowane przez Biafra1987
Link to post
Share on other sites

Nie mów mi ze w typowo sportowym aucie jakies wnetrze masz bo nie wiem czy plakac czy sie smiac 

 

 

A czy ja pisałem typowo? nie mów że jeździsz typowo sportowym autem po mieście, bo w tym momencie to ja nie wiem czy się śmiać czy płakać :) impreza wrx, porsche 911, ferrari różne modele, bugatti veyron,  itp itd masz spoko wnętrza więc o czym piszesz?

 

Tak jak twoje porownanie do pandy hahah chchesz to sobie jezdzij panda ja tam wole bejce badz audi gdzie bede mial cisze w srodku i moc

 

Haha :) to był przykład tylko, jak dla mnie panda to mega lipny samochód...i nie jeżdze takim :)

 

Czyli tylko w bejcy i audi masz cisze i moc? ;)

 

ps. Co do porównania to chodziło mi o to że, mówiłeś że auto "5 lat max", czyli masz przykładowo 28tyś zł na auto i masz do wyboru pande 2 letnią i np. starszy w miarę sportowy samochód 7 letni i mam rozumieć że wybierasz pande? :)

 

Bo ja to drugą opcje bez względu na wiek.

Edytowane przez kuba83bb
Link to post
Share on other sites

 

A czy ja pisałem typowo? nie mów że jeździsz typowo sportowym autem po mieście, bo w tym momencie to ja nie wiem czy się śmiać czy płakać impreza wrx, porsche 911, ferrari różne modele, bugatti veyron,  itp itd masz spoko wnętrza więc o czym piszesz?

 

 

hahha to sobie kup , bo jak narazie to marzysz 

 

Polecam Tobie wrócić na początek rozmowy i zobaczyc o czym była w ogóle rozmowa , następnie śmiesznymi przykładami zapodawaj i proszę zejdz z obłoków 

Link to post
Share on other sites

 

Napisałem wyraznie "i dużo koni reszta sie nie liczy ;]  sry ale mania po jednośladzie" bo jak dla mnie całe życie konie to prędkość maksymalna  moment to przyspieszenie . dla tego ja lubie jechać na A1 np te 200-300 km/h (rekord motorkiem 347 hayabusa 2012R) i czuć mega adrenaline 

 

Tyle że koni nawet nikt nie mierzy, tylko i wyłącznie są wyliczane na podstawie momentu itp, wiec to bajka że to konie dają Vmax, bo w zasadzie Vmax zalezy od przełożeń i od tego gdzie moment jest.

Link to post
Share on other sites

Tyle że koni nawet nikt nie mierzy, tylko i wyłącznie są wyliczane na podstawie momentu itp, wiec to bajka że to konie dają Vmax, bo w zasadzie Vmax zalezy od przełożeń i od tego gdzie moment jest.

 

Bez koni to ty mozesz miec i 1000 nm i se będziesz mógł przyspieszać 

Moment obrotowy jest równoznaczny z siłą jaką możemy uzyskać z silnika . W praktycznym znaczeniu siła odpowiedzialna jest za przyspieszenie oraz uciąg  samochodu i nic więcej . Im wyższa  moc tym samochód lepiej przyspiesza więc już tu twoja teoria ,że konie wyliczane są na podstawie nm se możesz włożyc . . Oczywiście ze predkość maksymalna jest ważna też od przełożen itd ale b. wazna jest moc

 

Nie mniej jednak spalanie jest zmienne tak jak pogoda , samopoczucie i pusto na drodze ;]

Edytowane przez Praetoriian
Link to post
Share on other sites

Im wyższa moc tym wyżej na obrotach położony jest moment obrotowy, czyli w zasadzie moc można pominąć bo ona o niczym nie świadczy. W zasadzie wystarczyłby sam wykres momentu by powiedzieć jak auto przyśpiesza.

Więc 200Hp nie równa się 200Hp, za o 300Nm zawsze będzie się równało 300Nm na danej prędkości obrotowej.

 

Dlatego też jak ktoś mi się podnieca mocą to zazwyczaj go wyśmiewam, bo co z tego że ma wielką moc jak swoim autem o stosunkowo mniejszej mocy spokojnie go wezmę na torze ?

Link to post
Share on other sites

ta w zakrecie i w boksie 

 

wystarczajaco napisałem pare postów wyżej wiec sobie wywnioskuj a jak nie potrafisz popros kogos  bo co ma tu twoj smieszny nm bo predkosci maksymalnej :D:D:D .....ciao

Edytowane przez Praetoriian
Link to post
Share on other sites

Cóż najwyraźniej brak konkretnych argumentów uniemożliwia Ci dalszą konwersacje :)

Zerknij sobie tylko na dyno R1, ale sądzę że i tak wiesz najlepiej że moc to Vmax a nm tylko ciągną, szkoda tylko że WRC maja moce grubo ponad 600HP a Vmax zatrzymuje się przy 200...

 

http://image.sportrider.com/f/17462024/146_0907_07_z+2009_yamaha_YZF-R1+dyno.jpg

Link to post
Share on other sites

szkoda tylko że WRC maja moce grubo ponad 600HP

Wurce mają trzysta kilkanaście KM a moment w granicach 600 Nm.

 

Po co te kłótnie? I moc i moment jest ważny. W większości czasu więcej korzyści będziemy czerpać z momentu ale w Dieslu mimo dłuższych przełożeń i większego momentu nie pojedziemy tak szybko jak benzyną.

Link to post
Share on other sites

W Dieslu nie pojedziemy szybciej bo moment jest duży ale na wąskim zakresie obrotów :) Za to na początku Diesel przy ruszaniu będzie miał przewagę, nie długo ale zawsze chociaż chwilę się kierowca pocieszy :)

 

Moc jest wyliczana ze wzoru: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/wzor1a.gif wynik w kW.

Link to post
Share on other sites

 

hahha to sobie kup , bo jak narazie to marzysz 

 

Polecam Tobie wrócić na początek rozmowy i zobaczyc o czym była w ogóle rozmowa , następnie śmiesznymi przykładami zapodawaj i proszę zejdz z obłoków 

 

 

Haha :) o czym ty do mnie piszesz chłopcze?

 

Po co mam kupować auto którego nie wykorzystam (no może tylko na torze), a moje wystarcza mi w 100% ????

 

Polecam czytać ze zrozumieniem...

 

Cały czas piszę o twoim "5 lat" co jest głupotą że aż głowa boli, ale coż widze że bujasz w obłokach :)

 

Tak samo że sportowe auta nie mają wnętrza haha :)

 

Człowieku skup się i daj jakąś konstruktywną odpowiedź bo się ośmieszasz takimi tekstami jak wyżej.

 

Więc wyjaśnij mistrzu o czym ty ze mną rozmawiałeś.

 

"smieszne przykłady" - bo obaliły kompletnie twoje brednie, brawo :)

 

Po co te kłótnie? I moc i moment jest ważny. W większości czasu więcej korzyści będziemy czerpać z momentu ale w Dieslu mimo dłuższych przełożeń i większego momentu nie pojedziemy tak szybko jak benzyną.

 

To zależy od wielu czynników i nie jest takie proste, moc i moment są ważne jak i zakres obrotów, przykład f1 tam momentu nie ma wiele bo nie potrzeba (mała masa bolidu) i moc w tym przypadku jest ważniejsza, dodatkowo wysoki zakres obrotów poprawia sytuację.

 

ps. podobnie w ścigaczach.

Edytowane przez kuba83bb
Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

dla tego ja lubie jechać na A1 np te 200-300 km/h (rekord motorkiem 347 hayabusa 2012R) i czuć mega adrenaline

Nie wiem czy jest się czym tu chwalić...

 

 

6L gazu przy silniku 1.6 widzę że opowiadanie bajek :) dla znawców motoryzacji...6l gazu to może spalić tico i to raczej na trasie ;)

Taaa... Tico to z 5l. :) Trzeba tylko umiec jeździć. raz jeszcze napiszę.... Opel Astra I gen. 1,4, 60KM średnio 6l. LPG/100km dla roku. Rekord latem to 5,4 :) Trzeba tylko chciec i u mieć. Dajcie mi Tico to będzie 5l. :)

 

Dane producenta sa spokojnie do pokonania i można miec spalanie nizsze od tego co podają w katalogu. Troche chęci i umiejętności a oszczędność będzie :)

Edytowane przez Kotecek
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...