Skocz do zawartości

Spalanie / technika jazdy


Gość Kotecek

Recommended Posts

ja również, w każdym razie nie u nas w kraju

 

Serio? Nawet gdzieś w Krakowie raz takie przejeżdżałem.

 

 

@leto ja bym wjeżdżał, bez sensu jest hamować do zera jak widzisz, że masz miejsce i zdążysz przed nim. Takie wymuszenie to normalny sposób przemieszczania się po dżungli miejskiej :D

Edytowane przez Klikacz
Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

 

 

@leto ja bym wjeżdżał, bez sensu jest hamować do zera jak widzisz, że masz miejsce i zdążysz przed nim. Takie wymuszenie to normalny sposób przemieszczania się po dżungli miejskiej

Trzeba uważać, bo cwaniaki często tylko polują na takie sytuacje, żeby kasę z OC zgarnąć.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 10 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Miałem kiedyś sytuację, że uderzył we mnie taksiarz gdy miałem zaparkowany samochód i próbował wmówić mi moją winę. Zeby nie tracić czasu na zabawę z nim zadzwoniłem po niebieskich i nie dość, że dostał mandat za spowodowanie kolicji, to jeszcze zarobiłem 700 zł z jego polisy za delikatnie wgniecione drzwi, których nawet nie naprawiłem :D

Link to post
Share on other sites
  • 9 miesięcy temu...

Mam pytanie. Poruszam się autem ojca(forester 170 hp). Ostatnio jego mechanik coś regulował ze sprzęgłem. I teraz bierze ono strasznie wysoko.. Czy tak powinno być? strasznie źle mi się teraz jeździ.. Ojciec mówi że tak jest właśnie dobrze, bo auto nie szarpie..
Kiedyś wciskałem sprzęgło, tak do 3/4 i popuszczałem i auto jechało. Teraz też tak robię, popuszczam, popuszczam i auto stoi w miejscu, wciskam gaz, robią się obroty a auto dalej stoi w miejscu :D przy mniej więcej 1/5 sprzęgło dopiero łapie i auto rusza.
Czy to kwestia przyzwyczajenia? Coś mi się wydaje ze jednak jest coś nie tak jak powinno być.. 

Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

"Wóz bezkompromisowy – to rajdowa, niegdyś fabryczna Lancia Delta S4, jedna z 28 zbudowanych. Przedstawicielka legendarnej Grupy B legitymowała się przyspieszeniem 0-100 w 2,3 s na nawierzchni szutrowej!"
Ta z filmu to pewnie replika, musze poszukać informacji o tym aucie.. Nie żebym chciał kupić..

Link to post
Share on other sites

Widze ze do dzisiaj ludzie sie scigaja tymi legendarnymi autami z grupy B. Na kanale z linka który wkleiłem dużo tego jest. Właściciele muszą mieć takie pieniądze które dla mnie są kompletnie abstrakcyjne..


Z drugiej strony widać że jednak ostrożniej jeżdżą a jak w coś uderzą to się zatrzymują i kończą rajd :D

Link to post
Share on other sites
  • 11 miesięcy temu...

Napisałem pierwszego posta i podzielę się spostrzeżeniami po pięciu i pół roku eksploatacji samochodu. Wg tankowań do pełna. Taka ciekawostka.

 

Samochód: Suzuki Alto, 1.0, 69 KM, PB95, 2011r., bez Klimy, elektryki, komputerów itp.

Obszar jazdy: Mieszkam na wsi więc wolskie wsie, drogi między tymi wsiami. Miasto bardzo sporadycznie, drogi wielopasmowe przelotowe też rzadko. Przejechane 30.300 km.

Styl jazdy: Taki jak opisałem w pierwszym poście. Eco-driving. Do 70km/h w terenie niezabudowanym, wioskach, wielopasmówkach, do 50-60km/h na obrzeżach miast, w trudniejszych sytuacjach, do 40km/h w centrach, gdzie są ciągle światła i korki.

 

Producent podaje:

Miasto – 5,5

Mieszane – 4,4

Autostrada- 3,8

 

 

MOJE WYNIKI:

 

Miasto:

Nie wiem. Do miasta tylko czasem wjadę i od razu wyjadę. Nie ma sytuacji aby miasta było więcej niż 5-7 % w ogólnym pojedynczym tankowaniu. Więc nie wiem. Najczęściej tam jadę busem.

 

Średnio:

3,96 – Średnia ze wszystkich tankowań od początku. Wioski i drogi między nimi. Czasem jakiś wjazd do miasta/miasteczka. Tyczy się to wpisów poniżej.

3,6 – 3,9 – w wiosenne/jesienne miesiące.

3,22 – 3,5 – w ciepłe (koło 30 stopni) letnie/wiosenne/jesienne miesiące.

4,0 – 4,2 – w chłodniejsze dni ale na plusie.

4,1 – 4,5 – w zimę przy temperaturach minusowych.

4,89 i 4,70 - dwa najwyższe wartości zanotowane w czasie ciężkiej zimy. Takiej przy -12 do -18 stopni.

3,8 – latem w terenie ewidentnie górzystym. Polskie i słowackie Tatry z zawijasami i czasem jazdą na drugim biegu pod górę. Także zakorkowane Zakopane i trasa wylotowa z niego.

 

Autostrada:

2,92 – z prędkością 70km/h

3,62 i 3,94 z prędkościami 80-90km/h. Jest to jedyny wyjątek kiedy jechałem ponad ustalone 70km/h i potwierdziło tylko moją tezę że 70km/h jest prędkością najlepszą dla mnie. Różnice są przy 80-90 są zaskakująco wysokie. Wszystkie trzy jazdy odbyły się latem więc ciepło było.

 

 

Post Scriptum:

PS1: Purystą językowym nie jestem.

PS2: Rozumiem, że komuś może się mój styl jazdy nie podobać ale wpis jest w temacie i nie trzeba nikogo obrażać.

PS3: Jeśli ktoś uważa, ze bajki piszę to trudno. Nikomu udowadniać na siłę nie będę.

PS4: Nie jeżdżę po mieście. Nie wiem ile spala w mieście. Nie mam zamiaru sprawdzać.

PS5: Nie wiem ile spala przy jeździe "normalnej"/szybszej/ostrej/dynamicznej. Nie jeżdżę tak.

Edytowane przez interceptor
Link to post
Share on other sites

Renault Megane 4 kombi dizel 1.6 130 km. auto Nowe odebrane 10 kwietnia 2017. Przebieg 17454 km z czego 90 procent trasy autostrady, miasto tylko by dojechać pod hotel.

Spalanie średnie z tego dystansu 6.2 litra prędkości na autostradach średnio 150 do 160 na godzinę, dużo używam tempoamtu. Skrzynia 6 Mt.

przy jeździe do 120 km na autostradzie spalanie 5.5.

Ogólnie jak na wielkość auta i prędkości 6.2 litra rewelacja. Eco driving tak hamowanie biegam przewidywanie itp ale jeżdżę szybko.Zaapewne można osiągnąć 5 litrów z przeciwnikiem toczac się Max 110 km h

Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...