Skocz do zawartości

Spalanie / technika jazdy


Gość Kotecek

Recommended Posts

 

 

Raczej powinno sie to robic by wyminely sie prawe strony samochodow

 

no powinno, nawet muszą się tak minąć (wyłączając specyficzne przypadki zrąbanych skrzyżowań, gdzie się tego nie da wykonać), ale weź wytłumacz to czereśniakom, dla których zasady ruchu okrężnego to herezja

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Masz pomysl jak to rozwiazac

 

 

Stoje na srodku i czekam az zwolni sie zajety pas ruchu. Chociaz powinno sie czekac az znowu bedziemy miec zielone swiatlo, czyli ci za nami zaczna trabic.. Co prawda nigdy mi sie tak nie przytrafilo, ale prawo jazdy mam dopiero od paru lat..

 

Jak dla mnie gdy jest sygnalizacja swietla, to nie powinno byc tego wymijania bezkolizyjnego na skrzyzowaniach.

Link to post
Share on other sites

Co nie pasuje ? Ja bym tak tego nie analizowal. Jak troche sie pojezdzi to potem kazde sie przejedzie na wyczucie w sumie. Ja nie mam problemow z tym, takie analizowanie mi tylko maci w glowie. Pewnie bedac tam w aucie tez bys polecial instynktownie i byloby ok.

Link to post
Share on other sites

Jeśli Ty jesteś kierowcą ciężarówki (wiadomo, że auta, ale tak będzie łatwiej :D ) i chcesz jechać w lewo, to jak dla mnie powinno to wyglądać tak:

 

ustępujesz pierwszeństwa wszystkim nadjeżdżającym z lewej strony

 

zatrzymujesz się tam "między wysepkami" tak, żeby nie blokować prawej stronie skrętu w lewo/zawracania

 

puszczasz wszystkich wyjeżdżających z prawej

 

kierunek w lewo i jazda, puszczasz tylko pierwszych, jak takowi są.

 

Ja bym to zrobił mniej więcej tak, bo co tu innego można wykombinować :D

Edytowane przez Klikacz
Link to post
Share on other sites

Bo nie jezdzi sie zgodnie z przepisami tylko tak, zeby bylo dobrze.

Po 1 to co napisał drachenfeles

 

Po 2 właśnie skutkiem takiej jazdy " żeby było dobrze" są kolizje i wypadki. I nie tłumacz się, że doświadczony kierowca nie popełni błędów, bo nawet jeśli my wykonując manewr "żeby było wygodniej" zrobimy wszystko dobrze, to inni uczestnicy ruchu nie muszą przewidzieć tego co za chwile zrobimy, a dalej to już tylko lakiernik,mechanik, oc i tego typu sprawy.

Link to post
Share on other sites

Nadinterpretowujecie to co napisalem. Zgodnie z przepisami jak jest zolte to masz nie wjezdzac na skrzyzowanie. Zgodnie ze zdrowym rozsadkiem jeszcze 1 - 2 auta przejezdzaja na zoltym i 1 - 2 na wczesnym czerwonym dzieki czemu korek jest krotszy o 2 - 4 samochodow. Zgodnie z przepisami na niektorych swiatlach przejechaloby 1 gora 2 auta. I wcale nie chodzi mi tu o wjechanie na skrzyzowanie i blokowanie go tylko wjechanie i sprawne opuszczenie.

Albo na drodze z domu do pracy mam droge gdzie przy 200 - 300m prostym odcinku (lekki luk z dobra widocznoscia) jest 2jna ciagla, a nastepnie jak luk zaczyna byc ostrzejszy i widocznosc gorsza to ciagla zamienia sie w przerywana. Wtedy widocznosc jest juz nie na 300m tylko na max 100.

Jest masa przepisow ktore lepiej olac zeby jezdzilo sie szybciej, latwiej i bezpieczniej.

Link to post
Share on other sites
Jest masa przepisow ktore lepiej olac zeby jezdzilo sie szybciej, latwiej i bezpieczniej

 

zgadza się, są przepisy i przepisy, jedne są tylko sugestią - jak ograniczenie prędkości, inne są wymogiem, jak metodologia pokonywania agrafki czy ronda

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...