Didox 120 Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 (edytowane) Witam. Mam dość krótkie pytanie dotyczące wgrania nowego firmware do dysku Seagate - ST1000DM003. Jest na nim firmware CC46 a zamierzam wgrać CC4H (wskazany przez support Seagate). W sprawie jest napisane że nie wolno wgrywać nowego fw na macierzach RAID. Jednak nigdzie nie znalazłem interesującej mnie informacji - sytuacja u mnie: dysk systemowy A - seagate dysk na którym wgrywam nowy fw B - seagate Czy to jakoś ze sobą koliduje? Czy system zczai gdzie trzeba to zainstalować Bo OS Win działa na dysku w którym nie mam zamiaru wgrywać firmware. Ostatnie pytanie które nie było też wyjaśnione - jest wskazane robienie backupu danych lecz dysk nie zostanie sformatowany/wyzerowany etc.? Czy Jest po prostu jakiś tam % że może coś się zepsuć i dobrze zrobić sobie backup. Dzięki za info pozdrawiam /Edit Pytam się bo ta instalacja na załączonym tutorialu odpala się automatycznie i jest bezobsługowa a nie chciałbym sobie zepsuć OS więc wolę się upewnić czy czasem nie zupgraduje mi innego dysku niż trzeba, a to nie jest ten model więc mogłoby się skończyć to tragicznie Edytowane 28 Lutego 2013 przez Didox Cytuj Link to post Share on other sites
Gość hegemon Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Jesli dyski nie są identyczne, to raczej nie ma strachu, że wgrasz firmware nie na ten co trzeba. Ryzyko utraty danych zawsze jest przy tego typu operacjach - fizycznie dane nie zostaną zamazane, ale dysk moze po prostu przestać działać. A po co w ogóle chcesz to robic? Dysk nie zacznie ci szybciej działać przez to ... Cytuj Link to post Share on other sites
madoch 31 Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 jeśli upgrade jest bezobsługowy to ja bym dysk z OS odpiął na czas operacji. Cytuj Link to post Share on other sites
Didox 120 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 @hegemon, bez wgrania tego firmware w niektórych dyskach tego danego modelu występuje taki śmieszny przypadek że dysk raz na jakiś bliżej nieokreślony czas (w pełni losowy) wydaje krótki wysoki pisk, nie jest on szkodliwy tylko mam wyczulony słuch a nie lubię mieć takich niespodzianek z racji swojego zamiłowania. Jak komp ma być sprawny to w 100 % @madoch, problem w tym że muszę go odpalić z .exe więc potrzebny mi będzie OS a na drugim dysku takiego nie mam /Edit odpaliłem te .exe, porobiło trochę mrugło mi przed oczami że wykryło obydwa dyski, przetestowało smart wypadł ok, ekran był czarny przez kilkanaście sekund i załadowało z powrotem Windowsa. Się dziwiłem że tak szybko i chyba słusznie bo wszędzie gdzie patrzę Everest, Seagate Tools, pokazuje mi dalej stary numer Firmware, a powinnien pokazywać już chyba nowego? /Edit: Dysk dalej skrzeczy więcej pewnie tego nie wgrało (facepalm) chyba użyję wersji .iso /Edit: Spróbowałem odpalić z .iso i dupcia za przeproszeniem... podobno miał być ten ale : http://gyazo.com/a8d0ec26b4a66b600950192c27897ade.png?1362077756 Cytuj Link to post Share on other sites
koowall 10 Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 Hmm zakupiłem dysk z tym samym firmwarem co Twój - CC44. Gdy w Dosie daję opcje download latest firmware to wyskakuje mi wielki czerwony napis FAILED i program kończy swój żywot Cytuj Link to post Share on other sites
Didox 120 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 (edytowane) A tez masz czasem taki cichutki 'zgrzycik'? odobno to nie ma wpływu na żywotność/mechanikę etc. to tylko takie o pierdzenie HDD Powiedz mi jaką masz końcówkę modelu ? Bo jest ST1000DM003-XXXXX <- i co tu masz? Aktualnie piszę sobie z Ali'm z Supportu Seagate, rano powinna być odpowiedź co dalej robić z puli że to nie odpaliło Tak na marginesie na języku angielskim powinien być dział z nomenklaturą Twardych Dysków xD Edytowane 28 Lutego 2013 przez Didox Cytuj Link to post Share on other sites
koowall 10 Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 (edytowane) Tutaj zrzut ekranu ze stronki Seagate po wpisaniu nr z dysku. Narazie żadnego zgrzytu jeszcze nie miałem, ale dysk jak narazie tylko sformatowany i podzieolony na partycje. Ten numer o który pytasz to Part Number na screenie http://images.tinypic.pl/i/00340/3itz6gaqoqa3.jpg Edytowane 28 Lutego 2013 przez koowall Cytuj Link to post Share on other sites
Didox 120 Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 (edytowane) Mamy dokładnie ten sam dysk - part number Chodzi o ten odgłos: https://soundcloud.com/user3445428/weird-chirp-sound-seagate W rzeczywistości jest on 'miększy', trochę słaba jakość tego nagrania, ale mnie się nie chciało nagrywać więc znalazłem to Problem w tym że tu pokazuje że możemy wgrać nowy firmware: http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223651en Ale przez tą małą niezgodność z part numberem nas odrzuca, zobaczymy co jutro powie Ali. Bo na razie wysłał mi to co już widziałem. Dear Carlos Ray Norris,Thank you for contacting Seagate Support.The New firmware version: CC4H.You can verify the proper firmware revision for your drive model and serial number using the Drive Detect software by going to the link below:http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/223651enThis update applies to the following models:ST3000DM001ST2500DM001ST2000DM001ST1000DM003Previous versions of firmware with these models and part numbers are CC46, CC47, CC49, CC4C, or CC4G.Please keep in mind that if the firmware upgrade installation instructions are not followed properly, the firmware upgrade could be data destructive and/or render your hard drive inoperable. As Seagate does not warrant the data on your drive, in addition to regular back-ups, your data should be backed up, if possible, before upgrading the drive firmware. Additional information on backing up the contents of your drive can be found at our Knowledge Base. Though this firmware upgrade to your product is a change to the product, the terms and conditions of your Seagate warranty for the product will remain effective to its normal expiration. For other warranties on your product, please consult the warranty documentation provided by your supplier.For additional assistance, feel free to contact us at: www.seagate.com/about/contact-us/technical-support/Regards,AliSeagate Support Edytowane 28 Lutego 2013 przez Didox Cytuj Link to post Share on other sites
koowall 10 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 (edytowane) Daj znać jaką odpowiedź dostaniesz w sumie w tym linku z firmwerami, który podałeś nie ma naszego... Heh właśnie piszę z supportem Seagate i mi odpisali, że mój dysk to wersja OEM i oni nie zapewniają supportu dla takich dysków i gwarancja ich także nie obejmuje u nich... Z chatu z pracownikiem - "There is no firmware update nor warranty for this drive through us." Edytowane 1 Marca 2013 przez koowall Cytuj Link to post Share on other sites
Didox 120 Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Popisałem trochę z Alim i Eugene i chyba po prostu 'ten typ tak ma' Reasumując poprzednie: - jeśli nie ma firmware w tej stronce w której wpisujemy dane HDD to nie ma żadnego nowsze i ew. może w przyszłości będzie. Finalna odpowiedź - jest to pewnie po części 'serwisowy gotowiec' więc skreślona pozycja nie dotyczy naszej sytuacji - naszego dysku: Dear Dawid:Thank you for your response please note this is what Seagate says about noisesSeagate does not have a utility that can reduce most ambient hard drive noise. While modern drives are extremely quiet, every disk drive makes a certain amount of noise while running. Normally, the faster the drive motor spins, the higher-pitched the resulting sound will be, and there is a greater chance of a low hum. Most drives do not make noise that is audible to most people, but there are a few exceptions.It is also normal for the drive to make sort of a "chattering" or "clicking" sound while it is reading and writing data. Also, some drives occasionally run off-line scans, resulting in similar sounds even when the drive is not actively reading or writing.If you are concerned about the noise your drive is making, please test it with SeaTools. If it fails the test, the noise may be due to a mechanical problem or something similar. Seagate recommends you replace the drive in that case.When an external drive beeps, this can be due to insufficient electrical power. Even if your drive has never beeped before, sometimes drives can require a little more power as they age, and this can cause them to beep when connected. Most beeping occurs with USB-powered drives, which do not have a separate power adapter.If the drive is also not detected, please use one of our external drive troubleshooters to try to get it detected.Remove the drive from any USB hub in which it may be connected. Connect it directly into the USB port.Try connecting the drive in different USB ports on your computer. It may not beep when connected via a different USB port.If you are using a desktop computer, connect the drive to a USB port on the rear of the computer.Replace the USB cable with a new or known-good cable.Some USB-only drives connect via a "Y-cable", Connect the drive using both plugs of the Y-cable to provide maximum power.If you are attempting to use an eSATA connection with a GoFlex drive, make sure it is a powered eSATA port. If beeping persists, connect the drive to another computer to see if the beeping follows the drive. If the drive functions well on a different computer, then the original machine is not providing enough power to operate your drive. A powered USB hub may help.If the sound coming from the area around your drive has recently changed or is an excessive grinding or clanking noise, this may indicate a physical problem with the drive, whether internal or external.Information for internal drives specifically:Noise from the cooling fans in the computer’s power supply are often mistaken as hard drive noise. To isolate whether the noise is coming from the drive or one of the fans, you can issue a "spin down" command through SeaTools for DOS. Use the acoustical spin down test to temporarily spin down internal drives so that you may listen to changes in the noise level. If the sound goes away, then the sound was produced by the drive. If the sound remains, then the drive is not the cause of the sound.If your internal hard drive passes the SeaTools diagnostic test, please check for a firmware update for your drive. If the drive noise is intolerable or accompanies persistent non-detection problems which our troubleshooters cannot remedy, you may need to replace the drive.To verify warranty status for your drive, please refer to our Warranty Validation page.If you have any additional questions please adviseSincerely To chyba wszystko w tej sprawie . Rozmawiałem też na zajęciach z kolegami/profesurem i mówili właśnie że taki dźwięk pojawia się w wielu dyskach różnych marek i to jest raczej 'standard' i nie ma się niczym przejmować. Jedyne co to można przetestować w SEATOOL's czy wszystko z dyskiem w porządku fizycznie. Gdyby nie wyczulony słuch i niewyciszona obudowa (Brutus) to pewnie bym tego nawet nie słyszał bo i tak teraz jest ledwie słyszalne. A to że Ci odpisali że to wersja OEM i nic więcej to się zdziwiłem, może trafiłeś na jakiegoś buca Cytuj Link to post Share on other sites
koowall 10 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 (edytowane) Ja się skontaktowałem ze sklepem, w którym kupiłem dysk, naświetlając im sytuacje odnośnie wersji OEM i braku gwarancji Seagate w tym wypadku i dysk zostanie mi wymieniony na nowy A tutaj jak wpiszesz dane swojego HDD to wyskakuje Ci ile masz gwarancji ? http://support.seagate.com/customer/en-us/warranty_validation.jsp Edytowane 1 Marca 2013 przez koowall Cytuj Link to post Share on other sites
Didox 120 Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Mój jest na gwarancji Seagate niby, a Twój nie przechodził SMART'a albo innego testu czy tylko klikał tak jak wcześniej pokazałem audio. Zwróć uwagę na podkreślony fragment. In Warranty This drive is covered by a Seagate warranty. If the drive is defective, it may be returned for exchange. You will not receive your original drive in return. Please do not return a healthy drive. Seagate reserves the right to return a good drive back to its owner and to charge for all associated shipping costs.Test with SeaTools to verify the drive is failing and save the SeaTools Test Coderesult number to validate the drive failed SeaTools testing. Please back up all data before returning the drive. For Samsung products, please do not return accessories that were included with your product. For Seagate products, please return all accessories that were included with your product. To return defective accessories within the listed warranty period, please contact Customer Service for details. Cytuj Link to post Share on other sites
koowall 10 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 (edytowane) Gdy wklepuję dane dysku na tej stronce do sprawdzenia gwarancji to wyrzuca, że ten dysk jest OEM i jest częścią komputera składowego. Nic w zakładce gwarancji nie ma. Edytowane 1 Marca 2013 przez koowall Cytuj Link to post Share on other sites
Didox 120 Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 a) albo sklep Ci sprzedał taki w wersji OEM - masz link do oferty jak sklep internetowy? b) coś u nich się pokiełbasiło Cytuj Link to post Share on other sites
koowall 10 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Sklep to Proline, ale bez problemu mi wymienią bo już z nimi rozmawiałem. Mam tez opcję wymiany na WD Blue 1TB z nowej rewizji i nie wiem, którym mam wziąć Cytuj Link to post Share on other sites
Didox 120 Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 WD'ki w ogólnej pracy są głośniejsze. A teraz siedzę przy kompie już dobre kilka godzin, i ani razu nie 'bzitło'. Po prostu przeczuleni jesteśmy ;D Z dysku jestem zadowolony, sprawa się wyjaśniła i tyle. Cytuj Link to post Share on other sites
koowall 10 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Sam już nie wiem Tak to jest jak się ma wybór Cytuj Link to post Share on other sites
Didox 120 Napisano 1 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Pierwszej decyzji się nie zmienia Ale nie odpowiedziałeś na moje pytanie - wymieniłeś/jako powód dałeś te sporadyczne dźwięki. Czy Twój nie przechodził testu SMART? Cytuj Link to post Share on other sites
koowall 10 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 Nie robiłem mu żadnych testów, po niemożność wgrania nowego firmware'u doszedłem że to OEM jest i muszę go wymienić. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.