Skocz do zawartości

Jaka CICHA obudowa z USB 3.0 - BEZ drzwiczek?


Recommended Posts

I tu zaczyna się rozmowa na temat, który miałem na myśli zakładając ten wątek.

 

Na jednym z portali czytam wlasnie test R4 i przykładowo, AMD Phenom 9900 ES + MSI GeForce GTX 295 + Scythe Mugen II 1x 120 mm + Enermax Modu87+ 800W generuje w tej budzie takie temperatury, ze GPU w stresie grzeje się do ... 95 stopni!

Ale czemu Ty się tutaj dziwisz skoro GTX295 to straszna grzałka i to jej normalne temperatury pracy? ;)

 

@ Kyle_

Naprawdę nie wiem czemu wychodzisz z założenia, że musiałbyś obowiązkowo kompensować temperaturę obrotami wentylatorów, skoro w praktyce różnice między obudową wyciszoną przy niskich obrotach wentylatorów a meshową przy wysokich obrotach wentylatorów to max. 10 stopni na GPU? (przy wyższych obrotach w Define R4 różnice są oczywiście jeszcze mniejsze). Naprawdę wolisz walczyć o każdy stopień zamiast po prostu cieszyć się błogą ciszą i normalnymi temperaturami pracy? (oczywiście zakładam, że na CPU i na GPU są porządne coolery)

Link to post
Share on other sites

Wziąłbym chyba Bitfenix Shinobi - wydaje się ładna, można dać wentylki na górę, przód, tył i górę. Będzie przewiew, a pełny bok zapewnia nieco większy komfort akustyczny.

 

Chyba tak zrobię. Wciąż szukam jeszcze budy. Najbardziej chciałbym znaleźć coś podobnego do Corsair Carbide 300R, tylko o mniejszych gabarytach i z zaślepionym bokiem (jak w Shinobi). Coraz bardziej dochodzę do wniosku, że potrzebna mi buda bez drzwiczek, z zaślepionymi bokami oraz zatokami 5,25, za to poniżej zatok front może być z meshu (wentylacja).

 

Czytałem wczoraj sporo na różnych forach o R4 i bardziej się zraziłem niż przekonałem do tej obudowy. Komentarze posiadaczy nie nastawiają do niej optymistycznie:

 

"wybrałem R4 i się trochę rozczarowałem, ale myślę że da się to wszystko naprawić - trzeba tylko zaopatrzyć się w lepsze maty wyciszające, taśmę izolacyjną (żeby wkładki kurzowe miały ciaśniej) i coś wymyśleć na kasetę z wiatrakami i tacę na dyski"

 

"Również jestem rozczarowany. Nie warta jest tych pieniędzy. Bardzo dużo niedoróbek, fatalne mocowanie dysków twardy, wibracje przenoszą się po całej obudowie, dolny filtr przejmuje te wibracje i strasznie drży przez co trzeba coś podkładać pod niego. Wyciszenie w tej obudowie to mit, z bocznych otworów wentylacyjnych wydobywa się cały hałas ze środka i nic nie pomagają te wyciszone drzwiczki. Jako fan cichego komputera mogę stwierdzić, ta obudowa nie zmniejszyła hałasu mojego komputera, wręcz przeciwnie, mój komputer był przez nią głośniejszy :) Nie polecam nikomu tej obudowy. Używam teraz "dziurawego" CM 430 i jest ciszej niż z R4."

 

"Z tym, że cykają łożyska w wentylatorach potwierdzam :( poszły do kosza... 3-letnie Bee quiet silent Wings świetnie się spisują. Do reszty nie mam zastrzeżeń."

 

"Osobiście przesiadłem się z Antec180 - te same bebechy przełożyłem do R4. Bez dwóch zdań Antec był dużo cichszy. W R4 szczególnie "dobrze" słychać pracę twardych dysków. Cała zawartość obudowy daje efekt lekkiego wibrującego dudnienia, które jest oględnie mówiąc denerwujące. Podsumowując obudowa dobra w zestawieniu wyłącznie z dyskami SSD."

 

"Cóż, faktycznie 'bezgłośna' to R4 nie jest, ale da się temu częściowo zaradzić.

Ja przeniosłem fabryczne wentylatory na górę (!) na wyciąganie i ustawiłem im 5V, na dół wstawiłem BeQuita! ze starej budy, żeby mi nawiewał na grafę. Dodatkowo oba boczne panele, górę obudowy (poza miejscem na wentylatory) oraz przód, tam gdzie był koszyk na wentylatory wyłożyłem grubą matą tłumiącą samochodową i nie dość że temperatury spadły, to jeszcze jest ciszej. Dysków praktycznie już nie słychać, a pionowy przepływ powietrza jest bardziej naturalny niż poziomy przód-tył bo ciepłe powietrze i tak leci do góry."

 

...I tak dalej. Jak na obudowę za 400zł to sporo rzeczy trzeba w niej poprawić (za kolejne 100-200), aby była faktycznie cicha. Nie wydaje mi się aby ktoś z powyższych wciskał ciemnotę, bo na różnych forach opinie POSIADAJĄCYCH tę obudowę są bardzo podobne. Wszyscy piszą o słabszym niż spodziewany efekcie tłumienia i wibracjach HDD oraz wysokich temperaturach. Jeśli doliczyć do tego dość ograniczoną możliwość rozbudowy (tylko 2 zatoki 5,25 i brak chociażby otworów do LC, przez które możnaby wyprowadzić kabel sata to podpięcia HDD bez otwierania budy), to chyba skreślę R4 ze swojej listy. Jeśli już mam się pakować w pudło z drzwiczkami, to prędzej wezmę Ghosta, który ma 3x5,25 i od razu wbudowany hot-swap dock dla HDD, więc nie będę musiał wyciągać kabli dziurami za każdym razem jak podpinam jakiś HDD i na dzień dobry paskudzić obudowę...

Edytowane przez fallen
Link to post
Share on other sites

A

@ Kyle_

Naprawdę nie wiem czemu wychodzisz z założenia, że musiałbyś obowiązkowo kompensować temperaturę obrotami wentylatorów,

 

Po to by wiedzieć czy przesiadka na obudowę wyciszoną ma jakikolwiek sens. Trzeba wyeliminować max ilość zmiennych - rozumiesz mnie? Liczy się tylko hałas ... i siłą rzeczy muszą się liczyć temp. Więc jak ustawisz RPM wentylatorów tak by temp. była identyczna, to pozostaje Ci jedna zmienna - hałas. I teraz jeśli będę miał ciszej na obudowie wyciszonej to jest sens zmiany ... a jeśli będzie głośniej lub podobnie to sensu nie ma. A jak mam inne temp i inny hałas to tak na prawdę g... wiem :)

 

Piszesz "po co walczyć o każdy stopień" - ... to olewam temperatury i na mesh wywalam wentylatory i mam ciszej niż przy obudowie wyciszonej z wentylatorami - nie wiem jak inaczej Ci pokazać sens mojego podejścia / bezsens Twojego ;)

Edytowane przez Kyle_
Link to post
Share on other sites

Po to by wiedzieć czy przesiadka na obudowę wyciszoną ma jakikolwiek sens. Trzeba wyeliminować max ilość zmiennych - rozumiesz mnie? Liczy się tylko hałas ... i siłą rzeczy muszą się liczyć temp. Więc jak ustawisz RPM wentylatorów tak by temp. była identyczna, to pozostaje Ci jedna zmienna - hałas. I teraz jeśli będę miał ciszej na obudowie wyciszonej to jest sens zmiany ... a jeśli będzie głośniej lub podobnie to sensu nie ma. A jak mam inne temp i inny hałas to tak na prawdę g... wiem :)

 

Piszesz "po co walczyć o każdy stopień" - ... to olewam temperatury i na mesh wywalam wentylatory i mam ciszej niż przy obudowie wyciszonej z wentylatorami - nie wiem jak inaczej Ci pokazać sens mojego podejścia / bezsens Twojego ;)

 

Dokładnie. Jako ciekawostka - poniżej tabela z testu obudowy Bifenix Ghost.

Zestaw testowy: Intel Core i7-2700K + Gigabyte GA-Z68MX-UD2H-B3 + ASUS GeForce GTX 560 Ti DCII TOP + Cooler Master Hyper 212 Evo z wentylem Cooler Master ThermalFusion 400.

 

Ciekawostką jest to, że np. Fractal Core 1000 (czyli totalnie "dziurawa" obudowa) wypada lepiej niż Fractal R4 wlasnie dlatego, ze WOLNIEJ kręcące się w nim wiatraki są w stanie TAK SAMO lub BARDZIEJ schłodzić komponenty takie jak grafika czy PSU.

Do tego zwykły, dziurawy jak ser szwajcarski Corsair 300R wypada bardzo podobnie.

 

http://images.anandtech.com/graphs/graph6442/51477.png

 

http://images.anandtech.com/graphs/graph6442/51483.png

 

Jest to problem typu: Co będzie bardziej hałaśliwe i kiedy kierowca się nie udusi?

 

- W samochodzie F1 na pełnym gazie wstawionym do metalowego kontenera wyłożonego materacami i zamkniętym na głucho?

Czy może:

- W samochodzie F1 na jałowym biegu wstawionym do kontenera z otwartymi drzwiami z obu ston?

 

Mnie wychodzi, ze to drugie rozwiązanie wydaje się bardziej rozsądne...

 

Na koniec jeszcze ten sam zestaw testowy w również dość dziuirawej i 2 razy tańszej niż R4 obudowie Corsair 200R. Patrząc na wyniki nie sposób nie zadać sobie pytania: czy za 1 decybel różnicy warto dopłacać 50% ceny (200zł)?

 

http://images.anandtech.com/graphs/graph6515/52102.png

Edytowane przez fallen
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Czytałem wczoraj sporo na różnych forach o R4 i bardziej się zraziłem niż przekonałem do tej obudowy. Komentarze posiadaczy nie nastawiają do niej optymistycznie:

 

"wybrałem R4 i się trochę rozczarowałem, ale myślę że da się to wszystko naprawić - trzeba tylko zaopatrzyć się w lepsze maty wyciszające, taśmę izolacyjną (żeby wkładki kurzowe miały ciaśniej) i coś wymyśleć na kasetę z wiatrakami i tacę na dyski"

 

"Również jestem rozczarowany. Nie warta jest tych pieniędzy. Bardzo dużo niedoróbek, fatalne mocowanie dysków twardy, wibracje przenoszą się po całej obudowie, dolny filtr przejmuje te wibracje i strasznie drży przez co trzeba coś podkładać pod niego. Wyciszenie w tej obudowie to mit, z bocznych otworów wentylacyjnych wydobywa się cały hałas ze środka i nic nie pomagają te wyciszone drzwiczki. Jako fan cichego komputera mogę stwierdzić, ta obudowa nie zmniejszyła hałasu mojego komputera, wręcz przeciwnie, mój komputer był przez nią głośniejszy :) Nie polecam nikomu tej obudowy. Używam teraz "dziurawego" CM 430 i jest ciszej niż z R4."

 

"Z tym, że cykają łożyska w wentylatorach potwierdzam :( poszły do kosza... 3-letnie Bee quiet silent Wings świetnie się spisują. Do reszty nie mam zastrzeżeń."

 

"Osobiście przesiadłem się z Antec180 - te same bebechy przełożyłem do R4. Bez dwóch zdań Antec był dużo cichszy. W R4 szczególnie "dobrze" słychać pracę twardych dysków. Cała zawartość obudowy daje efekt lekkiego wibrującego dudnienia, które jest oględnie mówiąc denerwujące. Podsumowując obudowa dobra w zestawieniu wyłącznie z dyskami SSD."

 

"Cóż, faktycznie 'bezgłośna' to R4 nie jest, ale da się temu częściowo zaradzić.

Ja przeniosłem fabryczne wentylatory na górę (!) na wyciąganie i ustawiłem im 5V, na dół wstawiłem BeQuita! ze starej budy, żeby mi nawiewał na grafę. Dodatkowo oba boczne panele, górę obudowy (poza miejscem na wentylatory) oraz przód, tam gdzie był koszyk na wentylatory wyłożyłem grubą matą tłumiącą samochodową i nie dość że temperatury spadły, to jeszcze jest ciszej. Dysków praktycznie już nie słychać, a pionowy przepływ powietrza jest bardziej naturalny niż poziomy przód-tył bo ciepłe powietrze i tak leci do góry."

 

...I tak dalej. Jak na obudowę za 400zł to sporo rzeczy trzeba w niej poprawić (za kolejne 100-200), aby była faktycznie cicha. Nie wydaje mi się aby ktoś z powyższych wciskał ciemnotę, bo na różnych forach opinie POSIADAJĄCYCH tę obudowę są bardzo podobne. Wszyscy piszą o słabszym niż spodziewany efekcie tłumienia i wibracjach HDD oraz wysokich temperaturach. Jeśli doliczyć do tego dość ograniczoną możliwość rozbudowy (tylko 2 zatoki 5,25 i brak chociażby otworów do LC, przez które możnaby wyprowadzić kabel sata to podpięcia HDD bez otwierania budy), to chyba skreślę R4 ze swojej listy. Jeśli już mam się pakować w pudło z drzwiczkami, to prędzej wezmę Ghosta, który ma 3x5,25 i od razu wbudowany hot-swap dock dla HDD, więc nie będę musiał wyciągać kabli dziurami za każdym razem jak podpinam jakiś HDD i na dzień dobry paskudzić obudowę...

Wybacz ale widzę tam mnóstwo wypowiedzi "pseudo-znaffców" i ludzi, którzy naprawdę nie mają pojęcia o obudowach. Dlaczego? Ot, pierwszy lepszy przykład - Antec P180 nie wycisza lepiej od Define R4 ponieważ nie ma tak szczelnej klapki a top ma z odsłoniętymi otworami wentylacyjnymi. Po drugie kompletnie nie wiem o co komuś chodził z kasetą na wentylatory (wymieniałem w niej wentylatory kilka razy). Po trzecie dysków mocno-wibrujących nie wyciszy żadna obudowa wiec pretensja do obudowy to już "widzi mi się" ;)

 

Po to by wiedzieć czy przesiadka na obudowę wyciszoną ma jakikolwiek sens.

Trzeba wyeliminować max ilość zmiennych - rozumiesz mnie? Liczy się

tylko hałas ... i siłą rzeczy muszą się liczyć temp. Więc jak ustawisz

RPM wentylatorów tak by temp. była identyczna, to pozostaje Ci jedna

zmienna - hałas. I teraz jeśli będę miał ciszej na obudowie wyciszonej

to jest sens zmiany ... a jeśli będzie głośniej lub podobnie to sensu

nie ma. A jak mam inne temp i inny hałas to tak na prawdę g... wiem :)

 

Piszesz

"po co walczyć o każdy stopień" - ... to olewam temperatury i na mesh

wywalam wentylatory i mam ciszej niż przy obudowie wyciszonej z

wentylatorami - nie wiem jak inaczej Ci pokazać sens mojego podejścia /

bezsens Twojego ;)

 

Ty chyba nie zdajesz sobie sprawy z jednej rzeczy i szukasz złotego środka, którego nie ma i nie będzie. Albo się bowiem ktoś decyduje na obudowę wyciszoną (i liczy się z nieco wyższymi temperaturami) albo kupuje obudowę meshową (bo chce uzyskać możliwie najniższe temperatury). To żadna filozofia, wystarczy zaakceptować kilka faktów :)  Ciekawe czy szukałbyś też wydajnych i jednocześnie cichych wentylatorów? ;)

 

P.S. Obudowa meshowa nawet z cichymi wentylatorami i tak będzie głośniejsza ;)

 

Na

koniec jeszcze ten sam zestaw testowy w również dość dziuirawej i 2

razy tańszej niż R4 obudowie Corsair 200R. Patrząc na wyniki nie sposób

nie zadać sobie pytania: czy za 1 decybel różnicy warto dopłacać 50%

ceny (200zł)?

 

A ja na koniec polecam jeszcze zamiast sugerować się "cyferkami"

skoro ktoś ma wątpliwości ;) Poza tym 1dB to bardzo dużo dla każdego cichofila ;)

 

Link to post
Share on other sites

Wybacz ale widzę tam mnóstwo wypowiedzi "pseudo-znaffców" i ludzi, którzy naprawdę nie mają pojęcia o obudowach. Dlaczego? Ot, pierwszy lepszy przykład - Antec P180 nie wycisza lepiej od Define R4 ponieważ nie ma tak szczelnej klapki a top ma z odsłoniętymi otworami wentylacyjnymi. Po drugie kompletnie nie wiem o co komuś chodził z kasetą na wentylatory (wymieniałem w niej wentylatory kilka razy). Po trzecie dysków mocno-wibrujących nie wyciszy żadna obudowa wiec pretensja do obudowy to już "widzi mi się" ;)

 

Z wyciszeniem dysków nie do końca się z Tobą zgodzę. W tej chwili

bebechy mam upchnięte w obudowę 3R System R700 (takie azjatyckie prawie

firmowe cudo), w środku 2 Barracudy i praktycznie ich nie słychać, raz

na jakiś czas przy większym obciążeniu jak przewalam dużo danych i w

mieszkaniu jest cisza to słychać lekkei terkotanie. Obudowę będę

wymieniał tylko dlatego, że ta nie ma USB 3.0, porządnego wyjścia

słuchawkowego i porty na dole. Gdybym miał gdzie upchnąć panel z wyjściami USB - też bym się jej nie pozbywał. Jest aż tak fajna :)

 

Ty chyba nie zdajesz sobie sprawy z jednej rzeczy i szukasz złotego środka, którego nie ma i nie będzie. Albo się bowiem ktoś decyduje na obudowę wyciszoną (i liczy się z nieco wyższymi temperaturami) albo kupuje obudowę meshową (bo chce uzyskać możliwie najniższe temperatury). To żadna filozofia, wystarczy zaakceptować kilka faktów :) 

 

Ok, skoro więc hałas generują w większości umieszczone w budzie (nie licząc dysków) wentylatory, to wg tego co napisałeś:

teoretycznie przy sprzyjających warunkach (np. 0 stopni temp. otoczenia;) i bardzo przewiewnej obudowie (Skeleton?) obudowa, w której wentylatory w ogóle nie będą pracować (bo i po co, skoro wszystko jest zimne i nie ma potrzeby chłodzenia radiatorów) nadal będzie głośniejsza niż np. R4, w ktorej wiatraki smigają na 2000RPM, żeby buda nie zmieniła się w piekarnik? ;)

 

Ciekawe czy szukałbyś też wydajnych i jednocześnie cichych wentylatorów? ;)

 

Zależy, co rozmiesz przez wydajne i ciche;)

 

Dla Ciebie to może być coś co przy 300 obrotach i 5db będzie pompować 100 CFM,

a mnie tam wystarczy zwyczajne 800obr, 10db i 40CFM :)

 

P.S. Obudowa meshowa nawet z cichymi wentylatorami i tak będzie głośniejsza ;)

 

 

A ja na koniec polecam jeszcze zamiast sugerować się "cyferkami"

skoro ktoś ma wątpliwości ;) Poza tym 1dB to bardzo dużo dla każdego cichofila ;)

 

 

Nie jestem cichofilem (chyba;).

Chcę tylko spać w spokoju przy włączonym kompie jak się dane przewalają i żeby żona śpiąca obok nie waliła mi kuksańców w bok mówiąc "wyłącz te cholerną suszarke!" ;)

Edytowane przez fallen
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

W

Ty chyba nie zdajesz sobie sprawy z jednej rzeczy i szukasz złotego środka, którego nie ma i nie będzie.

 

Wszystko jest kwestią kompromisów, więc złotego środka.

 

A ja na koniec polecam jeszcze zamiast sugerować się "cyferkami"

skoro ktoś ma wątpliwości ;) Poza tym 1dB to bardzo dużo dla każdego cichofila ;)

 

1 dB to tyle co nic ... niezależnie dla kogo.

 

 

W

Albo się bowiem ktoś decyduje na obudowę wyciszoną (i liczy się z nieco wyższymi temperaturami) albo kupuje obudowę meshową (bo chce uzyskać możliwie najniższe temperatury).

 

A jak zdecyduję się na obudowę meshową i tak spowolnię wentylatory że będą wyższe temp?

 

Z

Obudowę będę

wymieniał tylko dlatego, że ta nie ma USB 3.0, porządnego wyjścia

słuchawkowego i porty na dole.

Ja bym z takich powodów nie wymieniał budy ... porty USB3 na froncie to nie problem (np. ASRock w modelu Extreme4 p67 dodawał panel 3,5" z USB3)

 

Co do wyjścia słuchawkowego to może być gorzej, bo trzeba by bardziej ingerować ... ew. ominąć to kupując zestaw kolumn z wyjściem słuchawkowym.

Link to post
Share on other sites

Z wyciszeniem dysków nie do końca się z Tobą zgodzę. W tej chwili

bebechy mam upchnięte w obudowę 3R System R700 (takie azjatyckie prawie

firmowe cudo), w środku 2 Barracudy i praktycznie ich nie słychać, raz

na jakiś czas przy większym obciążeniu jak przewalam dużo danych i w

mieszkaniu jest cisza to słychać lekkei terkotanie. Obudowę będę

wymieniał tylko dlatego, że ta nie ma USB 3.0, porządnego wyjścia

słuchawkowego i porty na dole. Gdybym miał gdzie upchnąć panel z wyjściami USB - też bym się jej nie pozbywał. Jest aż tak fajna :)

 

 

Ok, skoro więc hałas generują w większości umieszczone w budzie (nie licząc dysków) wentylatory, to wg tego co napisałeś:

teoretycznie przy sprzyjających warunkach (np. 0 stopni temp. otoczenia;) i bardzo przewiewnej obudowie (Skeleton?) obudowa, w której wentylatory w ogóle nie będą pracować (bo i po co, skoro wszystko jest zimne i nie ma potrzeby chłodzenia radiatorów) nadal będzie głośniejsza niż np. R4, w ktorej wiatraki smigają na 2000RPM, żeby buda nie zmieniła się w piekarnik? ;)

 

 

Zależy, co rozmiesz przez wydajne i ciche;)

 

Dla Ciebie to może być coś co przy 300 obrotach i 5db będzie pompować 100 CFM,

a mnie tam wystarczy zwyczajne 800obr, 10db i 40CFM :)

 

 

Nie jestem cichofilem (chyba;).

Chcę tylko spać w spokoju przy włączonym kompie jak się dane przewalają i żeby żona śpiąca obok nie waliła mi kuksańców w bok mówiąc "wyłącz te cholerną suszarke!" ;)

 

1. Terkotanie? Chyba słyszysz po prostu pracę głowic dysków a to już jest nierealne do wyciszenia bez obudowy na HDD ;)

2. Komputery nie powinny pracować w temperaturze poniżej 10 stopni ;) A obieg powietrza po jakimś czasie w takiej temperaturze otoczenia i tak być musi bo zagrzeje się i karta graficzna i procesor i płyta główna ;)

3. Cisza wentylatorów to wprawdzie pojęcie względne ale jako tester wiem z praktyki, że nie ma wentylatorów i cichych i wydajnych jednocześnie ;)

4. Myślę, że żona nie będzie Cię szturchać przy Define R4. Mało tego, będzie się pewnie pytać czy komputer pracuje ;)

 

 

Wszystko jest kwestią kompromisów, więc złotego środka.

 

1 dB to tyle co nic ... niezależnie dla kogo.

 

 

A jak zdecyduję się na obudowę meshową i tak spowolnię wentylatory że będą wyższe temp?

 

Ja

bym z takich powodów nie wymieniał budy ... porty USB3 na froncie to

nie problem (np. ASRock w modelu Extreme4 p67 dodawał panel 3,5" z USB3)

 

Co

do wyjścia słuchawkowego to może być gorzej, bo trzeba by bardziej

ingerować ... ew. ominąć to kupując zestaw kolumn z wyjściem

słuchawkowym.

 

1. Nie ma czegoś takiego jak "złoty środek" chociażby dlatego, że to co jest blisko niego jest drogie ;)

2. Dla każdego cichofila 1dB  to ogromna różnica. Widać nie należysz do nich :P Ja się za takiego uważam bo dla mnie wyznacznikiem ciszy są Xthermale BTF @ 800 RPM ;)

3. W obudowie meshowej nawet jak spowolnisz wentylatory to i tak będziesz wyraźnie słyszał szum powietrza ;)

Link to post
Share on other sites

1. Dla mnie złoty środek, to optymalny stosunek wszystkiego, łącznie z ceną jaką trzeba ponieść.

 

2. Wiem jaką zmianę głośności mam przy podgłośnieniu o 1 dB, więc bez cichofilskiego kitu proszę :)

Dla mnie wyznacznikiem ciszy jest pasywne chłodzenie.

 

3. W obudowie niemeshowej (wręcz z matami) nie będzie tego szumu? Przecież kratki przy wylotach są ... przy wylotach, więc tam będzie generowany hałas i maty z tym niewiele zrobią. Dodatkowo przy obudowie z matami przepływ będzie musiał być większy, by utrzymać odpowiednie temp (czego i tak nie zaakceptujesz, ale tak jest), więc powietrze przecinające kratownicę z tyłu obudowy będzie generowało większy hałas.



W

 

 

A ja na koniec polecam jeszcze zamiast sugerować się "cyferkami"

skoro ktoś ma wątpliwości ;) Poza tym 1dB to bardzo dużo dla każdego cichofila ;)
 

Teraz skonfrontuj poziom hałasu ze skutecznością wymiany powietrza ... skąd wiesz czy nie lepiej obniżyć RPM na 500 i zostawić klapę otwartą, zamiast ustawiać na 1000 i klapę zamykać? Poza tym twierdzisz że na tym video-test który linkujesz różnica w miejscu w którym przykładałeś mikrofon to 1 dB? - raczysz żartować chyba

Edytowane przez Kyle_
Link to post
Share on other sites

Ciekawa dyskusja się zrobiła. Tak jak pisałem wyżej, jutro zmieniam obudowę - opiszę wrażenia.

Co do temperatur, jeżeli w idlu procesor będzie miał 35 czy nawet 40 stopni - jakie to ma znaczenie ?.

Co do ciszy, jeżeli w idlu w obudowie z klapką nie będę słyszał szumu powietrza wydobywającego się w obudowie meshowej przez front - dla mnie bezcenne.

Pod obciążeniem i tak będzie głośno, i z tym chyba
trzeba się pogodzić. Dla mnie sens takiej wyciszonej obudowy to praca w
nocy, bez zbytniego obciążenia komputera. Kilka godzin spędzonych przy
tym jednostajnym szumie potrafi dać w kość, tu właśnie ten jeden decybel
jest ważny. Oczywiście przy grach czy oglądaniu filmów ma to mniejsze
znaczenia lub jest zgoła nieistotne.

Pomijam tu oczywiście hałas generowany przez pracujące podzespoły, zakładam że są ciche i dobrej jakości.

Edytowane przez baq44
Link to post
Share on other sites

Ciekawa dyskusja się zrobiła. Tak jak pisałem wyżej, jutro zmieniam obudowę - opiszę wrażenia.

 

Pisz koniecznie, bo jestem ciekaw jakie będą efekty. Czy Twoje mobo ma regulację podobną do Fan Experta 2 u Asusa?

Ciekaw jestem co się bedzie działo w takiej zamkniętej budzie, jeśli pozwoli się płycie sterować wentylami w zależności od temperatury i olać regulator obrotów na obudowie. Będzie zimno i cicho, czy będzie można piec pizze przy okazji ;)))

Kurcze, przydałby się jeszcze ktoś z Bitfenix Ghostem dla porównania :)

Edytowane przez fallen
Link to post
Share on other sites

C

Co do temperatur, jeżeli w idlu procesor będzie miał 35 czy nawet 40 stopni - jakie to ma znaczenie ?.

 

... swoją drogą, takie temp w IDLE to chyba przy chłodzeniu pasywnym (ja mam przy jednym wentylatorze w budzie @740 RPM, i na procu @700RPM temperaturę 27 stopni celsjusza na najgorętszym rdzeniu)

Edytowane przez Kyle_
Link to post
Share on other sites

1. Dla mnie złoty środek, to optymalny stosunek wszystkiego, łącznie z ceną jaką trzeba ponieść.

 

2. Wiem jaką zmianę głośności mam przy podgłośnieniu o 1 dB, więc bez cichofilskiego kitu proszę :)

Dla mnie wyznacznikiem ciszy jest pasywne chłodzenie.

 

3. W obudowie niemeshowej (wręcz z matami) nie będzie tego szumu? Przecież kratki przy wylotach są ... przy wylotach, więc tam będzie generowany hałas i maty z tym niewiele zrobią. Dodatkowo przy obudowie z matami przepływ będzie musiał być większy, by utrzymać odpowiednie temp (czego i tak nie zaakceptujesz, ale tak jest), więc powietrze przecinające kratownicę z tyłu obudowy będzie generowało większy hałas.

 

Teraz skonfrontuj poziom hałasu ze skutecznością wymiany powietrza ... skąd wiesz czy nie lepiej obniżyć RPM na 500 i zostawić klapę otwartą, zamiast ustawiać na 1000 i klapę zamykać? Poza tym twierdzisz że na tym video-test który linkujesz różnica w miejscu w którym przykładałeś mikrofon to 1 dB? - raczysz żartować chyba

1. A Ty dalej nie rozumiesz, że nie idealnych rozwiązań? Nawet obudowy Corsair i Lian Li nie są doskonałe ;)

2. Więc wiesz pewnie, że każdy może mieć inne odczucie w różnicy natężenia dźwięku?

3. W obudowie wyciszonej szum będzie mniejszy bo będziesz tylko to co dochodzi z tyłu obudowy. To chyba oczywiste?

4. Różnica, między klapką zamkniętą a odkrytą to ok. 2 dBA (nie mylić z dB, która jest ogólniejszą skalą).

 

 

Dla mnie sens takiej wyciszonej obudowy to praca w

nocy, bez zbytniego obciążenia komputera. Kilka godzin spędzonych przy

tym jednostajnym szumie potrafi dać w kość, tu właśnie ten jeden decybel

jest ważny. Oczywiście przy grach czy oglądaniu filmów ma to mniejsze

znaczenia lub jest zgoła nieistotne.

Pomijam tu oczywiście hałas generowany przez pracujące podzespoły, zakładam że są ciche i dobrej jakości.

Dokładnie, różnicę zaważy się przede wszystkim przy cichym otoczeniu ;)

Link to post
Share on other sites

1. A Ty dalej nie rozumiesz, że nie idealnych rozwiązań? Nawet obudowy Corsair i Lian Li nie są doskonałe ;)

Ty nie odróżniasz pojęcia "złoty środek", czy wręcz "kompromis" od "ideał"? ;)

 

1

3. W obudowie wyciszonej szum będzie mniejszy bo będziesz tylko to co dochodzi z tyłu obudowy. To chyba oczywiste?

TAK, ALE przy budzie z matami ten wentylator z tyłu będzie się musiał kręcić szybciej, niż przy mesh, jeśli założymy że temp=constans, więc właśnie w tym miejscu nie wykluczone że będzie większy szum w przypadku budy wyciszonej ... to chyba oczywiste?

Edytowane przez Kyle_
Link to post
Share on other sites

 

.. swoją drogą, takie temp w IDLE to chyba przy chłodzeniu pasywnym (ja mam przy jednym wentylatorze w budzie @740 RPM, i na procu @700RPM temperaturę 27 stopni celsjusza na najgorętszym rdzeniu)

  - to było z dużą poprawką na wyciszoną obudowę, taki przykład.

 

 

Czy Twoje mobo ma regulację podobną do Fan Experta 2 u Asusa?

- niestety nie. Jest automatyczna regulacja wentylatorów z płyty, jednak nijak ma się do możliwości Asusa. Jednak korzystam z tego dla wygody. Kontrolera obrotów nie podpinałem.

Wentyle: tył około 600 rpm, przód 800 rpm, góra i dół bez wentyli. Wszystko ustawione na AUTO - po wymianie budy będę miał porównanie na tych samych ustawieniach. Obecnie temp. procesora w idlu około 30*, grafika 34*.

Link to post
Share on other sites

Ty nie odróżniasz pojęcia "złoty środek", czy wręcz "kompromis" od "ideał"? ;)

 

TAK, ALE przy budzie z matami ten wentylator z tyłu będzie się musiał kręcić szybciej, niż przy mesh, jeśli założymy że temp=constans, więc właśnie w tym miejscu nie wykluczone że będzie większy szum w przypadku budy wyciszonej ... to chyba oczywiste?

Ok, być może czasem zbyt blisko siebie stawiam "zloty środek" i "ideał" ;) A co do wentylatora z tyłu obudowy i jego szumu to wszystko zależy też od tego gdzie trzymasz komputer (czy wnęka biurka czy otwarta przestrzeń) i jak blisko siebie (czy tuż obok, na blacie biurka czy np. metr od siebie na podłodze). To chyba oczywiste? ;)

Link to post
Share on other sites

Nie miałem czasu napisać wcześniej :)

Już po przeprowadzce, wnioski:

Sama obudowa wykonana bardzo starannie, ale pewne zastrzeżenia mam. Tacka płyty głównej, wykonana jest ze zbyt cienkiej blachy, mogłaby być sztywniejsza. Przepusty na kable w tacce są niezbyt szczęśliwie rozmieszczone, zbyt blisko krawędzi płyty głównej. Na mojej płycie złącze USB 3.0 jest przy samej krawędzi płyty, skierowane w stronę frontu obudowy. Nie było możliwe ułożenie kabla przez przepust z uwagi na jego grubość i zbyt ostry łuk który formował, co powodowało wyginanie
portu. Kabel zasilający 24 PIN do płyty głównej jest zupełnie w innym miejscu niż przepusty, poza tym to to co powyżej - za ciasno. W efekcie kable poszły za tackę przez jej krawędź - można to zobaczyć na fotkach w sieci, robi tak chyba większość osób. 

Wentylatory dołączone do obudowy są dobrej jakości i ciche. Tylny wymieniłem na BQ, przód na razie został - muszę dokupić drugiego BQ 140 mm.

Wyciszenie -dochodzimy do sedna sprawy. Jakość wykończenia jest bardzo dobra, uwagi można mieć do zastosowanych materiałów. Na bokach obudowy wyciszenie jest bardzo cienkie, wygląda jak warstwa bitumiczna plus cienki materiał
naklejony na nią. Spodziewałem się materiału podobnego do wyciszenia od BQ, którego kiedyś używałem. Tam była konstrukcja trójwarstwowa, materiał bitumiczny, gąbka i na to materiał. Front wyciszony jest tylko gąbką. Natomiast wielkim rozczarowaniem był "top" obudowy gdzie materiał wyciszający jest tylko na zaślepionych otworach. Dodatkowo "top" obudowy jest przynitowany, więc dostęp tam jest bardzo ciężki. Miałem resztki wspomnianych już mat BQ, więc dokładnie wykleiłem top obudowy.

Tył obudowy jest bardzo dziurawy, łącznie z perforowanymi zaślepkami na śledziach. Jeżeli komputer stoi blisko ściany dźwięk wydostający się tyłem, odbija się od niej. Podobnie jest z "dnem", jest tam miejsce na dodatkowy wentylator - ale jak wyżej - sito.

Nie chciało mi się wierzyć w opinie o hałasie wydostającym się przez boczne kratki z przodu
obudowy - to jednak fakt. Klapka wycisza dźwięk, jednak pod warunkiem, że siedzimy na wprost obudowy :D . Jeżeli mamy ją z boku do naszych uszu dociera szum poprzez boczne kratki. Czy jest ciszej ?. Tak, ale nie jest to duża różnica, choć słyszalna. 

Wzrostu temperatur nie zauważyłem, może nawet jest lepiej co może być zasługą 140 mm wentylatora na froncie, w porównaniu do 120 mm w Regnum.

Montaż zasilacza, na tylnej ściance jest gąbka tłumiąca drgania, jednak na dole obudowy już tylko cztery naprawdę cieniutkie kółeczka z pianki na których spoczywa zasilacz. Od strony tacki wytłumienia już zabrakło. Tutaj w porównaniu do Regnum - ubogo.

Brak jest również diody HDD, nie wiem czy to wada czy zaleta ale przyczepić się można.

Podsumowując; obudowa wykonana starannie, nic nie wpada w wibracje anie nie trzeszczy. Bardzo dużo miejsca za tylną tacką, zmieścił się SSD i wszystkie kable - nawet gruby od zasilania płyty.

Co do wyciszenia grafiki, nadal jest słyszalna - choć w mniej męczący sposób. Mam wersję z oknem, testowałem również zamianę paneli z prawej i lewej strony. Przełożenie prawego panelu ( bez okna ) na lewą stronę daje jeszcze dodatkową redukcję szumu.

Generalnie, płacimy za dobry produkt, jednak nie spodziewajmy się rewelacji. Bezgłośnego komputera nie zbudujemy opierając się na samej obudowie. Poza tym za tą kwotę spodziewałbym się chociażby przednich drzwiczek wykonanych choćby
częściowo ze szczotkowanego aluminium a nie z plastiku. Swoją drogą obudowa wygląda lepiej na zdjęciach niż w rzeczywistości.

W razie czego odpowiem jeszcze na dodatkowe pytania.

Link to post
Share on other sites

Hmm... no to dałeś mi do myślenia (oswoiłem się już nawet trochę z koniecznością posiadnaia obudowy z drzwiczkami).

W tzw. międzyczasie znalazłem tuż obok domu firmę, w której można od ręki dość ranio wyrwać R4.

Jutro po robocie podejdę i zobaczę ją na żywo, może mi przejdzie ochota na zakup ;)

 

Po tym co napisałeś zaczynam się zastanawiać, czy nie wziąć jednak Ghosta lub Shinobi.

 

Ghost ma coś, na czym bardzo mi zależy - mianowicie kieszeń hot swap (a że tandetną i idiotycznie umiejscowioną to inna sprawa;). Wydaje się też trochę lepiej przemyślany, bo 2,5 calowe sloty na SSD ma bezpodrednio na przeciw chłodzących je wiatraków. Biorąc pod uwagę to, jakie są rekomendowane temperatury pracy tych dysków, coś mi się nie widzi wpychanie ich między kable, za procek (gdzie jest gorąco i nie wieje), do tego w budzie, która w środku jest bardziej gorąca niż mesh. Nie chciałbym uwędzić SSDka i usłyszeć w serwisie, że gwarancja tego nie obejmie, bo sie sfajczył z przegrzania z mojej winy ;)

 

Shinobi nadal chodzi mi po głowie. Głównie dlatego, że nie ma drzwiczek (tak, upiąłem się tego, bo bardzo dużo żongluję płytami i dyskami w kieszeni. Drzwiczki w R4/Ghost zapewne szybko tak czy siak bym zdjął i zakładał co najwyżej idąc spać - żeby mieć ciszę ;)

Ufam, że to co napisałeś o wyciszeniu R4 to prawda (odebrałem to jako: "jest ok, ale bez rewelacji i mogło być lepiej").

Jeśli do obudowy za taką kasę miałbym dokładać kolejne kwoty, żeby kupić maty i wyciszyć nimi to, czego nie wyciszyli fabrycznie i wymieniać wentyle na lepsze/cichsze to...chyba wolę wziąć Shinobi i zrobić to samo (w tym przypadku nawet doliczając koszt mat i nowych wentyli wyjdzie mi pewnie mniej niż za R4:). Jest więc o czym myśleć.

 

Inna sprawa, że czytałem gdzieś test R4, w którym było wyraźnie napisane, że okno w tej obudowie, to wielka pomyłka. Kupuje się WYCISZONĄ obudowę i w miejsce jednego boku wstawia pleksę BEZ materiału wytłumiającego dźwięk.

 

To trochę tak, jak zbudować anty-złodziejski bankowy skarbiec z 2m litego, zbrojonego żel-betonu,

po czym jedną ze ścian zrobić ze szkła, żeby było ładnie widać, co w środku ;))))

Link to post
Share on other sites

Tak, mogłoby by być lepiej jeśli chodzi o fabryczne wyciszenie i parę innych detali. Ale z drugiej strony, wykonanie stoi na niezłym poziomie. Jeżeli możesz obejrzyj sobie obudowę na żywo, będziesz miał jakieś odniesienie. Z tym oknem masz rację i sam przekonałem się o tym. Z drugiej strony okno jest z dość grubej pleksi i solidnie zamocowane. Pozostała część panelu jest wyciszona, zostało to dość logicznie zaplanowane.

http://anidees.com/

Zerknij sobie na te obudowy, są naprawdę ciekawe.

Link to post
Share on other sites

Tak, mogłoby by być lepiej jeśli chodzi o fabryczne wyciszenie i parę innych detali. Ale z drugiej strony, wykonanie stoi na niezłym poziomie. Jeżeli możesz obejrzyj sobie obudowę na żywo, będziesz miał jakieś odniesienie. Z tym oknem masz rację i sam przekonałem się o tym. Z drugiej strony okno jest z dość grubej pleksi i solidnie zamocowane. Pozostała część panelu jest wyciszona, zostało to dość logicznie zaplanowane.

http://anidees.com/

Zerknij sobie na te obudowy, są naprawdę ciekawe.

 

Anidees oglądałem już jakiś czas temu. Bardzo fajna buda... gdyby nie fakt,

że od obudowy za 500zł wymagałbym conajmniej jakiegokolwiek wygłuszenia, a tu same blachy...(wyciszona wersja jest jeszcze droższa:)

 

btw - czy w R4 jest mozliwosc przelozenia drzwi tak, zeby otwieraly sie w prawo?

Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, a teraz widze, że na wszystkich zdjęciach drzwi otwierają się w lewo...

Łatwo je zdemontować?

Edytowane przez fallen
Link to post
Share on other sites

Nie, drzwiczki nie są "przemontowywalne" (mam nadzieję, że kiedyś to poprawią ;)).

 

No to lipa. Zatem R4 odpada (nie da się ich nawet zdjąć?).

Trzymam kompa z prawej i nie dość, że drzwiczki byłyby uciążliwe same w sobie, to jeszcze otwierane w lewo.

 

Muszę zatem szukać dalej...

Edytowane przez fallen
Link to post
Share on other sites

Te drzwiczki otwierane w lewo zupełnie nie przeszkadzają, jest to bardziej naturalne gdy sięgamy prawą ręką. Ale fakt, że mogliby to poprawić. Co do Anidees niestety nie znalazłem info jak wysoki cooler cpu się tam mieści. Obudowa jest dość wąska 177 mm, więc chyba będzie ciasno. Zastanawiałem się na tą obudową, jednak z uwagi na "dziurawe okno" i brak wyciszenia w wersji z oknem odpadła. Tam jest możliwość przełożenia drzwiczek na prawą lub lewą stronę. Dodatkowo drzwiczki są wykonane z aluminium. 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...