Skocz do zawartości

Jak Wam chodzi Far Cry 3?


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Warren1987,

Recommended Posts

Gra ma nie najlepszą optymalizację no ale prawda jest taka że MSAA zabija FPS w tej grze ja nienawidzę grać poniżej 60 i dziwię się co niektórym że grają na ultra przy 30 FPS a czasem ze spadkami do 20 przecież to nie gra ! ja gram na wysokich w DX11 bez MSAA i trzyma 60 fps chodź i tak czasem spada do 50 no ale gra się komfortowo.

 

Ja od wczoraj za to mam nie lada problem do rozgryzienia otóż odpalając grę to mam 60 FPS a za chwile dropy do 15 i tak się dzieje w koło wzrasta do 30 i znowu na 15 jedyne rozwiązanie to ALT+ENTER żeby grę zrobić w oknie i ponownie full scren wtedy fps wraca na 60 i gra działa już normalnie, może ktoś wie od czego to od początku od dnia premiery mi gra chodziła ok a wczoraj takie szopki się zaczęły dziać i nie wiem gdzie tkwi problem ?

Link to post
Share on other sites

Co do nie najlepszej optymalizacji gry to się zgodzę, wczoraj znalazłem miejsce w którym fps spadają do 10 :-).

Edytowane przez Szarik_Komputerowiec
Link to post
Share on other sites

Gra ma nie najlepszą optymalizację no ale prawda jest taka że MSAA zabija FPS w tej grze ja nienawidzę grać poniżej 60 i dziwię się co niektórym że grają na ultra przy 30 FPS a czasem ze spadkami do 20 przecież to nie gra ! ja gram na wysokich w DX11 bez MSAA i trzyma 60 fps chodź i tak czasem spada do 50 no ale gra się komfortowo.

 

 

głupoty gadasz, tyle ci powiem ;) grałeś na konsoli?
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Gra ktoś w to na i3 3220 lub odpowiedniku sb? Przymierzam się do kupna i nie wiem czy razem z hd6870 da radę :/

oblukaj mój filmik wyżej ;) spokojnie da sb radę z ultra bez MSAA jeśli zaakceptujesz spadki do 30 kl/s %-) ( z frapsem u mnie był spadek 25) :D oczywiście w dx11 ;)

 

BlueSky łap. Ultra dx11(bez MSAA)

 

Edytowane przez Rafcio1874
Link to post
Share on other sites

Siema, słuchajcie jak to jest z tym wygładzaniem krawędzi - otóż gram na [podkręconym] i7 3770k, GTX 660 TI 3GB, 16 GB DDR5 i płytą MSI Z77A. Po włączeniu gry na ultra jedyną opcją. której nie ustawiłem na maxa jest właśnie wygładzanie krawędzi, które ustawiłem x2 dla optymalnej płynności. Jak spróbowałem przestawić na x4 gra zaczęła bardzo nieznacznie klatkować, a przy x8 - co logiczne - trochę bardziej. Jako że mam kumpla, który pracuje w branży komputerowej, pozwoliłem sobie pożyczyć od niego ze sklepu drugą taką samą kartę [GeForce GTX660 TI 3GB WF2] i podłączyć obie pod SLI. Efekt? - zero różnic, gra reaguje tak samo jak na jedną kartę i charakteryzuje się takim samym zachowaniem przy zwiększaniu wartości wygładzania tekstur. Dodam tylko że grając w Assassin's Creed III WSZYSTKIE ustawienia miałem na maxa, ze wspomnianym wygładzaniem włącznie i gra nie zwolniła ani na sekundę. Aha i jeszcze jedno - ktoś doradził mi że przyczyna może być dysk twardy [w moim przypadku to Seagate 2TB] i że wymiana na SSD powinna znacznie poprawić wydajność. Co o tym myslicie?

Link to post
Share on other sites

Optymalizacja SLI przy FC3 jest tragiczna (nie działą), co już zauważyli ludzie na zagranicznych forach. Bez łatki się nie obejdzie bo obecnie osbługa SLI w FC3 nie istnieje. Wymiana na SSD pomoże przy wczytywaniu map i niczym więcej

 

 

Leave Vsync off for unlimited fps, or if you experience control lag and screen tearing, turn it to "1". That lets it run at max 60fps, as option 2 forces it to 30fps. Also, some are leaving VSYNC completely off in the game menu, and enabling it as "adaptive" for the game's executable in their NVIDIA control panel for the game executable. This seems to correct any additional stuttering issues and doesn't lock the framerates so low.

 

If you using NVidia, the correct ambient occlusion optimization process is "HBAO". if you use SSAO, it looks crappy and its not optimized. If you use "HDAO", this is the optimized mode for ATI users, so it will negatively impact your performance if you try it with it on, or not work correctly.

 

GPU Frame buffer amount... the higher the the better. If you can get it to 5 without the screen moving too fast for the mouse input, great... if you start to see input control lag, try leaving it at 3 or lower. If you do leave MSAA on, note that you will have significantly more stuttering with a higher GPU frame buffer amount. Some are suggesting just to leave it off, because, as well as the rest of these settings, the NVIDIA drivers are currently not optimized for these ingame settings. I've set it to off, 3, and 5... and have seen no actual difference that I can notice.

 

If your running SLI, even with the new 310.64 drivers in DirectX 11 mode, it may not recognize your second card. That's a driver bug, and Nvidia is working on it. There is a work around forcing it to use a new bit code and registering the DirectX11 Farcry 3 profile executable to your Nvidia profile manually by downloading Nvidia inspector tool. It's a lot easier than it sounds, and will give you back the performance of your second card. SLI mode is also a little glitchy as of current drivers... some odd graphics glitches may or may not appear, its a little less optimized than it should be, but they did state they are working on it.

 

Here's the link to enable SLI if you notice its not working... remember to also enter the correct Hex bit code as instructuted here... you don't have to, but if you enable SLI using this method and you don't, the framerate will drop anytime there is a bullet decal that appears on anything after being shot.

 

Make absolutely sure to read this entire thread, as it's a two part step to fix SLI. One enables it, the other (the bit modification) fixes the issues where decals cause massive framerate drop in SLI mode.

 

http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=4465922

Edytowane przez natsu
Link to post
Share on other sites

Rozumiem, więc brak różnic pomiędzy SLI i 'Single Card' w przypadku tego tytułu jest spowodowany tym że gra zwyczajnie nie obsługuje tej technologii? Był to mój pierwszy kontakt z dwoma kartami na jednym pokładzie i nie ukrywam że trochę się zawiodłem brakiem różnic, a jeszcze do niedawna rozważałem kupno drugiej karty. A tak w ogóle to jakie jest wasze zdanie na temat SLI w 'dzisiejszych' grach - wiem że to odbiega od tematu, ale jakiś związek z nim też ma także byłoby spoko poznać zdanie niektórych.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...