Gość t.luk Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 A ja mam takie zapytanie...Co chcesz osiągnąć tym, że będziesz chciał czasem wyłączyć cały panel i wszystkie do niego podłączone wentylatory? Wentylatory w obudowie zawsze muszą przecież pracować - nie ważne czy to Idle czy to Stress - więc naprawdę nie rozumiem trochę Twojego podejścia... Cytuj Link to post Share on other sites
jempierozki 162 Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 w sumie też już nie wiem co chcesz, czy bude, czy sam kontroler jeśli chodzi o gladiusa x80, to ma możliwość wyłączenia wentylatorów 1 Cytuj Link to post Share on other sites
JackMuzyk 1 Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 (edytowane) T.luk moj cel to osiagniecie stanu kompa zeby wygladal na zgaszony i nie byl slyszalny w nocy bo moi domownicy denerwuja sie ze zapomnialem zgasic komputer. Gasza wszystkie diody w domu maja chopla i jak im mowie ze musze zostawic włączonego kompa na noc to dostaja białej goraczki :)to jest w sumie główny powod. Komputer stoi przy balkonie mysle ze zima w idle nie stanie sie nic.Przy testach 2 godzinnych nie przekracza 39 stopni. Sam nie wiem co bardziej mnie zadowoli dlatego pytam was drodzy forumowicze jesli buda ma wyłączalne wentylatory lub ich zakres pracy jest od 0 rpm bez zbednych podswietlen to jest git lub regulator o podobnych parametrach..czasami obudowa ma inne techniczne rozwiazania wiec i jedna i druga opcja jest do rozwazenia. Nie znam specyfikacji wszystkich regulatowów myślałem ze sa takie gdzie przyciskiem otwiera sie obwód molex czyli zasilanie z zasilacza ale teraz dochodze do rozumu ze byc moze przycisk załączania regulatora jest połączony z stykami plyty głównej zamiast power on ..hm.. Kupił bym regulator prosty ale nie wiedziałem czy włączajac regulator włączam też kompa a nie chcialem miec dwoch w budzie bo to brzydko wyglada.A na tym orginalnym regulatorze mam przycisk zalączajacy komputer i dalej nie wiem czy power on na innych regulatorach tycza sie zalaczenia komputera czy regulatora Edytowane 28 Listopada 2012 przez JackMuzyk Cytuj Link to post Share on other sites
Gość t.luk Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Żeby komputer był super cichy nawet w nocy nie potrzeba w nim wyłączać kontrolera i/lub wentylatorów. Wystarczy wyciszona obudowa oraz porządne wentylatory pracujące przy pomocy kontrolera max. @ 800 RPM... Cytuj Link to post Share on other sites
JackMuzyk 1 Napisano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 (edytowane) ok ale czy tym kontrolerem włącze kompa ?bo juz sie pogubilem pgs rs9 moja buda juz jeden kontroler mam orginalny..czy zamiast jednego moge wsadzic drugi i bedzie wszystko grało?? Edytowane 28 Listopada 2012 przez JackMuzyk Cytuj Link to post Share on other sites
Gość t.luk Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 1. Nie wyłączysz kontrolerem komputera. 2. W żadnej obudowie meshowej nie stworzy się cichego komputera. Cytuj Link to post Share on other sites
komodus 35 Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 (edytowane) 1. Nie wyłączysz kontrolerem komputera. 2. W żadnej obudowie meshowej nie stworzy się cichego komputera. Wiesz a może przeprowadziłbyś taki test 2 obudów (jedna wyciszona Fractala i np CM 690II), - które w twoim teście mają znacznie odmnienne wyniki (jeśli chodzi o cisze i temp. wewnatrz na pozespołach), który polegałby na tym, co należy w każdej z nich dodać by osiągnąć w miarę jednakowe wyniki. Np jak mocno trzeba skręcić wentylatory w CM by pod względem ciszy zbliżył się do Fractala lub jakie cichsze należy zastosować - oczywiście pewnie temp wzrosną. I jak bardzo trzeba zwiększyć wydajność chlodzenia we Fractalu (zwiększyć prędkość wiatraków lub dodać nowe) by temp spadły co pewnie wiązałoby się z wzrostem hałasu. Chodzi o to ile kasy należy na każdą wydać by obie pod względem temp. i głośności reprezentowały podobne wartośći +/- 1c Czyli generalnie wyciszyć CM 690II i zmniejszyć temp we Fractalu. Czy taki test jest możliwy do przeprowadzenia nie koniecznie na tych 2 modelach ale na innych reprezentujących 2 szkoły (cisza lub przewiewność) ? Edytowane 28 Listopada 2012 przez komodus Cytuj Link to post Share on other sites
Gość t.luk Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Ech...Po raz kolejny sprawiasz, że naprawdę można stracić wątek....Zrozum proszę, że nie można w obudowie meshowej stworzyć tak cichego kompa jak w obudowie fabrycznie wyciszonej. Zawsze bowiem jakieś dźwięki będą się wydobywać przez wszystkie otwory w obudowie meshowej i nie zmieni tego to, że będziesz mieć w niej ciche wentylatory... Cytuj Link to post Share on other sites
komodus 35 Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 Ech...Po raz kolejny sprawiasz, że naprawdę można stracić wątek....Zrozum proszę, że nie można w obudowie meshowej stworzyć tak cichego kompa jak w obudowie fabrycznie wyciszonej. Zawsze bowiem jakieś dźwięki będą się wydobywać przez wszystkie otwory w obudowie meshowej i nie zmieni tego to, że będziesz mieć w niej ciche wentylatory... Tylko mi chodziło o stan równowagi cos pomiędzy Fractal nigdy nie będzie tak chłodny a CM tak cichy ale gdzieś tam by się spotkały Pytam dlatego, że wiele ludzi kupuje Fractala wyciszonego i potem dokłada po 3 wnetyle i wtedy nie wiadomo już czy to tak cicha ta obudowa jest. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość t.luk Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Oczywiście, że wiadomo. Po dodaniu trzech wentylatorów (domyślam się, że chodzi o jeden na przód i da na górę) to już nie jet obudowa wyciszona (ponieważ odsłonięto w niej fabrycznie zaślepione otwory wentylacyjne). Zaakceptuj to po prostu zamiast próbować znaleźć "balans", który nie istnieje Cytuj Link to post Share on other sites
JackMuzyk 1 Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 dobra chłopaki ale to dalej nie rozwiązuje problemu z powerem on" kompa mam go z orginalnym regulatorem jak wyjmę orginalny no to nie załącze kompa..chce go wyjąć bo jest 10 powodow dla ktorych on nie moze byc..any idea?? Cytuj Link to post Share on other sites
komodus 35 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 (edytowane) t.luk. jaki bys polecił regulator na zatoke 5.25 z wyswietlaczem ale regulacja nie dotykowa tylko pokretla o przyzwoitej jakosci tak by za 1/2 roku nie padł jakiś kanał Myślalem nad: Lamptron FC5 V2 Fan Controller Black https://www.cooling...._category=31_33 Lamptron FC6 Fan Controller Black Czy one różnią się tylko mocą obciążenia na jeden kanał 30W>20W I jak są spasowane ramki - nie trzeba nic szlifować ? Chciałem w sumie wybrać ten prosty model Lamptron FC2 Fan Controller Black https://www.cooling...._category=31_33 ale recenzja klienta w tym sklepie dot. padniętego kanału i konieczności szlofowania mnie odstraszyła Może doradzisz coś. Edytowane 29 Listopada 2012 przez komodus Cytuj Link to post Share on other sites
JackMuzyk 1 Napisano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 ja bym wybrał taki gdzie idzie zaprogramować ustawienia..bo bez sensu jest co chwile kazda gałka krecic i ustawiac pomyślcie o tym Cytuj Link to post Share on other sites
komodus 35 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 To mi jest specjalnie niepotrzebne Chce poprostu regulowac i wiedziec (wyswietlacz) jakie mam obroty Ważne by wizualnie i jakościowo produkt był ok. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość t.luk Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 ja bym wybrał taki gdzie idzie zaprogramować ustawienia..bo bez sensu jest co chwile kazda gałka krecic i ustawiac pomyślcie o tym Przecież jak ustawisz raz gałki, to z taką prędkością wentylatory będą pracowały jak włączysz komputer (to samo dotyczy paneli dotykowych). To przecież oczywiste @ komodus: Na pewno coś od Lamptrona. Co do "przycinania" to może był jeden taki przypadek i dotyczył jakiejś pierwszej partii paneli, które trafiły do sprzedaży. Teraz nic takiego już nie ma. Cytuj Link to post Share on other sites
komodus 35 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Dzieki t.luk. A możesz jeszcze napisac troche o tych czujnikach temperatury niby sa w komplecie ale jak i gdzie to mocowac i czy to konieczne i potrzebne dla mnie skoro speedfan pokazuje mi wszystko co mi potrzebne Cytuj Link to post Share on other sites
rap_r 650 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 (edytowane) Czujniki temperatury mocujesz gdzie chcesz. Nie ma wymogu ich podłączania. Jeśli tego nie potrzebujesz, to po prostu nie wpinasz w regulator. Edytowane 29 Listopada 2012 przez rap_r Cytuj Link to post Share on other sites
komodus 35 Napisano 29 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2012 Czujniki temperatury mocujesz gdzie chcesz. Nie ma wymogu ich podłączania. Jeśli tego nie potrzebujesz, to po prostu nie wpinasz w regulator. dziekuje Cytuj Link to post Share on other sites
JackMuzyk 1 Napisano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 Przecież jak ustawisz raz gałki, to z taką prędkością wentylatory będą pracowały jak włączysz komputer (to samo dotyczy paneli dotykowych). To przecież oczywiste/ heh wiem ale ja stosuje taka metode ze jak gram to krece na wiecej heh a potem spowrotem. Cytuj Link to post Share on other sites
JackMuzyk 1 Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 najprostrzym rozwiazaniem tematu okazalo sie podlaczenie wentylatorow do plyty glownej i odlaczenie calkowite panelu wiatrakow..Z77 ex 4 ma bogate mozliwosci..niestety buda do wymiany przez ten zasrany włącznik.. Cytuj Link to post Share on other sites
komodus 35 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 Jejku Ale masz problem z tym wyłącznikiem - i dlatego będziesz budę wymieniał ? Ja ustawiłem sobie włączanie kompa jakimkolwiek klawiszem klawiatury. Możesz także ustawić włączanie ruchem myszy. Praktycznie każda płyta główna ma takie opcje w Biosie Cytuj Link to post Share on other sites
JackMuzyk 1 Napisano 27 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 tak.z powodu tego wyłącznika bede wymienial bude, mam tak zrobione w biosie ale lubie miec wszystko sprawne pozatym obudowa mnie denerwuje ma cieniutka blache i mało miejsca na kable:/ irytuje mnie takze panel przedni usb itp znacie jakies fajne obudowy ale chcialbym xl tower a nie mid zeby miec duzo miejsca na wszystko widzialem fajna xpredator ale oprocz tego cos polecacie??ma byc wypasna stara mam na sprzedaz bardzo tanio Cytuj Link to post Share on other sites
rap_r 650 Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 1- ile chcesz za starą? 2- ile kasy chcesz wydać na nową? Cytuj Link to post Share on other sites
JackMuzyk 1 Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 100 zloty.przesylke trzeba doliczyc... ale ma ryski na gorze/nozki trzeba przykleic jakims dobrym klejem/wlacznik nie zawsze kontaktuje/ zeby nie bylo zastanawialem sie nad full tower ale nie wiem czy ma to sens u mnie ze zwykla plyta atx.. do 500 zloty..juz przejrzalem wiekszosc proponowanych obudow i nie wiem po jaka cholere na przodzie jest i usb 2.0 i usb 3.0 po co sa oba na przodzie obudowy???przeciez kazdy idiota bedzie wkladal do 3.0 a nie 2.0..czasami takie idiotyczne rozwiazania wprowadzaja producenci ze az mi glowa opada.. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość t.luk Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 @ UP USB 3.0 to jest jeszcze nowy standard a ludzi z płytami na USB 2.0 jest znacznie więcej niż tych z płytami USB 3.0 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.