Skocz do zawartości

Temat ogólny o prockach AMD


Recommended Posts

W sumie ten koment można by wrzucić w temacie o Amperach oraz RDNA2, ale niech będzie tutaj :D

 

https://www.purepc.pl/marvels-spider-man-remastered-pc-test-wydajnosci-kart-graficznych-i-procesorow-jakie-wymagania-sprzetowe#comment-1036141

 

TLDR:

* 5800X3D szybszy od 12900k, ponownie

* fantastyczne wyniki 12400f (imho najtańszy i5 pozostaje najbardziej opłacalnym Cpu do gier) 

* 12100f traci raptem 5% do i9 Comet Lake i Rocket Lake

* bez RT oraz bez DLSS RDNA2 wypada fantastycznie (wystarczy zeby remaster nie był tworzony przy współpracy z żadną z firm)

* 8GB VRam potrafi podciąć skrzydła anno domini 2022 (strona #19, @4K RT On, DLSS On rtx 3060 szybszy od 3070 i 3070 Ti) 

 

Jasne, kolejna "jedna jaskółka" nie ozacza, że nagle coś się zmieni na dobre ale myślę, że był to bardzo ciekawy test/recenzja. 

Link to post
Share on other sites

3060 szybszy 40 fps vs 37 fps, to błąd statystyczny nawet może być,

Taio wyjątek wg mnie potwierdza że 8 gb nie jest za mało, karta nie wyciąga 60fps to po co jej więcej v-ram,

Z drugiej strony 2080ti za to wyciąga 54 fps, ciekawe czy tu naprawdę te 11 gb vs 8gb w 3070ti robi różnicę :)

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, wrobel_krk napisał:

3060 szybszy 40 fps vs 37 fps, to błąd statystyczny nawet może być,

Taio wyjątek wg mnie potwierdza że 8 gb nie jest za mało, karta nie wyciąga 60fps to po co jej więcej v-ram,

Z drugiej strony 2080ti za to wyciąga 54 fps, ciekawe czy tu naprawdę te 11 gb vs 8gb w 3070ti robi różnicę :)


Jak chcę na 3080-10G odpalić Re2:make na maksymalnych ustawieniach 1440p to mi pisze, że mam za mało RAM'u, więc 8gb tym bardziej za mało.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Pamiętacie problemy z L3 Cache oraz fTPM w procesorach AMD Ryzen?

 

Tak dla przypomnienia wrzucam Aidę świeżo po instalacji Windows 11:

 

Windows111.png.31fd3e6d5e769137ab0167bbeb641a2d.png

 

Następnie po fixie L3 Cache Microsoftu w W11:

 

Windows112.png.1072b9ba561c019845afb99a3b2a4b3c.png

 

A dzisiaj wrzucam Aidę po aktualizacji BIOSu do Agesy 1.2.0.7 ,który między innymi likwiduje problem z fTPM.

 

image.png.d1e19d0d84f855168b97b68f98057dcd.png

 

I co myślicie? :D

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, wrobel_krk napisał:

ciekawe czy tu naprawdę te 11 gb vs 8gb w 3070ti robi różnicę :)

 

Total War Warhammer 3 ponad 13GB zużycie VRAM.

Hell Let Loose ponad 11GB.

Gier typu COH2 i COH3 First Mission Alpha nawet nie chce komentować.

Cyberbug 2077 9,5GB (właśnie akurat gram)

Metro Exodus Enhanced: 9,6GB (prolog w metrze/transfuzja krwi, nie mam przerzuconego save)

 

Przy 3070Ti te 8GB już może boleć bo to mocna karta. Z powyższych gier na ULTRA mam tylko ustawionego Hell Let Loose i COH2, reszta zazwyczaj high. 

Powoli kończy się era 8GB, może nie gwałtowanie ale powoli. Za rok-dwa może nie być już tak wesoło. Nawet moje 980M miały 8GB VRAM a to było ile lat temu... 6? 

 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, wrobel_krk napisał:

Zużycia czy alokacji?

 

Gry alokują więcej jak mają miejsce> Tu dobija maks do 7.5, chyba ze to są jakieś mody:)

 

Z drugiej strony nie ma tam 60fps:)

 

 

To są testy z lutego z premiery (sam też wtedy grałem bo miałem pre-order). Przez ten czas wyszły dwie mega istotne łatki oraz zmiany w grze z czego ostatnia z półtora miesiąca temu. Największy patch od premiery ma wyjść jakoś za niecałe dwa tygodnie (w tym kolejne usprawnienia i fixy). U siebie gram na high + tekstury max + wielkość jednostek max i mam stałe 60fps, GPU ciągnie 140-145W z 180W+- i utylizacja nie sięga 100% (tj. zapas mocy).

Co innego mapa kampanii, która jest srogo zrypana i deweloperzy nie obiecują poprawy w tej kwestii w 2022...tam mam ok. 40-48fps przy max utylizacji GPU.

 

No i dodatkowo AMD nie stosuje agresywnej kompresy tekstur tak jak nvidia. Z korzyścią dla jakości (niech tylko żaden dzban zaraz nie wyskoczy z tekstem typu "hurr durr nie bo majo bezstrano komppresyje" - nie ma czegoś takiego, jest tylko papka marketingowa).

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Revenant napisał:

No i dodatkowo AMD nie stosuje agresywnej kompresy tekstur tak jak nvidia

Masz jakieś sensowne źródło tych informacji? Jak porównują te same ustawienia gier na różnych GPU raczej to wygląda tak samo z tego co wiem.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Revenant napisał:

 

To są testy z lutego z premiery (sam też wtedy grałem bo miałem pre-order). Przez ten czas wyszły dwie mega istotne łatki oraz zmiany w grze z czego ostatnia z półtora miesiąca temu. Największy patch od premiery ma wyjść jakoś za niecałe dwa tygodnie (w tym kolejne usprawnienia i fixy). U siebie gram na high + tekstury max + wielkość jednostek max i mam stałe 60fps, GPU ciągnie 140-145W z 180W+- i utylizacja nie sięga 100% (tj. zapas mocy).

Co innego mapa kampanii, która jest srogo zrypana i deweloperzy nie obiecują poprawy w tej kwestii w 2022...tam mam ok. 40-48fps przy max utylizacji GPU.

 

No i dodatkowo AMD nie stosuje agresywnej kompresy tekstur tak jak nvidia. Z korzyścią dla jakości (niech tylko żaden dzban zaraz nie wyskoczy z tekstem typu "hurr durr nie bo majo bezstrano komppresyje" - nie ma czegoś takiego, jest tylko papka marketingowa).


Ja tylko dodam, że istnieje coś takiego jak bezstratna kompresja, za to nie istnieje coś takiego jak SZYBKA bezstratna kompresja.

Link to post
Share on other sites

Liznąłem trochę deweloperki gier,

Ja wiem że są rożne kompresje tekstur, ale to deweloperzy stosują i są celowane pod platformy nie pod gpu, na windowsa, konsole, mac , ios itp. Ale nie pod konkretne Gpu, pierwszy raz słyszę o jakiejś "agresywnej kompresy tekstur"  co niby niekorzystna jest dla jakości dlatego proszę o sensowne źródło takich rewelacji:)

 

Link to post
Share on other sites

Tak tylko to deweloper wybiera kompresje, nic nie słyszałem żeby się to miało na Amd a Nvidia zachowywać inaczej dla tych samych ustawień, czy kompresji, chyba że deweloper gry zmieni ustawienia pod gpu, co pewnie się zdarza.

Jestem sceptyczny co do tego, nie mogę znaleźć info na temat, czekam na źródło rewelacji:)

 

Za to dużo jest na temat tego że to deweloperzy przygotowują tekstury i w 99% są one jakoś skompresowane bo i 128gb vram by było za mało:
https://dev.epicgames.com/community/learning/courses/eqb/material-essential-concepts/na3/texture-compression
https://docs.unrealengine.com/5.0/en-US/texture-format-support-and-settings-in-unreal-engine/

 

 

 

Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, wrobel_krk napisał:

Tak tylko to deweloper wybiera kompresje, nic nie słyszałem żeby się to miało na Amd a Nvidia zachowywać inaczej dla tych samych ustawień, czy kompresji, chyba że deweloper gry zmieni ustawienia pod gpu, co pewnie się zdarza.

Jestem sceptyczny co do tego, nie mogę znaleźć info na temat, czekam na źródło rewelacji:)

 

Za to dużo jest na temat tego że to deweloperzy przygotowują tekstury i w 99% są one jakoś skompresowane bo i 128gb vram by było za mało:
https://dev.epicgames.com/community/learning/courses/eqb/material-essential-concepts/na3/texture-compression
https://docs.unrealengine.com/5.0/en-US/texture-format-support-and-settings-in-unreal-engine/

 

 

 


Nvidia oficjalnie się tym chwaliła. Razem z jej programistami. Bodajże od GTX'ów 900 obowiązuje obecny rodzaj kompresji, ma to według nich zrekompensować przepustowość. A AMD też się na konferencjach przyznawało że takie metody ich nie interesują bo nie oszczędzają na szynie (przynajmniej kiedyś, teraz to już tak trochę oszczędzają...).

Link to post
Share on other sites

Się chwalili tylko link proszę, bo jakoś nikt o tym nie mówi;)

Zresztą na tonshardware znalazłem podobny temat i wniosek jest taki że to tylko fanbojskie gadanie. Nie ma różnicy na tych samych ustawieniach graficznych wizualnie AMD czy Nvidia:

https://forums.tomshardware.com/threads/do-games-look-different-on-amd-vs-nvidia.3728970/

Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Artok napisał:

Płyty X670 pojawiły się w kilku włoskich sklepach. Ceny całkiem atrakcyjne, 374€ za model ze średniej półki z wbudowanym WIFI. 

 

 



Gdzie ty tam 374 ojro widzisz? Ja widzę Carbona, który będzie kosztował >3000zł, czyli 2x więcej niż x570 wersja.

Link to post
Share on other sites

Ty, ale tj netto! :o

 

Imho to nadal tylko placeholder, bo wg NDA nie wolno im tych plyt jeszcze wysyłać. 

 

sUabo to widzę, bo moim zdaniem przesunięcie premiery sklepowej świadczyć może o tym, że są bardzo pewni swojego produktu - a co za tym idzie nie będą musieli konkurować ostro ceną :/

 

Chcialbym się mylić.... W każdym razie ja na pewno na AM5 przed Zen5 się nie przesiadam (i nie zachęcam do tego innych). Najbardziej to po prawdzie czekam na R5 5600X3D pod AM4 (ot tak  zeby utrzeć nosa intelowi). 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
47 minut temu, Rebelmind napisał:

Imho to nadal tylko placeholder, bo wg NDA nie wolno im tych plyt jeszcze wysyłać. 

 

To jest placeholder, więc od każdej ceny można sobie odjąć powiedzmy 100€. Taki wentyl bezpieczeństwa na nieoczekiwane sytuacje.

 

Więc 300 eurasów za średniopółkowy model. No cóż, najnowsze PCIE oraz DDR5 swoje kosztować muszą. 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...