Player1 1183 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 (edytowane) Witam, chodzi o kompa zbudowanego na platformie ASRock Brazos E350M1 z prockiem jak w temacie (całość sprzedawana razem). Reszta istotnych podzespołów to 2x2 GB DDR3 i Vertex 2 60 GB. To komp starszego głównie do netu, ale ostatnio zachciało mi się na nim pograć. Jak pomyślałem, tak zrobiłem. Na pierwszy ogień poszedł Splinter Cell Chaos Theory, który przeleżał na stojaku z płytami jakieś 5 lat. Zainstalowałem i zobaczyłem pokaz slajdów (no może nie było tak tragicznie, ale o płynnej grze nawet przy najniższych ustawieniach grafiki w 1680x1050 nie było mowy). Odinstalowałem. Kolejne podejście to Deadlight. Tu już był prawdziwy pokaz slajdów. No i rodzi się pytanie: ten procek jest taki cienki, czy coś jest nie tak? Tu są wyniki wydajności identycznej platformy ASRocka: http://nvision.pl/AM...ndetails-6.html i nie wygląda to tak tragicznie. Moja młoda pogrywa na tym samym kompie w Portala, Minecrafta czy Sims3 z bardziej lub mniej, ale jednak zadowalającą płynnością. Dlaczego taki staruszek jak SC CT czy Deadlight zrealizowany w 2D chodzą tak mizernie? Może coś jest na rzeczy z ustawieniami w sterownika do układu graficznego? Tu dodać muszę, że nigdy wcześniej nie miałem do czynienia ze sterownikami graficznymi od AMD, ale w 3D application settings wszystko wydaje się ok., tzn. prawie wszystko jest ustawione na performance albo na stertowane przez aplikację. Z góry dziękuję za sugestie. Edytowane 28 Października 2012 przez Player1 Cytuj Link to post Share on other sites
speeder6 2 Napisano 28 Października 2012 Udostępnij Napisano 28 Października 2012 zintegrowana karta graficzna : AMD Radeon HD6310 Inaczej mówiąc :Karta syf. Cytuj Link to post Share on other sites
Mate_ 27 Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 czy Deadlight zrealizowany w 2D chodzą Deadlight ma widok w 2D, ale ma grafikę 3D i do tego to port z konsoli po kosztach więc się nie dziw. Cytuj Link to post Share on other sites
TheEmperor 12 Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 Po prostu procesor jest tak słaby. Brakuje wydajności pojedynczego rdzenia i przepustowości pamięci. Taki SC ma w wymaganiach minimalnych Pentium 4 2,2 GHz i E350 ma wydajność pojedynczego rdzenia na takim właśnie poziomie (stare gry nie wykorzystują 2 rdzeni). Deadlight to już w ogóle całkiem nowa i wcale nie tak prymitywna technicznie produkcja. Cytuj Link to post Share on other sites
Player1 1183 Napisano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2012 Żeby była jasność: ja wiem że tam jest zintegrowany cieniutki jak du*a węża Radek 6310 i cudów się po tym nie spodziewam, ale według podlinkowanego testu Counter Strike Source wyciska 24,5 fps w fHD. I co to znaczy, że Deadlight ma widok 2D ale grafikę 3D? Że niby jak? Cytuj Link to post Share on other sites
TheEmperor 12 Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 W Deadlighta nie grałem, ale patrząc po screenach tła są w pełni 3D (chyba nie są one prerenderowane?), jedynie ruch postaci ograniczony jest do przestrzeni 2D. Poza tym gra ma dość wysokie wymagania sprzętowe. Sam zintegrowany Radek to jeszcze nie jest taka tragedia; gorzej, że kontroler pamięci jest jednokanałowy i grafika się po prostu dusi (a procesor też jej nie pomaga). Cytuj Link to post Share on other sites
Player1 1183 Napisano 29 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2012 (edytowane) Jak dusi się grafika zintegrowana z prockiem? Przecież cały sens zamykania cpu i gpu w jednym układzie polega na uproszczeniu i usprawnieniu komunikacji między tymi elementami, które zostały sparowane fabrycznie przez inżynierów AMD. Nie kupuję tej teorii. Wymagania Deadligh do wysokich raczej nie należą: System operacyjny: Windows XP SP3 / Windows Vista Procesor: 2,0 GHz Pamięć RAM: 2 GB Karta graficzna: z Shader model 3.0, DirectX 9.0c Wolne miejsce na dysku twardym: 5 GB Szerokopasmowe połączenie z Internetem Edytowane 29 Października 2012 przez Player1 Cytuj Link to post Share on other sites
TheEmperor 12 Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 64-bitowy kontroler pamięci DDR3 współdzielony między 2 rdzeniami CPU oraz GPU dusi GPU, tj. nie zapewnia wystarczającej przepustowości układowi graficznemu. Możesz nie kupować tego wyjaśnienia, ale tak naprawdę jest. Założenia APU są jakie są, ale na tym etapie rozwoju to de facto 3 osobne układy (CPU, GPU i NB) dzielące ten sam kawałek krzemu. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.