Skocz do zawartości

GTX 680 - Dwaj producenci , którego wybrać


Recommended Posts

Obecnie w mojej budzie jest MSI GTX 570 Twin Frozr III i szczerze powiedziawszy przy pełnym obciążeniu tej karty prawie nie słychać (Fractal Design Define R3) Wiec nie wydaj mi się żeby ta MSI Lighting była jakaś strasznie głośna. A co do ceny to dla mnie bez różnicy 200zł w tą czy w tą. A taka jest różnica między Gigabyte 680 a MSI 680. :D

Link to post
Share on other sites

Pieprzysz glupoty jak malo kto. Przeciez ty to napisales 20 min temu ze cena zwyklego radka 7970 to mion 1600 gdzie te 20 min temu radka po co kupisz za 1470, a mowisz cos ze gdy pisales to cena byla inna wiec wogole cie nie rozumiem? Pisales to 20 min i chodzi mi o to ze jesli piszesz cos dzis o cenach to podawaj aktualne ceny.

 

Boże...widzisz, a nie grzmisz - pisałem, że 3 dni temu sprawdzałem ceny ? Tak ? Tak...Gdy pisałem swoją wypowiedź, sądziłem, że ceny nie uległy zmianie, bo przecież 3 dni temu je sprawdzałem T_T Zresztą, po jaką cholerę drążysz temat - zwróciłem Ci honor...T_T Nie kapuje o co Ci teraz chodzi.

Po drugie czy ja powiedzialem ze gtx 670 z 256 bitami to teraz probleM? nie! Powiedzialem ze jezeli teraz 192 bit to problem to wraz z postepem technologicznym i wydawaniem coraz mocniejszych gier to za rok te 256 bit pewnie bedzie problem jak teraz ma je 660. Dlatego wg. mnie 7970 a raczej jego przepustowosc pamieci jest bardziej "przyszlosciowa" bo karty za 1500 raczej nie powinno sie wymieniac co rok jesli mowa o grach.

Ja mowie o jednym a ty mi kontra o drugim.. No bezsens

 

To po jaką cholerę zaczynasz w tym wątku mówić o GTX660 i jego 192bit rate ? Kogo to tutaj obchodzi ? Napisz tutaj za 3-4 lata, jak daj Ci Bóg, faktycznie się okaże, że ktokolwiek zacznie wykorzystywać większe przepustowości bo faktycznie będą one potrzebne...

Teraz pozwól, że Cię zacytuję: "Teraz jest teraźniejszość" - mówimy o GTX670, nie ma problemów z wąskim gardłem czegokolwiek, więc tak jak Ci napisałem: nawet nie zaczyna tematu...T_T

 

Co Ty próbujesz udowodnić ? Że za kilka lat AMD lub nV skorzysta z wyższych bitrat ? Szczerze ? Wątpię by tak się stało, bo prędzej GTX670 i HD7970 się skończą, a GPU przestanie mieć sens, niż producenci kart przestana korzystać ze swoich sztuczek i zagrań na ustawianie wydajności kart.

 

Prędzej zobaczysz 12GB pamięci vRAM na PCB karty niż +512bit szynę pamięci...%-) Temat więc kompletnie niepotrzebnie poruszyłeś.

Link to post
Share on other sites

@arekinho

 

Kup sobie 5870. Wlacz jakas nowa gre np. bf3 wybierajac grywalne ustawienia graficzne. Potem wejdz w ccc i ustaw taktowanie pamieci na 800 mhz zamiast standardowych 1200 mhz. Nic to nie zmienia, wydajnosc nie spadnie. Duza ilosc pamieci sluzy do najwyzszych i najbardziej pamieciozernych trybow z ktorymi stare karty sobie zupelnie nie radza. Koniecznosc obslugi duzej ilosci vram przy zachowaniu wysokiej ilosci klatek wymaga szybszej pamieci. Z czasem ma to coraz mniejsze i mniejsze znaczenie. W nowych grach roznica pomiedzy 4850 ddr3 a 4870 wynika juz tylko z roznicy taktowan gpu. Rozwazania teoretyczne o przyszlosciowosci zakupu 4870 dawno temu trafil szlag. Sila gtx660/670/680 lezy w shederach i wlasnie pod tym wzgledem rosna wymagania nowych gier.

 

W czasach 5870 do Metro 2033 podobno nie wystarczal 1 gb pamieci, dzisiaj ludzie czytajac stare komentarze pokladaja sie ze smiechu, skoro nawet korzystajac z ustawien graficznych zajmujacych mniej niz 1 gb pamieci na karcie byly spadki ponizej 20 fps. W nowych grach nie jest wcale inaczej. Miliony testow pokazaly, ze dokladanie dodatkowych gb v-ram ponad specyfikacje referencyjnego ukladu ma taki sam sens jak dokladanie zlotego wentylatora. Wiele testow dzis pokazuje, ze nawet na kartach ktore uchodza na takich fachowych forach jak to za ograniczane przez szyne, ze overclocking pamieci niewiele daje, a po OC gpu wzrost wydajnosci jest prawie liniowy, oczywiscie w granicach grywalnych trybow a nie rozwazan akademickich w rodzaju 2560x1600 + msaa x8 na gtx660.

 

To nie sa czasy Rivy TNT 2 M64, kiedy produkowano jeden uklad w tanszych wersjach kastrowany szyna. Dzisiaj sie to po prostu nie oplaca technicznie, powoduje ze karta jest mniej wydajna energetycznie. Nikt tego obecnie nie robi na wieksza skale, wydajnosc szyny moze ograniczac wydajnosc w pewnych warunkach ale nie jest glownym ograniczeniem w kartach z segmentu rynku o ktorym rozmawiamy.

 

Aby karta mogla miec 12 gb vram powinna miec co najmniej 3-4x wyzsza przepustowosc tego vram od gtx680, wiec dziala to w dwie strony. Od pewnego czasu jednak wymagania gier w stosunku do pamieci graficznej nie rosna juz tak szybko jak ilosc vram na pcb kart. Osobiscie obstawiam najpierw 512b szyne, a potem dopiero 12 gb w referencyjnym topie producenta najlepszych gpu, jakim jest Nvidia.

Edytowane przez cyrix133.
Link to post
Share on other sites

Obecnie w mojej budzie jest MSI GTX 570 Twin Frozr III i szczerze powiedziawszy przy pełnym obciążeniu tej karty prawie nie słychać (Fractal Design Define R3) Wiec nie wydaj mi się żeby ta MSI Lighting była jakaś strasznie głośna. A co do ceny to dla mnie bez różnicy 200zł w tą czy w tą. A taka jest różnica między Gigabyte 680 a MSI 680. :D

Lighting jest duzo glosniejszy od standardowej wersji OC z tego powodu uzywam zwyklego twin frozr. Temperatury na lightingu sa duzo nizsze ale kosztem wlasnie krzywej fan speed, gdyz wentylatory wkrecaja sie na prawie maksymalne obroty juz przy 60C. Nie dla kazdego ta dodatkowa wydajnosc jest tego warta.

mówisz o hd5870 .Akurat tam wąskim gardłem jest pamięć i jak zmiejszy ją z 1200 do 800 to odczuje z 45% spadek wydajność i do metro starcza 1gb vram.

Sprawdz zamiast gdybac i teoretyzowac.Podales akurat przyklad gry w ktorej przepustowosc ma najwieksze znaczenie wsrod wszystkich wydanych do tej pory gier. Co wiecej gry z przed 3 lat, w ktora nikt juz nie gra a sluzy jedynie jako benchmark. Nawet w tym skrajnym przykladzie nie bedzie roznicy wiekszej niz 10-15%, natomiast OC gpu bedzie dawalo niemal liniony wzrost wydajnosci.No i jak to sie ma z tym podobno doskonalym skalowaniem Radeonow w CF? Czyzby dwie karty zadowalaly sie taka sama przepustowoscia. Akurat pomijajac ironie to w Metro2033 skalowanie jest calkiem dobre, co jednoznacznie pokazuje ze zwiekszenie mocy obliczeniowej gpu przy takiej samej przepustowosci pamieci daje bardzo wysoki wzrost wydajnosci, pomimo ze to CF z calym jego dobrodziejstwem.

 

Edit: Teraz latwo powiedziec, ze wystarcza. 3 lata temu podobno metro wymagalo 1,5 gb. Jak widac wymagania co do vram tej samej gry spadaja wraz z uplywajacym czasem, rosna natomiast wymagania odnosnie mocy obliczeniowej karty na ktorej mozna grac na pelnych detalach, bo weryfikuja je nowsze gpu i zycie. Po premierze gta 4 kazdy Radeoniarz gral w ta gre na max detalach, po 5 latach dopiero przyznaja niechetnie ze z powodu slabej optymalizacji gra do dzisiaj tnie sie na 7970.

Edytowane przez cyrix133.
Link to post
Share on other sites

Lighting jest duzo glosniejszy od standardowej wersji OC z tego powodu uzywam zwyklego twin frozr. Temperatury na lightingu sa duzo nizsze ale kosztem wlasnie krzywej fan speed, gdyz wentylatory wkrecaja sie na prawie maksymalne obroty juz przy 60C. Nie dla kazdego ta dodatkowa wydajnosc jest tego warta.Sprawdz zamiast gdybac i teoretyzowac.Podales akurat przyklad gry w ktorej przepustowosc ma najwieksze znaczenie wsrod wszystkich wydanych do tej pory gier. Co wiecej gry z przed 3 lat, w ktora nikt juz nie gra a sluzy jedynie jako benchmark. Nawet w tym skrajnym przykladzie nie bedzie roznicy wiekszej niz 10-15%, natomiast OC gpu bedzie dawalo niemal liniony wzrost wydajnosci.No i jak to sie ma z tym podobno doskonalym skalowaniem Radeonow w CF? Czyzby dwie karty zadowalaly sie taka sama przepustowoscia. Akurat pomijajac ironie to w Metro2033 skalowanie jest calkiem dobre, co jednoznacznie pokazuje ze zwiekszenie mocy obliczeniowej gpu przy takiej samej przepustowosci pamieci daje bardzo wysoki wzrost wydajnosci, pomimo ze to CF z calym jego dobrodziejstwem.

 

A ty sprawdziłeś hd4870 prawie 4ghz pamięć 800spu 16rop 40 tmu hd5870 4,8ghz 1600spu 32rop 80 tmu i ty piszesz że po zmiejszeniu przepustowości o 50% wydajność się nie zmieni .Powiem ci tak o ile przepustowość pamięci w hd4870 była dana na wyrost to w hd5870 jest wąskim gardłem. Ulla poczytaj o cf bo opowiadasz głupoty

 

cyt "No i jak to sie ma z tym podobno doskonalym skalowaniem Radeonow w CF? Czyzby dwie karty zadowalaly sie taka sama przepustowoscia" koniec cytatu

Link to post
Share on other sites

bez różnicy czy 33 czy 50 po takim cytacie " No i jak to sie ma z tym podobno doskonalym skalowaniem Radeonow w CF? Czyzby dwie karty zadowalaly sie taka sama przepustowoscia" byś lepiej byś nic nie mówił .A cf w metro jest wręcz wzorcowe i wynosi o dziwo ponad 200% tj jak 1 hd6850 ma 50fps to w cf będzie z 102

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...