krzy40 0 Napisano 12 Września 2012 Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Witam Mam zamiar kupic swoja pierwszą kamerę. Po małym przeglądzie mama cztery typy PANASONIC HC-100EP-K SAMSUNG HMX-H400 SONY HDR-CX210EB SONY HDR-PJ200EB Mam pytanie którą wybrać??? Cytuj Link to post Share on other sites
Szymon331 152 Napisano 12 Września 2012 Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Rozrzut cenowy naprawdę duży. Powiedz może jakie będzie główne zastosowanie owej kamery? Cytuj Link to post Share on other sites
krzy40 0 Napisano 12 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Typowo rodzinne zastosowanie. Jakieś rodzinne spotkania utrwalanie wspomnień z urlopu tego typu sprawki Cytuj Link to post Share on other sites
Szymon331 152 Napisano 12 Września 2012 Udostępnij Napisano 12 Września 2012 Rozumiem. Czyli nie potrzebujesz wypasionej kamery za 3500zł. Ale od razu radzę odpuścić sobie zabawki typu SONY HDR-PJ200EB. Z tych podanych przez Ciebie to chyba najlepiej wypada Samsung. Ja jednak zaproponowałbym lustrzankę do filmowania. EOS 600D kosztuje z kitem około 2600zł a prócz porządnego aparatu dostaje się w ręce bardzo dobrą jakościowo kamerę. Jeżeli nie lubisz ręcznie ostrzyć to można pomyśleć o aparatach Sony Alfa. Cytuj Link to post Share on other sites
breen 10 Napisano 13 Września 2012 Udostępnij Napisano 13 Września 2012 Rozumiem. Czyli nie potrzebujesz wypasionej kamery za 3500zł. Ale od razu radzę odpuścić sobie zabawki typu SONY HDR-PJ200EB. Z tych podanych przez Ciebie to chyba najlepiej wypada Samsung. Ja jednak zaproponowałbym lustrzankę do filmowania. EOS 600D kosztuje z kitem około 2600zł a prócz porządnego aparatu dostaje się w ręce bardzo dobrą jakościowo kamerę. Jeżeli nie lubisz ręcznie ostrzyć to można pomyśleć o aparatach Sony Alfa. Canon nadaje się do filmowania.. czego? Durna moda na filmowanie lustrzankami doprowadziła do tego, że ludzie ulegaja marketingowi i nawet nie pomyślą, czy im to się przyda. Jak ktos się chce pobawić w filmowca to ok czemu nie, ale jak ktos chce mieć kamerę do filmowania wakacji, dzieciaków itp. to Canon leży i kwiczy: 1. Brak sensownego autofokusa= zapomnij o filmowaniu szybkiej akcji, dzieci itp. 2. Tylko 25/30 klatek na sekundę= obraz będzie klatkował przy dynamicznych scenach 3. Canon używa kodeka MOV, który sam w sobie jest dobry.. ale dla kogo? Dla osoby zajmującej się postprocesingiem i obróbką a nie dla zwykłego Kowalskiego. Pliki dużo zajmują, w TV można obiejżec w zasadzie tylko przez kabel HDMI bo żaden Blu Ray i TV tego nie odczyta, więc po nagraniu płytki, za każdym razem trzeba zgrywać na kartę pamięci i znowu przez aparat i HDMI. Oczywiście można kupić jakieś cudo odtwarzające większość plików ale to kolejny bezsensowny wydatek. 4. Jak ktoś chce mieć dziwęk stereo to musi dokupić zewnętrzny mikrofon. Jedynym sensownym wybiorem dla Kowalskiego jest Sony Alfa, chociaz ja bardziej poleciłbym Sony NEX 5n do nagrywania jak ktoś chce sie pobawić w filmowca. Mamy kodek AVCHD, więc każdy Blu Ray odtworzy, oraz TV Sony i Panasa. Mamy tez stereo oraz możliwość filmowania 50 kl/s z szybkim ustawieniem ostrości.. Tak czy inaczej narazie do filmowania rodzinnych uroczystości, wakacji, dzieci itp najlepiej nadaje się kamera. Z tanich to można kupic CX210, będzie ok, albo tego Panasa. Samsung i kamery? hmmm.. Nie koniecznie. Cytuj Link to post Share on other sites
maden 25 Napisano 13 Września 2012 Udostępnij Napisano 13 Września 2012 Rozumiem. Czyli nie potrzebujesz wypasionej kamery za 3500zł. Ale od razu radzę odpuścić sobie zabawki typu SONY HDR-PJ200EB. Z tych podanych przez Ciebie to chyba najlepiej wypada Samsung. Ja jednak zaproponowałbym lustrzankę do filmowania. EOS 600D kosztuje z kitem około 2600zł a prócz porządnego aparatu dostaje się w ręce bardzo dobrą jakościowo kamerę. Jeżeli nie lubisz ręcznie ostrzyć to można pomyśleć o aparatach Sony Alfa. Najdroższa kamera z listy kosztuje w morele.net 1500 zł http://www.morele.net/panasonic-hc-v100-hc-v100ep-k-czarny-458556/ http://www.morele.net/kamera-cyfrowa-samsung-hmx-h-400-bp-edc-czarny-480270/ http://www.morele.net/kamera-cyfrowa-sony-hdr-cx210eb-hdrcx210eb-cen-czarny-448529/ http://www.morele.net/kamera-cyfrowa-sony-hdr-pj200e-hdr-pj200eb-cen-czarny-426699/ Najlepszą specyfikację techniczną wg mnie ma Samsung HMX-H 400 BP/EDC (głównie przez to że posiada największa matryce z pośród podanych modeli i posiada w miarę jasny obiektyw). Najlepiej by było jakbyś znalazł sklep gdzie może namacalnie sprawdzić te kamery, bo ważna też jest ergonomia użytkowania (czy dobrze leży, czy przyciski są łatwo dostępne) oraz jakby była możliwe to zabrać własną kartę pamięci i coś nimi ponagrywać, a potem w domu sprawdzić które wg Ciebie ładniej nagrywa obraz i dźwięk. Canon nadaje się do filmowania.. czego? Durna moda na filmowanie lustrzankami doprowadziła do tego, że ludzie ulegaja marketingowi i nawet nie pomyślą, czy im to się przyda. Jak ktos się chce pobawić w filmowca to ok czemu nie, ale jak ktos chce mieć kamerę do filmowania wakacji, dzieciaków itp. to Canon leży i kwiczy: 1. Brak sensownego autofokusa= zapomnij o filmowaniu szybkiej akcji, dzieci itp. 2. Tylko 25/30 klatek na sekundę= obraz będzie klatkował przy dynamicznych scenach 3. Canon używa kodeka MOV, który sam w sobie jest dobry.. ale dla kogo? Dla osoby zajmującej się postprocesingiem i obróbką a nie dla zwykłego Kowalskiego. Pliki dużo zajmują, w TV można obiejżec w zasadzie tylko przez kabel HDMI bo żaden Blu Ray i TV tego nie odczyta, więc po nagraniu płytki, za każdym razem trzeba zgrywać na kartę pamięci i znowu przez aparat i HDMI. Oczywiście można kupić jakieś cudo odtwarzające większość plików ale to kolejny bezsensowny wydatek. 4. Jak ktoś chce mieć dziwęk stereo to musi dokupić zewnętrzny mikrofon. Jedynym sensownym wybiorem dla Kowalskiego jest Sony Alfa, chociaz ja bardziej poleciłbym Sony NEX 5n do nagrywania jak ktoś chce sie pobawić w filmowca. Mamy kodek AVCHD, więc każdy Blu Ray odtworzy, oraz TV Sony i Panasa. Mamy tez stereo oraz możliwość filmowania 50 kl/s z szybkim ustawieniem ostrości.. Tak czy inaczej narazie do filmowania rodzinnych uroczystości, wakacji, dzieci itp najlepiej nadaje się kamera. Z tanich to można kupic CX210, będzie ok, albo tego Panasa. Samsung i kamery? hmmm.. Nie koniecznie. Tak nie do końca.... Musze zdementować nieścisłości. 1. zgadza się żaden aparat nie ma sensownego autofocusa podczas nagrywania. Nawet Sony NEX i podobne. 2. Filmy kinowe mają 24p i jakoś nikt nie narzeka że ich kamery nagrywają w 24p. A dlaczego 25p jest lepsze od 50p? Ponieważ film nagrywany w AVCHD w 25p jest zapisywany z bitratem 24 Mb/s a w 50p z bitratem 28Mb/s. czyli zwiększa Ci się dwukrotnie ilość danych z 25 na 50 klatek, ale zapis zwiększa się tylko o 4Mb/s, czyli wiadomo jaką jakość nie się sobie 50p, teoretycznie 2x gorszą, a jedyna zaletą jest że można w postprodukcji ładne zwolnienia bez żadnych dodatkowych pluginów stosować. Z resztą większość telewizorów i odtwarzaczy wyświetla w 50i, cudem nie które 25p a co dopiero 50p. Właśnie że mov jest kontenerem amatorskim i ma służyć Kowalskiemu. AVCHD jest kodekiem bardziej profesjonalnym i wymaga mocniejszego komputera. 3. Canon używa kodeka h.264/avc podobny jest stosowany w AVCHD. Mov to jest kontener zapisu tak jak np mp4. Większość odtwarzaczy radzi sobie z mov'ami. 4. Jak się chcę mieć dźwięk stereo to trzeba kupić dwa mikrofony tak a propo. Więc tak czy siak do nagrywania w tej cenie najlepiej jest kupić kamerę. Zawsze będzie lepiej kupić kamerę. Propozycję podałem już wcześniej. Cytuj Link to post Share on other sites
breen 10 Napisano 14 Września 2012 Udostępnij Napisano 14 Września 2012 No cóż.. Samsung może i wygląda w specyfikacji, ale suche cyferki to nie wszystko. Ostatnio w sklepie robiłem test kamer z przedziału do od 1000-1500zł. Ustawiłem jakość na maksimum i co? Samsung wypadł najgorzej mimo iz teoretycznie specyfikacje ma podobna do innych kamer. Dziwne kolory, nie do końca ostry obraz.. Samsung i kamery powiadasz? Not today.. Co do Canona to też mam porównanie z innym sprzętem. Nex w porównaniu do canona jest o niebo lepszy przy filmowaniu. AF jest nieco wolniejszy niż w Alfach ale za to jest super płynny, a o to tez chodzi. 24p.. jasne tryb kinowy.. A wiesz dlaczego go wprowadzono? Żeby zaoszczędzić na taśmie filmowej. Po za tym jak chcesz nagrać płynny obraz np. wyścigi samochodowe etc. to 24p jest beznadziejne. Argument, że filmy kinowe są nagrywane 24p jest śmieszny. Co do kodeka.. tak wiem, że MOV to kontener AVC tyle tylko, że ten kontener nie jest dekodowany przez żadne urządzenie BD czy TV. Z resztą większość nawet profesjonalnych kamer nagrywa w formacie AVCHD 50p., idź powiedz tym firmom, że 50p jest niepotrzebne . Powodzenia. Nie twierdzę, że Canon to zły sprzęt do nagrywania, po prostu wg mnie z punktu widzenia normalnego klienta jest mało użyteczny. Z resztą, Canon w kamerach stosuje również AVCHD! Na lustrzankach przyoszczędzili. Wkurzają mnie ochy i achy na temat lustrzanek Canona i filmowania podczas gdy nie mówi się o wadach ich rozwiązań, tak jakby to był jakiś rema tabu, bo o Canonie nie wolno źle pisać? MOV to kontener amatorski? Dlatego zajmuje 2x więcej miejsca na dysku i nie da się tego nigdzie poza komputerem i HDMI-TV odtworzyć? Poza tym AVCHD 50p odtwarzałem na moim starym Athlonie 64 więc nie pisz, że trzeba jakiegoś potwornego sprzętu. Z resztą co ja będę ci tłumaczył. MOV to pain i the ass i nie da sie tego obronić. Wyższy bitrate, super, a poza tym to same problemy. Cytuj Link to post Share on other sites
maden 25 Napisano 14 Września 2012 Udostępnij Napisano 14 Września 2012 No cóż.. Samsung może i wygląda w specyfikacji, ale suche cyferki to nie wszystko. Ostatnio w sklepie robiłem test kamer z przedziału do od 1000-1500zł. Ustawiłem jakość na maksimum i co? Samsung wypadł najgorzej mimo iz teoretycznie specyfikacje ma podobna do innych kamer. Dziwne kolory, nie do końca ostry obraz.. Samsung i kamery powiadasz? Not today.. Dlatego napisałem że najlepiej jak weźmie kartę i oceni. Nie można powiedzieć że wszystkie samsungi są do bani i sony jest lepszy. Każdy model jest w pewnym sensie unikalny. Ważna też jest ergonomia pracy z taką kamerą a nie tylko obraz jaki daje.... Co do Canona to też mam porównanie z innym sprzętem. Nex w porównaniu do canona jest o niebo lepszy przy filmowaniu. AF jest nieco wolniejszy niż w Alfach ale za to jest super płynny, a o to tez chodzi. Po pierwsze canon nie posiada autofocus w liveview, teraz jest jakaś próba w modelu 650 wprowadzenia tego. Używając aparatu najlepiej jest ostrzyć ręcznie. 24p.. jasne tryb kinowy.. A wiesz dlaczego go wprowadzono? Żeby zaoszczędzić na taśmie filmowej. Po za tym jak chcesz nagrać płynny obraz np. wyścigi samochodowe etc. to 24p jest beznadziejne. Argument, że filmy kinowe są nagrywane 24p jest śmieszny. Oszczędność swoją drogą bo nie powiesz mi że od kiedy są kamery i projektory cyfrowe to oszczędność klatek ma znaczenie... Powiem Ci dokładnie skąd się wzięło 24p. Jak już pisałem jest to standard kinowy a co za tym idzie jest wyświetlany w kinie i obraz jest odbierany przez ludzkie oko + mózg. (Fajnie nie?) Tylko dlaczego 24 a nie 12 czy 15 ? Przecież mogło być "bardziej oszczędnie"? Ponieważ jest ludzkie oko+mózg rejestruję sekwencję obrazu zrobioną z 10-12 klatek jako ciągłość. Jest też zasada żeby obraz był w miarę ostry i płynny stosuję się mnożnik x2. Tak samo w kamerach jeśli rejestrujesz obraz 25p ustawiasz shutter na 1/50 s a jeśli w w 50p to shutter powinien być ustawiony na 1/100 s. (kolejny minus dla 50p obraz jest "ciemniejszy"). Oglądając w kinie film gdzie występuje pościg obraz jest do du*y? A telewizja nagrywając "normalnie" wyścigi używa trybu 50i, tylko w przypadku slow-motion używa się kamer które rejestrują nawet 100p i więcej żeby zwolnienia były bardzo efektowne ale przeważnie jest to ok max 10% całej relacji z wyścigów i do tego potrzeba postprocesingu. Co do kodeka.. tak wiem, że MOV to kontener AVC tyle tylko, że ten kontener nie jest dekodowany przez żadne urządzenie BD czy TV. Z resztą większość nawet profesjonalnych kamer nagrywa w formacie AVCHD 50p., idź powiedz tym firmom, że 50p jest niepotrzebne . Powodzenia. Nie muszę im o tym wiedzieć bo oni doskonale o tym wiedzą. Potrzebne jest jedynie jeśli zależy Ci na postprodukcji gdy trzeba coś zwolnić i itp. Bo jak pisałem wcześniej większość telewizorów i tak wyświetla w 25p lub 50i. Więc to twoje 50p i tak jest zamieniane na 25p bądź czytane co drugą klatkę bądź też wyciągane są pół-obrazy do 50i Nie twierdzę, że Canon to zły sprzęt do nagrywania, po prostu wg mnie z punktu widzenia normalnego klienta jest mało użyteczny. Z resztą, Canon w kamerach stosuje również AVCHD! Na lustrzankach przyoszczędzili. Wkurzają mnie ochy i achy na temat lustrzanek Canona i filmowania podczas gdy nie mówi się o wadach ich rozwiązań, tak jakby to był jakiś rema tabu, bo o Canonie nie wolno źle pisać? Tak jak pisałem pliki zapisane w MOVie są dla amatora, AVCHD to już rozwiązanie profesionalne. MOV to kontener amatorski? Dlatego zajmuje 2x więcej miejsca na dysku i nie da się tego nigdzie poza komputerem i HDMI-TV odtworzyć? Da się, tylko trzeba patrzeć co się kupuje, tak samo jak nie wszystkie otwierają AVCHD. Nawet mój telefon marki nokia z przed 6 lat to potrafi. Może nie w takiej duże rozdzielczości ale daje rade. Cytuj Link to post Share on other sites
yafud 0 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 Jak za cenę do około tysiąca to możesz śmiało brać everio gz v500, dobra jakość nagrywania oraz nieco inny wygląd. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.