Skocz do zawartości

Nowa kadra zielonych - b.ważny dla TheSpeed


Gość darkatraz

Recommended Posts

Gość darkatraz

Ja tam nie będę pisał bo jest to zbędne. Wszyscy moderatorzy i tak zrobią wspólną rozmowę by wybrać najlepszych.

Ja wiem z czym to się święci.

 

Pamiętajcie tylko, że będziecie BARDZO mocno sprawdzeni pod względem postów, czasu bycia na forum, a kończąc na ilości banów i warnów oraz ich opisów. ;) ;)

 

EDIT: Mam nadzieję, że okres próbny zostanie wprowadzony gdyż taka opcja byłaby wskazana ;)

Edytowane przez darkatraz
Link to post
Share on other sites

@Kubuś_73

Mawia się tutaj, że jeśli ktoś się nie zna to nie powinien pisać bzdur i nie wprowadzać ludzi w błąd, podobna zasada dotyczy też tego, że jeśli nie ma się nic względnego do powiedzenia to lepiej przemilczeć sytuację i to wcale nie ma znaczenia czy postąpiło się tylko raz, trzy razy, dziesięć razy, czy milion razy. Istnieje coś takiego jak etyka, którą wypadałoby utrzymać i zachować mimo, że znajdą się osoby, które mają to gdzieś. Jeśli chcesz mieć porządek to dbaj o niego i dawaj tym przykład innym, ponieważ jeśli swoją postawą okażesz, że sam lekceważysz pewne zasady to wtedy inni zaczną sobie przyzwalać na podobne zachowania, a Twój "wzór do naśladowania" pryśnie jak bańka mydlana.

 

 

@mst

Zgadzam się, panujące tutaj koleżeńskie układy niwelują zachowanie bezstronności w każdej z możliwych sytuacji, a przynajmniej daje to szereg wątpliwości co do słuszności podejmowanych działań. Ale cóż zrobić skoro na stołkach zasiadają zwykle znane i lubiane postacie wśród obecnie panujących, one przecież są wiarygodne a nikt zupełnie obcy nie dostanie gnata na naszym własnym podwórku by nie narobił szkód. Dlatego moderatorem powinien zostać ktoś kto bez wahania upomnij swego "przyjaciela" o pewnych wykroczeniach, aż w końcu przylepi ostrzeżenie bądź zablokuje konto. A wiem, że jeśli z kimś utrzymuje się dobre a nawet świetne relacje to jednak przymyka się oko na niektóre przewinienia - tak jest i w życiu!

Mst jako pomysłodawca rewolty mógłbyś się zgłosić, aczkolwiek z drugiej strony rewolucja zjada własne dzieci więc...

 

@piterrrxd

Pomysł sam w sobie teoretycznie jest dobry, ale wiem, że raczej i tutaj się nie sprawdzi. Można pomyśleć ciut na przód tzn. każde subforum (x5) posiadałoby swoich moderatorów, którzy głównie pod opieką mieliby swoje przydzielone rewiry lecz zajmowaliby się także innymi działami w przypadku gdyby zauważyli jakąś niezgodność z regulaminem. Teoretycznie uniknie to zasyfianiu danego działu podczas jakiejkolwiek nieobecności opiekuna subforum, choć i z tym bywa różnie. Trend jest następujący: duże forum + duża aktywność = szybki burdel więc naprawdę to będzie ciężkie zadanie do wykonania.

Link to post
Share on other sites

Bardzo ważną kwestią jest nie tylko pilnowanie użytkowników w kwestii awantur, wulgarnego języka, czy braku kultury ale też merytoryczna (w miarę możliwości kontrola postów). W mojej opinii powinno wejść w życie ogólne postanowienie że w niektórych działach (np. składanie komputerów) odpowiadać może jedynie określona grupa użytkowników powołana w tym celu przez "zielonych", ew. samą redakcję.

 

Bardzo dużo użytkowników bez choćby podstawowej wiedzy stara się "zabłysnąć" pomysłowością i czyta się wiele kwiatków, które osoby nieświadome wziąć mogą za prawdę i tkwić w swego rodzaju błędzie. Taki "błąd" zostaje następnie roznoszony "pocztą pantoflową" dalej i rodzą się jakieś dziwne mity.

Link to post
Share on other sites

Ja nie lubię was wszystkich po równo i z woli ludu składam swoją kandydaturę.

 

Bardzo ważną kwestią jest nie tylko pilnowanie użytkowników w kwestii awantur, wulgarnego języka, czy braku kultury ale też merytoryczna (w miarę możliwości kontrola postów). W mojej opinii powinno wejść w życie ogólne postanowienie że w niektórych działach (np. składanie komputerów) odpowiadać może jedynie określona grupa użytkowników powołana w tym celu przez "zielonych", ew. samą redakcję. Bardzo dużo użytkowników bez choćby podstawowej wiedzy stara się "zabłysnąć" pomysłowością i czyta się wiele kwiatków, które osoby nieświadome wziąć mogą za prawdę i tkwić w swego rodzaju błędzie. Taki "błąd" zostaje następnie roznoszony "pocztą pantoflową" dalej i rodzą się jakieś dziwne mity.

Teraz doczytałem - to jest cholerna plaga. Milion razy upominałem jełopów w "Zestawach" bo polecali jakieś gó**o a ludzie byli skłonni iść i płacić.

Edytowane przez sid vicious
Link to post
Share on other sites

Jako że temat naboru jest już zamknięty to tutaj wyrażę swoje zastrzeżenia co do wymagań w rekrutacji.

Trzeba się zastanowić nad tym kto komu ma służyć na forum. Forum ma służyć brandzlowaniu niedojrzałego ego (ah ta władza) czy support ma ze swojej dobroduszności (bo za darmo) poświęcać swój czas na pomoc innym ? Jeśli mówimy o tym drugim to po co wymagać takich bzdur jak "minimum 250 napisanych postów" ? A jak ma 249 to się nie nadaje ? A jak ma 230 ? A 190 ale fachowych i rzeczowych postów ? Na co stawiasz na jakość czy na ilość ?

Albo "obecność na forum co najmniej raz na 3 dni"... jaki to ma sens ? A jak ktoś będzie 1 na 4 dni i wrzuci hurtowo fachowe odpowiedzi to co będzie gorszym supportem niż gimbis wchodzący codziennie po 10 razy i piszący byle co byle zaistnieć ?

A już całkiem idiotyzmem jest wymaganie "pomoc użytkownikom w razie próśb kierowanych mailowo lub poprzez prywatne wiadomości". Od tego jest forum aby pomoc była świadczona przez forum. Prywatne korepetycje kosztują i to słono. Mało kto posiadający fachową (czyt. cenną) wiedzę będzie będzie marnował czas na prywatne wiadomości kiedy cała idea forum jest całkowicie inna niż konsultacja 1 na 1 jak u lekarza. Forum to nie obowiązku dla fachowca, fachowiec robi łaskę że pomaga innym przez forum. Sam fakt że zgodził się być supportem jest działaniem dla dobra forum, to nie forum działa dla dobra supportu dając mu kolorek i władzę bo to są bzdury.

 

Kolejna sprawa to kwestia przydzielonych do supportu działów. Jeśli support był by ekspertem w całym dziale hardware (tak jak to jest obecnie) to normalnie mamy kraj geniuszy informatycznych. Praktyka pokazuje jednak ze tak nie jest i ludzi znających się na wszystkim można powiedzieć że nie ma. Pamiętam ze starych czasów takie osobistości jak Kris (znanego w usenecie) którego to każdy post bez wyjątku był zawsze merytoryczny i fachowy. Jak takie osoby były by supportem całych głównych działów hardware to ja rozumiem no ale do tego poziomu to chyba jeszcze daleko. Support nie powinien być dzielony na działy tylko poddziały. U fachowców od wszystkiego wychodzą potem takie kwiatki jak pisanie drugi raz tego samego w wątku byle tylko dopisać swój post i zaistnieć jako wybitny support (temat z pewnym zasilaczem) albo wypisywanie kompletnej głupoty wskazujące na brak podstawowej wiedzy (temat z PCI-E 8x).

 

Podzielcie support na poddziały, niech sobie każdy wybierze 1 góra 2 działy i niech będzie prawdziwym fachowcem który pomaga wtedy kiedy ma to czas, chęci i wiedzę a nie kiedy trzeba. Może się powtarzam ale jakość... nie ilość ! Lepiej mieć 10 w supporcie co piszą 1 raz na tydzień ale rzeczowo niż 10 co piszą codziennie ale byle co. Lepiej mieć fachowca w 1 dziale niż amatora który naczytał się na szybko stronek z informacjami i supportuje wszystko od kart graficznych po procesory AMD i Intela a na kartach muzycznych i sieciowych skończywszy.

 

Kwestia rejestracji na forum też wydaje się mało istotna. Podam swój przykład, jestem na forum od 10 maj 2012. Ale co z tego jak pamiętam usenet b3d i starego b3d lepiej niż jeden ze "starej gwardii" tego forum ? Powinna liczyć się ogólna znajomość tematu, poziom dyskusji, jakość tekstu a nie bez sensowne cyferki i daty rejestracji.

 

The End.

Edytowane przez Fenio
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Hej. Wydaje mi się, że nie do końca chyba zgadzamy się z tym, czego wymagamy w naborze. Ale pozwól, że będę cytował kolejne fragmenty :)

 

Najpierw jednak przejdę do sedna: prawdopodobnie uważasz, że support team to grupa osób, które mają pomagać w problemach. Poniekąd, niektóre osoby, ale nie takie tutaj wybieramy. Moderator nie ma pomagać (chociaż może). Moderator ma pilnować porządku. Takie jest zadanie stawiane przed kandydatami. Moderator ma usuwać wulgarne posty, karać za spam, za przekleństwa czy za obrażanie innych użytkowników. Nie jest to w żadnym wypadku tylko ekspert, który ma odpowiadać na pytania. Moderator ma tylko pilnować porządku, by w twoim temacie nikt nie wyzywał cię od idioty, tylko byś od innych użytkowników otrzymał fachową pomoc.

 

Jeśli mówimy o tym drugim to po co wymagać takich bzdur jak "minimum 250 napisanych postów" ?

O co chodzi z tymi wymaganiami? Głównie nie chcieliśmy osób, które nie są zorientowane w tym, co się dzieje na forum. Nie szukamy osób, które raz po raz wpadną, napiszą kilka porad (o tym potem), chociaż strasznie cenimy takich użytkowników bez koloru. Jako moderatora potrzebujemy osób, które kojarzą najaktywniejszych użytkowników, wiedzą, czy popełniane przez kogoś wykroczenie jest pierwsze, czy przewlekłe i kwalifikuje się do ostrzeżenia.

 

A już całkiem idiotyzmem jest wymaganie "pomoc użytkownikom w razie próśb kierowanych mailowo lub poprzez prywatne wiadomości".

Nie chodzi o pytania typu "Jaki komputer wybrać". Chodzi o wiadomości typu "Proszę o usunięcie tematu" lub "Użytkownik mnie obraża, proszę o interwencję".

 

Kolejna sprawa to kwestia przydzielonych do supportu działów. Jeśli support był by ekspertem w całym dziale hardware (tak jak to jest obecnie) to normalnie mamy kraj geniuszy informatycznych.

Nawiązując do tego co mówiłem wcześniej: moderator nie ma pomagać, tylko pilnować porządku w tych właśnie działach. Do tego nie potrzeba nadludzkich umiejętności, wystarczy umieć "być moderatorem".

 

Kwestia rejestracji na forum też wydaje się mało istotna.

Sytuacja podobna jak z postami i czasem przebywania na forum.

 

Podsumowując: wybierani przez nas moderatorzy nie mają być ekspertami w jakiejś dziedzinie. Mają być swoistą policją na forum. Na policję nie przynosisz zepsutego telewizora, policja pilnuje, żeby nikt ci tego telewizora nie ukradł. Tutaj leży to nieporozumienie :)

 

Pozdrawiam

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

"Nabór został zakończony, wybrani nowi moderatorzy to

[...]

Otrzymują oni rangę Support Team i rozpoczynają okres testowy"

 

No to jak w końcu ? :) Support to jest moderator ? Moderator to moderator i wiem jakie moderatorzy mają obowiązki i prawa ale widzę zamieszanie gdzie rekrutuje się moderatorów i przydziela ich do Supportu. A support jest z nich taki jak pisałem powyżej. To co opisałem w swoim wywodzie tyczy się przydzielania ludzie do Supportu z wymaganiami i kompetencjami niezbyt adekwatnymi dla tego zadania.

Edytowane przez Fenio
Link to post
Share on other sites

Support to jest moderator ?

Faktycznie nazwa może być nieco myląca ale Support Team to taki junior mod, ma ograniczone prawa i tylko część forum do moderowania. Jak wspomniał Anoizmrox może to być również okres przejściowy do uzyskania zielonego koloru ale niekoniecznie.
Link to post
Share on other sites

"Drużyna Wsparcia" na forum o sprzęcie kojarzy się jednak ze wsparciem technicznym. Są i tacy co mają status Support Team nie jako próbny Moderator więc czym właściwie jest Support ?

 

Up:

No właśnie dlaczego nie Junior Moderator ? Po co mieszać dwie całkiem różne grupy użytkowników ?

Edytowane przez Fenio
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No to jak w końcu ? :) Support to jest moderator ?

Support Team to tylko nazwa grupy, której członkowie są moderatorami poszczególnych działów a nie całego forum.

Ewidentnie czepiasz się słówek.

"Drużyna Wsparcia" na forum o sprzęcie kojarzy się jednak ze wsparciem technicznym.

Ależ oni się supportem, z tym, że naszym.
Link to post
Share on other sites

Ponieważ trochę wyszedł by bałagan, gdybym tworzył nowe grupy i dla przedstawicieli firm i dla moderatorów jednego działu i dla byłych modów i dla osób na okresie testowym i dla moderatorów nieglobalnych itd. W końcu braknie kolorów :D Brzmi może trochę mylnie, ale dzięki temu jest pewien porządek i z maskami uprawnień i z drugiej strony nie ma oddzielnej rangi dla jednej osoby albo w ogóle dla nikogo, bo wszyscy awansowali na pełnego moda na przykład :)

 

W razie czego zawsze najważniejsze jest to, co pisze w temacie dotyczącym naboru ;)

Link to post
Share on other sites

Czy nie lepiej moderatorów podzielić na Moderator i Junior Moderator a Support Team pozostawić z tym z czym się kojarzy Support ? Prosta sprawa a oddzieliła by Support od Moderatów, było by wiadomo kto ma Support bo się zna a kto tylko dlatego że jest na teście do Moderatora.

Link to post
Share on other sites
Gość darkatraz

TS zostaw to tak jak jest. Jak mu coś nie pasuje to jego problem.

 

Mam jeszcze prośbę. Skoro zostali wybrani nowi moderatorzy próbni (jak na razie) to prosiłbym o zamknięcie tematu i najwyżej przypięcie go na przyszłość jakby historia się powtórzyła.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Mam jeszcze proźbę. Skoro zostali wybrani nowi moderatorzy próbni (jak na razie) to prosiłbym o zamknięcie tematu i najwyżej przypięcie go na przyszłość jakby historia się powtórzyła.

Jak Ci nie pasuje to już Twój problem, TS zostaw jak jest ;)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Panowie to jest po prostu nie fair co Wy wyprawiacie z tą moderacją... Chociaż byście wysilili się na odpowiedź na PW. A poprawianie błędów innych poprzez edycję posta to nie jest dobry sposób na respektowanie regulaminu. Oczywiście to tylko moja opinia, a Administracja ma zawsze rację.

 

EDIT:

 

Jestem tak pijany, że nawet napiszę więcej. WYMAGAM informacji o tym jak karani są użytkownicy nie stosujący się do punktu regulaminu, który mówi o poprawnej pisowni i stylistyce. To jest forum, które ma prosty regulamin, więc skoro ktoś się decyduje tutaj udzielać jednocześnie akceptuje ten regulamin. A Wy Panowie jesteście od tego, by taki użytkownik jak ja czuł się dobrze na tym boardzie. Więc skoro ja dostaje ostrzeżenia za wulgaryzmy czy obrażanie innych, chcę by inny byli podciągani do odpowiedzialności w przypadku łamania innych punktów regulaminu. Mam słuszność czy nie?

Edytowane przez mst
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Niezależnie od tematyki forum, nie rozumiem jak można traktować poważnie kogoś kto, nie , potrafi , nauczyć, się, stawiać , poprawnie przecinków .

Ani kropek .

 

W tym, oraz idiotycznyh błędach ortograficznyh , jest problem bo banda tłumoków nie potrafi się nauczyć przestrzegania PODSTAWOWYCH zasad etykiety a cała reszta wała na to kładzie bo "to forum komputerowe".

 

Wstyd panowie, wstyd.

 

A już nie wspomnę o tragicznie niekompetentnych jednostkach głoszących herezje, które powinny być szybko i boleśnie doprowadzane do porządku przez pilnujących ładu moderatorów - a to wszystko w celu podniesienia spadającej na łeb rangi forum, oraz jakości świadczonej pomocy nieobeznanym użytkownikom.

Ja tylko liczę na to, że nowy zestaw moderatorów nie okaże się grupą ciepłych kluch i faktycznie przyczynią się do poprawy tego co jest zarzucane.

  • Popieram 6
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...