Skocz do zawartości

Cuban Trooper by cubano


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez GreQonE,

Recommended Posts

niestety sprawy rodzinne przerwały składanie. Dziś podłączyłem już troche rzeczy i wkleje fote, mam pytanie odnośnie pompki dcp 2.2 i jej ustawienia zgodnie z mysla ze rez ma być wyżej. Tam oryginalnie jest wylot ku gorze i poziomo na dole IN czyli wpływ z reza. Czy można obrócic pompkę ( z zachowaniem wiadomo powyższej zasady) tak zeby wlot byl na gorze a wyplyw poziomo? czy wylot pompki musi być ustawiony pionowo ku górze?

 

 

oto fotka http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/polaczenie.jpg

 

 

Akurat tak byloby najlepiej bo kable pojda z tylu a akurat zlaczki reza i wlotu beda na tym samym poziomie.

Edytowane przez Cubano
Link to post
Share on other sites

http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/liquid.jpg

 

 

Tak aktualnie wygląda przed leak testem. Podepnę zasilacz z innego kompa do pompki i wypełnię układ, zakrywając papierem najwazniejsze rzeczy.

- Radek EK XT 240 pasuje na górze, ale producent załączył tylko dwa zestawy długich śrub do montazu podwójnych 12cm fanów do radka, a o polaczeniu go z obudową to już zapomniał, wiec trzeba się bylo przejść do sklepu po krótkie M3.

- Multioption X2 Res 250 - w tej pozycji co jest trzeba wywiercić śruby w obudowie na holder.

W rezie na górze jedna rurka - przy napływie z chłodnicy, na dole antycyklon. Pod spodem led-ka do oswietlenia reza ( w korku), przy złączce na wyjściu na pompkę termometr złączkopodobny (aquacomputer)

- AXT 12V do MOBO przy tej konfiguracji należy podłączyć przed chłodnicą z wiatrakami - niestety szkoda ze producent tego modelu poskąpił te kilka milimetrów więcej.

- Aby używać USB 3.0 na przednim panelu i nie blokować jednego z nich na tylnym przez brzydkie wystające przez specjalnie do tego zrobiony otwór kable, użyty Adapter Bitfenix 20pinowy zakończony dwoma złaczami USB3.0 (podłącznie z panelem/czytnikiem kart wewnątrz obudowy)

- w przypadku użytych przeze mnie złączek Bitspower:

 

++++ długość węża TYGON który chcemy uciąć = odległość między końcowkami złączek (na które nakłada się wąż) dwóch łączonych ze sobą elementów + 22 mm (2 x 11mm - długość nałożonego na dwie złączki węża).

 

- pompka jest obrócona, oczywiście z zachowaniem reguły IN i OUT - sprawdzone również na innych portalach - nie ma problemu i nie przeszkadza to pracy pompki. Na górze wlot z reza, poziomo na przodzie wylot na CPU.

 

- obieg : REZ - pompka - CPU - MOSFET - RAD - RES.

 

Tak jak napisałem czeka mnie teraz leak test. Oczywiście wyszedł kolejny problem z Lamptronem FC Touch. Sprawdzilem na zagranicznych forach - nie pasuje do Obsidiana 650D (nieco węższy, i dziury inaczej wywiercone), kazdy pisał ze kończyło się wierceniem nowych dziur. Jestem ciekaw czy ktos z Was ma ten kontroler w tej obudowie?

Edytowane przez Cubano
Link to post
Share on other sites

Masz na myśli ze powinienem do takiej konfiguracji użyć DCP 4.0 ? 2.2 nie wystarczy? o zastąpieniu wężem masz na myśli 90stopniowe załamania złaczkowe przy pompce? Wolałbym wiedzieć z ta pompką przed testem bo jak coś to kupię większą a tą sprzedam i nie bede musiał spuszczać cieczy jak bedzie za słaba

Edytowane przez Cubano
Link to post
Share on other sites

NO wież na jednej stronie niemieckiej czytałem o tych restrykcyjnych 90 stopniowych złączkach. Im więcej tym siła wody jest mniejsza. Można jedynie to niwelować biorąc silniejszą pompkę. Tak samo to się tyczy bloków na cpu, gpu i innych. Jedne mają mniejszą destrukcyjność drugie większą. Dlatego robią testy tych bloków zestawiając dane. Tak samo można budować LC pod względem wyglądu lub wydajności.

Wiec czasami trzeba przemyśleć całą konstrukcję. To nie jest wydatek mały. Zresztą u mnie to już się ciągnie, parę lat. Zmieniam płytę muszę zmienić mocowanie bloku do cpu. Zaczynałem na AMD jak widzisz na razie mam intela. To jest drogie hobby. Po necie można dużo zobaczyć wiele modów. W Polsce jest mało, ale w Niemczech więcej. Zastanów się nad swoim kierunkiem. Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

no wszystkie sa bitspower Highflow, wszedzie piszą ze nie są restrykcyjne właśnie.

 

Bitspower adapter obrotowy 90° G1/4" na IG1/4" Silver Shining BP-90 ,

 

Bitspower złączka prosta SK 11/16 G1/4" True Silver BP-SLCPF-CC6

 

oraz

Bitspower adapter obrotowy 45° G1/4" na IG1/4" Silver Shining BP-45R

Edytowane przez Cubano
Link to post
Share on other sites

Kilka zdjęć które powinne być wcześniej.

 

- Poniżej widoczne gniazdo ATX12V i poziom dolnego brzegu wiatraków. Wtyczkę należy włożyć wcześniej z uwagi na (przeważnie) gruby kabel wtyczki i słabe możliwości jego zagięcia (powyżej jest otwór w ściance bocznej)

 

http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/atx12.jpg

 

Poniżej widoczne miejsce gdzie wywierciłem dziury na holder reza.

 

http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/holder.jpg

 

Poniżej widok na mocowanie górne radka (śrubki M3 ze sklepu, oryginalnie nie dołączyli, jak sie uprzeć można poszukać czarnych - ja w dwóch nie znalazłem, a ponieważ komp bedzie w biurku to raczej góra nie bedzie mnie kłuła za bardzo w oczy.

Oczywiście śrubki należy wkręcić na gumowe podkładki dołączone do obudowy i uważać aby nie wkręcać za mocno - by nie uszkodzić finów chłodnicy.

 

http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/umocowanierad.jpg

 

Przygotowanie do leak testu:

 

Użyłem bardzo wygodnej butelki do napełniania układu (kupiona chyba na coolingu)

Wszystkie newralgiczne miejsca zakryłem papierem.

Ważne by przy tak wykonanym teście nie było zainstalowanego HDD/SSD żeby nie narażać na drgania od pompki.

 

http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/leakprzygotowanie.jpg

 

Nalewamy jak najwięcej płynu do reza.

 

http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/leak1.jpg

 

Podłączenie zewnętrznego zasilania - jedynie do pompki (z innego kompa)

 

http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/leak2.jpg

 

Po włączeniu zasilania, wypełniamy ubywające szybko w rezie chłodziwo aż do czasu w którym się unormuje.

Możemy dolać potem do pełna lub zostawić na szczycie warstwę powietrza. Przechylamy każdą stronę obudowę aby odpowietrzyć układ.

Zostawiamy chodzący układ przez jakiś czas. Po zakończeniu testu, zakręcamy korkiem miejsce wlewu płynu i po robocie.

 

http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/leak3.jpg

 

 

Test zdany, żadnych przecieków po kilku godzinach. Mimo to, warto pamiętać o sprawdzaniu złączek w pierwszych dniach użytkowania.

Aktualnie montuje wszelkie peryferia i kable.

Lamptrona jak sie okazało trzeba przykręcić śrubkami do kieszeni zatoki, po wcześniejszym usunięciu automatycznego klipsu - przód lamptrona jest milimetr głebiej niż przednia powierzchnia obudowy, ale nie kłuje w oczy na szczęście.

 

Z uwagi na użycie Lamptrona zdemontowałem badziewiasty fabryczny kontroler obrotu fanów (pstryczek elektryczek przy przednim panelu)

Edytowane przez Cubano
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...