Cubano 49 Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/main_cuban_trooper.jpg http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/LC_cuban_trooper.jpg Zestaw: CASE: Obsidian 650D MOBO : Asus Rampage IV Formula CPU: i7 3820 ( LGA 2011) VGA: Asus GTX570 DirectCU II RAM: 16 GB Corsair Dominator 4 x 4 GB Quad -DDR3-1866 -PC3-15000 - CL9 PSU: be quiet! Dark Power Pro P9 - 850W DVDRW: Plextor PX-891SA BOX HDD: OCZ Agility 3 120GB (SSD) OS: Windows 7 Pro 64bit PL OEM SP-1 LC: BLOK CPU: XSPC RayStorm CPU (Intel) BLOK MOSFET: EK Water Blocks Mosfet Asus Rampage IV Formula KIT - Copper ACETAL CHLODNICA: EK Water Blocks EK-CoolStream RAD XT 240 POMPKA: EK Water Blocks EK-DCP 2.2 ZLACZKI: Bitspower złączka prosta SM11/16 G1/4 Srebrna (10 sztuk) REZ: EK Water Blocks EK-Multioption RES X2 - 250 Advanced PLYN ThermoChill EC-6 UV Blue 1000ml WĄŻ: Tygon wąż R3603 11,2/15,9mm przezroczysty - 1m. (3m) FAN CONTROLLER: Lamptron FC Touch OŚWIETLENIE: Revoltec Ultra Bright cold cathode light ( podwójne 313mm) ZAMIANA FABRYCZNYCH WENTYLI: - GÓRA - poniżej chłodnicy : 1 x 120 be quiet! Dark Wings DW1 120mm 1 x 120 be quiet! Silent Wings 2 (dwa różne - z powodu nieporozumienia ze sklepem - tak czy siak specyfikacja prawie identyczna) - TYŁ: Gelid Wing 12 PWM Blue LED - PRZÓD : BitFenix Spectre PRO 200mm Blue LED - black Pasta termoprzewodząca : Arctic Cooling MX-2 4 Cytuj Link to post Share on other sites
Kubuś_73 320 Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 No, no, no bardzo fajnie podzespoły, czekam na więcej Cytuj Link to post Share on other sites
mi96 384 Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Zapowiada się bardzo fajnie. Czekamy na zdjęcia z montażu Cytuj Link to post Share on other sites
KowalNet 8 Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Przyłoczam się śledzenia. I dodaj foty z montażu. Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 Standardowo juz, dopisuje sie aby rybić Cytuj Link to post Share on other sites
Gość t.luk Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Będzie się działo Cytuj Link to post Share on other sites
Kubuś_73 320 Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Bedziesz wodował GTX? Może chcesz chłodzenie sprzedać Cytuj Link to post Share on other sites
kubapomocny15 242 Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 czekam na dalsze postępy Cytuj Link to post Share on other sites
Cubano 49 Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 No już zacząłem ;-) , mialem postój niewielki z powodu wgniecionych 2 finów w chlodnicy zaraz po wyjęciu z pudełka i byla konsternacja czy zwrocic czy nie, cooling.pl powiedzial ze to nie jest podstawa do reklamacji (...) wiec zmuszony jestem ją założyć. Heca bedzie jak bede sprawdzał LC przy podlaczonej samej pompce i bedzie przeciekać. Odpukać. Na razie zamieniam wentyle stockowe i montuje chlodnice. Zdjęcia sie robią. Cytuj Link to post Share on other sites
paskur 4 Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Ehhh katody revolteca to jest chyba lipa, albo ja źle trafiłem, dałem trochę hajsu za to i padły po kolei dość szybko Cytuj Link to post Share on other sites
Cubano 49 Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 bajery w sumie, jak padna to sie wezmie innej firmy co za problem. Zobaczymy Zamierzam zrobić takiego loopa: rez-pompka (gdzieś na dole, pewnie wyjme wozki na hdd) - CPU - mosfet - RAD- rez . Zastanawiam się jak umocować chlodnice: zlaczki w tyle obudowy czy z przodu? Cytuj Link to post Share on other sites
Sn1PeR 678 Napisano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Ładny konfig., będzie zmiana grafiki i zalewanie? zlaczki w tyle obudowy czy z przodu? Lepiej wygląda z tyłu. Zaprojektuj na kartce jak chcesz to ułożyć i zobaczysz jak lepiej. Cytuj Link to post Share on other sites
Cubano 49 Napisano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Czy ktoś z was wstawił Raystorma w LGA 2011 na plycie Asusa rampage formula/extreme? Chodzi mi o oryginalnie zmontowany backplate. W raystormie dali kilka backplatów na rozne podstawki (w tym na 2011), dodali tez dłuższe wkręty do 2011. Czytam na forach z 2011 ze byl problem z tym i xspc mialo sobie z tym poradzić, mam na mysli czy backplate raystorma mam nakleic na metalowy backplate na plycie czy trzeba najpierw go odkrecic? Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 A gwinty ze standardowego mocowania chlodzenia nie pasuja? W SupremeHF dostajesz po prostu srubki, ktore wkrecasz w "mocowanie" na plycie Cytuj Link to post Share on other sites
Cubano 49 Napisano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 No wlasnie sobie romansuje z jakimś kolesiem z xspc mailowo na ten temat z customer service, az dziw ze o tej porze odpisuje, nie zdziwilbym sie jakby to byl kolejny hindus ktory odpowiada 10 razy to samo z usmiechem i nie rozumie problemu. Otóż problem z podstawką 2011 okazał sie duzy po wydaniu Raystorma w 2011 roku, na stronie pojawily sie informacje zeby czekać na "fixing sets", ze tymczasowo mozna zalozyć podstawki 1366 i inne kombinacje. Aktualnie wydali specjalny zestaw śrub mocujących (dołaczone juz w pudełku) ale zapomnieli napisać co zrobić z backplatem originalnie wkreconym w socket 2011 przy Asusie. Tu jest tylko sposób na założenie Raya od przedniej strony. http://www.xs-pc.com/2011/11/lga2011-fixing-set-for-rasa-and-raystorm/ Odległość między MOSFETEM a CPU jest mała co wymusza uzycie złączek kątowych i krótkiego węża. Kupilem takowe, jutro bedą, obrotowe bitspowera 45 stopni. Zastanawialem sie nad nieobrotowymi 90 stopni ale obawiam sie ze są restrykcyjne. Mam nadzieje ze 45 tki beda pasować. Z uwagi na małą dyspozycję czasową i dużo pracy troche sie to wlecze. Początek wyglądał tak: http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bitfenix.jpg http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bitfenixtyl.jpg http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bok.jpg Gelid z tylu 120mm i Bitfenix Spectre Pro 200mm z przodu- instalacja bezproblemowa, użyte kołki antyrezonansowe (zostawić oryginalne gumowe podkładki!); przy instalacji Bitfenixa, najprosciej wyjać obie kieszenie na HDD (odkręcając dwie śruby z boku pomiedzy kieszeniami oraz dwie z przodu na dole miedzy dolną kieszenią a widocznym na ostatnim zdjęciu schowkiem. Kołki przy instalacji można (i należy) ciągnąć mocno bez obaw ze się rozerwą. Pomiędzy PSU a obudową wsadzilem gumowe obramowanie wyciszające, coprawda estetycznie wyglada paskudnie ale juz pomalowalem na czarno, z tyłu obudowy wychodzące paski przyciąlem skalpelem, wiec zadanie swoje spelnia i nie razi w oczy. Przede mną: instalacja bloków do mobo, instalacja chlodnicy z wentylami na górze, rozplanowanie obiegu LC ( w tym gleboka rozkmina gdzie ustawić/przyczepić reza zachowując choc jeden wózek na HDD ktory zamontuje chyba tuż przy PSU ( jak widzialem na innych forach) Cytuj Link to post Share on other sites
Anoizmrox 68 Napisano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Ile dałeś za Spectry? W sumie nieźle to wygląda na razie. Dopisuję się. Cytuj Link to post Share on other sites
Cubano 49 Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 Zamontontowana to https://www.yooki.pl/wentylator-bitfenix-spectre-pro-200mm-blue-led-black-p334051.html 71 zeta. Mam do sprzedania nierozpakowane nawet : - Bitfenix Spectre PRO Blue led black 230m (sklep przez pomylke wyslal mi nie ten wentyl) - Bitfenix Spectre Blue led 200mm (pomylka z mojej strony, zapewne po piwkach Cytuj Link to post Share on other sites
Eklerek 642 Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 Czym się różni Spectre od Spectre Pro? Ile za 230m? Cytuj Link to post Share on other sites
Cubano 49 Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 Kolego http://www.proline.pl/?p=BFF+SPRO-23030WW-RP i http://www.proline.pl/?p=BTF+SPECTRE+230+WHT Akurat tu są białe ale tabelki są a tu cala ich stronka http://www.bitfenix.com/global/en/products/accessories/spectre-pro/. Ogólnie wiecej inflow, troooche glosniejsze, wyprofilowane lopatki, wiecej mozliwosci montazowych (wkretów), minimalnie wiekszy pobor mocy. Gdzies czytalem ze 230 tke ktos wlozyl do 650D ale musial profilować, cos tam skracać, a ta 200tka pasuje idealnie. Cytuj Link to post Share on other sites
Anoizmrox 68 Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 (edytowane) Czyli PRO jest dostosowana do wszystkich obudów, jak wynika z opisu ;D Ja kupuję najzwyklejsze Spectry z coolingu za 45zł niedługo. @ Ale chyba wezmę z yooki. 10zł taniej ;D Edytowane 24 Sierpnia 2012 przez Anoizmrox Cytuj Link to post Share on other sites
Gość t.luk Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 Ale za transport w Yooki masz więcej bo trza za niego płacić 18-30 zł Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 Poza tym ja wole miec jako gwaranta cooling a nie yooki Cytuj Link to post Share on other sites
Cubano 49 Napisano 25 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 No to prace można kontynuować, w mailu XSPC customer service napisał: "No, no need to remove the original back plate, Just take the nuts from our m3 screws and put it on the m4 sticker,just like the attached picture shows". Czyli zostawiamy oryginalną tylną blaszkę socketu i montujemy blok ;-) Cytuj Link to post Share on other sites
kastefan4 106 Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 Dopisuje się Cytuj Link to post Share on other sites
Cubano 49 Napisano 25 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 (edytowane) Instalacja proca i bloków XSPC RAYSTORMhttp://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bloki1.jpg Jak już wiecie - w przypadku tej płyty nie używamy żadnych z dołączonych z Raystormem backplatów, tylko zestaw śrub w woreczku z napisem M4 2011. Oryginalnie wkręcony backplate mobo zostaje. http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bloki2.jpg Z układu standardowego śrub po lewej stronie bierzemy tylko sprężynki, i odkręcamy ze śrub wkręty (te poniżej podobnych topów).http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bloki3.jpg Wkładamy procka - pamiętać o trójkącie w prawym górnym rogu oraz o czarnej pokrywce socketa którą trzeba schować w razie jakiś problemów, odpukać. Na procka nakładamy pastę - w tym przypadku Arctic Cooling MX2. Sposób na krzyżyka - z wielu testów wychodzi ze jedna z najlepszych metod. Wkręcamy w socketa 4 śruby Raystorma krótkimi gwintami, bierzemy najlepiej w dwie ręce blok i równomiernie zsuwany go po śrubach na procka. Na każdą śrubę nakładamy w kolejności od dołu: plastikową podkładkę, metalową podkładkę, sprężynkę oraz wkręty które wcześniej zdjęlismy z gotowego seta (patrz zdj. wyzej). Przykręcamy zaczynając od górnego lewego (patrząc na proca jak na zdj. poniżej) , na ukos, do oporu i uważając, żeby nie przekręcić.http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bloki4.jpghttp://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bloki5.jpghttp://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bloki6.jpgInstalacja bloku MOSFET EK RF4. Jak to zwykle bywa na każdym kroku musi być jakieś ale i problemy. Ten blok to stosunkowo nowa rzecz i tłumy ludzi tego nie robiły co zatem idzie na necie mało informacji o tym. Coprawda dołączona jest instrukcja (na papierze wyglada jak marne ksero), lepiej obejrzeć na stronie EKWB. Pomaga też trochę filmik - mniej więcej jest podobnie. http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bloki7.jpg Na powyższym zdjęciu widzicie: blok, 2 thermalpady, backplate oraz trzy śruby. Najpierw odkręcamy stockowe heatsinki ( 4 śruby: na tylnej stronie mobo dwie (boczny heatsink) kolejne dwie z przodu mobo(bezpośrednio po bokach górnego heatsinka. Po zdjęciu heatsinków tam gdzie był górny heatsink lekko wypychamy wystające dwa gwinty i demontujemy backplate'a.http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bloki8.jpg Na pozwyższym zdjęciu widzicie: Po lewej heatsinki, na górze oryginalny backplate, i odkryty MOSFET pokryty częściowo jeszcze thermalpadem (który usuwamy).http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bloki9.jpg Widzimy dwa rzędy Mosfetu - na każdy element dodajemy odrobinkę TIM ( w tym przypadku Arctic MX-2), bierzemy jeden z thermalpadów i tniemy na pół (jedna część może być nieco większa) i nakładamy dwa paski na MOSFET.http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bloki10.jpg Nakładamy blok, trzymając go stabilnie ręką układamy MOBO pionowo i instalujemy backplate. Użyłem backplate'a dostarczonego z blokiem, na filmiku koleś akurat zostawił oryginalny argumentując że i tak najważniejsza część chłodząca jest z przodu, ale zauważyłem że śrubki montażowe się róznią, więc nie chcialem żadnych niespodzianek. Dokręcamy do oporu bez przesad.http://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bloki11.jpghttp://stud.pam.szczecin.pl/~haberko/cubantrooper/bloki12.jpg Edytowane 25 Sierpnia 2012 przez Cubano 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.