Skocz do zawartości

Kupno roweru crossowego do 1500 zł


Recommended Posts

Jeżeli Merida jest za duża, a Author 16” byłby dobry to chyba wyjścia nie masz. Mnie osobiście ten Author się podoba. Jak dla mnie to jedynym mankamentem tego roweru są stery zintegrowane ale myślę, że przy jeździe miejskiej/rekreacyjnej będą długo poprawnie pracować (w końcu to FSA).

Link to post
Share on other sites

Najlepszy rozmiar to chyba 17'', ale 16'' pewnie też się nada.

 

Dobra. Udało mi się przymierzyć do Meridy Drakar 20-V i moim zdaniem 18 cali jest jednak minimalnie za duże. Może dałoby radę na tym jeździć, ale byłby jakiś niepokój o jajka.

 

Także zostaje Author, Bora 1.0, Kellys Saphix, Kellys Coach - który będzie najlepszy?

 

I jeśli chodzi o samego Authora, to lepiej wersję 2012, czy może 2011?

http://rower.com.pl/-p-328863.html

http://rower.com.pl/-p-331309.html

http://www.rowerzysta.pl/cross/rower-crossowy-kellys-saphix-grey-2012.html

 

Dobra chłopaki. Ostateczna decyzja: Kellys Coach, czy Author Classic? :P

 

 

Giant robi za duże rowery, Wheeler i Merida to samo.

Edytowane przez Saiya-jin
Link to post
Share on other sites

2012 ma lepszy amor z blokadą skoku i jest lżejszy o niemal 0.5kg (przynajmniej katalogowo). Osprzęt praktycznie wsio to samo.

 

Na tym modelu pewnie też bardziej zejdą z ceny :)

Na jednym i na drugim zejdą sporo z ceny. Za miesiąc/półtora będą wchodzić modele 2013.
Link to post
Share on other sites

W sumie 90 zł to nie tak dużo. Nie składałem nigdy roweru, a tu trzeba by coś dokręcać. Problemem jest też to, że w razie, jakby coś było uszkodzone, to trzeba odsyłać.

Ponegocjuję jeszcze trochę ze stacjonarnym.

Edytowane przez Saiya-jin
Link to post
Share on other sites

Może jeszcze udałoby się coś utargować w obu sklepach - nie wiem. Na razie próbuję targować się ze stacjonarnym.

 

Coś opieszała jest babka ze stacjonarnego. :/ Nie odpisuje na mejle, na żywo też jeszcze nie wie, do ilu może opuścić.

 

Ten rower wygląda interesująco. Z wyliczeń wynika, że rozmiar idealny. Z praktyki - no nie wiem.

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=2555053681&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

 

Osprzęt wygląda fajnie, tylko te koła... Nie za mało szprych? Nie pogną się od razu?

Edytowane przez Saiya-jin
Link to post
Share on other sites

Wkurza mnie ten sklep stacjonarny. Wynegocjowałem ostatecznie cenę 1400 zł (więc 20 zł więcej, niż oferowano mi w internecie, choć pewnie jeszcze bym utargował do 1350 zł). Rower zamówiłem tydzień temu i jak dotąd nic. -__-

Jakbym zamówił w internecie, to pewnie już 2 tygodnie temu cieszyłbym się nowym rowerem.

Edytowane przez Saiya-jin
Link to post
Share on other sites

Producenci już nie produkują modeli 2012, tylko nowości 2013. Ja też byłem już dogadany na Authora INSTINCT 29 w cenie TRACTIONa ale ktoś zgarnął mi z przed nosa ostatnią sztukę i w tej cenie nie mogą go nigdzie znaleźć w rozmiarze 19".

Link to post
Share on other sites

Mając tak skromny budżet nie zawracałbym sobie głowy Meridą. Mój budżet wynosił dwa razy więcej a w moim odczucia i tak nie stać mnie na jeżdżenie tą marką.

 

Za 1500zł Dostaniesz Unibika i Krossa. Zalecałbym złożenie czegoś, częściowo z używanych części. Mogę pomóc w doborze.

Link to post
Share on other sites

Za późno.

 

Poza tym - Kross nie robi crossów na mój wzrost, a te w budżecie są słabe (za to fajnie wyglądają). Unibike - w budżecie jest tylko Flash, który jest raczej słaby i którego już nie ma w ofercie ani u producenta. Może udałoby się wcisnąć Crossfire, ale tego też już nie ma. Nie bardzo miałem wybór. Najmniejsze Meridy są chyba jeszcze trochę za duże na mnie.

 

Dzisiaj odebrałem rower. Jestem zadowolony. Przerzutki działają tak sobie, ale w porównaniu ze starym rowerem i tak super. Jak ustawię z przodu 2, a z tyłu 8, to coś gdzieś ociera. Ogólnie jeździ się dużo lżej, niż góralem z marketu. :)

Link to post
Share on other sites

Przy tym przełożeniu nie powinno nic się obcierać, ale dobra rada, nie krzyżuj mocno łańcucha bo łatwo może strzelić przy depnięciu na pedały. Tak po przejechanych 100km, jedź na przegląd, wyregulują Ci te przerzutki, sprawdzą również naciąg szprych i dociągnięcie wszystkich ważnych śrub/nakrętek.

Link to post
Share on other sites

Znaczy jeszcze przy środkowym blacie z przodu i przy najmniejszej koronce z tyłu nie powinno nic obcierać, przy najmniejszym z przodu na pewno będzie. No ale znowu to krzyżowanie łańcucha...

 

Choć SRAM XX1 ma jeden blat z przodu i 11 koronek z tyłu, ciekawe tylko jak z wytrzymałością łańcucha.

Link to post
Share on other sites

Na pewno zajrzę, bo nawet źle wpisała numer ramy w kartę gwarancyjną.

 

Rower naprawdę spoko. Dzięki za pomoc przy wyborze. Zmienię kiedyś może koła/opony na szosowe i będzie jeszcze lepiej. Ogólnie właśnie wybrałbym szosówkę, gdyby nie pozycja, jaką się na niej przyjmuje (i wtedy na pewno musiałbym brać używkę).

Edytowane przez Saiya-jin
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...