Skocz do zawartości

  

5 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      0
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      0
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść


Recommended Posts

http://img851.imageshack.us/img851/9033/dishonored.png


Premiera : sierpień 2012



Dishonored to innowacyjna mieszanka typowego FPS-a i skradanki, w której ogromną rolę odgrywają wybory graczy wpływające na przebieg rozgrywki i otoczenie bohatera. Fikcyjny świat gry, który zwiedzimy w czasie naszych przygód, czerpie ze steampunkowej i XIX-wiecznej estetyki.
Za produkcję gry odpowiedzialne jest francuskie studio Arkane, założone przez Rafa Colantonio, twórcę takich tytułów jak Arx Fatalis czy Dark Messiah of Might & Magic. Doświadczony zespół Colantonio wspiera także Harvey Smith, współtwórca dwóch pierwszych części Deus Ex oraz Viktor Antonov, który odpowiadał za koncepcje i projekty City 17, znanego z Half Life 2.
W Dishonored gracze wcielają się w postać Corvo, legendarnego ochroniarza cesarzowej zamordowanej w zamachu stanu, za którym stał skorumpowany Lord regent. Ten, aby odwrócić uwagę od przygotowanego przez siebie spisku, fałszywie oskarża o tę zbrodnie głównego bohatera. Nie zdaje sobie jednak do końca sprawy z tego, że Corvo jest jednym z najniebezpieczniejszych ludzi na świecie, doświadczonym wojownikiem, który bez problemu potrafi zniknąć z oczu nieprzyjaciół. Mistrzem walki, korzystającym z szeregu wymyślnych gadżetów (bomby przylepne, automatyczne pułapki, strzałki usypiające itp.). W Corvo drzemią także nadnaturalne zdolności oraz moce (np. super-prędkość, teleportacja, podwójny skok). Niesłusznie skazany wojownik szybko ucieka więc z więzienia i rozpoczyna metodyczną zemstę.
Kluczowym elementem rozgrywki w Dishonored jest wykonywanie starannie zaplanowanych zabójstw. Twórcy zainspirowani serią Thief przygotowali dopracowane elementy składankowe, postawili też na swobodę ruchu bohatera, wykorzystanie jego nadludzkich zdolności i gadżetów, interakcję z otoczeniem oraz sztuczną inteligencję przeciwników. Mimo tego, gra nie wymusza cichego i dyskretnego przechodzenia kolejnych misji i nic nie stoi na przeszkodzie, by każdemu wykonywanemu zadaniu towarzyszyła krwawa jatka. Wszystko zależy od preferencji grającego.
Każdą z mocy bohatera można łączyć z innymi, osiągając rozmaite efekty. Możemy na przykład zatrzymać na chwilę czas, a następnie użyć innej z mocy i zrzucić różne rzeczy ze stołu, wywołując tym samym hałas. To zwróci uwagę strażników, podczas gdy my przekradniemy się niezauważeni. To tylko jedna z opcji jakimi dysponujemy - każdy napotkany problem ma wiele rozwiązań i to my decydujemy, które nich wybrać.
Gra śledzi nasze zachowania, badając jak bardzo jesteśmy agresywni i jak wiele zostawiamy po sobie szkód, ofiar i ogólnego zamieszania. W zależności od wywołanego wokół nas chaosu, system ten wpływa w widoczny sposób na fabułę i zmiany w otaczającym świecie.

Link to post
Share on other sites
  • 3 miesiące temu...

Minimalne wymagania sprzętowe Dishonored:

 

system operacyjny Windows Vista lub Windows 7

procesor dwurdzeniowy 3 GHz

4 GB RAM

9 GB wolnego miejsca na HDD

karta graficzna kompatybilna z DirectX 9 wyposażona w 512 MB pamięci – GeForce GTX 460 lub Radeon HD 5850

karta dźwiękowa kompatybilna z systemem Windows

 

Zalecane wymagania sprzętowe Dishonored:

 

procesor czterordzeniowy 2,4 GHz

4 GB RAM

karta graficzna kompatybilna z DirectX 9 wyposażona w 768 MB pamięci – GeForce GTX 460 lub Radeon HD 5850

Link to post
Share on other sites

Z każdym kolejnym newsem o tej grze coraz mniej mi się podoba.

Za dużo paranormalnych zdolności, spodziewałem się więcej realizmu (w granicach rozsądku jak na ten typ gry) ale z wnikaniem w umysły i double jumpami to już przesadzili - jak na cheatach. No ale zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Ja gram i przyznam, że liniowości ogólnie nie czuć. Fajny jest efekt, że im więcej zabijemy ludzi tym uliczki zostają coraz bardziej zaludniane przez szczury i płaczki.

 

Grafika to się idealnie komponuje z tego typu grą. Jest przyjemna dla oka i nadaje fajnego efektu w grze.

Link to post
Share on other sites

Gram od trzech dni w tą grę i po prostu nie wydaje ani jednego słowa magia jaka się sączy z tego tytułu jest genialna.

Nie wciągnąłem się tak w singleplayer'a od czasu farcry i doom'a 3.

Opinia zaciętego fana starych dobrych gier ( wspomnienia wracają)

 

Specjalnie odliczam czas gry by sprawdzić ile zajmie przejście tej gry

gram w stylu assasins / skradanka czyli nieco szybsza rozgrywka niż

błąkanie się po ulicy i rozwalanie wszystkiego.

Staram się też odkrywać jak najwięcej misji pobocznych i tajemnic.

I jak na razie minęło dokładnie 08:50

a to rozdział 6/9

 

Jeśli ktoś lubi assasins creed i bioshock'a to pozycja obowiązkowa na ten miesiąc.

 

Co do poziomu trudności na początek wybrałem niski i na tym poziomie jako wprawny gracz zginąłem ponad pięć razy jak dotąd inteligencja postaci na tym poziome to żenada kompletne debile można zabić strażnika a drugi który stoi trzy metry dalej i nie jest tyłem tylko bokiem do nas nie zauważy tego można spokojnie podnieść ciało i odejść spokojnie.

Więc na początek polecam normalny poziom.

 

Bronie

 

Mamy trzy bronie które zdobywamy w pierwszych rozdziałach

a jest to jednostrzałowy pistolet kusza z trzema rodzajami amunicji , strzałki (zwykłe , usypiające i zapalające)

i podstawowy miecz który można dodatkowo ulepszyć.

 

Są też bronie asekuracyjne takie jak

 

Granat

Pułapka

Urządzenie hakerskie

 

Magia

 

To dosyć sympatyczna część gry

gdy rozwijamy magie wybieramy z czasem tą ciemną stronę postaci

którym uczestniczy outsider

niby anioł niby diabeł który nas ostrzega przed mocą i czasem pojawiają się wizje z nim.

 

Mamy osiem mocy które odblokowujemy za pomocą znalezionych / kupionych run z maną.

 

Podstawowe to teleportacja , siła wiatru zwiększony skok / prędkość i "oczy kota"

pozostałe to wnikanie w umysły i ciała zwierząt i ludzi poziom pierwszy pozwala na wnikanie wyłącznie do zwierząt , kolejna związane z odzyskiwaniem zdrowia itp...

 

Mamy też do czynienia z runami zwiększającymi moce i umiejętności które możemy przyczepić na pas podstawowo do trzech jednocześnie.

 

Run i ulepszeń mocy szukamy za pomocą "serca znajdki" z trybami w środku które zaczyna

gdy w pobliżu znajduje się przedmiot magiczny.

 

Modyfikacje

 

W kolejnej misji trafiamy na znajomego rzemieślnika który za odrobinę koins czyli tamtejszej waluty

dokona modyfikacji naszej broni palnej lub kuszy.

Można też u niego dostać amunicje i zapasy butelek zdrowia i zakupić dodatkowe wyposażenie

pułapki i urządzenia hakerskie.

 

 

Mam skromną nadzieje że moja short recenzja wam się spodoba

i zachęci do kupna tej wspaniałej gry a ja już poluje na wersje steampunk

w drewnianym opakowaniu z zegarem stylizowanym na tych z gry i listami z pieczęcią

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez SoundsGreat
Link to post
Share on other sites

koins czyli tamtejszej waluty

Coins znaczy tyle co monety.

 

Hmm większość osób chwali, a mnie jakoś do tej pory Dishonored specjalnie nie przekonał. Ze względu na XCOM'a miałem jedynie czas na wykonanie pierwszej misji, po ucieczce z więzienia, mam nadzieję, że dalej będzie lepiej. Grafa bez szału, ale nie odrzuca.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

gra mogła by być dłuższa - ale chyba jedyny minus tej gry.

 

Ja zaglądam praktycznie pod każdy kamień. Gram spokojnie i bez jakiegoś pośpiechu. A już i tak wiem że pewnie z jeszcze raz będę przechodził:) Jak na razie staram się praktycznie nikogo nie zabijać bez potrzeby, ale korci mnie aby pobawić się w RAMBO - ale to już następnym razem
Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Również ostatnio pogrywam w Dishonored. Bardzo przyzwoita giera z ciekawą fabułą. Podoba mi się wybór stylu gry od wyżej wspomnianego trybu Rambo po przemykanie kanałami i chowanie się w cieniu niczym Sam Fisher. Według mnie magia tylko dodaje smaku tej grze i sprawia, że rozgrywka jest mniej monotonna. Dzięki magii każdą lokalizację można rozegrać na kilka sposobów.

Abstrahując od oceny samej gry, mam, być może głupie, pytanie: w systemie rozwoju postaci w zakładce z mocami magicznymi mam kupione 4 moce, natomiast przewijając bronie/moce skrolem myszki, mogę wybierać tylko z pośród pierwszych 3. Jak dodać/zmienić moce, z których mogę korzystać?



Widzę, że tu taki ruch w temacie, że 2. posta pod rząd piszę. Nic to. Dishonored skończone. Gra zacna. Dopiero w połowie skumałem, że pod skrolem myszy znajduje się pełne menu wyboru mocy i broni. To jedna z najbardziej oryginalnych i "świeżych" gier, w jakie ostatnio grałem. Fajne połączenie skradanki z fpsem, rozwój postaci, nieliniowa fabuła z możliwością dokonywania licznych wyborów. Bardzo mi się podobała. Tylko nie rozumiem, czemu Samuel, mimo, że uratował mi życie, tak się naburmuszył pod koniec. Może dlatego, że moja postać nie była do końca kryształowa... :D

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...