Fikuzi 2439 Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Witam. Temat może się wydawać śmieszny ponieważ przedział cenowy jest dość niski. Mam świadomość, że nie mogę oczekiwać cudów za te pieniądze. Aktualnie od 2 lat poruszam się Fiatem Uno 1.4 + LPG (jak widać nie tylko do zapalniczek się nadaję) Chodzi mi o w miarę trwały samochód ze zdrową blachą. Zdaję sobie sprawę, że po zakupie musiałbym dołożyć do wymiany części eksploatacyjnych. Ktoś mi podsunął pomysł na Golfa 3 z uwagi na jego trwałość i dostępność części niekoniecznie nowych. Problem w tym, że zagazowanego Golfa 3 w dobrym stanie (nie idealnym) można byłoby chapnąć tylko z jakiejś magicznej okazji. Kiedyś mi się trafiło kilka dobrych okazji ale wtedy nie myślałem o wymianie. Obecny pojazd jest dość ekonomicznym autem choć blachy to duża wada tego auta. Spalanie lpg jest dość spore bo w trasie to jakieś 8 a w mieście 10 a może i nawet 11 w zależności od tego jaka jest płynność ruchu. O zmianie myślę z uwagi na pogarszający się stan blachy a robienie Uno w tym kierunku moim zdaniem mija się z celem (koszty) Zatem ciekaw jestem czy tak jak doskonale radzicie sobie z doborem sprzętu komputerowego, wykombinujecie coś w moim temacie. Jeśli chodzi o rocznik samochodu - może to być nawet poczatek lat 90 ponieważ niektóre samochody doskonale radzą sobie mimo upływu lat. To nie jest tak, że nie mam rozeznania jeśli chodzi o samochody. Ale interesuję mnie zdanie osób trzecich co w pewny sposób może mi ułatwić wybór następnego pojazdu. Może paść pytanie - nie możesz dozbierać więcej ? Dzienne studia + praca na umowę zlecenie. Wielu z Was na pewno wie jak to działa W ostateczności wykupię ubezpieczenie (koniec kwietnia) + wymiana rozrządu jeśli uznacie, że w tym przedziale cenowym nie warto poszukiwać samochodu. Czekam na odpowiedzi Cytuj Link to post Share on other sites
Simon024 26 Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Za tą kwote polece ci 2 auta: Opel Astra F, Seat Ibiza/Cordoba. Astra dla tego bo to dobre auto za rozsądną cene. Ma dobre silniki 8V które nadają sie do gazu i zwykle są bezawaryjne (wujek handlował tymi autami i jeżdził więc wiem co mówie). Korozja lubi pokazywać się na błotnikach lecz można ją zwalczyć. Seata dla tego bo ma silnik woldzwagenowski i dobrą blache. A co wybierzesz to zależy od ciebie Cytuj Link to post Share on other sites
ziolopalacz 2 Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 (edytowane) Ja od siebie polecam Opla Vectre A! z rocznika 94' w 1.6 kat. Rodzice mieli to autko i miałem okazje nim trochę pośmigać Spalanie w trasie... (tam dam dam) ok.6,5L GAZU! Z częściami trochu gorzej ale psuły się zazwyczaj duperele bez których też by dalej jeździł. Co do blachy, moja kochana mama wjechała nią kiedyś w Polo 2gen. W Polo: wyrwana oś, uszkodzony błotnik i silnik. W Viki: Rozbita lampa, wgięty błotnik A następnego dnia pojechała w trasę do niemiec (1200km) Prędkość? hym... licznik kiedyś w Niemczech pokazał 210km/h ale nawigacja tylko 198 Jednym słowem było to najlepsze autko jakie mieliśmy 8) Ps oddaliśmy ją za komplet opon zimowych z felgami do Merivy Edytowane 21 Marca 2012 przez ziolopalacz Cytuj Link to post Share on other sites
browarpll 109 Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 (edytowane) Jak chcesz to mam do opylenia VW POLO '94 z silnikiem 1.4D, Silnik pali bez problemu, do zrobienia sprzęgło skrzynia i poprawki lakiernicze. Spód zakonserwowany cena 1000zł, za 2 tysiąc będzie śmigać albo kupisz drugie , spalanie w trasie jakieś 3-3,5l ropy, oleju nie bierze. Edytowane 21 Marca 2012 przez browarpll Cytuj Link to post Share on other sites
krzysiek098 11 Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 (edytowane) Od siebie też mogę dodać Opel Astra F. Super autko na gazie rewelacyjnie chodzą. Edytowane 21 Marca 2012 przez krzysiek098 Cytuj Link to post Share on other sites
ziolopalacz 2 Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 (edytowane) @up Wogóle Ople do 96 to świetnie chodziły na "podtlenku LPG" Oczywiście najlepsze 8-mio zaworowce, które każdy z nas tu obecnych może polecić Edytowane 21 Marca 2012 przez ziolopalacz Cytuj Link to post Share on other sites
matt105 56 Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 VW Golf Mk2/3 GTI albo Peżocik 205 gti. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 (edytowane) Opel Astra I gen. 1,4 - 60KM (8 zaworowy). Tanie części i naprawy. Prosta budowa auta, bez zbędnych bajerów. Ekonomia... mój spalał przy bezkomprmisowym eko-drivingu średnio 6 l. LPG/100km dla roku (jeżdżę po miejscowych wsiach więc niem miasto ale też nie trasa szybkiego ruchu). Zima 6,2 + benzyna na rozgrzanie auta, jak ciepło to 5,6-5,9. 2 razy nawet 5,4 spalił Auto wygodne i dobrze się jeździ. Jedyne wada to duże rozmiary auta (parkowanie) i duża pojemność silnika (opłaty OC) i słabe blachy (korozja). ja swojego za 4.000 PLN sprzedałem czyli dość tanio. Edytowane 21 Marca 2012 przez krolik_beny Cytuj Link to post Share on other sites
Fikuzi 2439 Napisano 21 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Nie kupiłbym Astry za 4 tys z tego roku i z takim silnikiem. Wyrwałem astrę z kolegą spod Krakowa za 3100 (kombi) 1.6 (100+ hp) z sekwencyjną instalacją. Astra ma słabe blachy i ja te pojazdy też brałem pod uwagę ale szybko zrezygnowałem Jak bym miał więcej kasy to bym się pokusił o Lagunę I generacji 1.8 8v. Co do rozmiaru auta - to przecież małe auto Dla mnie nie istnieje trudność w parkowaniu Jak busem się parkowało to osobówką również Ciekawą opcją jest Seat Ibiza natomiast nie mam informacji co do awaryjności auta i blach. Matt - fajne opcje. Może mi jakiś znajomy nagra jakiś samochód ale jak bym strzelił w Golfa Mk3 w dobrym stanie to byłoby super Co prawda nie byłem fanem golfów ale śmiem twierdzić że 3 jest na pewno mniej awaryjna od choćby nawet 4 generacji. A Pegueot 405 ? Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Może Citroen Xantia? Jedyną zaleta, a zarazem minusem tego samochodu jest hydrauliczne zawieszenie. Co prawda po polskich dziurawych drogach się płynie poprostu tym samochodem, ale gorzej jak coś padnie z hydrauliki. Cytuj Link to post Share on other sites
Fikuzi 2439 Napisano 21 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Problemów większych nie ma jak się monitoruję płyn w zawieszeniu hydraulicznym. Choć śmiem twierdzić, że nasze dziury wykończą każde auto. Przeglądałem alledrogo i coś tam można wyczaić w takich kwotach. Nawet Lagune I nie jedną spotkałem zagazowaną. Oczywiście z 8śmio zaworowym silnikiem. Tata miał przez wiele lat i świetnie się sprawowały. Duperele jakieś przy zawieszeniu padały a tak poza tym nic Do gry może wejść jeszcze Ford Escort może Honda Civic V gen. Choć przypuszczam, że Civic tej generacji za taką kasę był raczej ciorany Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Płyn to nie wszystko, zdarzają się korodujące przewody hydrauliczne, kończą się "kule" itp itd, troche jestem w temacie, bo ojciec ujezdza Xantie w kombiaku Cytuj Link to post Share on other sites
Fikuzi 2439 Napisano 21 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Auto nieziemsko wygodne na pewno ale można wpaść w niezłe koszta. Nie mniej jednak dzięki za wszelkie propozycje. Oczywiście jak ktoś wpadnie na jakiś ciekawy pomysł to proszę się nie krępować Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 Ja polecam Mondeo MK1 bo da się je spokojnie wyrwać w tej cenie w dieslu. Auto duże, wygodne i nie brzydkie. Ogólnie furka polecana przez większość użytkowników a ojciec ma golfa 3 i ten golf pod względem buta, wygody jazdy i wyposażenia, spalania nawet się nie umywa do tego mondeo. Cytuj Link to post Share on other sites
orbik 1407 Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Potwierdzam Astra F. Mialem taka z 1993 roku z silnikiem 1.7D. Palilo to w miescie 5l/100km. Troche nadkola tylne rdza podjadala, ale z nowym aku odpalal w najwieksze mrozy(-27 st). Cytuj Link to post Share on other sites
Fikuzi 2439 Napisano 22 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Ja polecam Mondeo MK1 bo da się je spokojnie wyrwać w tej cenie w dieslu. Auto duże, wygodne i nie brzydkie. Ogólnie furka polecana przez większość użytkowników a ojciec ma golfa 3 i ten golf pod względem buta, wygody jazdy i wyposażenia, spalania nawet się nie umywa do tego mondeo.Też w pewnym momencie brałem pod uwagę. Ja co prawda jeździłem Mondeo Mk2 bodajże ale 1 generacja - czemu nie Diesel w moim odczuciu to świetna sprawa tylko że ceny ropy będą szybowały cały czas w górę. Ogólnie nie jestem zapaleńcem lpg ale dzisiejsze instalacje są naprawdę w porządku i jest to świetna alternatywa dla benzyny. Gdyby ceny ropy były niższe to rzeczywiście diesel byłby najlepszym wyborem. Ale sama propozycja mi się podoba I zgodzę się że Mondeo to dość przyjemne autko Orbik - w mieście 5 L ? to ciekawe ale jeśli rzeczywiście ten silnik był tak ekonomiczny to wyobrażam sobie spalanie w trasie Jest jeszcze jeden aspekt całej sprawy. W link4 zwyżka za wiek jest ustalona z tego co pamiętam do 24 roku życia. Zatem nie wiem czy nie warto byłoby zachować jeszcze Uno z uwagi na dość niskie składki do przyszłego roku. Jako, że jestem rocznikiem 89 to w przyszłym roku mógłbym liczyć na niższe stawki za OC. Przy okazji myślę, że mógłbym zebrać większe fundusze na samochód. Ostateczną decyzję będę podejmował w połowie kwietnia gdyż za równy miesiąc byłbym zobowiązany do zakupu OC jeśli zachowam obecny pojazd. Cytuj Link to post Share on other sites
ziolopalacz 2 Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Jeśli UNO przejdzie przegląd to nie ma co się zastanawiać! Koło 10k to już możnaby się o jakieś luksusy pokusić. Cytuj Link to post Share on other sites
Fikuzi 2439 Napisano 22 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Przejść przejdzie bo kilka miesięcy temu (okolice września ubiegłego roku) wymieniane były wszystkie amortyzatory, sworzeń oraz przekładnia kierownicza. Hamulce były wymieniane bodajże w okolicach lutego może marca również ubiegłego roku. Teraz jedynie do wymiany czekałaby mnie wymiana rozrządu i płynu chłodniczego łącznie z oczyszczeniem przewodów i samej chłodnicy - Jest tani płyn do tego za jakieś 8 zł bodajże. Cytuj Link to post Share on other sites
ziolopalacz 2 Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Tylko mówiłeś coś o korozji, a jakby nie patrzeć to też ważny czynnik... Często sprawdzają progi i podłużnice itd. (elementy konstrukcyjne) Cytuj Link to post Share on other sites
Fikuzi 2439 Napisano 22 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Tam gdzie jeżdżę niekoniecznie Choć dla mnie to bardzo istotna kwestia. W Uno żeby jeździć musi być w miarę zdrowa podłoga. Szwagier też miał tego fiacika i niestety podłoga była zeżarta zatem jazda takim samochodem to pewnego rodzaju "jestem hardkorem" Nie jestem z tych osób lękliwych ale bezpieczeństwo mimo wszystko jest najważniejsze Cytuj Link to post Share on other sites
ziolopalacz 2 Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Niemiło by było gdyby podczas jazdy coś odpadło, dlatego też mówię. Już lepiej żeby nie podbili na stacji przeglądu niż miało się rozlecieć na drodze. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.