Skocz do zawartości

Baldurs Gate 1 i 2 w odświeżonej wersji już w lato


Recommended Posts

Atari wraz z Wizard of the Coast i Overhaul Games ogłosili iż w lato zostanie wydane
Baldurs Gate : Enchanced Edition . Będzie to nic innego jak odświeżenie klasyki gatunku gier cRPG z dodaną nową zawartością oraz unowocześnionym silnikiem gry Infinity Engine.

Jeśli ktos jest zainteresowany odsyłam pod adres : http://www.baldursgate.com/news/2012/03/15/announcing-baldurs-gate-enhanced-edition/

Link to post
Share on other sites

w końcu pozycja, przy której nie bdzie trzeba myśleć "czy warto?" ile godzin ucieklo przy BG2 z dodatkem 10-12 lat temu, miło powspominać...

mam tylko nadzieję, że pozostanie rzut izometryczny, a nie "dzikie pseudo-3d"

Edytowane przez art-spider
Link to post
Share on other sites

Niezła wiadomośc. Jakiś czas temu próbowałem odpalić BG na swoim kompie i o ile sama gra chodziła OK to w czasie walki nic za bardzo nie chciało działać.

Nowszą wersję pewnie bez problemu da się odpalić pod Win7

Link to post
Share on other sites

Silnik będzie stary, ale ulepszony, obie gry będą chodziły pod DND 2.0, narzędzia dla moderów będą ulepszone, nowe gry mają być przystosowane i przyjazne dla nich. Dodatkowo będą to dwie gry, BG + Tales of the coast , BG2+ Throne Bhalla , będzie dodatkowa zawartość, nowi towarzysze i bohaterowie NPC, nowi aktorzy będą nagrywać głos. Silnik ma być dostosowany do najnowszych systemów, pierwsze screen mamy zobaczyć już w przyszłym tygodniu.

 

A do tych wszystkich nowości ja osobiście chciałbym by dodali jakiś super poziom trudności, może coś ale diablo -poziom trudności dostosowany i wymagający dla postaci wysokopoziomowych;)

 

Ma być też interface zmieniony

Edytowane przez mithi
Link to post
Share on other sites

Komu by się chciało jeszcze raz w to grać.

Baldurs Gate można przyrównać do ulubionego filmu, lub książki. Czasami ludzie lubią wracać do tych rzeczy. Ci którym te uniwersum się nie podoba, bądź nie lubią tej gry to pewnie nie kupią tej odświeżonej edycji. Ale fanów ta gra ma bardzo dużo. Zainteresowanie Baldurs Gate nadal jest wysokie, a doświadczył tego serwer gdzie zostało to zapowiedziane. Jak odliczanie dobiegło końca to był taki ruch, że wyglądało to jak atak DDoS.

Link to post
Share on other sites

No pięknie. Jeszcze niech tylko istniejące mody da się prosto dostosować do tych odświeżynek i mamy wymiatacza.

Komu by się chciało jeszcze raz w to grać

Pokaż mi drugą taką grę z taką ilością mini modów. Pokaż mi drugą taką z taką ilością NPC modów. Pokaż mi taką drugą z tyloma tweak modami. Pokaż mi wreszcie kolejną taką grę z taką ilością total conversion? Aaa... Przeszedłeś czystego baldura? Spoko. Czyli ogółem zwiedziłeś 10% tego co oferuje ta gra.

 

 

Silnik będzie stary, ale ulepszony

A jaki ten silnik? Bo co innego mechanika (tutaj na zasadach adnd czyli podział na tury, rundy, efekty czarów, napojów, umiejętności specjalnych, podział na rasy, klasy itp.), a co innego rendering (czyli jak to wygląda od strony graficznej). BG oraz IWD były zrobione tak, że karta graficzna renderowała zasadniczo tylko same postacie (tak, one były 3D) i ewentualnie czary (co w przypadku IWD i wczesnych radeonów powodowało że taka kwasowa mgła + pajęczyna choć pięknie wyglądały muliły kompa że hoho). Tło było 2D z ręcznie namalowanymi cieniami (tj. artysta tworzył mapki na różne pory dnia i dopasowywał cienie rzucane przez budynki - były wypalone na obrazku 2D pełniącym tło). W przypadku grafiki renderowanej w pełni w 3D mamy znacznie większe możliwości, a kamera może być ciągle nieruchoma i przypominająca rzut izometryczny i sądzę, że autorzy odświeżynki pójdą właśnie tą drogą. Zobacz Starcraft II na ultra - światło, cienie, efekty, tak zrobiony baldur byłby wypasiony i nie wstyd byłoby przy koledze zapuścić zamiast gry ponad 10 letniej w 800x600 (max oficjalnie supportowane bez widescreen modów i nieoficjalnych trybów potrafiących zawiesić się przy ekwipunku).

Link to post
Share on other sites

No pięknie. Jeszcze niech tylko istniejące mody da się prosto dostosować do tych odświeżynek i mamy wymiatacza. [/font][/color] Pokaż mi drugą taką grę z taką ilością mini modów. Pokaż mi drugą taką z taką ilością NPC modów. Pokaż mi taką drugą z tyloma tweak modami. Pokaż mi wreszcie kolejną taką grę z taką ilością total conversion? Aaa... Przeszedłeś czystego baldura? Spoko. Czyli ogółem zwiedziłeś 10% tego co oferuje ta gra. A jaki ten silnik? Bo co innego mechanika (tutaj na zasadach adnd czyli podział na tury, rundy, efekty czarów, napojów, umiejętności specjalnych, podział na rasy, klasy itp.), a co innego rendering (czyli jak to wygląda od strony graficznej). BG oraz IWD były zrobione tak, że karta graficzna renderowała zasadniczo tylko same postacie (tak, one były 3D) i ewentualnie czary (co w przypadku IWD i wczesnych radeonów powodowało że taka kwasowa mgła + pajęczyna choć pięknie wyglądały muliły kompa że hoho). Tło było 2D z ręcznie namalowanymi cieniami (tj. artysta tworzył mapki na różne pory dnia i dopasowywał cienie rzucane przez budynki - były wypalone na obrazku 2D pełniącym tło). W przypadku grafiki renderowanej w pełni w 3D mamy znacznie większe możliwości, a kamera może być ciągle nieruchoma i przypominająca rzut izometryczny i sądzę, że autorzy odświeżynki pójdą właśnie tą drogą. Zobacz Starcraft II na ultra - światło, cienie, efekty, tak zrobiony baldur byłby wypasiony i nie wstyd byłoby przy koledze zapuścić zamiast gry ponad 10 letniej w 800x600 (max oficjalnie supportowane bez widescreen modów i nieoficjalnych trybów potrafiących zawiesić się przy ekwipunku).

NWN ma o wiele więcej modów. Skyrim również.

 

Czyli ogółem zwiedziłeś 10% tego co oferuje ta gra.

 

Ty chyba nie odróżniasz tego, co oferuje gra, od tego, co oferuje społeczność, ale nieważne. Z modami, czy bez, to ciągle to samo. Tactics trochę podbija poziom trudności, jakiś mod do jedynki dodaje trochę nowych przygód i to wszystko. Ileż można w to grać? Pomijam, że IWD to ta sama mechanika - co też przyczynia się do ostatecznego wniosku - ileż można?

Edytowane przez Saiya-jin
Link to post
Share on other sites

NWN ma o wiele więcej modów

Nie modów czyli modyfikacji gier tylko modów jako MODUŁóW. A żeby było śmieszniej to wcale nie tak dużo. Z modyfikacji samych sobie to jest zasadniczo PRC i CEP.

Skyrim również

Trochę skinnów, trochę zmian mechaniki i innych drobnych rzeczy... jak to się ma do kilkuset dużych modów oferujących w najbardziej kompatybilnych zestawieniach nawet do kilku razy więcej czasu gry niż wszystkie części baldura razem wzięte (a te już zajmują z typowymi pobocznymi wątkami kilkaset godzin!)

Ty chyba nie odróżniasz tego, co oferuje gra, od tego, co oferuje społeczność, ale nieważne

Oj chyba jednak wiem. Sztuką nie jest przebrać postać w świętego mikołaja i dać jakieś wybajerzone świąteczne moce tylko zrobić moda tak by pasował do świata gry. I tak jest z np. Tortured Souls, tak jest z Check the Bodies. Tak jest z The Darkest Day. Tak jest z Neverending Journey... i setkami innych mniejszych czy większych modów. I nie wmówisz mi, że NWN albo Skyrim ma tak samo!

Ileż można w to grać?

Powiem ci szczerze, że więcej niż w oba wiedźminy ;)

Pomijam, że IWD to ta sama mechanika

Nie ta sama. Jeśli chodzi o system kości to ok, masz to samo. Ale... czary ... Więcej czarów leczących kapłana. Trochę więcej błogosławieństw. U druida trochę inaczej, żywiołaki do bani. Złodziej w iwd może dostać (z dodatkiem) bonusa w postaci uników (co działa automatycznie i pozwala unikać zupełnie obrażeń od czarów, pułapek). Podobna zdolność z ToB jest zupełnie inna w praktyce. W IWD nie ma podklas. Po dwuklasowaniu nie można dodawać gwiazdek do umiejętności z pierwszej klasy (o ile był to wojownik) - w BG2 można. Cios w plecy w IWD+HoW może odbywać się na kombinowanych zasadach z trzeciej edycji. W IWD czystym można było trolla rozkawałkować zanim padł na ziemię (albo zabić jak złapała go pajęczyna czy podobny efekt), w BG troll upadnie na ziemię jak mu zejdzie życie i nie da się go tak mocno walnąć by wybuchnął. W IWD nie ma tyle ochronek i antyochronek u magów. 99% czarów obszarowych działa na wszystkich (w tym plugawy uwiąd który nie dotyka przyjaznych istot w BG). Mogę tak wyliczać jeszcze długo - tak, to są różnice w mechanice.

Link to post
Share on other sites

[/font][/color] Nie modów czyli modyfikacji gier tylko modów jako MODUŁóW. A żeby było śmieszniej to wcale nie tak dużo. Z modyfikacji samych sobie to jest zasadniczo PRC i CEP. Trochę skinnów, trochę zmian mechaniki i innych drobnych rzeczy... jak to się ma do kilkuset dużych modów oferujących w najbardziej kompatybilnych zestawieniach nawet do kilku razy więcej czasu gry niż wszystkie części baldura razem wzięte (a te już zajmują z typowymi pobocznymi wątkami kilkaset godzin!) Oj chyba jednak wiem. Sztuką nie jest przebrać postać w świętego mikołaja i dać jakieś wybajerzone świąteczne moce tylko zrobić moda tak by pasował do świata gry. I tak jest z np. Tortured Souls, tak jest z Check the Bodies. Tak jest z The Darkest Day. Tak jest z Neverending Journey... i setkami innych mniejszych czy większych modów. I nie wmówisz mi, że NWN albo Skyrim ma tak samo! Powiem ci szczerze, że więcej niż w oba wiedźminy ;) Nie ta sama. Jeśli chodzi o system kości to ok, masz to samo. Ale... czary ... Więcej czarów leczących kapłana. Trochę więcej błogosławieństw. U druida trochę inaczej, żywiołaki do bani. Złodziej w iwd może dostać (z dodatkiem) bonusa w postaci uników (co działa automatycznie i pozwala unikać zupełnie obrażeń od czarów, pułapek). Podobna zdolność z ToB jest zupełnie inna w praktyce. W IWD nie ma podklas. Po dwuklasowaniu nie można dodawać gwiazdek do umiejętności z pierwszej klasy (o ile był to wojownik) - w BG2 można. Cios w plecy w IWD+HoW może odbywać się na kombinowanych zasadach z trzeciej edycji. W IWD czystym można było trolla rozkawałkować zanim padł na ziemię (albo zabić jak złapała go pajęczyna czy podobny efekt), w BG troll upadnie na ziemię jak mu zejdzie życie i nie da się go tak mocno walnąć by wybuchnął. W IWD nie ma tyle ochronek i antyochronek u magów. 99% czarów obszarowych działa na wszystkich (w tym plugawy uwiąd który nie dotyka przyjaznych istot w BG). Mogę tak wyliczać jeszcze długo - tak, to są różnice w mechanice.

Ok, podałem ci gry, dla których jest więcej modów, ale to ofc nie są mody. :E Bo tylko BG ma MODY!!! :D

Chyba z The Buggest Day. Mody zawsze będą tylko modami - jak dla mnie nie są warte zachodu, bo często powodują problemy, wysypywanie się gry etc. Na dodatek zazwyczaj nie są dopracowane.

 

Mechanika jest ta sama (za wyjątkiem IWD2). To, o czym piszesz, to są różnice w samych czarach, a nie w mechanice.

Link to post
Share on other sites

Mody zawsze będą tylko modam

Napisałem ci jakie są różnice i jak nie można zestawiać modułów NWN z modyfikacjami BG. Realnymi modyfikacjami NWN są właśnie wymienione przeze mnie PRC Pack czy CEP. Hale zaawansowanego treningu i bardziej rozbudowane moduły to nie modyfikacje. Masz edytor, machniesz ściany, podłogi i potworki - to jaka to jest modyfikacja? Połącz to z którąś kampanią to i będzie mod jak się patrzy.

Chyba z The Buggest Day

Wymień 10 błędów jakie napotkałeś grając w TDD-weidu v.1.12P

... aha, no tak... bo ciebie pewnie chodzi o stary 1.03A co ma 10 lat. Brawo! ;)

Na dodatek zazwyczaj nie są dopracowane.

Aż to się prosi o konkretne przykłady.

To, o czym piszesz, to są różnice w samych czarach, a nie w mechanice

Czarach powiadasz? To dodaj w IWD 5* do łuków wojownikowi? Albo kusz? Albo proc? A może daj łowcy 2 bronie naraz? Nie da się? Zrobili tylko +1atak jak ma w jednej łapce broń? Aaa. I to nie jest odmienna mechanika? No proszę. Infinity Engine to kilka różnych wersji opierających się na ciut odmiennych zasadach dnd, ale dla ciebie to jest wszystko jedno i to samo. Gdyby tak było to nie byłoby ABSOLUTNIE ŻADNEGO problemu by przenieść IWD na silnik BG (a taki mod powstaje już kilka lat i nadal jest w wersji alpha).
Link to post
Share on other sites

W Bg 1 też nie było walki dwiema broniami,

 

W BG2 walka dwiema broniami również daje tylko 1 dodatkowy atak (chyba, że użyjemy broni typu szkarłatne ninja-to).

 

Ale co ja będę dyskutował z fanboyem, dla którego tylko mody do BG są modami, a mody do innych gier to nie mody. :x

Link to post
Share on other sites

W Bg 1 też nie było walki dwiema broniami,

Ale ja nie twierdziłem, że BG1 ma dokładnie tą samą mechanikę co BG2.

 

W BG2 walka dwiema broniami również daje tylko 1 dodatkowy ata

Z tym, że trzeba tą broń mieć w drugiej łapce, liczą się do tego kary i premie. Jak dasz Belma+2 to też otrzymasz dodatkowy atak na rundę z premii belma (czyli łacznie +2). Jak dasz croma do drugiej łapki to też otrzymasz 25 siły i też otrzymasz zdolność (tym jednym ciosem na rundę ataku z drugiej ręki "off-hand") na zabicie trolli, ettinów itp.

Ale co ja będę dyskutował z fanboyem

A na jakiej podstawie twierdzisz, że jestem fanbojem? Też mam nwn diamond edition i też grałem po sieci w różne moduły robione przez fanów gry (i sam też robiłem swoje, po to bioware & atari dodało aurora toolset - którego odpowiednika nie masz dla IE). Modem jest dla mnie to co albo wprowadza swoje elementy do oryginalnej rozgrywki, albo ją całkowicie zastępuje. Nowe przygody zrobione aurora toolset to nie modyfikacja tylko moduł zrobiony oficjalnymi narzędziami. Gdzie w tym widzisz modyfikację to nie wiem. Modyfikacją jest wczytać kampanię NWN, poedytować przedmioty, skrypty czy postacie i zapisać. To jest modyfikacja. Stworzenie od podstaw własnej przygody opierając się na gotowych oficjalnych narzędziach modyfikacją nazwać raczej nie można.

a mody do innych gier to nie mody

Nie rozumiesz, a szkoda. Czy mapa do hirołsów to mod? Nie. A może mapa do red alerta? Nie. To w takim razie może mapa do warcrafta? Też nie? To czemu moduł nwn to mod? Bo taki jest skrót (module) i cały czas piszę by nie porównywać modułu do modyfikacji, bo to nie to samo! Modyfikacją jest restoration project do kotora, tak samo ulepszone kryształy. Modem jest WoG do H3 i Equilibris do H4. Infinite Dungeons, Wyvern Crown of Cormyr itp. to PREMIUM MODULES i wszystkie amatorskie "MODy" do NWN tego typu to też są MODULES.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...