Skocz do zawartości

Recommended Posts

Moja rada po namysłach ( sam mialem problem czy ati 5850 czy gtx 285 z psyhx ).

 

Weż 5850 z Dx11 ( zobaczysz sobie jak to wygląda ) a za pół roku wymienisz na GT300 z Dx11.

 

Ja tak wybrałem , psyhx znowu będe mial za pół roku z GT300 i zarazem z Dx11. A do tego czasu obczaje sobie wlasnie tylko Dx11.

 

 

A poza tym jeszcze o Dx11 i w nim ( niiby odpowiednik psyhx Compute Shader ) :

 

 

Najważniejszą jednak nowością, wprowadzoną w DirectX 11 jest z pewnością shader obliczeniowy (Compute Shader). Element ten nie jest jednak bezpośrednio wykorzystywany podczas generowania obrazu. Compute Shader jest bowiem elementem pozwalającym na prowadzenie na karcie obliczeń nie związanych w ogóle z generowaniem grafiki. Innymi słowy jest to jak gdyby wprowadzona do DirectX microsoftowa implementacja obliczeniowych technologii Nvidia CUDA i ATI Stream lub inaczej odpowiednik bibliotek OpenCL. Jego podstawową zaletą jest to, że o ile CUDA i ATI Stream nie są ze sobą kompatybilne, o tyle Compute Shader będzie, podobnie jak OpenCL, wspólny dla wszystkich platform sprzętowych wykorzystujących do obliczeń karty graficzne. Jest to o tyle ważne, że do tej pory główną barierą rozwoju oprogramowania zgodnego z ATI Stream i CUDA było to, że były to technologie przeznaczone do obsługi sprzętu wyłącznie jednego producenta

 

Compute Shader, która teoretycznie pozwala uzyskać w grach model fizyczny lepszy od Havoka czy PhysX. Być może uda się uzyskać także lepszą sztuczną inteligencję, jak pokazał AMD w swojej demonstracji Froblins (przeznaczonej jeszcze do sterownika DirectX 10.1).

 

Na razie jeszcze trudno przewidzieć, kiedy projektanci gier zaczną stosować funkcję Compute Shader.

 

 

Ciekaw jestem jak wtedy przy niej będzie wygladac wydajnosc ati 5850 ? Pewnie sie okaze za slaby i wymiana na 5870 lub 5970 albo na GT300. Bo jak narazie w Stalker Pripyat i Dirt 2 tego nie bylo tej fizyki niby super:)

Link to post
Share on other sites

NV wydaje kase na rozwijanie tej technologi , wiec nic w tym dziwnego że działa wyłacznie na kartach NV. Pozatym efekty sa bardziej zaawansowane niż w havok który jest dostępny na Xbox, Nintendo GameCube, PlayStation 2, PlayStation 3 oraz oczywiście PC ;) .

 

PhysX jest o niebo lepszy umożliwia nadawanie obiektom bardzo realnych podstawowych własności fizycznych ( masy, położenia, prędkości, przyspieszenia) i definiowanie ich oddziaływań między sobą ( poprzez zderzenia, tarcie) oraz z otoczeniem ( w skutek działania grawitacji, antygrawitacji, podmuchów wiatru)

 

P>S Oczywiście zwolenniny czerwonych niewidzą róznicy i dla nich gra z psyhx czy bez to jedno i tosamo ;)

Link to post
Share on other sites

W zasadzie im sie nie dziwie ATI ich od lat przyzwyczaja bez jajeczną fizyką. A jak to w Polsce ci co po stronie ati to raczej ludzie, - fun boy; - widzący w niej sens; - po prostu idący najniższą drogą oporu i wtedy się spierają ze physx za drogo wychodzi. A nie jeden z kartą ati kupuje gforce do liczenia fizyki!!!- i to ma mieć sens ich wypowiedzi?? Mówią ze byle co, ale błagają o pomoc ze zmodyfikowanymi sterownikami lub pomocy przy instalacji. No ja pomogę, ale wypowiedzi że physx jest niepotrzebny to kpina. A jaka złość była gdy nvidia zablokowała sterownik Oczywiście Ati się oberwało, ale według mnie to oczywiste, jeśli ludzie by kupowali tylko gforce do liczenia to Ageia była by w czarnej dziurze... Więc to nie takie proste jak się wam wydaje! Trudno jest dogodzić wszystkim hehe

Link to post
Share on other sites

no to co byscie teraz wybrali ? Ati czy gtx 285 z psyhx??????? Już niedlugo wychodzi AVP pod Dx11 i inne. A z Psyhx co niedługo wychodzi? Ja nic nie slyszalem

 

hmm przeczytalem dziś i to mnie dziwi :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/PhysX

 

 

Physx ma Dragon Age, Borderlands i NFS SHIFT? Hmm napewno?>

 

 

Nie pisz posta pod postem! To nie jest gadu-gadu.

Link to post
Share on other sites

ale jak z tego czytam to chyba teraz lepiej wziasc nvidii z psyhx ?

 

Technologia PhysX, wykupiona przez NVIDIĘ od firmy Ageia, służy obliczaniu fizyki zarówno programowo (przez procesor) jak i sprzętowo (aktualnie przez GPU NVIDII, dawniej przez specjalną kartę PCI). Nie wspierają jej karty graficzne ATI Radeon, a jest ona coraz chętniej implementowana w grach (głośny tytuł - Mirror's Edge).

 

Przedstawiciel AMD próbuje przyćmić przewagę konkurencji i zapowiada rychłą śmierć PhysX. Zapomina jednak, że do czasu popularyzacji DirectX 11 (który będzie sprzętowo obliczał fizykę na GPU wszystkich producentów) minie około półtora roku, a przez ten czas posiadacze "zielonych" kart będą mogli rozkoszować się dodatkowymi efektami lub płynniejszą animacją. Co ciekawsze, jakiś czas temu AMD zapowiedziało własny odpowiednik - akcelerowanego sprzętowo Havoka. Czyżby jednak sami inwestowali w technologię bez przyszłości?

 

Wszystko jak zwykle zweryfikuje rynek, producenci gier i sami użytkownicy. Warto zauważyć jednak , że półtora roku to akurat średni czas życia danej generacji kart graficznych i zakup produktu wspierającego PhysX wydaje się aktualnie bardziej sensowny.

 

 

 

 

 

 

Za półtora roku dopiero bedzie wpelni wykorzystany dx11 i fizyka obliczana na GPU

Link to post
Share on other sites

Np Dirt 2 mógłby być z physx Ciekawszy już nie chodzi o model jazdy bo jest dobry, ale o wnętrze sztuczne dosyć jest. Te maskotki psują fizykę wizualnie. No chyba ze tylko ja mam takie wrażenie. Ale np woda bardziej realistyczna i dym liczony gpu byłby bardziej nieprzewidywalny, no przynajmniej nie był by sztucznym kodem.

 

Obie firmy mają swoje plusy. Ano Nvidia zaniedbała, bywa i tak, ale nadal ma co zaoferować. Physx nie zginie, jedynie przeprogramują go na OpenCl - proste i dalej będzie. Tu każdy producent ma pole do popisu. Amd już by mogło pracować nad fizyką gpu. A na razie żadnych wieści.

 

@Hookie

Masz w grafice podłączone zasilanie?? Z tego co widzę na zdjęciach nie. Posiadam tą samą wersję karty i z tego co wiem po podłączeniu zasilania dodatkowego zasilania zegary idą w górę. Swoją drogą chciałbym żeby tak dobrze się kręcił gtx275 jak ta karta hehe. Ale te chłodzenie jest dosyć głośne:/ z tego względu zawsze montowałem blok wodny od 7900gs:) teraz ten bloczek chodzi na 9800gtx+ :D 60 stopni a jaka cisza:)

Link to post
Share on other sites
Moja rada po namysłach ( sam mialem problem czy ati 5850 czy gtx 285 z psyhx ).

 

Weż 5850 z Dx11 ( zobaczysz sobie jak to wygląda ) a za pół roku wymienisz na GT300 z Dx11.

 

Ja tak wybrałem , psyhx znowu będe mial za pół roku z GT300 i zarazem z Dx11. A do tego czasu obczaje sobie wlasnie tylko Dx11.

 

 

Ładnie pięknie tylko jaki jest sens wymieniać kartę co pół roku ? Sam HD 5850 kosztuje teraz około 1200zł,a do tego taki Fermi po premierze będzie jeszcze droższy.Szkoda tylko kasy.DX11 na nowych HD 5000 spox,ale sama wydajność pod DX11 na HD 5850 to już trochę mało.

 

By nie martwić się wydajnością pod nowym API DX11 t przydał by się HD 5870 no,ale cena nie ta :P:D

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...