serafin1 125 Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 kumpel zainstalował FXAA 1.3 beta i różnicy nie widział.(HD7970 WFx3) Dziwne. Wystarczy to zainstalować? czy może potem gdzieś w menu gry uruchomić? Link to post Share on other sites
pzilk 11 Napisano 28 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2012 nie chcę zakładać nowego tematu bo to szybkie pytanie co mam zrobić żebym w grze widział wartość pingu (liczba) a nie "-"? Link to post Share on other sites
Gość darkatraz Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Nic z tym nie zrobisz. DICE tak własnie ustawiło, że ty swojego pingu nie widzisz. Znalazłem tutaj jeszcze dla tych którzy chcą mieć tą teselacje. FXAA Injector pod DX10 oraz DX11 http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3-pc/1454675-better-sharper-custom-fxaa-injector.html Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Ale to jest w ogóle możliwe by odpalić BF3 w DX10? Jak ta gra była tworzona tylko pod DX11? No i po co uruchamiać grę w DX10 na karcie, która bez problemu powinna uciągnąć BF3 na ULTRA w DX11, skoro HD6850 nie ma z tym żadnego problemu a to przecież porównywalne karty. Może się nie odzywaj, jeśli nie masz pojęcia o czym mówisz. Też mam GTX-a 460 i gram na wysokich. Ultra ta karta nie pociągnie - no chyba, że ktoś gra w rozdzielczości 800x600. Link to post Share on other sites
JoHnNy08PL 184 Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Ogólnie fps wzrasta przez to że gra działa w trybie DX 9.0c po wgraniu FXAA Injectora i wygląda przy tym tak jak BF3 wyglądać powinien od samego początku ( jednym słowem nic dodać nic ująć ) To tylko potwierdzenie na to że całe to DX11 jest papką marketingową którą nam się wciska od samego początku Oho, widzę że kolega skompilował sobie dll'ki dla DX9... Gdybyś nie zauważył, gra dalej chodzi na DX11, a ten mod dodaje efekty post-processingu shaderów, czyli polepszenie grafiki aka suwaki w sterownikach do karty graficznej. Oczywiście samymi suwakami tyle nie osiągniesz gdyż ten mod ma bardzo dużo opcji konfiguracyjnych ale to działa na podobnej zasadzie Link to post Share on other sites
ivanos 112 Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Oho, widzę że kolega skompilował sobie dll'ki dla DX9... Gdybyś nie zauważył, gra dalej chodzi na DX11, a ten mod dodaje efekty post-processingu shaderów, czyli polepszenie grafiki aka suwaki w sterownikach do karty graficznej. Oczywiście samymi suwakami tyle nie osiągniesz gdyż ten mod ma bardzo dużo opcji konfiguracyjnych ale to działa na podobnej zasadzie Po modzie FXAA Injector 1.3beta gra nie chodzi w DX11 tylko w DX9.0c stąd wzrost fpsów ( siłą rzeczy skoro jest wzrost kl/s i sama grafika jest przy tym duużo ładniejsza to jak po takim modzie gra w DX11 miała by działać płynniej ??? raczej było by dokładnie na odwrót ) Może i w opcjach gry widać ustawienia Ultra itd,ale nic poza tym Jak wspomniał darkatraz do DX10 i DX11 jest inny mod : http://forums.electr...a-injector.html Link to post Share on other sites
Gość darkatraz Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 (edytowane) Powiem Ci coś ivanos. Piszesz WIELKIE pierdoły. Bo ten FXAA jest pod DX10 i DX11. Sprawdziłem pliki te od ciebie i te co ja znalazłem. I niczym się nie różnią. Wszystkie są takie same i mają taką samą wielkość. Więc chłopie ty grasz na DX11, a nie na DX9.0c. Odczuwasz duży wzrost FPS ponieważ wygładzanie FXAA jest bardziej wydajne od MSAA x2 czy x4 dzięki czemu grafa i proc się tak nie męczą. EDIT: I DX10, DX10.1 oraz DX11 i przyszły DX11.1 nie są jakąś "papką" marketingową. Porównując DX9 do DX11 to jak porównać malucha do porsze. Nie będę ci mówił co wnosi nowego i lepszego DX11. Lepiej jakbyś przeczytał ten artykuł: http://www.komputerswiat.pl/jak-to-dziala/2010/12/wszystko-o-directx-11.aspx A tutaj Benchmark Heaven 2.5. Ustaw sobie pewne miejsce i pokoleji zmieniaj API z DX9 aż do DX11. Różnice są widoczne gołym okiem. Jeszcze mam coś napisać byś zrozumiał, ze DX11 jest lepszy od DX9 Edytowane 29 Lutego 2012 przez darkatraz Link to post Share on other sites
ivanos 112 Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 (edytowane) Powiem Ci coś ivanos. Piszesz WIELKIE pierdoły. Bo ten FXAA jest pod DX10 i DX11. Sprawdziłem pliki te od ciebie i te co ja znalazłem. I niczym się nie różnią. Wszystkie są takie same i mają taką samą wielkość. Więc chłopie ty grasz na DX11, a nie na DX9.0c. Odczuwasz duży wzrost FPS ponieważ wygładzanie FXAA jest bardziej wydajne od MSAA x2 czy x4 dzięki czemu grafa i proc się tak nie męczą. Pierdoły to sam piszesz Wcześniej grając bez żadnych modów w BF3 na Ultra na pewno nie miałem 30-40% wzrostu kl/s nawet po całkowitym wyłączeniu MSAA Według ciebie wychodzi na to że gra w ustawieniach Ultra z wyłączonym MSAA działa wolniej od "przerobionej" wersji w Ultra i FXAA EDIT: I DX10, DX10.1 oraz DX11 i przyszły DX11.1 nie są jakąś "papką" marketingową. Porównując DX9 do DX11 to jak porównać malucha do porsze. Nie będę ci mówił co wnosi nowego i lepszego DX11. Lepiej jakbyś przeczytał ten artykuł: http://www.komputers...directx-11.aspx Nie bardzo wiem czym się tak podniecasz ? To że DX11 jest lepsze od każdego innego API to raczej oczywiste ,ale co tego ? skoro nie wykorzystuje się go nawet w 20% To co można osiągnąć za pomocą DX11 to jedno http://www.youtube.com/watch?v=8dBjma1fFFg ,a gry z DX11 które wyszły do tej pory to całkiem co innego Pokaż mi choć jedną grę gdzie jest jakaś widoczna różnica pomiędzy DX9.0 a DX11 ? Jak do tej pory na DX11 możesz sobie popatrzeć jedynie w benchmarkach między innymi Unigine Heaven Pozdrawiam Edytowane 29 Lutego 2012 przez ivanos Link to post Share on other sites
Gość darkatraz Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 (edytowane) Tym filmikiem nie masz co sie ratowac poniewaz jest to wyrenderowana animacja. Jak wiadomo takie animacje juz dawno sa bliskie rzeczywistemu swiatowi. I jeszcze jedno. Przez tego twojego FXAA Injectora plynnosc poleciala mi niezle w dol. Gdzie na niskich uzyskiwalem 35fps tak teraz uzyskuje ledwo 20fps. Wiec nadal twierdzisz, ze grasz na DX9.0c? Edytowane 29 Lutego 2012 przez darkatraz Link to post Share on other sites
Mixtape 1765 Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Największe różnice to chyba w Crysis'ie 2 można zauważyć Link to post Share on other sites
Gość darkatraz Napisano 29 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Mixtape Crysis 2 to korzysta jedynie z kilku bibliotek, a standardowa i tak jest DX9.0c. Jedynie to widac roznice w wydajnosci bo ta masakrycznie spada. Link to post Share on other sites
Mixtape 1765 Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Ja tam widziałem różnice Link to post Share on other sites
ivanos 112 Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Tym filmikiem nie masz co sie ratowac poniewaz jest to wyrenderowana animacja. Jak wiadomo takie animacje juz dawno sa bliskie rzeczywistemu swiatowi. I jeszcze jedno. Przez tego twojego FXAA Injectora plynnosc poleciala mi niezle w dol. Gdzie na niskich uzyskiwalem 35fps tak teraz uzyskuje ledwo 20fps. Wiec nadal twierdzisz, ze grasz na DX9.0c? wyrenderowana nie wyrenderowana,ale by w pełni wykorzystać taką animację potrzebne były trzy GTXy 580 więc nie bardzo wiem co ci z DX11 skoro żadna obecna grafa tego nie pociągnie i jeszcze długo gry nie będą tak wyglądały Wiele osób zastanawia się jak będzie wyglądała grafika następnej generacji gier. Na trwającej obecnie imprezie Game Developers Conference firma Epic Games zaprezentowała demo dające odpowiedź na to pytanie. Mark Rein (prezes studia) podkreślił, że wyświetlane sceny w żadnym wypadku nie dadzą rady ruszyć na obecnie istniejących konsolach. Jest to raczej przedsmak tego, co zaoferuje następna generacja i sposób na pokazanie czego twórcy gier oczekują po nowym sprzęcie. Demo działało na komputerze wyposażonym w trzy karty Nvidia GTX 580 i całość bardziej przypominała dobrej jakości film CG niż grafikę generowaną w czasie rzeczywistym. Ludzie z Epic zamknęli jednak usta niedowiarkom swobodnie operując kamerą w każdej ze scen. Co ciekawe, napędzająca to wszystko technologia powstała w oparciu o trzecią generację Unreal Engine, choć Rein stwierdził, że jeśli miałby dać tej wersji jakiś numer to byłoby to Unreal 3.975. Podkreślił jednocześnie, że wszystkie pokazane ulepszenia są już dostępne dla zespołów korzystających z licencji na silnik autorstwa Epic Games. Co więcej, obecna wersja działa na szerokiej gamie urządzeń, od potężnych pecetów po nowoczesne smartfony, choć oczywiście nie oznacza to wcale, że każdy sprzęt da radę w pełni wykorzystać jej możliwości. Demo przedstawiało sceny osadzone w ponurym świecie przyszłości. Rein wyjaśnił, że całość przygotowana została jedynie na użytek Game Developers Conference i nie pochodzi z żadnej ze znajdujących się obecnie w produkcji gier Wracając do wydajności w BF3 i FXAA Injectora to jesteś chyba pierwszą osoba która po wgraniu tego moda odczuła spadek wydajności zamiast wzrostu No cóż widać że jesteś bardzo utalentowany skoro ci się to udało Jak wytłumaczysz fakt że kolega z tego forum ma 8600GT 512/128 w tandemie z Phenom II x4 955 i po wgraniu FXAA Injector 1.3beta zauważył wzrost wyświetlanych kl/s z 15-20 do 35-40 w trybie LOW i rozdzielczości 800x600 Chyba nie powiesz mi że w DX10 jego 8600GT ma taki potencjał Link to post Share on other sites
Mixtape 1765 Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 Ej a te pliki FXAA dx10/11 to do głównego folderu z grą wrzucić co nie ? Link to post Share on other sites
Znawca 6 Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 (edytowane) EDIT: I DX10, DX10.1 oraz DX11 i przyszły DX11.1 nie są jakąś "papką" marketingową. Porównując DX9 do DX11 to jak porównać malucha do porsze. Nie będę ci mówił co wnosi nowego i lepszego DX11. Lepiej jakbyś przeczytał ten artykuł: http://www.komputers...directx-11.aspx Fajnie że dodałeś link tyle tylko że art jest dość stary,a różnic w obecnych grach pomiędzy DX9.0 a DX11 próżno szukać po dziś dzień Wiadomo DX11 wnosi super hiper ulepszenia i grafikę że mózg staje tylko gdzie te gry ? DX11 jest ok,ale w benchmarkach i demach technologicznych ot cała prawda.Za taki stan rzeczy możesz podziękować SONY i firmie Microsoft W artykule masz potwierdzenie tego faktu : Druga kwestia, to wykorzystanie wszystkich nowych technologii, które wnosi ze sobą DX11. Teoretycznie gry zgodne z nowymi bibliotekami, wciąż nie dają nam pełnej możliwości cieszenia się wysokim poziomem realistyki. Wynika to z tego, iż często wsparcie dla DirectX 11 "dodawane" jest do starych silników. Dobry przykład to XRay Engine w STALKER: Zew Prypeci. Mimo wsparcia dla DX11, sam silnik ma już dobre kilka lat. Adaptacja nowych technologii jest więc ograniczona. Przełomem (podobnie jak miało to miejsce przy okazji DirectX 10), będzie prawdopodobnie premiera gry Crysis 2, opartej na zupełnie nowym silniku graficznym ( oczywiście przełomu nie było ) Gry wspierające DX11, pracują też dość topornie. Karty graficzne jak na razie nie są w stanie efektywnie wykorzystać nowych blibliotek. Gracze często skarżą się na znaczne spadki wydajności - nawet na najnowszych kartach graficznych. Problem ten prawdopodobnie rozwiąże stopniowa aktualizacja i optymalizacja sterowników. Różnice pomiędzy grami DirectX 10 i DirectX 11 w większości dostępnych aktualnie tytułów są niemal niewidoczne (z powodu adaptacji starych silników). Zmienić się to ma w chwili publikacji nowych gier. Ja tam widziałem różnice Faktycznie coś tam widać tylko co ? Na pewno spadek wydajności http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/Crysis_2_DX9_vs_DX11_-_roznica_w_grafice_oraz_w_wydajnosci-4014.html Edytowane 1 Marca 2012 przez Znawca Link to post Share on other sites
Mixtape 1765 Napisano 1 Marca 2012 Udostępnij Napisano 1 Marca 2012 (edytowane) Z resztą jak chcesz zobaczyć co to jest silnik robiony pod DX10/11 to se odpal METRO 2033 Edytowane 1 Marca 2012 przez Mixtape Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 powiem Ci, ze Metro 2033 niezle daje po du**e mojej 470tce wyocowanej do 850/2000. Wszystko na full w DX11 1680x1050. Przyrost fps po oc gpu to jakies 20klatek w moim wypadku. Roznice widac golym okiem miedzy dx9, a 11.. Link to post Share on other sites
Gość darkatraz Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 (edytowane) Ale wy to mowicie mi czy temu ivanosowi?? Wiem jakie sa mozliwosci DX11 bo ojciec ma GTX 570 :PSzkoda tylko, ze DX11 jest troche slabo zoptymalizowany jako biblioteki dll. Ciekawe co wniesie nowego lub co poprawi, a moze i jedno i drugie, DX11.1 Chociaz wedlug mnie gdyby tworcy gier tworzyli silnik tylko pod jedna wersje DX to np. w DX11 nie odczuwaloby sie tak drastycznych spadkow FPS i biblioteka bylaby wykorzystywana w ~100%. Jak sadzicie?? EDIT: ivanos zauwaz tylko, ze ja mam procka dwurdzeniowego, a nie cztero. Rdzeni nie odblokuje bo plyte spale :/ i ja gram na rozdzielczosci FullHD, a nie 800x600 Edytowane 2 Marca 2012 przez darkatraz Link to post Share on other sites
Znawca 6 Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 (edytowane) Z resztą jak chcesz zobaczyć co to jest silnik robiony pod DX10/11 to se odpal METRO 2033 Se odpaliłem już dawno temu i szału nima Wszystkie gry wspierające nowe API i tak robione są pod DX9.0c ( Metro 2033 też ) a samo DX11 jest dodatkiem dlatego wydajność jest jaka jest Jak już było wcześniej napisane aby w pełni skorzystać z dobrodziejstw DX11 i aby sama gra działała z należytą płynnością trzeba było by stworzyć ją tylko pod DX11,a jak wiadomo żaden producent nie pominie konsolowców bo chyba lepiej sprzedać taką produkcję na wszystkie 3 platformy aniżeli tylko na PC Gdy zadebiutuje nowa generacja konsol to dopiero wtedy można się podniecać DX11 DX11.1 czy nawet DX12 jak wyjdzie Edytowane 2 Marca 2012 przez Znawca Link to post Share on other sites
ivanos 112 Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 (edytowane) EDIT: ivanos zauwaz tylko, ze ja mam procka dwurdzeniowego, a nie cztero. Rdzeni nie odblokuje bo plyte spale :/ i ja gram na rozdzielczosci FullHD, a nie 800x600 Wiesz każdy gra w takiej rozdzielczości na jaką pozwala karta graficzna.Oczywistym jest że na 8600GT raczej nie popykasz w BF3 na 1080p Skoro koleszka na grafie za 60zł ( + - ) odczuł wzrost wyświetlanych kl/s po wgraniu FXAA Injectora 1.3beta to tym bardziej na Twoim PC powinieneś to odczuć z tym że hamulcem może tu być zbyt wysoka rozdzielczość jak na kartę pokroju GTS 250 Co do samego CPU to spokojnie da radę : http://obrazki24.pl/images/cpu02ooo.png Edytowane 2 Marca 2012 przez ivanos Link to post Share on other sites
Mixtape 1765 Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 Chyba w pełni robionymi grami pod DX10/11 były tytuły jak : BF3, Just Cause 2 (silnik robiony pod DX10) Link to post Share on other sites
adivxv 2858 Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 (edytowane) Ten testu był wykonany w singlu, a w multi jeszcze gorzej jest. Nikt jeszcze nie zrobił takiego porównania. Edytowane 2 Marca 2012 przez adivxv5 Link to post Share on other sites
Gość darkatraz Napisano 2 Marca 2012 Udostępnij Napisano 2 Marca 2012 Ivanos w singlu to ja na wysokich po tym FXAA jade. W multi muszę grać na niskich, a i tak mam lagi. Coś mi się wydaje, że DICE zje... coś w patchu albo nvidia w sterach. Link to post Share on other sites
ivanos 112 Napisano 3 Marca 2012 Udostępnij Napisano 3 Marca 2012 Ivanos w singlu to ja na wysokich po tym FXAA jade. W multi muszę grać na niskich, a i tak mam lagi. Coś mi się wydaje, że DICE zje... coś w patchu albo nvidia w sterach. Nie wiem z czym masz problem,ale tak ja jak i kumpel który ma podobny konfig do mojego bez problemu gra na Ultra bez jak i z modem z tym że jak mówię po wgraniu FXAA jest wzrost fpsów zarówno w single jak i w multiplayer,a same stery do grafy nie sprawiają żadnych problemów Link to post Share on other sites
Recommended Posts