Skocz do zawartości

[TEMAT OGÓLNY] PlayStation 3


Recommended Posts

Carmack o ps3 i x360:

http://www.ps3site.pl/playstation-3-vs-xbox-360-ktora-konsola-jest-zdaniem-johna-carmacka-lepsza/82137

 

RAGE w wersji dla konsoli PlayStation 3 działa i wygląda w niektórych miejscach lepiej niż na X360, ale dzieje się tak tylko dzięki ogromnemu wysiłkowi iD Software oraz mocy Cella

Edytowane przez Wulfen
Link to post
Share on other sites

Wypowiedź Carmack'a nie jest na tyle długa, aby nie zamieścić jej w całości.

Jak to co? Oczywiście, że Xbox 360. Jest to platforma łatwiejsza w programowaniu, bardzo przyjazna producentom. By tworzyć na PlayStation 3, trzeba mieć ogromną wiedzę i umieć wykorzystywać sztuczki programistyczne, których wielu deweloperów po dziś dzień nie zna. To konsola nieprzyjazna dla twórców. Fakt, RAGE w wersji dla konsoli PlayStation 3 działa i wygląda w niektórych miejscach lepiej niż na X360, ale dzieje się tak tylko dzięki ogromnemu wysiłkowi iD Software oraz mocy Cella, który jest w stanie wykonać dużo więcej operacji na sekundę, aniżeli procesor zaimplementowany w konsoli Microsoftu. Zapewniam jednak, że mimo bólu jakiego nabawiło nas PS3, obie wersje RAGE wyglądają identycznie, nie ma żadnych różnić na korzyść bądź niekorzyść którejś z platform...

Z taką "umiejętnością" wybiorczego cytowania powinieneś iść do polityki.
Link to post
Share on other sites

@Wulfen, kulig75

 

Zastanawia mnie jak wy możecie wierzyć w ten marketingowy bełkot faceta, który jeszcze nie dawno szydził sobie z konsol. Wiadomo koleżka ma autorytet w świadku graczy PC, więc odpowiednie firmy sypnęły mu kwitem i mamy tego efekt...

 

Pisałem to już kilkakrotnie, ale specjalnie dla waszej dwójki się powtórzę. Nie wiem czy zdajecie sobie w ogóle sprawę czym jest ten wasz święty Cell... Więc już wyjaśniam.

 

Cudo zwane Cell'em oparte jest na wariacji architektury G4 z roku 1999, a więc zaprezentowanej jeszcze przed premierą... PlayStation 2 i wbrew temu czym was karmią nie jest procesorem 7-mio, 6-ścio, a nawet i 2-wu rdzeniowym. W rzeczywistości fizycznie posiada tylko JEDEN, tak JEDEN, powtórzę jeszcze raz JEDEN fizyczny rdzeń, który jednak tak jak SPU w kartach graficznych ATI/AMD potrafi wykonywać kilka operacji na raz. Z podobnej marketingowej papki wzięło się 1536 jednostek SPU w karcie Radeon 6970 - przecież to 3-krotnie więcej aniżeli w GTX 580... Wystarczy wartość tą podzielić przez 4... i otrzymamy rzeczywistą ilość SPU fizycznych, wówczas nie wygląda już to tak kolorowo.

 

Swego czasu w eterze szumiało od tego w jakich to profesjonalnych zastosowaniach genialny Cell znajduje swoje zastosowanie... I w pewnym sensie była to prawda, sęk w tym że przemysłowy PowerXCell ma z PS3'kowym tyle wspólnego... co ... (tutaj uzupełnić).

 

Żeby było weselej nowocześniejszy w kwestii architektury był procesor w... Nintendo GameCube, tam "szalał" niemodyfikowany G5.

 

Wracając do Peestrójkowego G4... zmniejszono proces technologiczny z 180, do 90nm. Co pozwoliło osiągnąć bardzo wysokie taktowanie. System zepchnięto w ostatni z wątków, zostawiając 6 do dyspozycji twórców gier i nieco ułatwiając i tak trudne programowanie tej archaicznej jednostki. Dodatkowo wrzucono 256mb szybkiej pamięci XDR i tak powstał mit potęgi Cell'a.

Edytowane przez gtxxor
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

@Wulfen, kulig75

 

Zastanawia mnie jak wy możecie wierzyć w ten marketingowy bełkot faceta, który jeszcze nie dawno szydził sobie z konsol. Wiadomo koleżka ma autorytet w świadku graczy PC, więc odpowiednie firmy sypnęły mu kwitem i mamy tego efekt...

 

Pisałem to już kilkakrotnie, ale specjalnie dla waszej dwójki się powtórzę. Nie wiem czy zdajecie sobie w ogóle sprawę czym jest ten wasz święty Cell... Więc już wyjaśniam.

 

Cudo zwane Cell'em oparte jest na wariacji architektury G4 z roku 1999, a więc zaprezentowanej jeszcze przed premierą... PlayStation 2 i wbrew temu czym was karmią nie jest procesorem 7-mio, 6-ścio, a nawet i 2-wu rdzeniowym. W rzeczywistości fizycznie posiada tylko JEDEN, tak JEDEN, powtórzę jeszcze raz JEDEN fizyczny rdzeń, który jednak tak jak SPU w kartach graficznych ATI/AMD potrafi wykonywać kilka operacji na raz. Z podobnej marketingowej papki wzięło się 1536 jednostek SPU w karcie Radeon 6970 - przecież to 3-krotnie więcej aniżeli w GTX 580... Wystarczy wartość tą podzielić przez 4... i otrzymamy rzeczywistą ilość SPU fizycznych, wówczas nie wygląda już to tak kolorowo.

 

Swego czasu w eterze szumiało od tego w jakich to profesjonalnych zastosowaniach genialny Cell znajduje swoje zastosowanie... I w pewnym sensie była to prawda, sęk w tym że przemysłowy PowerXCell ma z PS3'kowym tyle wspólnego... co ... (tutaj uzupełnić).

 

Żeby było weselej nowocześniejszy w kwestii architektury był procesor w... Nintendo GameCube, tam "szalał" niemodyfikowany G5.

 

Wracając do Peestrójkowego G4... zmniejszono proces technologiczny z 180, do 90nm. Co pozwoliło osiągnąć bardzo wysokie taktowanie. System zepchnięto w ostatni z wątków, zostawiając 6 do dyspozycji twórców gier i nieco ułatwiając i tak trudne programowanie tej archaicznej jednostki. Dodatkowo wrzucono 256mb szybkiej pamięci XDR i tak powstał mit potęgi Cell'a.

 

Piękne przemówienie :) Brawo dla tego Pana !

Link to post
Share on other sites

I się zacznie...

 

Wiecie kiedy prezentacji KONAMI? Ciągle się zastanawiam, czy FIFA 12, czy Pro Evolution Soccer 2012?

 

Edycja:

Przydałby się moderator, który usuwałby rendery podpisane, jako zrzuty ekranu. Znów się robi syf.

 

Edycja2:

Dziękuję za usunięcie zbędnego posta, autorstwa kulig75.

Edytowane przez Ujemny
Link to post
Share on other sites

Skoro się podobało, słów kilka na temat układu graficznego... Znów z dedykacją dla dwóch wcześniej wymienionych panów.

 

No więc, RSX... brzmi konkretnie, nie? W rzeczywistości jest podkręconym G70, co to w praktyce oznacza? Ano, tyle że ta karta szał robiła w świecie PC'tów w roku... 2005. Pod marketingową nazwą GeForce 7800 GTX. Udostępnia on dokładnie 24 potoki renderujące i potrafi wypełnić "aż" 16 punktów w cyklu zegara. W przełożeniu na dzisiejsze realia ... wydajność tego cuda techniki jest niższa od wyśmiewanego w światku graczy komputerowych GeForce'a GT430! To arcydzieło inżynierii wojskowej posiada całe 256mb pamięci DDR3 na tekstury... I fizycznie niemożliwym jest by jakąkolwiek tylko trochę bardziej zaawansowaną produkcję pociągnęło w rozdzielczości 1080p, gdzie obraz składa się z ok. 3 megapikseli... Ale wy wierzycie że 1024x600 w BlackOps'ie to FullHD...

 

Żeby dolać oliwy do ognia powiem że Xenos w Xbox'ie 360 potrafi wykonać w cyklu zegara 3 krotnie operacji więcej! Za sprawą 16, 4-wątkowych SPU. (Tutaj ciekawostka... ATI zastosowało w 360 architekturę VLIW4, którą porzucono na rzecz VLIW5 w Radeonach serii 2000-5000 i przywrócono do życia z powrotem, jako rzekomo tą ulepszoną w serii 6000). Technologicznie więc GPU 360-tki jest lata świetlne do przodu! Na dodatek "karmi je" 2-krotnie większa ilość pamięci graficznej...

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Gość TheRedGuy

gtxxor@ hmm nie do konca jesli chodzi o cell.

 

1 PPE - tak jak pisales unowoczesnione G4 z 2 "wątkami" które w głównej mierze są odpowiedzialne za rozdzielanie zadań między SPE a tych mamy 8. W ps3 jeden jest zablokowany drugi przeznaczony na zadania ogólne/system? zostaje nam 6 jednostek wektorowych. Bez predykcji bez mozliwosci bezposredniego dostepu do pamieci operacyjnej. SPE maja po 256kb pamieci na której mogą operowac.

Główna różnica miedzy psowskim a przemysłowym to podniesiona wydajność zmiennoprzecinkowa o podwójnej precyzji. Przy cellu z ps3 ta dość znacznie spada...

 

 

Tak mniejwiecej dziala operacja w cellu.

 

PPE wgrywa program do spe

PPE nakazuje wykonanie programu w SPE

SPE Pobiera potrzebne dane do pamieci lokalnej (256Kb)

SPE Wykonuje programik

SPE przenosi wyniki z pamieci lokalnej do pamieci systemowej

SPE Informuje PPE o zakonczeniu zadania

 

Jednostki wektorowe sa bardzo wydajne, tyle ze dość "oporne" w programowaniu. Nie dość tego programiści musza rozbijać wszystko na kawałeczki i recznie optymalizowac każdą duperele. Kodzik sie komplikuje i to naprawde mądre głowy maja trudnosci z odpowiednim rozłożeniem zadań.

Link to post
Share on other sites

Mam problem z podloczeniem ps3 do sieci wyskalkuje blad dns(probowalem wielu i nic nie dziala) W xsie dzialalo wszystko,l nie mam routera prosze o pomoc

promary dns 194.204.152.34(probowalem 208.67.222.222)

sec dns 194.204.159.1(probowalem te 217.98.63.164/208.67.220.220)

na xboxsie wszystko chodzilo

Link to post
Share on other sites

Nie kończę z konsolami. Fakt, zastanawiałem się nad konsolą Microsoftu, ale prawda jest taka, że kupiłbym ją dla Forza Motorsport 4. Maksymalnie 3 miesiące gry, i co bym z nią dalej robił? W październiku Battlefield 3, i za pewne nie będę miał czasu na nic innego.

 

Pieniądze przeznaczę na modernizację komputera.

 

Edycja: tylko obawiam się, że nikt nie będzie chciał jej kupić.

Edytowane przez Ujemny
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...