Skocz do zawartości

[TEMAT OGÓLNY] PlayStation 3


Recommended Posts

Zaraz wam zablokuje wstawianie filmików z YT, jak inaczej nie umiecie rozmawiać :>

 

Nie możecie tego rozkminić, że wszystkie wymieniane tu gry wyglądają przepięknie, a różnice w rozdzielczościach tekstur i innych pierdołach są mało ważne, bo liczy się klimat i warstwa artystyczna? http://img816.imageshack.us/img816/1787/facepalmlm.gif

 

Mi osobiście podoba się bardziej estetyka Crysisa 2 niż Killzona 3, ale z drugiej strony wciąż zaskakuje mnie świat przedstawiony w Uncharted 2 (a wkrótce 3). Oprócz tego niesamowicie wygląda oryginalna kolorystyka Battlefielda 3 i dziwi mnie jak osiągnięto grafikę w Gran Turismo 5, gdzie niektóre screeny sam pomyliłem z prawdziwymi zdjęciami. I zamiast zastanawiać się w które gry zagrać, zagram (zagrałem) we wszystkie i miałem z tego frajdę. I tyle.

 

Jeśli chodzi o moc obliczeniową to konsole przegrywają z PCtami, bo nawet na upartego można wsadzić w obudowę 17 kart graficznych i PS3 wymięknie, ale co z tego, skoro zdolni graficy potrafią stworzyć świat o mniejszych wymaganiach sprzętowych, ale tak piękny, że nie będziemy zastanawiać się nad istniejącymi wszędzie niedoskonałościami tekstur, tylko zachwycani będziemy efektami.

 

I na koniec dla szukających fotorealizmu: ludzkie oko ma rozdzielczość około 10Megapikseli, czyli 3648 x 2736, a scena przez nie rejestrowana składa się z "tekstur" o niemożliwej do zarejestrowania ilości detali. Gra ma być ciekawa i oryginalna, nie chcę oglądać kilkunastu produkcji wyglądających tak samo. Dlatego na rynku potrzebne są zarówno Crysisy i Killzony, jak i Symulatory Farmy :lol:

Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem tej obawy przed postępem, zasadniczo postępem wynikającym z rozwoju innej platformy niż konsola. Posiadam obie platformy, i oczekuję od producentów co raz to lepszych wrażeń wizualnych (między innymi). A zasadniczo to żądam, a nie oczekuję wzrostu jakości gier na komputery stacjonarne, gdyż to tylko i wyłącznie nakłoni Sony oraz Microsoft do wygadania konsol nowej generacji. Postęp to "fajna rzecz".

Ja tu żadnej rewolucji nie widzę, te Wasze PCtowe gry się tylko coraz bardziej świecą.

Przeczytaj artykuły z największych portali - np. IGN - na temat Battlefield 3. Poszukaj w Internecie rekcji z dziennikarzy po pokazie w San Francisco. Jeśli filmik jest prawdziwy to szykuje nam się ogromny przeskok jakościowy. Oczywiście za który trzeba będzie słono zapłacić. Coś za coś. Osobiście już odkładam pieniążki na GeForce GTX 590, bądź najnowszy układ ATI (premier po wakacjach).
Link to post
Share on other sites

Właśnie ja tego przeskoku nie widzę. Ja się spodziewam rewolucji na miarę PSX>PS2 PS2>PS3 gdzie różnice były kolosalne.

Kiedyś inwestowałem sporo w PC, ale doszedłem do wniosku, że to kompletnie bez sensu. To ja wywalam 1000zł na nową kartę graficzną żeby mieć trochę większą odległość rysowania względem konsol? Aha, przecież mogę sobie jeszcze krawędzie wygładzić (jak mi na to sprzęt pozwoli) żeby grafika wyświetlana na monitorze 20" w odległości 80cm ode mnie nie raziła. No nie zapominajmy, że na konsoli z reguły nie ma mowy o wkurzających spadkach FPSów w przeciwieństwie do "rewelacyjnie" optymalizowanych gier na PC. Do tego dochodzi też fakt, że ostatnio gry na PC są zwyczajnie kiepskie i nudne. Już ciekawsze gry powstają na iOS.

Na konsoli to odpalę sobie GoW III, mam na czym zawiesić oko i co najważniejsze gra daje mi masę satysfakcji i zabawy.

 

Na PC to mi zostało chyba tylko Diablo II, HoMM III i Minecraft.

 

No niech mi ktoś wytłumaczy gdzie się ta moc GTXów 590 podziewa w Metro? Czemu masa innych gier nie chodzi jak powinna?! To jest jawna zmowa i ja się na to nie godzę. Kiedyś tak nie było.

 

Jak myślicie? Jakie wymagania miałby Killzone 3 na PC?

Link to post
Share on other sites

Ja się spodziewam rewolucji na miarę PSX>PS2 PS2>PS3 gdzie różnice były kolosalne.

Nie sądzę. Różnica będzie duża, ale rozwój grafiki w dzisiejszych czasach nieco zwolnił, więc nie będą to aż takie duże różnice. Chyba, że z czasem, gdy programiści nauczą się używać nowego sprzętu.

 

Kiedyś inwestowałem sporo w PC, ale doszedłem do wniosku, że to kompletnie bez sensu.

Patrząc jednak na polskie ceny gier PCtowych i konsolowych dość aktywny gracz kupując tańsze produkcje na komputery co rok-dwa jest w stanie kupić nową kartę lub procesor i właściwie wyjdzie na to samo i biorąc po uwagę, że co jakiś czas trzeba wymieniać konsolę na nową (czas długi, ale zawsze), to koszty wychodzą podobne. Jeśli ktoś kupuje wszystkie nowe gry jak leci, to granie w nie na PC wyjdzie taniej.

Inna sprawa to exclusivy, tutaj konsole często plusują :lol:

 

Do tego dochodzi też fakt, że ostatnio gry na PC są zwyczajnie kiepskie i nudne.

Kwestia gustu. Chociaż gry FPS w obu przypadkach nie mają fabuły zbyt wysokich lotów.

 

Jakie wymagania miałby Killzone 3 na PC?

Gdyby była to dokładna konwersja (która nie byłaby spaprana), to może coś podobnego do Crysisa 2, może z nieco wyższymi wymaganiami odnośnie procesora. Gdyby producent oprócz tego dodał by kilka dodatkowych rzeczy (na przykład wyższej rozdzielczości tekstury) to wymagania pewnie były by spore :->
Link to post
Share on other sites

Adixxx i taka jest prawda zwróć uwagę na jeszcze jedno zjawisko którego kiedyś nie było co najbardziej zatwardziali PC-ciarze piszą że konsole ograniczają i psują rynek itp.

Ciężko z faktami walczyć to trzeba pisać takie farmazonki a wiemy przecież że konsole nie są od wczoraj.

 

Dla mnie jak się nie zmieni w końcu blaszane pudło cała jej przestarzała architektura gdzie zżera tyle prądu to nie ruszę tego do gier i zostanie tylko do pracy i internetu bo do tego piec najbardziej się nadaje.

 

Cytat:

Sami twórcy sprzętu komputerowego strzelili sobie w stopę. Ludzie, którzy nie myślą nad swoją przyszłością! Wiele firm już nie produkuje gier na PC albo wycofuje się z tego rynku - bo co chwila wchodzi nowy, niekompatybilny i pełen problemów sprzęt - a pisząc grę pod konkretną konsolę - programiści piszą dobry, niemal bezproblemowy produkt. Dlaczego kiedyś okaże się, że zbytnia pazerność i niepohamowana chęć zysku będzie przyczyną docelowego zmniejszenia zysków części tego segmentu IT? To proste. Ludzie się już obecnie bardzo zmęczyli nieustannymi problemami z niekompatybilnością ("a Twoja karta nie obsługuje DirectX 11 a moja tak i ja sobie pogram, a Ty nie"), błędami itd. Co się stanie, kiedy w końcu firmy niemal w ogóle zrezygnują z tworzenia gier na PC? Ano, zastój na tym rynku - po co bowiem kupować nowe komputery, po co zwiększać ilość RAM? Po co nowe procesory?

 

Jeśli użytkownicy coraz mniej będą mieli ochotę na kupowanie co rok nowej karty grafiki a do tego nowego komputera, który pożera gigantyczne ilości Watt - bo nikomu nie chciało się optymalizować gier (a producenci kart grafiki zacierają ręce) - sprzęt, jak i zużycie energii oraz wszystko dookoła wydaje się być nieuzasadnione - klienci w końcu coraz bardziej porzucą ten segment i przeniosą się na konsole do gier, co już ma pomału miejsce.

 

Karty grafiki. W tym segmencie rynku jest dokładnie taki sam bajzel, jak w pozostałych - zwiększanie ilości tranzystorów przy braku optymalizacji sprzętu i kodu doprowadziło do dzisiejszej sytuacji.

Dzisiaj układy graficzne i tempo ich wdrażania jest tak oszałamiające i bezsensowne (średnio co 9 miesięcy nowy układ graficzny) - ich mylące i wprowadzające w błąd nazewnictwa skutecznie utrudniały i do dzisiaj utrudniają dobry wybór karty grafiki.

 

Dzisiejsze dwu- a nawet trzy-slotowe potwory straszą z komputera wielkimi radiatorami i systemami wodnymi, które ledwo radzą sobie z odprowadzaniem ciepła. Nvidia tak się zapędziła w kozi róg w układach graficznych, że jej ostatni produkt kodowy "Fermi" przysporzył jej wiele problemów.

firmy udają, że wypuszczają nowe układy (chociaż są tylko lekkimi ulepszeniami nic nie wnoszącymi), redaktorzy branży benchmark i gier udają, że "oto nadchodzi nowy król", chociaż doskonale wiedzą, że "nowy" układ ma tylko kilka milionów tranzystorów więcej, pożera więcej prądu i jest tylko starą kartą w nowym opakowaniu, klienci udają, że oto właśnie zauważyli skok jakości o...3-4 klatki na sekundę.

 

Od momentu wprowadzenia GeForce (FSAA i parę sztuczek z wygładzaniem to "nowości" dla małolatów") - ostatnimi ważnymi innowacjami były obliczenia Geometryczne (od geforce, czyli pixel i texel), bump-mapping, antyaliasing i wprowadzenie Shader Model (czyli shaderów). I to wszystko - wszystko co wprowadzono po DirectX 9.0c jest tylko wydmuszką i "bajerem".

A jak śmieszą mnie zdjęcia i artykuły porównujące jakieś drobne pixele: "widzicie? w lewym górnym rogu włosa postaci włos rzuca taki mały cień - oto innowacja" - prawdziwe innowacje to te, które jest w stanie zauważyć użytkownik - reszta innowacji (może oprócz Z-bufora) jest jedną wielką marketingową ściemą.

 

("Twoja karta nie obsługuje DirectX 150. Idź i kup nową za trzy tysiące, bo nie chciało się Nam optymalizować kodu, więc zablokowaliśmy możliwość uruchomienia gry na karcie sprzed zaledwie roku. I tak jesteś idiotą, więc kupisz) jest wyrazem nieudacznictwa, lenistwa i pazerności.

Ta krótkowzroczność będzie jeszcze długo wykorzystywana, ponieważ wchodzą ciągle nowe generacje dzieci i młodzieży, która daje się nabierać na te same hasła. Jedni podniecają drugich: "wow, wyszedł nowy procesor graficzny - teraz w rozdzielczości 8000x8000 będziesz miał półtorej klatki na sekundę więcej".

 

I co to za nowe karty graficzne, jeśli w niższych rozdzielczościach zadławiają komputer?

 

Może w końcu coś się zmieni w tym bezsensownym blaszanym pudle a na razie to dziękuję za uwagę :P

Link to post
Share on other sites

Cytat z serwisu PS3 więc 3/4 z tego jest totalną bzdurą. Takimi rzeczami pokazujesz, że jesteś iście zatwardziałym fanboyem PS3 :P . Rynek PC w ostatnich 2 latach tak przyspieszył, że za rok góra dwa lata zdominuje rynek gier i to jest pewne czy tego chciałbyś czy nie ale co ja przecież ja gadam do ściany...

Link to post
Share on other sites

Mixtape, nie wiem czy ty jesteś takim optymistą czy co :P

 

Kupuje nową kartę graficzną i... w co mam grać? Same dobre gry wychodzą tylko na konsole(no dobra, ten miesiąc był dobry - Shogun 2 i Shift 2 :))

Ale też jest ten plus że ja kupuje podzespoły hmm dla siebie, dla samej przyjemności że mam a nie bo gra chce

Link to post
Share on other sites

Mixtape

Kiedy wyjdą nowe konsole wasze blaszane sprzęty będą w opłakanym stanie a ty będziesz musiał więcej węgla wsadzić do tej przestarzałej od lat architektury PC-towej z zasilaczem już pewnie 1000W aby pograć i zbliżyć się w małym stopniu do nowych konsol 8-)

 

Także powodzenia :P

 

 

Każdy w tym temacie potrafi w odpowiedni sposób wyrazić swoją opinię bez jakiegoś wywyższania się. Nie będzie tu dzielenia ludzi na lepszych i gorszych czy wypowiadania się wciąż z zamiarem sprowokowania kłótni z nie zawsze popartymi prawdą argumentami i spekulacjami. A jeśli nie ma się niczego do powiedzenia to nie ma sensu pisanie jednozdaniowego posta zakończonego emotką, jedynie dla podsycenia atmosfery. Nie zabraniam wyrażania własnej opinii, nie powinno się jednak robić tego w ten sposób. // TheSpeed

Link to post
Share on other sites

Ale to jest prawda. Ludzie odchodzą od PCtów bo gry dla niego się już wypalają i nużą. Powiedz mi ile można machać myszką na lewo i prawo? Ludzie będą chcieli czegoś nowego (Move, Kinect), interaktywności. Konsole i od pewnego czasu smartphone'y/tablety zeżrą w końcu praktycznie cały rynek gier pctowych.

To jest prawda, możesz przeczytać o tym gdziekolwiek zechcesz.

 

Kiedyś na PC wychodziły prawdziwe perły. Było w co grać. To samo mogę w sumie powiedzieć o obecnych konsolach (chociaż w znacznie mniejszym stopniu), bo gry na PSXa to było coś niesamowitego.

 

Zobaczysz Mixtape, kolejna generacja konsol stworzy ogromną przepaść gdzie pcty już może nie dojdą do tego poziomu, ale za dwie generacje to już będzie praktycznie koniec PCtów jako platformy do gier.

Link to post
Share on other sites

Miałoby nie być jedno zadaniowo, jednak TheSpeed muszę poprosić autora powyższej wypowiedzi o konkrety. Innymi słowy proszę rozwinięcie sentencji "możesz przeczytać o tym gdziekolwiek zechcesz". Linki, dane statystyczne, skany z czasopism, cokolwiek potwierdzającego twoje słowa. Dla pełnego oddania poprawności swojej tezy proszę podaj więcej niż 3-4 adresy omawiające jedno zagadnienie.

 

Edycja:

Jeśli zamierzasz podać dane dotyczące sprzedaży gier PC, to proszę aby koniecznie w wartości % zawarta była sprzedasz cyfrowej dystrybucji.

 

Co dwa-trzy lata słyszymy, że fantasy umarło, granie na pececie umarło, RPG umarło.
BioWare, wypowiedź z lipca 2010 roku.
Link to post
Share on other sites

Co najwyżej zmniejszy, ale według mnie nie umrze. Są 4 powody:

- komputer każdy mieć musi (internet, praca) i niektórzy nie chcą dodatkowo kupować konsoli

- niektóre gatunki (przykładowo strategie) nie pasują na konsole (trudno w nie grać bez myszki)

- rozwijająca się silnie dystrybucja elektroniczna otwiera producentom nowe możliwości

- nikt nie odetnie się całkowicie od tak dużego rynku, co najwyżej będzie wypuszczać słabsze konwersje, które zawsze dadzą trochę zielonych

 

Póki co cieszmy się, że możemy grać na tym, na czym nam wygodniej :->

 

EDIT:

Ujemny, to 4 zdania plus cytat :P

Link to post
Share on other sites

Wyrosłem z takich efekciarskich produkcji, jedynie co by mnie skusiło do wydania ~180 zł to sentyment. I właśnie myśląc w ten sposób zastanawiam się nad zakupem Mortal Kombat 2011. Wersję demonstracyjną rozniosłem w drobny mak.

http://www.youtube.com/watch?v=vRPv0_SYg-M&feature=player_detailpage

Link to post
Share on other sites

Normalnie nie mogę zdzierżyć nowej facjaty Cole'a... Oby chociaż ten sam lektor był, no i ten kij czy co on tam ma też przekombinowany. Widzę, że moce zostały z pierwszej części. Mogli by być konsekwentni i wczytać karme, albo przynajmniej dać taką możliwość bo bardzo bym chciał zacząć drugą część z czerwono-czarnymi piorunami :)

 

Co do dema MK świetne, ale nie ma trybu versus więc jednak szybko się nudzi, ale jako trening przed pełną wersją to się sprawdza :}

Link to post
Share on other sites

Ta, KZ lepiej wygląda.

 

 

A do tego gameplaya, kawałek średni :)

Masakra, tyle się tam dzieje i:

1. Konsola to uciągnęła

2. Da się to ogarnąć na padzie :rotfl:

 

Mi w KZ1 na PS2 było dość ciężko ogarnąć co się dzieje nawet po kilku godzinach grania, gdzie KZ1 jest duużo wolniejszy.

 

I WTF 2:16 filmu, cloak? :)

Link to post
Share on other sites

Crysis2vsKillzone3 czy ktoś widzi lepsze efekty na korzyść KZ3 :rotfl:

 

Tu się zgodzę pokazane efekty są lepsze, ale co się dziwić jakoś trzeba nadrabiać niedostatki platformy. Wiadomo, ze skoro to exclusive, to Sony pilnował roboty. Po drugie, gdzie takiemu srytek'owi do Sony :)

 

Jeśli chodzi o szyby to w KZ3 nie uświadczymy czegoś takiego jak bezpieczno szkło :)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...