ALF 28963 Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Chudzielec rozbija się Motulem Na oleju nigdy nie szukam oszczędności podobnie jak na zasilaniu gratów w środku peceta. Cytuj Link to post Share on other sites
fiend_ 393 Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Takie cuś zalane: http://www.opony.lublin.pl/images/10000-11000/Olej-MOBIL-SUPER-3000-XE-5W-30-5_%5B10241%5D_1200.jpg Szóstka bangla cicho Wcześniej był sporo droższy Edge od Castrola 5W40, ale różnic na niekorzyść żadnych nie odczułem Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 13968 Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 A u mnie do M43B16 z racji wycieków zalany jest GM 10w40 xD 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3179 Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Ja znowu leję takie cuś http://www.kolegaberlin.pl/data/gfx/pictures/large/7/8/5087_1.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 9 Października 2017 Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Ogólnie w kategorii jakość cena Shell Helix Ultra (ale tylko Ultra) jest nie do pobicia. Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 (edytowane) A u mnie do M43B16 z racji wycieków zalany jest GM 10w40 xD Weź to zlej jak najszybciej i zalej chociaż tego specola czy coś podobnego. Ten olej to większe dno chyba od magnateca. Ojciec wlał to do volvo v70 2.5 benzyna (żeby nie było, nic o tym nie wiedziałem). Po jednej trasie ok 300km z prędkościami do 150km/h rozwaliło mu 3 samoregulacje. Ten olej zaczyna się pienić i w ogóle w wyższych temperaturach jest jak woda. U znajomego w astrze gsi (2.0 8v C20NE) na tym syfie wytarł się wałek co się nie zdarza w tych silnikach (ciekawe jak wyglądał dół), klawiatura też grała jak głupia. Strzeż się jak ognia chyba, ze auto przed złomowaniem. No ale wiadomo, zawsze znajdzie się grono osób które sobie chwali bo nic się nie dzieje (korba nie wyszła bokiem). Edytowane 10 Października 2017 przez mesiah1989 1 Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Stara prawda - jak silnik zaczyna brać olej to się wymienia uszczelnienia a nie zalewa mazutem. A 10w40 do turbo to już niezły odjazd abstrakcyjny, olejowe janusze 2 Cytuj Link to post Share on other sites
mejor 2848 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 a jak zacznie lać z 10w40 to przejdziesz na 15w40. To jest szkoła mechaniki samochodowej Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Nie ma się co śmiać. Wielu ludzi tak właśnie robi i tak jest nauczona. Co gorsza wielu mechaników tak poleca. W ogóle najlepiej brać u niego z beczki bo pewniak xD Od razu od takiego uciekać. Cytuj Link to post Share on other sites
proqqqe 838 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Ogólnie w kategorii jakość cena Shell Helix Ultra (ale tylko Ultra) jest nie do pobicia. Zalewam do mojej Hondy Civic 07' 1 Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 13968 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 (edytowane) sorki, pomyłeczka xD Dzieki chudy Edytowane 10 Października 2017 przez coco01 Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14113 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Pomyliłeś Coc tematy Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 2.5 tdi r5 - 480k km na 10w40 - rozbierany niedawno (UPG), wszystko w normie, a przebieg na bank jest kręcony, bo to bus. 2.0 hdi 90tka - 460k km na 10w40 - bezproblemowo. 2.4 jtd cf2 - 360k km na 10w40 - również brak problemów. Dalej nie wymieniam. Wystarczy lać jako-taki olej, wymieniać na czas (każde z powyższych aut ma zmieniany olej co 10-15k km) i będzie jeździło. Cytuj Link to post Share on other sites
Stawskiszef 1174 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Dokładnie Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Jasne, że tak. Nikt nie pisał, że jeździć nie będą na tym oleju. Jednak można dużo lepiej i nieznacznie drożej. Taki 5w jest lepszy pod każdym względem od 10w wiec po co go lać (porównuje tylko lepkości, wiadomo, że drogi 10w będzie lepszy pewnie od taniego 5w)? Słychać różnicę przy nawet głupim odpalaniu już gdy temp spadnie poniżej 10 stopni, a w naszym klimacie to 2/3 roku. Poza tym jeden robi 90% tras a drugi 90% miasta na niedogrzanym silniku, więc co tu porównywać? Większość moich aut które kupiłem była zalana 10w (wyjątkiem 2 auta z niemiec które sam ściągałem w nich pełny syntetyk). Po płukance i zalaniu czegoś lepszego różnica zawsze była widoczna czy to na zimno czy po rozgrzaniu. To nie jest jakiś mega wydatek , do tego u większości raz do roku wiec bez przesady. O to się rozbija cała dyskusja. Edytowane 11 Października 2017 przez mesiah1989 Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 W sumie to też fakt, nie myślałem o tym. A właśnie kilka godzin temu miałem porównanie pracy silnika (2.4jtd) na starym (11k km) A nowym oleju Castrola 10W40 i jest spora.. co w przypadku gdy producent zaleca 10W40? Jest sens przechodzić na 5W40? Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Według mnie tak. Większość trochę starszych aut ma zalecane 10w40 a bez problemów śmigają na 5w czy nawet 0w40. Płukanka Liqui Moly Pro-Line Engine Flush do tego liqui moly synthoil high tech 5w40 i motor dostanie drugie życie jak nie jest za późno. Ten olej to chyba najlepsze co można kupić w tej cenie (ok 190zł za 5l). Może da się kupić taniej. Z tego co wiem nie podrabiają olei LM w odróżnieniu do takiego motula. Co do filtra kupuj knecht lub mann a wystrzegaj się filtrona. Edytowane 11 Października 2017 przez mesiah1989 Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4821 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 I tu cały klops 190zł za 5l. Gdzie wielu na ciebie krzywo by popatrzyło taki mój ELF 10w40 4L kosztuje od 40 do 80zł. Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Za byle breje płaci się ok 100zł za 5l. Tu masz 80-90zł więcej i wypasiony olej. Jeśli ktoś z tego powodu leje breje albo wyśmiewa się z ludzi którzy leją droższy olej ma nierówno pod kopułą. Wymianę robi się zazwyczaj raz w roku. Co to za pieniądz nawet jak na nasze zarobki? Jeśli ktoś ma problem z czymś takim to zdecydowanie powinien przesiąść się na transport publiczny. Pomijam już fakt, że ujeżdżają te auta na byle czym i byle jak a później psy wieszają na danym silniku bo szmelc (nie zrobił kur.. pół miliona km, najlepiej na kujawskim). Sytuacje z życia wzięte. Edytowane 11 Października 2017 przez mesiah1989 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Kubuś73 8917 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 (edytowane) U mnie do 1.6HDi lałem Edge/Motula a teraz chyba przetestuję tego Liqui Moly 5W40 razem z płukana zobaczymy co to będzie Edytowane 11 Października 2017 przez Kubuś73 Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Nic nie będzie. Po prostu nie zmienisz już oleju na inny:) Nawet jeśli nie usłyszysz różnicy to wiedz, ze ona jest. Nie ma lepszej oliwy w tej cenie. Jak ktoś nie wierzy niech poczyta fora i wypowiedzi co bardziej kumatych ludzi. Sam teraz się zastanawiam czy nie wrócić do LM. Jeździłem na takim 5w40 i zmieniłem na xado luxury drive 0w40. Teraz chyba spróbuje LM synthoil energy 0w40 (kosztuje ok 220zł za 5l a nie 250 za 4l jak xado) choć xado jak wynika ze specyfikacji jest jeszcze trochę lepszy. Ogólnie Xado ma wysoki TBN. Biorąc pod uwagę na jakich jeździmy paliwach to bardzo ważna wartość. Dobre oleje mają TBN ok 10 słabsze 6-7. Po 10tyś przebiegu słabszy olej jest już mocno zakwaszony. Edytowane 11 Października 2017 przez mesiah1989 Cytuj Link to post Share on other sites
Kubuś73 8917 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Ja wymieniam co ~7-8k km bo tyle rocznie krece. Ten specyfik do wtrysków daje rade czy strata kasy? http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-4214-Liqui-Moly-Diesel-Spulung-500ml-Pro-Line-Motor-Spulung-500ml.html Edytowane 11 Października 2017 przez Kubuś73 Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Ja do swojego leje 10w60 LM. Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3179 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Ten Liqui Moly Synthoil będzie lepszy od Top Tec, który ja leję? Niedługo będę wymieniał, więc mógłbym ewentualnie zmienić. Tyle, że i tak muszę 6l kupić Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Synthoil to PAO i pełny syntetyk. TOP Tec już nie. Nawet widać po cenie który jest lepszy. Co do dodatków różnego rodzaju nie wypowiadam się bo nie testuje takich bajerów. Jedyna fajna rzecz to dodatek archoil ar9100 + 9300. Daje radę. Xado też robi podobno dobre dodatki. Ja do swojego leje 10w60 LM. A cóż to za bestia, że lejesz 10w60? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.