Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Rozwala mnie takie szukanie miejsc gdzie łatwiej zdać... Później jedzie taki do większego miasta i rozwali komuś samochód na pierwszym lepszym rondzie :D

Jeden mój kolega uczył się w jednym mieście, poszedł zdawać do drugiego i chyba zdał za 7. razem...

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

@MoonWalk

Miałem okazję przyglądać się jak rudy zżera nowiutką 6-tkę tą z lat 2002-2007 

 

 

 

 

Niemniej z nowych Mazd (2007-...) nigdy nie widziałem aż takich problemów szczerze. 

 

 

 

Wydaje mi się, że w sumie myślimy podobnie, tylko coś nie możemy do tego dotrzeć xD

 

Trójki i szóstki z tamtego okresu często widuję z bąblami. Niemniej na forach mazdy niejednokrotnie widziałem poprawki całych BA, BG czy starszych 323, gdzie (naprawdę zdolni ludzie) z sita potrafili zrobić cacko. Tylko wymagało to pracy. Ale niestety w starszych było tego dużo. Chociaż moja nie rdzewiała (być może kiedyś zacznie, bo dalej w domu jest xd)

 

Vieworld - nie rozważałeś innych opcji? Nie wiem ile masz kasy i co się dla Ciebie liczy, ale kompaktów na rynku jak na razie nie brakuje. Co prawda trójeczka i Giulietta to chyba obecnie najładniejsza reprezentacja (no, można by do tego dorzucić jeszcze 308 - chociaż mi sie tam niespecjalnie podoba - i V40), no ale są wozidła z innymi zaletami. No chyba, że to już amen w pacierzu postanowiony ;P

 

Johny - to zazwyczaj mieszczuchy jeżdżą jak opętani xP Miejska dżungla rządzi się swoimi prawami, ale najbardziej rozwala mnie zawsze parkowanie zderzak w zderzak. W krk pare razy w miesiącu widzę auta, które z obu stron opierają się o rejestracje innych aut. Nie wiem o co chodzi i jak kto ma wtedy wyjechać, ale ja nigdy nie wpadłbym na taką metodę parkowania ;D

Edytowane przez MoonWalk
Link to post
Share on other sites

na poprzednich paru stronach masz moje wypociny. Ja jesten grafikiem i fotografem z zawodu wiec patrze troche na to inaczej... mam normalnie bzika na punkcie designu a nie motoryzacji wiec to troche inaczej u mnie. W zeszlym tygodniu przejrzalem fora i strony w roznych krajach (i kontynentach) roznych marek, lacznie jakies 120h przesiedzialem. Glownie mnie interesowala awaryjnosc i koszty wymiany tych awarii.. auto w leasingu bedzie na firme brane ale prog max 90-100k. Przeszedlem przez naprawde wiele modeli aut ktorych tu nie wypisalem, bylo subaru, bylo mitsubishi, klient ma do sprzedania jeepa a dzis jeden byl i pytal przy okazji czy nie chce jego CLA kupic, 210 kucykow to moc i nie chodzi o to bo wyglad piekny lecz tyl... sedan... nie chce :) itd itp v40 nie bo silnik, mazda nie bo kradna (wawa) i ruda, ds4 nie bo problemy, toyota auris fajna (136KM) ale jakas taka neutralna, niemcy nie bo TSI, focus mial byc ale standard to.. stoi taki u mnie z 2011, chce cos innego.. nie lubie miec tego co wszyscy.. co widac po mojej obudowie i plycie glownej w kompie - szukaj takich ze swieca co to maja... naprawde zostaje tylko giulietta. Sprawdzalem diesle, sprawdzalem hybrydy, ale do mojej jazdy ta julka powinna pic max 9l a to jakis litr wiecej niz moj focus 1,6/100KM :)

 

Gdyby nie fakt ze boje sie rozwalenia woeksza moca to bym wzial ledwo uzywany (20k przebiegu julke verde w full opcji za 70k od zaprzyjazniknego dealera, ale 1,75/235KM to ja nie ogarne tego.. jeszcze. Nie ma co szalec :)

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

DS4  - problemy? Z czym, bo wydaje mi się, że jedynie z logo producenta i to na forach wieśwagena. Bo ciekawe, że o tym wspomniałeś, ale np. rozważałeś Mitsubishi (Lancera?), które ma bardzo drogie części i mało zamienników. 

 

308 to obecnie jeden z najlepiej sprzedających sie kompaktów w Europie, ale co ciekawe - niekoniecznie w Polsce. Kwestia, czy deska rozdzielcza komuś przypasuje

 

Moim zdaniem jest z czego wybierać, tym bardziej, że jak widzę wcale nie ograniczasz się tylko do kompaktów i nie tylko do aut nowych. Jak masz bzika na punkcie designu, to auta które proponujesz z pewnością są na miejscu. Ale pominąłeś trochę aut, oczywiście niekoniecznie tak ładnych, ale wartych uwagi.

 

Np. Civica. Nowy model po liftingu aktualnie jest na promocji (tak przynajmniej wnioskuję z ceny niższej od Jazza), ma chyba wystarczający dla Cb silnik 1.8 142 KM, który jest zmodyfikowaną wersją jednostki produkowanej do 2011 roku, czyli sprawdzonej i polecanej do tego modelu jednostki. Brak turbiny=mniejsze koszta, a samo auto (mimo, że nie jeździłem nim w tej wersji) jest opisywane jako zrywne, chociaż pewnie i tak potrzebuje obrotów. Nie wiem jak tam ze spalaniem rzeczywistym, ale generalnie podają w testach 7,5-8 litrów w jeździe mieszanej.

 

Buda nie porywa, osobiście wolałem poprzedniczkę, niemniej to już kwestia gustu. Za niecałe 90k masz full wyposażony model z lakierem i skórą (w manualu, jest też automat), a jeśli niepotrzebna Ci skóra i panoramiczny dach, to nawet idzie zejść poniżej 80k. Niemniej co jeszcze przemawia za tym autem, to z pewnością miejsce w środku niczym w klasie wyżej i dobre prowadzenie, które chwalą chyba wszyscy. Ba, z tyłu nawet zrezygnowali z wielowahaczu, a auto ponoć tylko na tym zyskało. Sąsiad ma wersje sprzed liftingu od 3 lat i sobie chwali.

 

A jeśli w rachubę wchodzą auta używane, to już w ogóle w tej kwocie praktycznie wszystko da się znaleźć xd

Edytowane przez MoonWalk
Link to post
Share on other sites

DS4  - problemy? Z czym, bo wydaje mi się, że jedynie z logo producenta i to na forach wieśwagena. 

 

Moim zdaniem jest z czego wybierać

 

Np. Civica.

 

Co do DS4 - chodzi pewnie o silnik 1.6 THP. Podobno dość kapryśny :). Mnie by to nie przeszkodziło w kupnie DS5, ale dla mnie był za drogi.

 

Moim zdaniem - nie ma :). Dla singli albo ludzi bez dzieci - V40, dla reszty Giulietta. Jeśli ktoś lubi crossovery (ja nie) - DS4 albo Cactus. I to by było na tyle :).

Co do 308 się zgadzam - fajny samochód, gdyby tylko klimę miał sterowaną pokrętłami, to może bym nawet i kupił, ale obecne rozwiązanie jest dla mnie nie do przyjęcia. W 2008 i 508 klima jest sterowana pokrętłami. Moim zdaniem, po liftingu w 308 będzie to samo.

 

Civic brzydal jak mało co... Mnie ogólnie azjatyckie samochody średnio siedzą - to już bym chyba wolał niemiecki. Jakoś się nie potrafię przekonać.

Link to post
Share on other sites

Przywaliles tym civikiem, moj ojciec chrzestny ma civika z 2011, w zeszlym roku wymienil rozrzad i pojechal do szwajcarii prosto w alpy. Powrot? Na lawecie 2300km. Padl rozrzad, wina jednak byly zawory w 1 kolejnosci a do tego wszystkiego tarcze mu sie wyginaly i co roku je zmienial w aso. Moze to przypadek jeden na milion ale jestem przez to zdegustowany hondą chociaz... pare lat temu moj dobry kumpel wygrac CR-Z hybryde w konkursie hondy. Sporo przy tym stracilem godzin bo chodzilo o zbieranie lajkow pod animacja/filmem promujacym prxez niego zrobionym itd, potem etap 2 i ostatecznie wygral w finalem z jakims adrianem z torunia ;) autko bylo cudne w srodku i x wygladu (robilem sesje auta) ale zeszloroczny przypadek rozwalil opinie o hondzie w calej naszej rodzinie.

 

Te radosuaf skoro jestem singlem to nie polecasz mi juz giulietty? A mialem ją ożenic.. hehe

 

Co do ds4 to wlasnie chodzi o silnik. W polsce troche o tym bylo ale za granica sporo osob mowilo ze to takie cudo jakby *wzieli tsi, pozmieniali troche i mamy silnik z mniejsza awaryjnoscia ale jednak awaryjnoscia* wiadome ze to nie ten sam silnik ale naprawde problemy z nim miewaja za granica (forum UK jesli dobrze pamietam). Inna sprawa ze wyczytalem porownanie gdzie jeden jezdzil i tym i tym... majac 192cm wzrostu w ds4 o dziwo mial mniej miejsca.

 

V40 spoko ale silnik.. i zawieszenie. O tym troche poczytalem a takze skrzynia potrafi byc kaprysna - ale nie jest zle! Tylko części drogie... Najgorszy jednak przrglad... chyba najdrozszy ze wszystkich marek (pierwsze 3 przeglady to skromne 1150/1850/1150 jesli dobrze pamietam).

 

Skory wolalbym nie miec, alcantara/wstawki skory to optimum.

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Te radosuaf skoro jestem singlem to nie polecasz mi juz giulietty? A mialem ją ożenic.. hehe

 

No wtedy bym się mocno łamał nad V40 T3 w Rebel Blue (chociażby dlatego, żeby nie kupować drugiej Julki pod rząd), na szczęście nie miałem tego dylematu :).

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

chce cos innego.. nie lubie miec tego co wszyscy..

Może dlatego, że dość rozpoznawalna to często mnie rzuca się w oczy i raczej nie powiedziałbym, że jest to rzadkie auto. W tych kryteriach jeszcze przyjrzałbym się hatchback-om jak impreza, lancer, nowy civic też się zapowiada nieźle.

Link to post
Share on other sites

raczej nie powiedziałbym, że jest to rzadkie auto

 

Ile widziałeś dzisiaj sztuk? :) Nawet we Włoszech jest dość ciężko na nią trafić. Mnie się wydawało, że po Kopenhadze jeździ dużo Cactusów, ale ten morski niebieski albo żółty się dość wyróżniały na tle srebrno-biało-czarnej masy Astro-Golfo-A3-Megane-Octavii, więc pewnie procentowo za dużo tego nie było :).

Link to post
Share on other sites

Wiem, gdzie takie dwie parkują (obie czarne), a dużo nie zwiedzam wcale. 156 i 147 też sporo, a ta jako następca może też stać się popularna. W zasadzie pewnie to kobiety zadecydują o popularności tego auta na najbliższe lata ;)

Edytowane przez d i l
Link to post
Share on other sites

156 i 147 jest już za dużo. Tak to jest z Alfami - przez 3 do 5 lat po premierze modelu masz jedyny egzemplarz w promieniu kilkudziesięciu kilometrów (nie licząc największych miast), a po 8 latach jeździ tego zatrzęsienie :D.

Link to post
Share on other sites

raczej nie powiedziałbym, że jest to rzadkie auto

 

2014 rok - sprzedaż w Polsce:

 

Honda 5413

Mitsubishi 5268

Subaru 1494

Alfa Romeo 729

Porsche 686

 

2015 rok - sprzedaz w Polsce:

 

Porsche 861

Alfa romeo 688 (Giulietta 572)

 

-----

 

co do DS4 już wiem o co chodziło z tym silnikiem (zerknąłem w notatki - dosłownie), bo ja patrzyłem głównie pod kątem hybrydy a u zaprzyjaznionego dealera była piękna sztuka w pieknej cenie (80tys do negocjacji), mało używana... no ale to ta hybrydka z dieslem.. LINK - w konfiguratorze ds4 wychodzi mi 108-112k dla najmniejszego silnika benzynowego, nie jest to kosmicznie drogo ale za tyle to ja wolę mieć Alfę także dobrze doposażoną. 

 

"Pełgeoty" mi się nie podobają... w środku. To takie strasznie dziwne auta francuskie, który nie dość, że mają dziwną skrzynię ręczną (chociaż w tych nowych jest o wiele lepiej), nie dość dziwnej reakcji na skręt (jakby trochę opóźnione, patrz: model 307 ktorym sie przejechalem kiedys) to jeszcze do tego design w środku jest.. nijaki. Nie jest źle, ale jest.. szablonowo - nie podoba mi się, wolalbym juz focusa brac drugiego!

 

Dzis jechalem za XC60 jakis czas, no ładne to, ładniejsze niz na zdjęciach w necie, no ale cena... za 150tys to ja juz bym wolal poczekac na suv-a alfy romeo "Stelvio" (Tipo 949 D-SUV) co ma sie pojawic w Q4'16 - Q1'17 a przypominający z wyglądu trochę porsche - będzie wojna w tym segmencie zapewne.

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites
Przywaliles tym civikiem, moj ojciec chrzestny ma civika z 2011, w zeszlym roku wymienil rozrzad i pojechal do szwajcarii prosto w alpy.

 

Tam w 1.8 i-vtec jest lancuch i to jeden z nielicznych obecnie co wytrzymuja tyle ile lancuch powinien. Wiec albo mial ~300.000 km , albo jezdzil bez wymiany oleju. Rozrzad w tym aucie bez pomocy sie nie zepsuje. To jeden z ostatnich solidnie zbudowanych silnikow obecnie na rynku.

 

 

do tego wszystkiego tarcze mu sie wyginaly i co roku je zmienial w aso.

Zdolny koles ten twoj ojciec chrzestny. :roll:

Edytowane przez keczu
Link to post
Share on other sites

1.8/140 (2010 lub 2011)

 

Z rozrządem/zaworami mógł być przypadek 1 na milion, ale żeby tarcze się wyginały co roku?
Przebiegi po 30-35k/rok - 15-20% po trasach w górach.

 

Zdolny? Owszem :D

 

Sam widziałem zdjęcia kiedy gasili klocki hamulcowe gaśnicą...
albo jeździć nie umie po górach (chociaż ma wprawę) albo coś jest nie tak.. 

Link to post
Share on other sites

Nie wiem o co chodzi i jak kto ma wtedy wyjechać, ale ja nigdy nie wpadłbym na taką metodę parkowania ;D

 

To nawet nie wjeżdżają do miast takich jak Paryż i innych podobnych. Tam każdy parkuje tak żeby się zmieścić, często parkując się zderzak w zderzak czy odbijając się od nich. Najważniejsze żeby się zmieścić i mało kto się tym przejmuje, chyba ze właściciel siedzi w aucie

Wynika to miedzy innymi z tego, że gdy musisz szukać miejsca przez pół godziny a często i sporo więcej to nie narzekasz że jest ciasno.

Zdarza się że po roku trzeba wymienić tablicę rejestracyjną bo jest nieczytelna.

Link to post
Share on other sites

 

 

Co nie wejdę do tematu to dzony odbiera alfe od mechanika

 

 giphy.gif

 

 

To tylko potwierdza stwierdzenie o kierowcach alfy. Nie witajo się na drodze, bo wszyscy rano w serwisie się widzieli :D

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...