Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Gość TheRedGuy

@bulb - oj w takim wypadku wybacz. Jednak co do ceny nie zgodze sie. Produkt wart jest tyle ile ktos jest w stanie za niego zaplacic. A tu dochodzi jeszcze charakterystyka miejsca. Przykladzik IRL - stara bmka 318 z silnikiem 1.8-1.9. Wartosc zgloszona 2000EUR roczny podatek drogowy 700Eur bez kilku centow. Ubezpieczenie (kobieta 9lat prawko 40% znizki) 1200eur a ubezpieczalnia jedna z najtanszych.

 

Lkowicza na opelka z 90 roku z silnikiem 1 litra wartego 1000eur potrafia krzyknac i 3500eur/rok na ubezpieczenie. Znam wielu ludzi ktorych ubezpieczenie roczne kosztuje wiecej niz autko.

(oczywiscie mozna isc po taniosci dorwac sie do ubezpieczalni ktora za 300Eur ubezpieczy ci auto warte tysiaka jak masz znizki.. ale raz nie pokrywa szkod z twojej winy a dwa przy likwidowaniu szkody z twojej winy pokrywasz pierwsze 3500eur ;) )

 

Podatek drogowy tez fajnie kształtuje ceny autek. Szczegolnie tych tanszych ( kilka tys eur) - czesto te same modele z wieksza pojemnoscia silnika sa na rowni nie raz i tansze od mniejszych pojemnosci. i W ten sposob majac ta sama kase mozesz miec bmke z 2002 z silnikiem 1.8 albo 3 litrowa

Edytowane przez TheRedGuy
Link to post
Share on other sites
Gość Kotecek

TheRedGuy - Ale w Polsce na szczęście mniejsza pojemność to mniejsze opłaty :) Moze tam wiek auta wchodzi w grę... Teraz kupiłem auto z silniekem 1.0 (dokładnie 998cm3) i mam nadzieję że stawki za małe silniki tez będa "małe" :)

Link to post
Share on other sites
Gość TheRedGuy

IRL jeszcze lepiej to widac. Podatek drogowy za auta do 2007 roku (wlacznie) liczony jest wg pojemnosci silnika i np 1l kosztuje rocznie - €185 a silniczek 3l - :€1390 .Autka nowsze podatek drogowy maja obliczany wg emisji spalin. Ubezpieczalnie tez patrza na pojemnosc i moc. Mezczyzna ubezpieczajacy pierwsze auto w wieku ponizej 30 lat ma problemy do 26roku grupa podwyzszonego ryzyka - dla kobiet i mezczyzn. Nie ubezpieczasz autka, ubezpieczasz kierowce na dane autko (z mozliwoscia prowadzenia innych - powyzej jakiegostam wieku + 2 lata bezwypadkowej jazdy) Ubezpieczenia otwarte sa dla firm.

 

Ceny za dosc wysokie ale to przez system prawek. Zdajesz teorie dostajesz L. I masz prawo jezdzic (oczywiscie z musisz miec ze soba kierowce z pelnym prawkiem). Kilka lat temu majac druga L-ke (ta wydawana jest na 2 lata) mogles jezdzic sam. To wszystko z wykluczeniem autostrad. Teraz wzieli sie za L-kowiczow i za jazde bez kierowcy grozi do 3500eur grzywny plus ban na 2 lata.

Link to post
Share on other sites
Gość TheRedGuy

Pewnie juz gdzies pokazywawszy no ale jeszcze raz waz pomecze :D

 

Wydarty dzis ze snu zimowego.

http://img18.imageshack.us/img18/9661/f001t.jpg

 

http://img856.imageshack.us/img856/6620/b001uk.jpg

 

Jeszcze bez bateryjki i nowych laczkow ale juz po wymianie prawego seta klamek itp :)

Link to post
Share on other sites
Gość TheRedGuy

To akurat mala sv-eczka.. v2 pojemnosc 650, 72 koniki. W miescie mozna zrobic okolo 6l-6,5/100 w trasie 5,5 l/100 przy sredniej do 120km/h. Jednak ze to v-eczka i ladnie idzie od dolu dosc kusi i moj rekordzik to prawie 8l/sete..

 

Jest tez svka z litrowym silnikiem (uglaskany silnik z TL-ki - ten mial ksywe widowmaker ;)) tam juz spalanie potrafi wyskoczyc i do 12l.

 

Tu ogolnie odzywa sie charakterystyka tych silnikow. I przy delikatnej raczce malutkie spalanie l ogolnie dobra ekonomia.. przy systemie obslugi 0/1 Niestety pije i je napęd z oponami w zastraszajacym tepie.

 

Inna sprawa ze spalanie mam troszke wyzsze przez tlumik filterek i pare innych mykow.

Link to post
Share on other sites
Gość TheRedGuy

Szczerze to dokladnie nie wiem ile mi pali. Sprawdzalem raz, trasa tylko i wylacznie w miescie wyszlo "na oko" ponad 7,5. Wiekszosc znajomych na pytanie "ile pali" odpowiada "ile wlejesz". I bynajmniej nie po zlosci.

 

To troszke inna kategoria pojazdow.

 

Ok znalazlem tabele na necie..

przy 100 km/h 4,3 l/100km

przy 130 km/h 4,8 l/100km

w trybie miejskim 6-7 l/100km

 

Chcesz ekonomicznie kupujesz maly klozecik ;P

Link to post
Share on other sites
Gość TheRedGuy

Silnik jak w maluchu ;) ale 72 koniki sa i 3,6 do setki tez.. Ale co tam brachol ma gsxr750 z 2006r.. a tamto juz ma ponad 150koni... 2x wiecej niz moja taczka:) a spalanie? az glupio pytac..

Link to post
Share on other sites
Gość TheRedGuy

effendi360 pitolisz tak 3 po 3...

 

Sportowe litry srednio od 5 - 9 zalezy od jazdy. Vki chleja troche wiecej bo i 10/12 im nie obce. Spotrowe filtry +przelot oraz inne modyfikacje podnosza spalanie... ale by od razu wyskakiwac ze spokojnie 12-15. Trzeba albo miec zakatowanego "śruta" albo mocno zmodyfikowanego sprzeta i prawa rączke działająca w systemie binarnym.

Link to post
Share on other sites
Gość TheRedGuy

Nóżkę taką masz?

Zaloze sie ze tak :> to juz jestes druga a pewnie liczac efendiego i trzecia osoba. Wyjdzie na to,ze ludzie babrajacy sie w kompach nie znosza sterowac analogowo.

Edytowane przez TheRedGuy
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...