Courius 24 Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Moje obserwacje na drodze zawsze się sprowadzają do jednego wniosku, że większość ludzi nie myśli za kierownicą. Jadą ślepo jak barany na rzez. Cytuj Link to post Share on other sites
bullseye 73 Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 A najlepsi są Ci co zmieniają pasy bez kierunków co sekundę, pałują, wpierniczają się przed maskę a potem stoją na światłach na równi ze mną mimo że jechałem jednym tempem na jednym pasie marnując połowę paliwa mniej niż on Cytuj Link to post Share on other sites
LeCzarny 160 Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Ja na co dzień szwendam się z buta, a do pracy wożę się Neoplanem N4016, mam własnego kierowcę i czasami zabieram kogoś na mieście, taniej wychodzi. Jedyny minus to taki, że kierowca, gdy mu mówię gdzie ma jechać, to mnie nie słucha. Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3611 Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 A inne krzywizny wałków, inne wtryski, inny skok cylindra czy nawet inny kształt dolotu ? Tak jak napisalem, porownujac silniki o tej samej konstrukcji, ale z inna pojemnoscia BMW X3 20d model 2012, i w serwisie bo nikt inny tego zrobic nie potrafil zaplacila 1000zl To bardzo fajnie, ze sobie zaplacila, rozumiem, ze gwarancji to juz od razu nie miala? E46 M3 Jest piekne, gdyby jeszcze tylko miala swiatla z E46 po lifcie Cytuj Link to post Share on other sites
bullseye 73 Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Tak jak napisalem, porownujac silniki o tej samej konstrukcji, ale z inna pojemnoscia Cóż większa pojemność to albo inny skok cylindra albo większa jego powierzchnia I tutaj niby można uznać że moc będzie rosła, ale przebiegi wcale nie będą podobne Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3611 Napisano 16 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Mimo wszystko, chyba zgodzisz sie ze mna? Cytuj Link to post Share on other sites
bullseye 73 Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Nie śmiał bym się nie zgadzać Cytuj Link to post Share on other sites
Gadget 119 Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Pewnie mało kogo zainteresuje, bo widzę że tu Hi-Tech panuje... Ale skoro pytanie zadane to na nie odpowiem: http://s19.postimage.org/r3qg47gyn/IMG_0256.jpg http://s19.postimage.org/q2q7f2zz3/IMG_0259.jpg No i linki do YT zapomniałem wstawiać jako okienka... Taki mój skromny szrot i zarazem odkop. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość TRG Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 (edytowane) java a przynajmniej silnik masz od tego Edytowane 20 Stycznia 2013 przez TRG Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14113 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 java to jest java a to to jest cezeta. Cytuj Link to post Share on other sites
Gość TRG Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 To jest java to jest cz-ta... obaj mieli taki sam silnik Cytuj Link to post Share on other sites
RAKU 44 25 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 250 ? Śmigałem jakiś czas na 175, ale nie czaję żeby były wersję z dual heatpipe Cytuj Link to post Share on other sites
BIGPUN 12628 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Oo Raku, naczelny koks powrócił. Byłeś na końcu internetu czy co? Cytuj Link to post Share on other sites
RAKU 44 25 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Heh miałem problemu życiowe...Tzn zayebać dekę+metę czy jednak zostać przy kreatynie i do tej pory nie mogę zdecydować Cytuj Link to post Share on other sites
Gadget 119 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Jest to CZ 350 472.6 z roku 1987 z 12V instalacją i alternatorem 210W. Nie ma problemów rozładowanego akumulatora jak modelach 6V. Silnik to dosyć rzadki okaz, ogólnie miał zastosowanie tylko w tym modelu i modelu JAWY 350 TS ale modelu 632 czyli z tym silnikiem. Fabryki CZ i Jawy wspópracowały ze sobą w latach 50 i stąd mylnie nazwa Jawa-CZ. Moja pochodzi z roku 87 czyli już powolnego upadku finansowego fabryki o czym świadczy z przodu felga od MZ i z tyłu chrom, oraz obrotomierz z polem economic. Ale fakt, silniki były bardzo podobne, oboje współpracowali ze sobą jeśli chodzi o jednostkę napędową, a reszta już zupełnie inna. Akurat między silnikami CZ a jawy jest zmienione mocowanie tylko, w cz ma długość papierosa, a w Jawie 634 jest sporo dłuższe i podzielone na pół. W porywach 24 konie i 34Nm momentu przy masie 150kg. Sama rwie na koło, fajnie się tym jeździ. Zawodne nie jest a awarie jakie mnie napotkały to tylko i wyłącznie z niedbalstwa 4 poprzedników. Zawsze wracałem do domu bez problemu i raczej pod domem coś się psuło. Był jeszcze model TS 638, silnik już o sportowym charakterze, modernizacja silnika 632/634/633 itd. Szczególnie dobrze się jeździło mi modelem 640, tarcza z przodu, zapłon vape. Ja u siebie wpakowałem zapłon z Ukrainy, ma zmienny kąt, ale przebity stojan alternatora nie pozwolił na testy bo aku momentalnie się kończyło bez ładowania jakiegokolwiek. A jak na razie śniegu co nie miara i mrozi. Spala mi 4L/100, jest przepaść między motocyklami zachodu jednak silnik bardzo fajnie mruczy i jest elastyczny. Kupiona za 1000zł Cytuj Link to post Share on other sites
Gość TRG Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Jako fan etz251 moge powiedziec ze to kawal skur8wysyna... Cytuj Link to post Share on other sites
Gość TRG Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 pfffff tym szatanem przejedziesz europe a jak przyjdzie cos naprawic to zrobisz to na kolanie... Cytuj Link to post Share on other sites
Gadget 119 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 (edytowane) Jeździłem na MZ i oba są podobnej mocy, lecz MZ jest lżejsza i ma inaczej rozłożony środek ciężkości. Jawy i Cz są bardziej do podróżowania, MZ do przeciągania po obrotach, w miejskiej jeździe się męczy ten silnik przy tak niskich obrotach... Już pomijam mity o predkościach, bo budziki od MZ przekłamują gorzej niż pepiczkowe. CZ jedzie 125 jak przykazała książka jawa TS 135. Mamy też kolegę co się ścigał z MZ na jawie 638 i wygrał. Może i MZ miała krótsze biegi, lepiej szła ale jak jawa się rozkręciła na 2 to papa MZ. Jestem tutaj obojętny, MZ i tak technicznie jest lepsza niż pepickie maszyny. Każdy jedzie czym chce. @danny, nie no pół Polski to nie, może nastukałem 1500km, wyremontowałem silnik i chodzi jak jest. Mam jeszcze WSK, na niej też troche przejechałem. Ogólnie nie mam jeszcze PJ więc to się kończy na okazyjnej jeździe po okolicy, niezbyt daleko od domu. Edytowane 20 Stycznia 2013 przez Gadget Cytuj Link to post Share on other sites
Gość TRG Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 (edytowane) Powiem ci ze 251 to wredny ciul....wzmocniona rama z 150tki i za duzy silnik.. rwie na kolo bez problemu ale by tym balansowac trzeba mistrza.. (a typow jezdzacych na etce na kole na tej planecie policzysz na palcach reki) Kocham ten kawal metalu, nic mnie tak nie wywozilo jak etka EDIT SVka to baranek.. a to aktualnie objezdzam.. chociaz powinno byc na odwrot Edytowane 20 Stycznia 2013 przez TRG Cytuj Link to post Share on other sites
Gadget 119 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 (edytowane) Jakoś w kwietniu przyczepiłem telefon W lipcu doczekała się remontu gładzi, bo silnik gasł co skrzyżowanie i zapała na pych, na tym filmie ledwo szła, najuboższa mieszanka, na gaźniku nastawionym na normalną eksploatację zalewało motor. tłoki miały spore przedmuchy, przebieg 20 003 km http://s19.postimage.org/tio3webdr/IMG_0206_1.jpg cylindry po szlifie http://s19.postimage.org/isf6iozrz/IMG_0213.jpg tłoki po założeniu, jeszcze brak pierscieni http://s19.postimage.org/no0wasnbz/IMG_0217_1.jpg I tutaj już komplecik, potem założyłem cylindry i pierwszy odpał http://s19.postimage.org/jg6421lwf/IMG_0218_1.jpg Od remontu przejechałem 650 km - nie jest to motyckl, który kupiłem w styczniu ubiegłego roku. Idzie pięknie, a teraz jeszcze dałem nowy zapłon i tylko czekam na testy, tak ten moduł wygląda: http://s19.postimage.org/429ylfue7/IMG_0359_1.jpg Edytowane 20 Stycznia 2013 przez Gadget Cytuj Link to post Share on other sites
Gość TRG Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 (edytowane) Ja żałuje, że nie mialem nic na sobie jak tarłem ryjem po asfalcie.... ... mowie o cam A co do palenia etki pierwszy raz pompujesz za drugim odpalasz Edytowane 20 Stycznia 2013 przez TRG Cytuj Link to post Share on other sites
Gadget 119 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Remont silnika własnymi rękami, a szlif w zakładzie na nowowiejskiej. wydałem na naprawdę cylindrów 254zł. Jeszcze przydałoby się wizualnie, ale chromy też kosztują. Czasu mam, ale gorzej z pieniędzmi. Po prostu była słaba i trzeba było zapalać na pych, na filmie odpalałem już po tej ceremonii. Szlif to po prostu decyzja, ok zamiast się meczyć z silnikiem co ledwo jedzie to lecimy z naprawą silnika i będzie jechał. Dolnej części nie ruszałem, wał ma 20 tyś przejechane i jest w dobrym stanie tak samo uszczelnienie labiryntowe, dobrze zasysa mieszankę silnik. Skrzynia ok, na filmie biegi nie wchodziły bo wtedy ktoś namieszał z wysprzęglaniem. Sporo się technicznie zmieniło i motorek sprawuje się wyśmienicie. W listopadzie padł alternator... cóż, naprawi się Jest nowy zapłon, trochę zmniejszę przełożenie na koło, bo na zębatce 18z z przodu silnika to jechać jedzie dobrze, ale brakuje jej tchu czasem. Amortyzatory z tyłu już dobijają, ale je się wymienia, bo nie da się uszczelnień dostać. Z przodu amortyzatory regenerowałem, poprzednik tak je zrobił, ze ciekły i nie dał gum na ślizgacze i temu rdzewiały. Jedna jazda po mokrym i ruda... Elektryka już w większyms topniu ogarnięta, jeszcze muszę wstawić bezpiecznik i przewody fazowe alternatora wymienić, ktoś je poskręcał i taśmą od kartonów zaizolował... Pracuję na nią dalej, mam nadzieję że kiedyś będzie emanować chromami jak z fabryki. Sam już tęsknię, bo nie mam co robić to to na rowerek wsiadałem do miejsca pobytu przyjeżdżałem, klucze w łapę lub co innego i się robiło... W grudniu to zrobiłem, wiem że na mnie czeka http://s19.postimage.org/k58lshfa7/IMG_0385_1.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
Gość TRG Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 (edytowane) pm ... sprzet mial dzien wczesniej zalozone slizgacze... rama ma szrame. polksiezyc wycisniety lekko przez crashpada Edytowane 20 Stycznia 2013 przez TRG Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3611 Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Jestem pod wrazeniem Himer, super sprzet Cytuj Link to post Share on other sites
Gość TRG Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 (edytowane) Tak widocznie miało być. Każde takie wydarzenie uczy jednak pewnej pokory Przypomina o kilku faktach: - Głupota na motocyklu boli, i kosztuje - Koncentracja i zdrowy rozsadek to podstawa. http://img651.imageshack.us/img651/7940/r3xl8d.jpg Sprzecior młodego bez wiejskiego tiuningu specjalnych tlokow itp. Edytowane 20 Stycznia 2013 przez TRG Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.