Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Zaśniesz za kierownicą to nie zjedziesz z pasa na czołówkę , lub do rowu , auto też Cię obudzi (a przynajmniej się postara ),

  

 

No tu akurat się zgodzę, budzik dobra rzecz ew. jak gość nieprzytomny to awaryjki i wyhamować.

Nie mówię, że wszystko jest bee i niedobre ale takie systemy jak np. wymuszanie przepisowej jazdy bo tak ktoś znaczek postawił jest moim zdaniem przegięciem i wciskać jeszcze mocno pedał przyspieszenia by to wyłączyć?

To co to będzie reagowało jak kaczka czy jak? 

 

Przyspieszenie powinno być płynne a nie, że trzeba kombinować ;) Kiedyś nie dało się czegoś takiego zrobić bo przepustnice były manualne, teraz są sterowane elektrycznie. No dzięki temu mamy tempomaty itd. ale też taki kaganiec :x

 

 

fakt z poduszkami jest problem (ale to już wada fabryczna , którą się lutownicą usuwa ) . 

 

Czujnik zapięcia pasa i przerwa na kostce łączeniowej? :D

Edytowane przez Andrew
Link to post
Share on other sites

Dla mnie jedyny minus, że jak zwykle my za to zapłacimy. Tak jak auta w ostatnim czasie mocno zdrożały przez ekologię, tak wpychanie na siłę systemów do każdego auta wymusi to samo, bo żadna firma nie będzie dokładać. Kwestii bezpieczeństwa nie ma co podnosić jak i tego by miało to przeszkadzać, bo to w ogóle nie podlega dyskusji, a opinie takie jak cześka są po prostu śmieszne.

Link to post
Share on other sites

Ja wyraziłem się jasno, to co napisałem to w dużej części własne doświadczenie oraz opinia osób zaznajomionych w technologii czy motoryzacji. 

Możecie się śmiać, szydzić czy coś tam jeszcze (Wasz konik). Nie robi to na mnie wrażenia taki urok tego forum. Nie będę się wdawał z takimi osobami w polemikę bo raz, że sprowadzicie mnie do swojego poziomu a potem pokonacie doświadczeniem ;)

 

Temat uważam za wyczerpany.

Edytowane przez Andrew
Link to post
Share on other sites

 

 

Nie robi to na mnie wrażenia taki urok tego forum. Nie będę się wdawał z takimi osobami w polemikę bo raz, że sprowadzicie mnie do swojego poziomu a potem pokonacie doświadczeniem

 

Niby dorosły człowiek, wydawałoby się, że jako tako myślący, bo potrafisz w miarę poprawnie wyrazić swoje zdanie, a nie przyszło ci przez myśl, że problem leży po twojej stronie? Przemyśl, czy to urok tego forum, czy też przypadkiem po prostu tak dajesz do pieca "barwnymi opiniami", że w co drugim temacie z twoim wpisem powstaje beczka śmiechu. Jeszcze trochę i mi palcy nie starczy na zliczenie twoich kwiatków. Jak nie nic nie wnoszące modyfikacje żeżota za miliony monet, to taki czy inny samochód obiektywnie dobry jest gorszy od starego żeżota, każde clio na drodze to L'ka, kobieta z filmu stająca na czerwonym mogła nie stawać to by nie było wypadku, a teraz systemy ratujący życie są do bani i chociaż nigdy pewnie nie jechałeś takim samochodem, to jesteś tego pewien i masz wielkie doświadczenie w temacie.

 

Serio. Beczka śmiechu.

Link to post
Share on other sites

Mityczna kontrola nad pojazdem, zajrzyj w statystyki jak pod wpływem różnych zmian czy to w prawie, jakości dróg czy w konstrukcji samych samochodów zmniejsza się ilość wypadków na drogach. Jeszcze czekam na znaczne zaostrzenie kar za różnego rodzaju wykroczenia drogowe żeby tych wszystkich Kubiców na drodze temperować.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem, jak będzie teraz w nowych autach, ale jak miałem na weekend obładowanego różnymi systemami Mondeo, to ich działania doświadczyłem raz... jak specjalnie zacząłem zjeżdżać z pasa, żeby sprawdzić działanie asystenta pasa ruchu. 

 

Morał z tego jest taki: jeżeli będziesz dobrze jeździł, to obecności tych systemów nawet nie zauważysz.

 

Smutny jest fakt, że podejście Czesława można skwitować krótkim "ok boomer".

Link to post
Share on other sites

Wątpię, to w zasadzie trochę softu i jakieś podzespoły wpięte na kostkę jak radar czy kamera. Czujniki zmierzchu, deszczu i automatyczne wycieraczki/światła w autach są od lat i jakoś nie słyszałem o dramatach z naprawą. Zresztą te systemy to też nie taka znowu nowość.

Link to post
Share on other sites

Jak pracowałem trochę przy audi to dokładaliśmy takie sprzęty jak aktywne tempomaty , radary , światła matrycowe itp ogólnie z golasa mogliśmy zrobić full wypas wersję.  To nie jest jakoś bardzo skomplikowane .Ot kilka kabelków i urządzenie . Trudniej to wszystko nam było skalibrować jeśli urządzenie tego wymagało niż podłączyć (potrzebny specjalny sprzęt ).

Radary to się psują najczęściej w wyniku kolizji bo są na wierzchu , a w audi a7 a6 i pewnie innych np zamiast halogenów wystarczy większy krawężnik aby go uszkodzić .  

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites
auto samo ci koryguje tor jazdy.

Wystarczy trzymać kierownice i nic Ci nie skoryguje. To nie jest autopilot i by go powstrzymać musisz rodem z filmów ze stanów niemal się ze...ć.

 

 

Siedzenia i zawieszenie twarde czuć każdą dziurę na du**e.

O lol? To Ty chłopie Twardego zawieszenia nie czułeś na "du**e". Zawieszenia w tych autach są bardziej sprężyste, nie są to stare zużyte gacie.

 

 

Ja osobiście też nie na widzę każdego systemu wspomagającego i wyłączam jak wsiadam (na tyle ile się da)

To IMHO skrajna głupota. Każda jazda to odcinek specjalny czy pojeżdżawka na track dayu? No nie.

 

 

To co to będzie reagowało jak kaczka czy jak? Przyspieszenie powinno być płynne a nie, że trzeba kombinować

Skąd wiesz jak to będzie działać? Ma być guzik lub w/w sposób, na tą chwilę nie wiadomo czy będzie coś co sobie ubzdurałeś (a znając życie będzie całkowicie na odwrót).

 

 

to co napisałem to w dużej części własne doświadczenie oraz opinia osób zaznajomionych w technologii czy motoryzacji.

Jeżeli te osoby są zaznajomione w technologii i motoryzacji jak Ty to w sumie faktycznie szkoda klawiatury na dyskusje.

Dzisiejsza elektronika to nie elektronika z francuzów z początku lat 2000.

 

 

Mityczna kontrola nad pojazdem

Ten argument zawsze śmieszy najbardziej, począwszy od przewagi manuala nad automatem do systemów bezpieczeństwa.

 

 

to jeszcze nie ten czas.

Wait for it :D

Link to post
Share on other sites

 

 

To IMHO skrajna głupota. Każda jazda to odcinek specjalny czy pojeżdżawka na track dayu? No nie.
 

 

Może trochę i tak , lubię dynamicznie jeździć . Najbardziej mnie wkurza jak elektronika mi tłumi moc kiedy chcę szybko ruszyć ze skrzyżowania . A że mam w miarę mocne auta to jest to uciążliwe dla mnie . I nie mówię tu broń boże o paleniu opon na każdym skrzyżowaniu , nawet pisk opon się nie wydobywa .  Druga sprawa to w obydwu autach esp jest tylko uśpione  i w skrajnym wypadku się uruchomi (dokładnie wiem kiedy bo testowałem ) . Tak czy inaczej brak esp wielkiej różnicy mi nie robi , jakoś sobie radzę za kierownicą , powiedzmy że trochę lepiej niż standardowy "Kowalski" 

Link to post
Share on other sites
Skąd wiesz jak to będzie działać? Ma być guzik lub w/w sposób, na tą chwilę nie wiadomo czy będzie coś co sobie ubzdurałeś (a znając życie będzie całkowicie na odwrót).

 

Nie wiem jak to będzie działać, zastanawiam się tylko. Skoro obcina moc programowo, to czy naciśnięcie mocniej pedału i przywrócenie powiedzmy mocy sprawi, że auto szarpnie do przodu. 

Czy to po prostu kaganiec na przepustnicę, coś jak limiter prędkości który samemu można ustawić tylko, że sprzężony z systemem wykrywania znaków drogowych itd.

 

 

Jeżeli te osoby są zaznajomione w technologii i motoryzacji jak Ty to w sumie faktycznie szkoda klawiatury na dyskusje. Dzisiejsza elektronika to nie elektronika z francuzów z początku lat 2000.

A coś konkretniej? Ta sama elektronika lądowała w wielu autach i produkował ją np. Siemens, Bosch czy tam Motorolla, więc jeżeli była awaryjna to niezależnie w jakiej budzie siedziała zawsze mogło coś się z tym stać. Dwa lata później pojawił się palący 307, ze względu na błędy samej instalacji a nie urządzeń. Była dość duża akcja serwisowa. 

206, 406 czy, 605 Cieszyły się nie małym zainteresowaniem a zwłaszcza najmniejsze 206. Po dziś dzień ludzie sobie chwalą te auta, 206 został nawet odświeżony pod numerkiem 206+.

I nie słyszałem o tym by ktoś na nie narzekał, jeżeli ktoś dbał to nie miało prawa się nic spierdzielić.

 

 

jakoś sobie radzę za kierownicą , powiedzmy że trochę lepiej niż standardowy "Kowalski" 

Nie mów hop, po prostu dobrym kierowcą jest ten który wraca do domu.  

Edytowane przez Andrew
Link to post
Share on other sites

Andrzeju po prostu jak będziesz miał okazję, to się przewieź autem wyposażonym w systemy wspomagania kierowcy.

One naprawdę nie gryzą, do tego można niektóre wyłączyć lub ograniczyć ich działanie - zależnie od marki auta. Zależnie od marki też trochę inaczej one reagują, ale to już trzeba wyczuć - zresztą nowe auto też trzeba wyczuć, więc na jedno wychodzi.

Link to post
Share on other sites

 

 

A coś konkretniej?

Co konkretniej?

Jakoś nie słyszało się o autach niemieckich/japońskich, które na początku tego tysiąclecia miały takie problemy z elektroniką jak francuskie (głównie Renault ale Peugeot/Citroen nie były znacząco lepsze). To, że produkowana była przez Boscha/Siemensa/łatewa nie oznacza od razu, że była taka sama jak w innych autach. Znacząca unifikacja przyszła sporo później.

 

BTW. Dzisiaj nawet we francuzach ją dopracowali i nie ma z nią takiego problemu.


 

 

dwusprzęgłową skrzynię

Dwusprzęgłowa skrzynia to nie skrzynia automatyczna, w dużym uproszczeniu to manual z funkcją automatycznej zmiany biegów. Automat to automat (kinetyk).

Link to post
Share on other sites
Miałem właśnie pierwszą okazję przejechać prawie 4k km (BE-PL-BE) madzią ze wszystkimi systemami i do starszych aut na takich trasach nie ma już dla mnie powrotu. Jeżdże te trasy od prawie 10 lat i nigdy nie byłem tak "wypoczęty" (czy raczej niezniszczony) po 14 godzinach za kółkiem jak teraz. Aktywny tempomat na autostradzie to absolutna bajka, zwłaszcza przy większym ruchu.

 

Co do innych systemów. O istnieniu asystenta pasa ruchu przypominam sobie tylko na jednej drodze w Gent gdzie ustawili sztuczne zwężenia żeby spowolnić ruch. Wtedy wjeżdzając w te zwężenia sztywnieje mi kierownica bo zblizam się do lini środkowej. Tak jak mówił Kubak- nie jest to jakieś niesamowicie mocna blokada na koło tylko lekki opór na kierownicy. Nic co nawet miałoby być odczuwalne w sytuacji awaryjnej. A tak? Idiotów którzy nie używają kierunkowskazów mogłoby to bardziej irytować. Przy włączonym kierunkowskazie asystent nie działa. 

 

Auto zczytuje mi też znaki i już kilka razy złapałem się w sytuacji gdzie ograniczenia nie zauważyłem, waze/google maps nie miał go oznaczonego a dzięki systemowi na HUDzie widzę jakie jest ograniczenie i jeśli wcisnę za mocno i przekroczę prędkość to auto na mnie piknie. Taki opeer jestem w stanie znieść, zwłaszcza że zazwyczaj jeżdżę z dzieckiem a i nie mam ochoty tracić kasy na mandaty. 

 

Żadne systemy nie zwalniają z myślenia ale nie uważam też że są obecnie na takim poziomie że pozwalają "odpłynąć" i uśpić naszą czujność. Odpukać, przez 15 lat za kółkiem nigdy nie dostałem nawet mandatu, a od kiedy mieszkam w BE robię po ~40k km rocznie. Zawsze mówię że jeżdże za dużo żeby jeździć jak wariat, ale może po prostu taki ze mnie emeryt i mi się podobają wygodnickie rozwiązania.

Link to post
Share on other sites

 

 

Renault

No to w sumie by się zgadzało, zapomniałem o tej marce. 

 

 

Andrzeju po prostu jak będziesz miał okazję, to się przewieź autem wyposażonym w systemy wspomagania kierowcy.
 

Najwcześniej to na jakieś jeździe testowej.


 

 

A tak? Idiotów którzy nie używają kierunkowskazów mogłoby to bardziej irytować. Przy włączonym kierunkowskazie asystent nie działa. 
 

No to jestem jednym z tych idiotów, bo nie korzystam z kierunkowskazów jeżeli nie mam komu pokazać swoich zamiarów.

Link to post
Share on other sites

:rotfl:

 

U mnie kierunek to po prostu odruch, skręcam, zmieniam pas - sygnalizuję (w zasadzie to się nawet nie zastanawiam nad tym - chyba pamięć mięśniowa już).

 

Może Andrzej dba o eco, bo żarówki oszczędza, prąd i inne sprzęty odpowiedzialne za działanie świateł? :pajac:

Edytowane przez Succubus
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...