Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Od paru dni jezdze dosyc *eko*, chce sprawdzic ile na zimowkach bez sniegu pale w takie jezdzie a ile na letnich bedzie. Normalnie mam 70-140... obecnie jezdze 50-110 na moje oko spalanie powinno mi spasc z 8,4 na jakies 6,6-6,8 ale to sie dowiem za pare dni na stacji bo nie mam komputera stad "na oko" licze.

 

To o tym 170KM bylo na jakims portalu za granica napisane (uk albo de), ale poki co cisza.

 

Mialem na mysli mazde 165KM a nie 120, znakomy na tym silniku spala w kombiaku 8,5-9L ale to w miescie 100%..

 

Co do zapasu to zabrzmialo to tak jakby mial dojazdowke wozic w bagazniku a nie "pod nim" we wgłębieniu na takowe koło..

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Vieworld - nie wiem czy ktoś to zauważył tu, ale lift Giulietty tyle co był. Pokazali auto w Genewie przecież, czyli raptem niecałe 2 tygodnie temu...

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1432x955q90/922/Fi9JmI.jpg

 

Auto generalnie wygląda tak samo. Paleta silnikowa jest odświeżona:

- 1.4 TB - 120 KM i 215 nm
- 1.4 TB MultiAir - 150 KM i 230 nm
- 1.4 TB MultiAir - 170 KM i 230 nm
- 1.5 TB GPL - 120 KM i 215 nm
- 1.6 JTDM - 120 KM i 280 nm 
- 2.0 JTDM - 150 oraz 175 KM

 

Wątpię, żeby do 2018 roku pojawił się kolejny. Wątpię, żeby w ogóle był kolejny, bo przed 2020 zapewne ujrzymy nową GIuliettę. Poza tym nie wiem po co Ci w niej ten stwór z nosa Giulii :P

 

***

 

Btw. Mazda cynkuje nadwozia swoich aut bodajże od lat 90. Jeśli auto nie jest bite, powłoka lakiernicza nie powinna rdzewieć, a jeżeli rdzewieje - cóż, widocznie mają niedopracowany proces produkcyjny. Od 2012 roku natomiast ocynkowana jest tylko zewnętrzna strona budy (przez łączenie mieszanki stali i aluminium), co rekompensuje się specjalnym supercienkim lakierem z dodatkową powłoką antykorozyjną. (obecnie Mazda ma jedne z najcieńszych lakierów na rynku).

Większość japończyków rdzewieje ze względu na słabą jakość części zamiennych, oferowanych na rynku wtórnym do tych aut. Sam jeździłem pełnoletnią Mazdą i rdzy nie było. Chociaż przypadłość tylnych błotników istnieje, ale czym to jest spowodowane to nie wiem (sam nie doświadczyłem).

 

 

Pragnę zauważyć, że najczęściej kupowane obecnie używane Mazdy (czyli te sprzed 2008 roku) pochodzą z importu, co dla mnie jest jasnym znakiem, że na 80% te auta były bite. Myślę, że nowa trójka przy garażowaniu nie sprawi żadnych problemów.

Edytowane przez MoonWalk
Link to post
Share on other sites

Co do zapasu to zabrzmialo to tak jakby mial dojazdowke wozic w bagazniku a nie "pod nim" we wgłębieniu na takowe koło..

 

Wtedy dostajesz Fix & Go po prostu. Chyba wolę takie rozwiązanie niż pchanie subwoofera w bagażnik, bo jak mam prawko niedługo od 20 lat, to opona nie poszła mi nigdy, a bagażnik zapakowany do oporu miałem już nie raz :D.

Link to post
Share on other sites

Taaa Fix & Nowa Guma... Z zapasowka jest tak, że nigdy nie jest potrzebna, do pierwszej gumy. Sam tak śmigałem i juz raz kumpla o 1:30 w nocy prosiłem o pomoc, bo mój zapas leżał w domu na balkonie. Na szczęście to bylo w miescie. dlatego od tamtego czasu, dalej jeżdżę bez zapasu :wariat: )

Link to post
Share on other sites

Z zapasowka jest tak, że nigdy nie jest potrzebna, do pierwszej gumy. 

gorzej jak ktoś ma butle w miejscu na koło zapasowe i nie wozi ze sobą koła zapasowego :) jak jest niedaleko wulkanizacja to można jeszcze jakoś powoli dojechać..

Link to post
Share on other sites

Btw. Mazda cynkuje nadwozia swoich aut bodajże od lat 90. Jeśli auto nie jest bite, powłoka lakiernicza nie powinna rdzewieć, a jeżeli rdzewieje - cóż, widocznie mają niedopracowany proces produkcyjny. Od 2012 roku natomiast ocynkowana jest tylko zewnętrzna strona budy (przez łączenie mieszanki stali i aluminium), co rekompensuje się specjalnym supercienkim lakierem z dodatkową powłoką antykorozyjną. (obecnie Mazda ma jedne z najcieńszych lakierów na rynku).

Większość japończyków rdzewieje ze względu na słabą jakość części zamiennych, oferowanych na rynku wtórnym do tych aut. Sam jeździłem pełnoletnią Mazdą i rdzy nie było. Chociaż przypadłość tylnych błotników istnieje, ale czym to jest spowodowane to nie wiem (sam nie doświadczyłem).

 

 

Pragnę zauważyć, że najczęściej kupowane obecnie używane Mazdy (czyli te sprzed 2008 roku) pochodzą z importu, co dla mnie jest jasnym znakiem, że na 80% te auta były bite. Myślę, że nowa trójka przy garażowaniu nie sprawi żadnych problemów.

Po pierwsze to praktycznie wszystkie auta są ocynkowane, po drugie ocynk to ocynk - co ma do tego amelinium? Wątpię też żeby do 2012 Mazda miała obustronnie ocynkowane budy. Inna sprawa, że nawet taki ocynk gó**o da, jeśli woda nie odpływa w 100%, i błoto z pod opon zbiera się gdzie nie powinno, albo wręcz piaskuje blachę na skutek wad konstrukcyjnych.

Poza tym jakie słabe części zamienne mają związek z rdzewieniem - kto Ci taką bajkę sprzedał? Co do starych Mazd, tych do połowy lat 90-tych to się zgadza, że nie były złe pod tym względem.

Link to post
Share on other sites

Albo się umie i sie zdaje, albo nie. Miasto nie ma tu nic do rzeczy. Zresztą chyba łatwiej jest tam, gdzie sie człowiek uczył.

Różnie to bywa, paru znajomych uczyło się jeździć po Białymstoku i nie zdało, a potem wyjazd do Łomży od strzała. Podobno łatwiej w Łomży jest zdać, nie wiem bo zdałem w Białymstoku od strzała ;)

Link to post
Share on other sites

Jak ktoś umie jeździć to zda wszędzie, oczywiście za pierwszym.
Choć przyznam ze dużo zależy od instruktora. Ja swojego chwalę do dziś, darł się, wyzywał, jakby mógł to by nawet bił, czasem bywał tak czerwony że prawie wyrzucał ludzi z samochodu. Na szczęście na mnie rzadko :D Potem egzamin był już jak niedzielna przejażdżka, 4 razy krócej niż normalna jazda, nikt się nie odzywa, nie pyta o każdy znak. No i do znudzenia przewidywalny.

Po za tym ty masz się nauczyć jeździć, a nie zdać egzamin.

Link to post
Share on other sites

Czasem w Wordzie można trafić na wyjątkowo złośliwe szmaty, które dzień w dzień mają wsadzony kij od szczoty w dupsko a to jak jeździsz czy trochę gorzej czy lepiej nie ma już większego znaczenia bo i tak idziesz do odstrzału. Mnie taki jeden molestował 9 lat temu miarką na placyku, gabaryt - linia ciągła.

Link to post
Share on other sites

Mi się akurat trafił koleś któremu było chyba wszystko jedno, siedział tak jakoś smutno, patrzył przez okno, nie przejmował się chyba za bardzo jak jadę. Przy zatrzymaniu do wyznaczonego punktu sam nawet dociskał hamulec xD

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Vieworld - nie wiem czy ktoś to zauważył tu, ale lift Giulietty tyle co był. Pokazali auto w Genewie przecież, czyli raptem niecałe 2 tygodnie temu...

Widzialem. Jest juz w konfiguratorze na stronie wloskiej. Dla silnika 170 jest tylko jedna wersja *super* dopiero potem sie dobiera pakiety i dodatki. Jak by nie liczyl to drozej wychodzi troche niz obecne modele. W starym bylo 28,500e w nowym z tymi samymi rzeczami 31,200e mi wyszlo a podstawowym kolorem bez doplat jest czerwony tylko.

 

Grill mi sie podoba w niej. Nie spieszy mi sie bardzo, mysle czy nawet nie poczekac do stycznia 2017 i nie kupic wtedy po lifcie tej w promocji... focusa olalem, widzialem wersje czarno-czerwona i zbyt wodotryskowa jest ona z zewnatrz chociaz srodek mi sie bardzo spodobal... stal akurat dzis na miescie w grodzisku ;)

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Grill to chyba jedyna nowość wizualna w tym aucie  :>

 

Poza tym jakie słabe części zamienne mają związek z rdzewieniem - kto Ci taką bajkę sprzedał? Co do starych Mazd, tych do połowy lat 90-tych to się zgadza, że nie były złe pod tym względem.

 

 

Chodziło mi o elementy karoserii. Jako posiadacz Mazdy, czyli jednocześnie zorientowany troche w forach dyskusyjnych tej marki, jestem w stanie stwierdzić, że nie masz racji. Stare mazdy jeszcze bardziej się sypały, o czym zresztą świadczy ich ilość na naszych drogach (w końcu przed 2000 rokiem dało się jeszcze kupić Mazdę w Polsce). Oczywiście nie, jeśli sie dbało. Ale niejednokrotnie widziałem już ze starych mazd wątek o aucie na złom, bo mimo fajnej budy po prostu nie opłacało się go ratować. Niby cały czas próbowali to poprawiać, chociaż jak widać średnio im wychodzi.

 

Niemniej z nowych Mazd (2007-...) nigdy nie widziałem aż takich problemów szczerze. Za moją poradą 4-5 lat temu znajomy kupił 5 i jeździ bezproblemowo do dziś, jedyne na co narzeka to spalanie  :P Ale to duże auto i ze starszą generacją silników, bez SkyActiv.

 

Po pierwsze to praktycznie wszystkie auta są ocynkowane, po drugie ocynk to ocynk - co ma do tego amelinium? Wątpię też żeby do 2012 Mazda miała obustronnie ocynkowane budy.

 

 

Info o amelinium jako ciekawostkę/uzasadnienie wziąłem z działu technologicznego strony Mazdy - poszycie aut jest dwuwarstwowe. Czy przed miała obustronnie ocynkowane? To akurat info niesprawdzone, niemniej czytając nieraz fora tak piszą użytkownicy, że nawet od lat 80. już były ocynkowane. Pojedynczemu Sebie bym nie zaufał, ale troche tego w internecie jest :P

Link to post
Share on other sites

Zmianie ulegly 4 rzeczy a reszta to pierdoly. Nowe felgi (ciemne w standardzie), fotele, grill i wykonczenie czarna zamiast chromu. W pakiecie qv dostajemy obszycia czerwone i w sumie tyle. W standardzie jest tez ekran 5" w nim w ktorym posiedzimy na facebooku lub doplacimy do 6,5" i dostaniemy statystyki na telefon po kazdej jezdzie... chyba jeszcze troche zmieniony tlumik i spoiler ale pewien nie jestem czy dobrxe przetlumaczylem sobie.

 

Chodzi o fakt ze jesli nie wezme na dniach to promovja sie skonczy wyprzedazowych a w salonie cennik ze znizka 15% + 1rok gwarancji tez odpadna a biorac w wakacje auto to po przemysleniu sprawy jest to chyba najgorszy okres na kupno auta.

 

Najwazniejsze ze juz wiem co chce i nawet sie ciesze ze przeszedlem tak dluga droge aby wrocic do punktu wyjscia z Giulietta ;)

Link to post
Share on other sites

Tak naprawdę największe zmiany to przedni zderzak, wyświetlacz między zegarami + wyświetlacze klimatyzacji w białym kolorze, Uconnect LIVE i przeniesienie napisu spod logo na prawą stronę. Reszta bez zmian.

Link to post
Share on other sites

@MoonWalk

Miałem okazję przyglądać się jak rudy zżera nowiutką 6-tkę tą z lat 2002-2007 i chyba gorzej być nie może. Nie ma w ogóle porównania do takiego 323 BG, czy tam MX-3. Dobre to one też nie były, ale jak się dbało to szło opanować temat. Od tej 6-tki to nie wiem czy Favorit-a nie lepsza ;)

W tym temacie to trudno opierać się na tym co piszą na forach, bo zwykle narzekają na te co miały jakieś naprawy blacharskie. No, ale o dzisiejszych Mazdach to nic jeszcze nie można dobrego powiedzieć, zanim nie miną 3, 4 lata. W przypadku Opla, Fiata, czy Alfy też było słabo i od któregoś tam modelu przyłożyli się, co nie znaczy, że znowu nie zaczną szukać oszczędności. W przypadku nowego auta miałbym to gdzieś, bo auto gdzieś pewnie na jakieś 4 lata, a tak na prawdę wygląd sprzedaje i tu ta nowa 3 odstawia inne w tej klasie.

Link to post
Share on other sites

W przypadku nowego auta miałbym to gdzieś, bo auto gdzieś pewnie na jakieś 4 lata, a tak na prawdę wygląd sprzedaje i tu ta nowa 3 odstawia inne w tej klasie.

 

Tylko potem trzeba to jeszcze sprzedać :D. Chociaż Mazdę pewnie i tak będzie łatwiej niż Alfę.

Link to post
Share on other sites
Miałem okazję przyglądać się jak rudy zżera nowiutką 6-tkę tą z lat 2002-2007 i chyba gorzej być nie może.

 

Nie , nie moze byc gorzej te auto rdzewieje bardziej niz Polonez. Po lifcie nie jest lepiej. A nastepny model tez juz dobrze sie zapowiada. Widzialem juz kilka i na calym podwoziu wylazi ruda. Elementy zawieszenia w aucie z 2012 roku juz niezle zardzewiale. Wierzyc sie nie chce ze nie wyciagneli zadnych wnioskow. 

A np. nowsze Hyundaie i KIA-e ladnie zabezpieczone przed korozja. :roll:  Nie zapowiada sie zeby mialy rdzewiec bo sa fabfycznie umazane czyms od spodu i to nie tylko laczenia elementow.   

Edytowane przez keczu
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...