rzetelneźródło 0 Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Witam wszystkich czytelników. chcialbym wam przedstawić badanie które przeprowadzilsmy z kolegami z uczelni w ramach zaliczenia na temat rynku e-commerce oraz wiarygodności danych zamieszczonych w potralach opiniujacych sklepy. Naszym łupem padl poratl opineo.pl - najwiekszy portal z opiniami na temat sklepów internetowych. Sprawdzając działanie portalu oraz zadowolenie klientów z zakupów w internecie , jak również przeprowadzilismy anonimowe ankiety wśród 978 sklepów internetowych które wyraziły na to chęć. Wśród pytań z ankiety poruszyliśmy tematy takie jak : -zadowolenie oraz zyski przynoszące przez portal opineo.pl -bezpieczeństwo przed stosowaniem nieuczciwych praktyk stosowanych przez konkurecje tzw.Black Public Relations -statystki opinii (stosunek negatywne do pozytywnych) oraz wiele innych kwestii dotyczących serwisu i jego działania , lecz pisząc o wszystkich mógłbym napisać wiele stron i nie każdy by doczytał tych wszystkich informacji więc ujme tylko te najwazniejsze aby pokazać rzetelność i obsługę klientów oraz sklepów. Zacznijmy od poczatku jakie korzyści może przynieść widocznośc w portalu opineo.pl klienci coraz cześciej zasiegają opini na temat sklepów głownie z tego portalu. Sklepy widzą zyski gdyż opinie o sklepie to podstawa która swiadczy o dzialaniu takiego sklepu i jego wiarygodności.Duża ilośc pozytywnych komentarzy zwieksza obroty sklepu oraz ilość zamówień co zwieksza zysk.Krótko zwieźle i na temat, ale nie do końca.... Ankietowane sklepy skarżą sie na temat stosowania nieuczciwych praktyk przez firmy konkurencyjne, aby wyprzeć je z branzy.Opineo.pl ma bardzo słaby system obrony przed takimi opiniami. wystarczy aby jeden uzytkownik w swej opinii podał nr zamówienia i firma konkurencyjna ma pole do popisu. Przykładowa opinia : ,,jestem w pełni zadowolona ze sklepu XXX ,zamówienie 26489 zrealizowane ekspresowo..'' Taka opinia pozwala już aby konkurencja stworzyła opinie negatywna i mogła ciagnąć to ile się da. Jeśli klient podczas składania zamówienia poda zamówienie o 1 numer wiecej i napisze bóg wie jakie złosliwe komenatarze na temat sklepu portal zaakceptuje to i w tej sytuacji mamy problem....ponieważ sklep ma prawo zareklamować taką opinie ale co teraz? Zamówienie o podanym numerze jest z innego dnia realizacji zawiera inne dane itd , lecz portal nie widzi takich danych i sklep nie może udowodnić takiej sytuacji gdyz nie moze przekazać danych osobywch osobom trzecim zgodnie z ustawa o ochronie danych osobowych. W tym momencie sklep łapie tzw negatywa którego bez najmniejszego ,,ale'' portal zaakceptuje taką opinie gdyz nie ma podstaw aby uwierzyć w prawdziwe zeznanie sklepu. UWAGA!! spośróc wszystkich sklepów az 91% spotkało się z taka sytuacją niejednokrotnie !! I zostało w ten sposób oczernione przez konkurenta!! Tak potral opineo.pl dba o klientów którzy płacą im za widoczność w serwisie?! To nie jest fair , i pewnie kazdy z czytelników nie chciał by złapać niesłusznie doda opinie wyssana z palca, na przyklad zwykly ,,Kowalski''kupujacy bądź sprzedajacy jakiś produkt zalozmy na allegro czy świstaku. Teraz czas na statystki o stosunku opinii i akceptacji negatywnych jak i pozytywnych komenatarzy. Stosunki opinii: sklep posiada 99% pozytywnych komenatrzy ,1 % negatywnych. Potral w tym momencie akceptuje tylko 50% wyrażanych opinii od klientów, widać NIEZALEŻNY portal wybral pewną strategie, w innych wypadkach juz wygląda to róznie. sklepy które maja 0d 97-85% pozytywnych komentarzy-akceptowane jest tylko 30% samych pozytywnych komentarzy natomiast 50-60% negatywnych !! juz spora róznica prawda? teraz najlepsze !! sklepy posiadajace ponizej bariery 85% pozytywnych komentarzy i akceptacje opinii: -pozytywne raptem 10-19% -negatywne od 80-90% !! Czemu tak sie dzieje ? staramy się to sprawe zbadać do końca. Nasz cały ekspryment trwał ponad pól roku i w tym czasie dodalismy ponad 2500 komenatrzy które portal zaakceptował zarówno pozytywnych jak i negatywnych (negatywne opiniie zostały zdjete na naszą prośbe po okreslonym czasie tak aby portal sie nie zooreintował i zaden sklep nie zebral nieuczciwej opinii i został pokrzwydzony w całym badaniu. teraz głowne pytanie do zespołu opineo.pl . Wyjaśnijcie swoim klientom jaki i konsumentom stosujecie takie teorie? i posiadacie slaba ochrone przed black Public Relations? Miejcie odwage w tym miejscu odpisać , wkońcu wasi klienci wam płacą i wierzcie mi wielu oczekuje sprostowania ponieważ wyniki badań otrzymały od nas wszystkie ankietowane sklepu, lecz pewnie boją sie wychylic z inicjatywą bo moglibyscie ich oczernić w internecie..... Cytuj Link to post Share on other sites
Paweł Maziarz 132 Napisano 13 Października 2011 Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Za bardzo nie rozumiem po co ten temat. W necie każdy może oczernić każdego, a co dopiero sklep. Nie korzystam z serwisu Opineo.pl bo sam wiem, który sklep jest dobry, a który nie. Wolę dopłacić te 5% ceny i kupić w swoim xxx lub yyy niż kupować w jakimś dziwnym zzz. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.