Skocz do zawartości

Przeczytaj koniecznie !! Badanie Opineo.pl !!


Recommended Posts

Witam wszystkich czytelników.

chcialbym wam przedstawić badanie które przeprowadzilsmy z kolegami z uczelni w ramach

zaliczenia na temat rynku e-commerce oraz wiarygodności danych zamieszczonych w potralach opiniujacych

sklepy.

 

Naszym łupem padl poratl opineo.pl - najwiekszy portal z opiniami na temat sklepów internetowych.

Sprawdzając działanie portalu oraz zadowolenie klientów z zakupów w internecie , jak również

przeprowadzilismy anonimowe ankiety wśród 978 sklepów internetowych które wyraziły na to chęć.

Wśród pytań z ankiety poruszyliśmy tematy takie jak :

-zadowolenie oraz zyski przynoszące przez portal opineo.pl

-bezpieczeństwo przed stosowaniem nieuczciwych praktyk stosowanych przez konkurecje tzw.Black Public Relations

-statystki opinii (stosunek negatywne do pozytywnych)

 

oraz wiele innych kwestii dotyczących serwisu i jego działania , lecz pisząc o wszystkich mógłbym napisać

wiele stron i nie każdy by doczytał tych wszystkich informacji więc ujme tylko te najwazniejsze aby pokazać

rzetelność i obsługę klientów oraz sklepów.

 

Zacznijmy od poczatku jakie korzyści może przynieść widocznośc w portalu opineo.pl

klienci coraz cześciej zasiegają opini na temat sklepów głownie z tego portalu.

Sklepy widzą zyski gdyż opinie o sklepie to podstawa która swiadczy o dzialaniu takiego

sklepu i jego wiarygodności.Duża ilośc pozytywnych komentarzy zwieksza obroty sklepu oraz ilość

zamówień co zwieksza zysk.Krótko zwieźle i na temat, ale nie do końca....

 

Ankietowane sklepy skarżą sie na temat stosowania nieuczciwych praktyk przez firmy konkurencyjne,

aby wyprzeć je z branzy.Opineo.pl ma bardzo słaby system obrony przed takimi opiniami.

wystarczy aby jeden uzytkownik w swej opinii podał nr zamówienia i firma konkurencyjna ma pole do popisu.

Przykładowa opinia : ,,jestem w pełni zadowolona ze sklepu XXX ,zamówienie 26489 zrealizowane ekspresowo..''

Taka opinia pozwala już aby konkurencja stworzyła opinie negatywna i mogła ciagnąć to ile się da.

Jeśli klient podczas składania zamówienia poda zamówienie o 1 numer wiecej i napisze bóg wie jakie

złosliwe komenatarze na temat sklepu portal zaakceptuje to i w tej sytuacji mamy problem....ponieważ sklep ma prawo

zareklamować taką opinie ale co teraz?

Zamówienie o podanym numerze jest z innego dnia realizacji zawiera inne dane itd , lecz portal nie widzi takich danych

i sklep nie może udowodnić takiej sytuacji gdyz nie moze przekazać danych osobywch osobom trzecim zgodnie z ustawa

o ochronie danych osobowych. W tym momencie sklep łapie tzw negatywa którego bez najmniejszego ,,ale'' portal zaakceptuje

taką opinie gdyz nie ma podstaw aby uwierzyć w prawdziwe zeznanie sklepu. UWAGA!!

spośróc wszystkich sklepów az 91% spotkało się z taka sytuacją niejednokrotnie !! I zostało w ten sposób oczernione

przez konkurenta!! Tak potral opineo.pl dba o klientów którzy płacą im za widoczność w serwisie?!

To nie jest fair , i pewnie kazdy z czytelników nie chciał by złapać niesłusznie doda opinie wyssana z palca,

na przyklad zwykly ,,Kowalski''kupujacy bądź sprzedajacy jakiś produkt zalozmy na allegro czy świstaku.

 

Teraz czas na statystki o stosunku opinii i akceptacji negatywnych jak i pozytywnych komenatarzy.

Stosunki opinii:

sklep posiada 99% pozytywnych komenatrzy ,1 % negatywnych.

Potral w tym momencie akceptuje tylko 50% wyrażanych opinii od klientów, widać NIEZALEŻNY portal wybral

pewną strategie, w innych wypadkach juz wygląda to róznie.

sklepy które maja 0d 97-85% pozytywnych komentarzy-akceptowane jest tylko 30% samych pozytywnych komentarzy

natomiast 50-60% negatywnych !! juz spora róznica prawda?

teraz najlepsze !! sklepy posiadajace ponizej bariery 85% pozytywnych komentarzy i akceptacje opinii:

-pozytywne raptem 10-19%

-negatywne od 80-90% !!

Czemu tak sie dzieje ? staramy się to sprawe zbadać do końca. Nasz cały ekspryment trwał ponad pól roku i w tym czasie dodalismy

ponad 2500 komenatrzy które portal zaakceptował zarówno pozytywnych jak i negatywnych (negatywne opiniie zostały zdjete na naszą prośbe po okreslonym

czasie tak aby portal sie nie zooreintował i zaden sklep nie zebral nieuczciwej opinii i został pokrzwydzony w całym badaniu.

 

teraz głowne pytanie do zespołu opineo.pl . Wyjaśnijcie swoim klientom jaki i konsumentom stosujecie takie teorie? i posiadacie slaba ochrone

przed black Public Relations? Miejcie odwage w tym miejscu odpisać , wkońcu wasi klienci wam płacą i wierzcie mi wielu oczekuje

sprostowania ponieważ wyniki badań otrzymały od nas wszystkie ankietowane sklepu, lecz pewnie boją sie wychylic z inicjatywą bo moglibyscie

ich oczernić w internecie.....

Link to post
Share on other sites

Za bardzo nie rozumiem po co ten temat. W necie każdy może oczernić każdego, a co dopiero sklep.

Nie korzystam z serwisu Opineo.pl bo sam wiem, który sklep jest dobry, a który nie. Wolę dopłacić te 5% ceny i kupić w swoim xxx lub yyy niż kupować w jakimś dziwnym zzz.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...