TwardyMakowiec 13 Napisano 25 Lutego Udostępnij Napisano 25 Lutego Drodzy Bracia i nieliczne Siostry. Taka zagadka. Mam R9 5950x na 64 GB RAM 3600/cl17 i GeForce RTX 3070. Włączam RDR2 online z wyłączonym SMT - czyli aktywne 16 rdzeni fizycznych - i mam bez problemu 60 fps (włączone v-sync), rtx on, rozdzielczość 3440x1440. Kiedy SMT jest włączone (32 wątki) fps spada do 45 FPS. O co chodzi? Opis moich flaków: Aorus b550 master, g.skill F4-3600C17D-32GTZR X2 (64GB), R9 5950x, RTX3070, zasilacz Corsair RM850x. Cytuj Link to post Share on other sites
Lord_Krecitsqa 1365 Napisano 26 Lutego Udostępnij Napisano 26 Lutego Ciekawe czy w Intelu da się to wyłączyć. Cytuj Link to post Share on other sites
TwardyMakowiec 13 Napisano 26 Lutego Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 4 godziny temu, Lord_Krecitsqa napisał: Ciekawe czy w Intelu da się to wyłączyć. W Intelu to się nazywa HT. Da się wyłączyć. Zagadka nr 2. Przy włączonym SMT ale ustawionym w windows rozruchu ograniczonym do 16 wątków (msconfig, rozruch) taktowanie na rdzeniach przekracza 5,2 GHz. Dlaczego? Dodam, że nie dzieje się tak przy normalnym rozruchu zarówno z włączonym SMT jak i wyłączonym SMT - wówczas pokazuje fabryczne taktowania sięgające 5,05 GHz. Czy ktoś potrafi to rozwikłać? Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie Rebelmind 3738 Napisano 26 Lutego Rozwiązanie Udostępnij Napisano 26 Lutego #2 Przy włączonym SMT i ograniczeniu systemu do 16T możesz aktywnie wykorzystywać nawet 8R faktycznie. Przy niezmienionym TDP auto OC / boost podbija Ci zegary bo jest "zapas prądowy" dla całego procesora. #1 Gra wykorzystuje maksymalnie do 16 wątków. Jeśli wyłączysz SMT każdy wątek oddelegowany jest do osobnego rdzenia (bo gra wykrywa, że masz ich 16). Przy włączonym SMT masz dostępne 32 rdzenie logiczne. Podczas alokacji zasobów system może przypisać dwa wątki do tego samego rdzenia. O ile pamiętam szacunki to 1 rdzeń logiczny ma około 0.25% wydajności rdzenia fizycznego W NAJLEPSZYM przypadku. Czyli w skrajnym przypadku 8 rdzeni będzie wykonywać zadania po dwa wątki na każdy rdzeń, czyli wykona ich mniej w tej samej jednostce czasu niż gdyby każdemu rdzeniowi przydzielić max 1 wątek (o ile gra potragi dobrze wykorzystać aż tyle rdzeni, co Twoje obserwacje zdają się potwierdzać). Nic nowego, "problem" znany od dawna. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1290 Napisano 26 Lutego Udostępnij Napisano 26 Lutego Masz 32 wątki to wiadomo że w grach będzie lepiej latać bez smt,nawet 8/16 smt off jest szybciej 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.