kinga67811 0 Napisano 15 Września 2023 Udostępnij Napisano 15 Września 2023 Cześć, mam problem który ciągnie się już dość długo bo od czerwca i już nie wiem gdzie jeszcze mogę szukać pomocy. Otóż w czerwcu po raz pierwszy nastąpiła u mnie awaria(?) internetu. Generalnie chodzi o to, że działa, da się normalnie przeglądać sociale, oglądać youtube, słuchać muzyki czy oglądać filmy. Problem pojawia się natomiast przy otwieraniu gier, bardziej wymagających stron internetowych (np sklepy), komunikatorach takich jak discord, czy też niektórych aplikacjach na telefon. Jeśli chodzi o gry to po prostu nie ładują się, wyskakują błędy dotyczące łącza, tak jakby chciało się je włączyć nie będąc podłączonym do internetu. Niektóre strony właśnie dajmy na to sklepy internetowe też nie ładują się, na discordzie lub innym komunikatorze nie da dołączyć się do rozmowy, pokazuje że nie połączono. Aplikacje, które też wymagają bycia online również nie łączą się. Nie wiem już co robić. Za pierwszym razem taki stan rzeczy trwał około 2 tygodni i sam się naprawił. Później to samo stało się po niecałych dwóch miesiącach i trwało tym razem prawie miesiąc (dodam jeszcze że w całym tym okresie były momenty, w których wszystko wracało do normy. Czasami na pare minut, czasami na godzinę lub dwie ale po pewnym czasie znów internet przestawał działać prawidłowo). Aktualnie trwa to od około tygodnia. Na początku było to chwilowe i nie działało tylko od wieczora do następnego ranka, ale po około dwóch dniach znów zaczęło się psuć regularnie w ciągu dnia. Internet jest światłowodowy, od firmy city-net. Przez już około 2 lata wszystko było w porządku, dopiero od 3 miesięcy dzieją się takie cyrki. Gdy do nich dzwoniliśmy to dostaliśmy informację zwrotną że musi być to wina routera bo u nich wszystko wygląda w porządku. Problem jest taki że taka sama sytuacja wystąpiła jednorazowo, również na około 2 tygodnie u sąsiadów, którzy korzystają z tej samej oferty (wtedy u nas wszystko działało). Nie wydaje mi się więc że to router, nie jest on też stary, poza tym nie ma znaczenia czy podłączonych do internetu jest 6 urządzeń czy jedno. Resetowanie do ustawień domyślnych też nic nie zmienia. Jeśli ktoś zna się na tym lub wie, gdzie ewentualnie jeszcze mogę napisać o pomoc to byłabym bardzo wdzięczna. Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 603 Napisano 16 Września 2023 Udostępnij Napisano 16 Września 2023 Jaki to dokladnie model routera ? Router jest od operatora czy Twoj prywatny ? Jaka jest szybkosc łącza ? Na wszystkich urzadzeniach podpietych do routera jest ten sam problem ? Sprawdz tez szybkosc dzialania internetu gdy wszystko jest w porzadku i rowniez gdy sa problemy - np. na speedtest.pl Jezeli szybkosc dzialania internetu w czasie wystapienia problemow bedzie niska w porownaniu z optymalnym dzialaniem to wina raczej lezy po stronie operatora (tym bardziej ze u sasiada sa te same problemy). Cytuj Link to post Share on other sites
xar 4 Napisano 17 Września 2023 Udostępnij Napisano 17 Września 2023 Kinga, Odpowiedz dla sebki1 na jego pytania Rozumiem, że masz połączenie Kablem komputera z routerem. Nie wiem czy będziesz wiedziała, spróbuj dać tzw PINGA do routera, w momencie jak zerwie Twoje połączenie. Napisz, co pokazuje komputer, jak puszczasz takiego PINGA, w konkretnym przypadku z połączeniem LAN. Cytuj Link to post Share on other sites
kinga67811 0 Napisano 17 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2023 (edytowane) 21 godzin temu, sebki1 napisał: Jaki to dokladnie model routera ? Router jest od operatora czy Twoj prywatny ? Jaka jest szybkosc łącza ? Na wszystkich urzadzeniach podpietych do routera jest ten sam problem ? Sprawdz tez szybkosc dzialania internetu gdy wszystko jest w porzadku i rowniez gdy sa problemy - np. na speedtest.pl Jezeli szybkosc dzialania internetu w czasie wystapienia problemow bedzie niska w porownaniu z optymalnym dzialaniem to wina raczej lezy po stronie operatora (tym bardziej ze u sasiada sa te same problemy). Model routera to ASUS RT-AC59U, jest on prywatny a szybkość łącza mierzona z iphone na speedtest.pl to w tym momencie, a akurat teraz znów nie działa to 230 mbs pobieranie, 43 wysyłanie. Gdy wszystko jest w porządku to prędkość wynosi mniej więcej tyle samo.(EDIT: Sprawdziłam jeszcze 2 razy w ciągu ostatnich 10 minut i prędkość pobierania spada do niecałych 100Mbps, pobieranie rośnie. Jednak nawet jak wychodziło 230 to internet nie działał prawidłowo.) Również nie ma znaczenia urządzenie bo jak i na komputerze, laptopie czy wszystkich telefonach dzieje się dokładnie to samo. Jedyne co mnie jeszcze zastanawia to, że na speed tescie wychodzą dobre wyniki, ale gdy loguję się do routera, to liczby skaczą do tak niskich jak poniżej, lub jeszcze niższych wartości. 2 godziny temu, xar napisał: Kinga, Odpowiedz dla sebki1 na jego pytania Rozumiem, że masz połączenie Kablem komputera z routerem. Nie wiem czy będziesz wiedziała, spróbuj dać tzw PINGA do routera, w momencie jak zerwie Twoje połączenie. Napisz, co pokazuje komputer, jak puszczasz takiego PINGA, w konkretnym przypadku z połączeniem LAN. Połączenia z kablem nie mam, ale nie ma to zbytnio znaczenia ponieważ taki sam problem występuje na wszystkich urządzeniach, a gdy internet działa poprawnie to działa naprawdę dobrze. Edytowane 17 Września 2023 przez kinga67811 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.