Skocz do zawartości

PC do 4 tyś , LOL CSgo2 4K - programowanie


Recommended Posts

Za 4200zł można złożyć coś na i5-12400f i rtx 4060ti, jak taniej to schodzimy z karty graficznej:

https://proline.pl/koszyk/a9ed3257

 

Np bierzemy 6700xt za 1545zł:

https://www.sferis.pl/karta-graficzna-sapphire-pulse-radeon-rx-6700-xt-gam-12gb-i256687

15 minut temu, Lord_Krecitsqa napisał:

Rtx to na samą kartę chyba 

Do lola czy cs go nawet do 4k nie potrzeba 4090:)

 

Nie wiem jak z csgo2 ale nie sądzę żeby tam 4060ti/6700xt do 4k 100+fps nie wystarczyło

Montaż w 5dni kompa jest w proline za 1zł z kodem PROPRO

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

CS2 mocno wsiądzie na GPU+CPU - to nie to co jest teraz.

 

Zdecydowanie za wcześnie na podejmowanie decyzji o zakupie nowego kompa, bo brak sensownych testów.

Można się wyłącznie posiłkować tym co jakieś łebki wrzucają na youtube, ale ja na to nie patrzę i w to nie wierzę, dopóki jakaś większa redakcja nie zrobi testu skalowania względem GPU oraz CPU - PO PREMIERZE.
Bo suche klatki to jedno, ale dropy i to jak je czuć to zupełnie inna bajka.

 

 

Do 4k CS2 - 4k zł setup obawiam się że będzie za mało.

Jeżeli feeling silnika gry się nie zmieni (względem CS:GO), dropy na 150-200 FPS będzie mocno czuć, będą odbierać całą przyjemność z gry.


Min 250-300 FPS dla komfortowego grania - tego nie ogarną procki pokroju 5600/12400.
(one nie ogarniają w 1080p na low, a co dopiero 4k)

Edytowane przez wid3l3c
Link to post
Share on other sites
Teraz, wid3l3c napisał:

CPU - PO PREMIERZE.

Znając życie będą łatać rok-dwa więc to też nie będzie wyznacznik, jak jest budżet 4k to i tak lepszego nic nie kupisz jak 12400f + 4060ti

4 minuty temu, wid3l3c napisał:

Min 250-300 FPS

Wiesz że w 4k to nie potrzeba tyle chyba że autor m 4k 144hz monitor ale wtedy raczej by miał więcej kasy na pc;)

 

Do 4k 60hz 120-200fps starczy do płynnej gry:)

Link to post
Share on other sites

@wrobel_krk różnie może być, mogą się pojawić dodatkowe aktualizacje optymalizujące, tylko że np. każda aktualizacja CSGO owe FPSy głównie wyłącznie zabierała, poza jedną gdzie poprawili obsługę wielordzeniową - potem niestety było tylko gorzej :D

 

Dobrze żeby autor był tego świadom, 5600/12400F to będzie entry lvl, może nie wystarczyć do 4k, a nie znamy jeszcze wszystkich map.
Obecnie Nuke jest tą najbardziej wymagającą z obecnie testowanych i te procki są w sumie na granicy 200 FPS 1080p na low z jakimiś RTX3060, a jeszcze został np Ancient....

Ja bym czekał... zagryźć zęby i czekać, pewnie do września.
Premiera w sierpniu, będzie wysyp testów - będzie można wybierać i przebierać.

Edytowane przez wid3l3c
ostani akapit
Link to post
Share on other sites

Widać różnicę zwłaszcza na monitorze 240hz gracze idą w 500fps średnich żeby nie spadało poniżej 240fps.

 

Generalnie ajk ktoś profesjonalnor zagra na 240hz to już nie chce wracać do 144hz. 360 a 240 nie ma już takiej różnicy.

Jak zauważysz ruch 2ms wcześniej 144 vs 240np to zareagujesz szybciej

 

Masz opis ocb:

https://www.csgo-tips.com/fps-in-csgo/

 

  • Dzięki 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Lord_Krecitsqa napisał:

A mnie zawsze zastanawiał fenomen 300fps w CS:go skoro i tak tego nie widać xD

Wiesz co, to nie jest tak.

 

Ja osobiście czuję dropy FPSów jak z ~220-250 zleci nagle na 170-180 - a o to jest bardzo łatwo.

Wystarczy że zaczniesz się obracać i nagle FPSy lecą w dół :D nawet o 40-50.

To było dla mnie punktem kiedy 4690k wymagał wymiany.

U mnie 4790k zapewnia >220/250FPS w zasadzie wszędzie na moich ustawieniach.
A CSGO mocno siedzi na procku, nawet mam wrażenie że rozdziałka siedzi bardziej na procku niż GPU.

Bo jak inaczej wytłumaczyć zmiany średnich FPSów w tym samym teście w zależności od rozdziałki, w momencie gdzie GPU to totalny overkill dla tej gry :)

 

Jak komuś charczy powiedzmy 100-150 FPS to nie widzi żadnej różnicy, bo to dzieje się cały czas.

 

Do tego gierka jest mega podatna na tearing w przypadku wyłączonej synchronizacji pionowej.

Obecnie synchronizacja ma sens przy ultra szybkich odświeżaniach + FPSach.

Jak tego nie będzie (FPSów), obraz będzie pływał lub jak kto woli będzie mniej responsywny - czyli lagować względem ruchu myszą.

Stąd ZAWSZE wyłączało się VSync w CSGO.

 

Jak wyłączysz synchronizację, przy szybszych ruchach masz coś takiego (tearing), przy w moim przypadku 240Hz:

image.png.d19cd3a220e48c7bc8ed72b3d393a7b4.png

Jest to klatka nagrywana w "slow motion" telefonem.

Więc wysoki FPS i odświeżanie ma kolosalne znaczenie.

Te rwanie na prawdę czuć - ale to co innego jeżeli chodzi o nagły stuttering spowodowany niskim frameratem.

To zupełnie inna sprawa, chociaż w pewnym momencie dochodzi do połączenia tych dwóch zjawisk.

 

Czy walka o 2ms ma znaczenie?

Totalnie nie.

Czy 360 vs 240 hz jest różnica?

Totalnie nie.

Czy 240 vs 144 hz jest różnica?

Tak, jest - zależy jednak od gracza i też nie każdy to widzi.

 

Ja podkręcałem BenQ XL2411 ze 144 na ~200Hz i różnica jeszcze była dość znaczna.

Potem to już czuć tylko w windowsie, przy scrollowaniu - a w np. CSGO tylko przy za********e szybkich zwrotach, ale to tylko kwestia estetyki - bo do tego musiałaby być ultraszybka TNka by to wykorzystać i mieć wciąż ostry obraz.

 

Tylko jak mieć ostry obraz jak mamy setki Hzów, a matryca nie daje rady z czasem reakcji pikseli?

Nie dane mi było nigdy tego sprawdzić, jakiś topowy monitor 360Hz na ultraszbkiej TNce i tony (600+)FPS.

 

Jak się bawię i włączam synchronizację pionową na 240, FPS=Hz, albo wyłączę i zdejmę kaganiec = 400+ FPS - nie widzę bardzo żadnej różnicy, ona się już po prostu zaciera - albo człowiek za stary już jest :D

 

Te "240hz+" czuć tylko przy na prawdę bardzo szybkich zwrotach, ale to musisz mieć i ponad kilkaset FPS, dlaczego?

Bo kolejna popularna bariera to 360Hz - napędzisz to jakoś? nie ma opcji, tym bardziej w CS2 co nadchodzi.

 

Tak apropos linku wyżej odnośnie zgrywania się klatek - lepiej mieć 2-3-4 klatki wygenerowane przez GPU zamiast 1 w czasie |---| pomiędzy ramkami monitora, zawsze któraś najświeższa wpadnie do wora :D

 

Jednakże dropy wyczujesz od razu i to bez dwóch zdań - może dla każdego granica jest gdzie indziej, dla mnie jest ona ~200FPS.

 

Dlatego albo ktoś grał na kartoflu i dla niego FPSy rzędu 150 to chleb powszedni - nie zrobi mu to różnicy.

W momencie jak masz płynną grę i łapiesz dropa FPSów, w grach esportowych gdzie 10ms to już dość spora różnica, gdzie nie masz miejsca na błąd i tylko jedno podejście - przegrasz i się wkur, albo w odwrotnej kolejności :D

Edytowane przez wid3l3c
drobne poprawki
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...