Skocz do zawartości

Recommended Posts

dzień dobry jak w temacie chce zbudować domową sieć -> chmura (iphony samsungi itd , tv zapis filmów itd ) 
co mnie interesuje ? z wiedzy jaką posiadam to RAID 50 - 2 dyski nvme (szybkie odczyty) - 2 dyski hdd  (jako głowna baza i backup) 
co posiadam lub będę miał -
2x 990pro 1tb

2x wd gold 2tb
internet - 1000/1000 mbit 

Router tp link ac 3200 

rozprowadzenie RJ 45 - cat 8.1 - komputery i tv wraz z routerem podłączone tymi kablami

 

czego oczekuję ? 

chciałbym założyć tzw prywatną chmurę swoją - do zdjęć danych itd - 

potrzebuję pomocy co można wybrać za server - model ? 

ewentualne zabezpieczenie VPN lub inne - nie znam się wiem ze też jako bezpieczeństwo 

 

czego nie wiem i proszę o wyjaśnienie - łopatologicznie :D
cache do serwera - czyli pamięci nvme jeśli dobrze to rozmumiem <- te bym wykorzystał
2x NVME w raid 0 = 2tb z dużą szybkością 
2x HDD w raid 0 = 4 tb z dużą szybkością 
połączył hdd jako mirror nvme - czyli backup 

VPN - w celu ewentualnego zabezpieczenia dostępu lub coś innego co inna możliwość "antyhacku" :D 
oczywiście zdaje sobie sprawę z tego że coś typu antyhack nie istnieje - ale chciałbym zmaksymalizować zabezpieczenia 

 

Link to post
Share on other sites

tak chodzi mi jaku qnap ? model lub 2 do wyboru ? - nie znam sie na tym probówałem szukać itd ale łopatologicznie potrzebuje info co do tej pamieci cache jak to działa ? 
2 budżet tutaj raczej domowy do kilku tys - biorąc pod uwagę ze mam 3 dyski bo mam 2 hdd po 2 tb i 1 tb na nvme, zostało dokupic 1 dysk hdd 2 tb i tyle. 
chodzi mi też czy to się sprawdzi lub czy ktoś coś podobnego miał. 
nawet jak mam być szczery i poczekać lub szukać jakiegoś serwera to mam 2x 500gb 970 ssd 

Link to post
Share on other sites

Trochę bez sensu...