Skocz do zawartości

Ada Lovelace - wątek o kartach RTX 4000


Recommended Posts

No przecież mniejsze lub większe problemy zawsze się mogą pojawić, prawda? Zawsze lepiej jest mieć kogoś pod ręką, użytkownika praktyka, niż tylko bandę teoretyków siedzących na Intelu i wymyślających potencjalne rozwiązanie. 

Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Alcedo1 napisał:

Panowie a jakie wersje rtx 4070 ti  Waszym zdaniem są porządne. Myslę o zmianie grafy ale interesują mnie tylko porządne (ciche i chłodne) wersje. Ścierwa nie chcę.

W to bym celował ale w cenie max 4.5k

https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/podzespoly-komputerowe/karty-graficzne/karta-graficzna-msi-geforce-rtx-4070ti-gaming-x-trio-12gb-dlss-3

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.01.2023 o 20:55, zbiku90 napisał:

Możliwe że do Direct Storage 1.1 będzie potrzeba sporo Vramu. Już wkrótce się przekonamy jak to działa w praktyce.

Image BlogFig1

Tak wygląda zużycie VRAM na wymaksowanych ustawieniach w 4K (i DLSS Quality bo realnie wygląda lepiej od TAA):
image.png.22e90386c804d28dadba209c9c1156aa.png

Pytanie dlaczego zestawiono RTX 4080 z RX 6800 XT pozostaje otwarte :D

Link to post
Share on other sites

DLSS Quality odciąża między innymi zużycie VRAM, jednak tutaj nawet w pełni natywne wymaksowane 4K 16 VRAM nie powinno wymagać. O ile nie będzie nic zwalone konkretnie.

Jak się silnik gry zachowuje, po dłuższym czasie alokacja znacząco idzie w górę? Może cholerstwo tak dziurawe, że będzię VRAM wcinać jak to niektóre produkcje problematyczne mają. Wtedy wymagania od czapy jako sposób na "łatanie" dziurawej tętnicy plasterkiem, devsi nieraz tak mają :)

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Ok, cofam co mówiłem - po prostu ich menu samo nie wie ile pamięci gra potrzebuje (albo podaje tyle ile faktycznie jest konieczne a nie użyteczne) - podczas faktycznej "gry" (wbudowany benchmark) bez problemu przebijamy 16 GB vRAM.... Ogólnie nie wiem co tyle tej pamięci pochłania bo tekstury oraz ilość detali w grze przywodzi mi namyśl GTA 4 z modami na efekty cząsteczkowe...  Sama gra wygląda jakby planowali zrobić całe oświetlenie z użyciem RT, ale się okazało że wszystko poza RTX 4000 klęka więc się z tego wycofali i gra została bez oświetlenia i cieni w większości scen :D Biorąc pod uwagę że nie ma tu nawet zmiennych pór dnia to wygląda to na bardzo niedorobione... No ale zobaczymy co wyjdzie jak faktycznie chwilę pogram... 

PS. w budowanym teście RTX 4090 z DLSS Q w 4K na najwyższych detalach robi równo 100 FPS... Nie ma tragedii ale nie trudno wskazać gry które wyglądają i działają lepiej. 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, gustine napisał:

Całkiem przyjemne wartości, jak w porównaniu z msi?

W porównaniu do MSI na śmigłach jest 300 obr./min. więcej, ale za to nie piszczą cewki, niezależnie od obciążenia - mi taka rekompensata pasuje. Co ciekawe: według specyfikacji w tym Gainwardzie boost wynosi 2610 Mhz, natomiast w grach karta sama z siebie dobiła mi do 2850 Mhz :o

Link to post
Share on other sites
W porównaniu do MSI na śmigłach jest 300 obr./min. więcej, ale za to nie piszczą cewki, niezależnie od obciążenia - mi taka rekompensata pasuje. Co ciekawe: według specyfikacji w tym Gainwardzie boost wynosi 2610 Mhz, natomiast w grach karta sama z siebie dobiła mi do 2850 Mhz 
Co prawda oglądałem testy phoenixa ale tak samo się zachowywał, ciekawe ale oczywiście na plus. Zobaczymy czy moja sztuka będzie piszczeć, oby nie..
Ale ogólnie rzecz biorąc, jest cicho?
Link to post
Share on other sites
17 minut temu, wojciech spychała napisał:

Ogólnie nie wiem co tyle tej pamięci pochłania bo tekstury oraz ilość detali w grze przywodzi mi namyśl GTA 4 z modami na efekty cząsteczkowe...  

Tak wygląda początek gry w "starannie wyreżyserowanej" sekwencji ucieczki - czyli miejsce w którym każdy gracz się znajdzie: 
image.thumb.png.0428cff99d354f3baccdaf23d6aab77c.png
(karta to oczywiście 4090, ale nie chciało mi się OSD zmieniać opisu :P) 

Pytanie za 100 pkt. - co w tej scenie wymaga 16 GB vRAM? 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, wojciech spychała napisał:

Pytanie za 100 pkt. - co w tej scenie wymaga 16 GB vRAM? 

O DirectStorage 1.1 czytał czy nie? Proszę powiedz chociaż że loadingi są krótkie i rzadkie :D

10 minut temu, Artok napisał:

Co ciekawe: według specyfikacji w tym Gainwardzie boost wynosi 2610 Mhz, natomiast w grach karta sama z siebie dobiła mi do 2850 Mhz :o

W kartach AMD jest tak już od RDNA1. Jak napięcie/temperatura/power limit pozwala to boostuje sporo wyżej niż ma na papierze.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, zbiku90 napisał:

O DirectStorage 1.1 czytał czy nie? Proszę powiedz chociaż że loadingi są krótkie i rzadkie :D

Gra jest na dysku (MP600 PRO 2TB) podpiętym pod chipset (gen 4.0). W platformie testowej będzie na dysku systemowym (tym spiętym z CPU) to będzie można sprawdzić DirectStorage. Choć szczerze powiedziawszy to większość nowych gier nawet bez DS ogarnia temat błyskawicznie - np. Callisto Protocol albo Spidemany - klikasz i jesteś w grze w ciągu 2-3s. Tutaj wygląda to tam samo bez DS. Chyba że jednak DS działa też na SSD obsługiwanych przez chipset? W samej grze nawet tego nigdzie sygnalizują, że jest używane lub nie... 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, wojciech spychała napisał:

W samej grze nawet tego nigdzie sygnalizują, że jest używane lub nie... 

Windows + G -> ustawienia -> funkcje gier. Może coś tam więcej będzie, u mnie tylko pokazuje że C:\ obsługuje a reszta dysków nie. A mam 2 nvme z czego drugi podpięty przez chipset właśnie.

PS. Jest darmowe demo Forspoken m.in. na steam. Każdy może sobie sprawdzić z ciekawości, ja już pobieram ;)

Link to post
Share on other sites
38 minut temu, wojciech spychała napisał:

Co by tłumaczyło to nieznośnie 2,5 s do nawet 3,3 s czasu wczytywania gry (z menu do faktycznego grania). 

Zdaje się że wpływa także na doczytywanie tekstur, bo widziałem że niektórzy narzekają na dropy FPS i pop-upy, u siebie nic takiego nie zauważyłem. Pograłem sobie trochę w to demo i gra raczej nie dla mnie,  kolejny symulator czyszczenia mapy z ikonek a'la AC. Szkoda bo system walki się dość wyróżnia, jest dynamicznie i widowiskowo. Jakby zrobili ją bardziej liniową z jakąś ciekawą fabułą i dialogami (a Japończycy to potrafią) to bym wsiąknął, bieganie po mapie od punktu A do punktu B znudziło mi się już parę lat temu. I nawet ten cały magic parkour tego nie ratuje.

BTW zużycie vram pod modele i tekstury można sobie regulować w ustawieniach, ciekawe jak się będzie zachowywać na kartach 8/10GB.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...