Skocz do zawartości

Sieć wifi w domu jednorodzinnym


Recommended Posts

Cześć,

 

Jestem w trakcie budowy domu jednorodzinnego i w przyszłym tygodniu zaczynamy kłaść instalację.  Dom jest piętrowy - parter oraz poddasze użytkowe, strop betonowy. Dom nie duży bryła ma mniej więcej 9x10m.  Chciałbym się poradzić w kwestii pokrycia mojego domu siecią wifi. Elektryk doradzał mi montaż dwóch access pointów w formie talerzy na suficie tak żeby np wchodząc po schodach telefon przełączał się na to górne urządzenie. Czy to jest dobre rozwiązanie? Jak Wy macie to rozwiązane lub aktualnie byście zrobili mając stan surowy domu? może podpowiecie jakie konkretnie urządzenia już zakupić?

Niestety całe życie mieszkałem w bloku i ograniczałem się do jednego routera który "siał" na całe mieszkanie i nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie.

Wifi wykorzystywane będzie napewno do vod oraz grania, podpięty będzie światłowód także nie chciałbym żeby coś ograniczało przepustowość. 

 

Przy okazji, czy jest sens w dzisiejszych czasach rozprowadzać również sieć po kablu lan? wydaje mi się to już zbędne, ale może się mylę?

Link to post
Share on other sites

Prowadź kable bo poźniej się zapłaczesz. Dwa w każdy punkt pod komputer i po jednym pod każdy ap sufitowy. Całość spięta na patchpanelu i w szafce, najlepiej tam gdzie jest łącze do Internetu. Kable u/utp kategorii 6 w zupełności wystarcza. U mnie przewiduje ok. 500m samego lanu, nie licząc monitoringu, alarmu i automatyki.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Zainwestuj w kable cat. 6 jak będą w ścianach lub listwach bo różnica w cenie cat 5e, a cat 6 jest nie wielka, a cat 6 bez problemu pociągnie ponad 1Gb/s jakby kiedyś było po światłowodzie.  Ja gdybym budował dom kupił bym z 5 metrów światłowodu i wkopał koło domu i doprowadził w domu, żeby potem nie kombinować, a ci co będą instalować poradzą sobie z dołączeniem do tego. Nie jest to wielki koszt.

Edytowane przez Arnold
Link to post
Share on other sites