mrukihuk 0 Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 1. UPC 2. światłowód 3. Compal Connect Box 4. Komputer stacjonarny, karta sieciowa: Gigabyte GC-WB1733D-I 5. WiFi 6. Problem występuje na jednym urządzeniu 7. Nie wiem, jak wyłączyć IPv6, proszę o podpowiedź. Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów z internetem od UPC. Na papierze prędkość wynosi 300mb/s, po kablu faktycznie osiąga prawie 300, ale po WiFi spada do 15-30 (czasami pokaże ok. 100, ale rzadko). Ponad to, kilka razy dziennie gubi sygnał na kilka sekund do nawet kilku minut. Jestem kompletnym laikiem i nie potrafię samodzielnie skonfigurować urządzeń. Technik z UPC przyszedł, podłączył sprzęt i powiedział, że nic nie będzie konfigurował, bo można to zrobić dopiero za 1-2 godziny. Na infolinii jedyne, co zrobili, to rozdzielili sygnał, ale to nie rozwiązało problemu (chociaż jest odrobinę lepiej). Problemem jest pewnie odległość komputera od modemu, wynosi około 10m (mieszkanie), a po drodze znajdują się 2 ściany i kuchnia. Na laptopie, który stoi w tym samym pokoju co modem, prędkość po WiFi osiąga ok. 200mb/s. Czy jest jakiś sposób, aby poprawić prędkość WiFi i ustabilizować połączenie poprzez zmianę ustawień? Jeśli tak, to poproszę o łopatologiczną instrukjcę, jak to zrobić. Jeśli nie da się softwear'owo, to co polecacie kupić do wzmocnienia sygnału? MESH? Budżet to około 500-600 zł. Dziekuję za pomoc. Wyniki.txt Link to post Share on other sites
Genghis Khan 117 Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 Prawdopodobnie masz problem z zasiegiem. Ten laptop ktory jest w tym samym pokoju co modem, zanies go do pokoju gdzie masz problem i zobacz predkosci, daj znac po testach. Link to post Share on other sites