Skocz do zawartości

Recommended Posts

1. UPC

2. światłowód

3. Compal Connect Box

4. Komputer stacjonarny, karta sieciowa: Gigabyte GC-WB1733D-I

5. WiFi

6. Problem występuje na jednym urządzeniu

7. Nie wiem, jak wyłączyć IPv6, proszę o podpowiedź. 

 

Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów z internetem od UPC. Na papierze prędkość wynosi 300mb/s, po kablu faktycznie osiąga prawie 300, ale po WiFi spada do 15-30 (czasami pokaże ok. 100, ale rzadko). Ponad to, kilka razy dziennie gubi sygnał na kilka sekund do nawet kilku minut.

Jestem kompletnym laikiem i nie potrafię samodzielnie skonfigurować urządzeń. Technik z UPC przyszedł, podłączył sprzęt i powiedział, że nic nie będzie konfigurował, bo można to zrobić dopiero za 1-2 godziny. Na infolinii jedyne, co zrobili, to rozdzielili sygnał, ale to nie rozwiązało problemu (chociaż jest odrobinę lepiej). Problemem jest pewnie odległość komputera od modemu, wynosi około 10m (mieszkanie), a po drodze znajdują się 2 ściany i kuchnia. Na laptopie, który stoi w tym samym pokoju co modem, prędkość po WiFi osiąga ok. 200mb/s.

Czy jest jakiś sposób, aby poprawić prędkość WiFi i ustabilizować połączenie poprzez zmianę ustawień? Jeśli tak, to poproszę o łopatologiczną instrukjcę, jak to zrobić.

Jeśli nie da się softwear'owo, to co polecacie kupić do wzmocnienia sygnału? MESH? Budżet to około 500-600 zł.

 

Dziekuję za pomoc.

Wyniki.txt

Link to post
Share on other sites

Wystarczy włączyć Wifi Analyzer (dostępny na telefony z androidem), przejść się po mieszkaniu i popatrzyć na sygnały oraz to ile jest sieci na kanałach.
Dopiero w tedy można podjąć jakieś decyzje.

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, cooger napisał:

Wątpię żeby na tym sprzęcie połączenie bezprzewodowe zadziałało lepiej. Użyj powerline do podłączenia komputera.

Dzięki, a co to jest powerline?

W dniu 17.05.2022 o 17:19, 8gwiazdek napisał:

Wystarczy włączyć Wifi Analyzer (dostępny na telefony z androidem), przejść się po mieszkaniu i popatrzyć na sygnały oraz to ile jest sieci na kanałach.
Dopiero w tedy można podjąć jakieś decyzje.

Jutro sprawdzę i napiszę, jak jest.

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, cooger napisał:

Dzięki, rozumiem, że to jest jakiś wzmacniacz sygnału? Czy możesz polecić jakiś konkretny, samemu ciężko mi wybrać bez jakiejkolwiek wiedzy w tym zakresie. To się podłącza bezprzewodowo, czy któryś musi być połączony z modemem przez kabel?

W dniu 17.05.2022 o 17:19, 8gwiazdek napisał:

Wystarczy włączyć Wifi Analyzer (dostępny na telefony z androidem), przejść się po mieszkaniu i popatrzyć na sygnały oraz to ile jest sieci na kanałach.
Dopiero w tedy można podjąć jakieś decyzje.

Zainstalowałem apkę, jakie dane mam z niej podać?

Link to post
Share on other sites

Powerline tworzy Ci 'kanał' kablowy poprzez 'kable elektryczne'. Czyli możesz połączyć komputer z routerem poprzez gniazdka elektryczne. Prędkość dobierasz według potrzeb - przejrzyj testy bo ta prędkość nie jest tak oczywista jak jest napisane na pudełku.

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, cooger napisał:

Powerline tworzy Ci 'kanał' kablowy poprzez 'kable elektryczne'. Czyli możesz połączyć komputer z routerem poprzez gniazdka elektryczne. Prędkość dobierasz według potrzeb - przejrzyj testy bo ta prędkość nie jest tak oczywista jak jest napisane na pudełku.

Dzięki za podpowiedź. Czy uważasz, że w moim przypadku rozwiąże to problem. Nie chciałbym wydawać pieniędzy na marne, a koszt nie jest mały. Czy mogę zrobić coś, co w miare dokładnie zdiagnozuje mój problem i będzie można stwierdzić z dużym prawdopodobieństwem, że powerline pomoże?

I jeszcze proszę o potwierdzenie, czy dobrze rozumiem zasadę działania powerline: podłączam pierwszy punkt obok modemu i łączę je kablem, drugi punkt podłączam obok komputera i także łączę kablem. Zgadza się?

Edytowane przez mrukihuk
Link to post
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za pomoc. Zakupiłem i testuje Transmiter sieciowy Tenda PH6. Efekt jest taki, że nie zrywa mi już internetu, natomiast prędkości wahają się od 60 do 100 mb/s (przy wyjściowych 300). I teraz moje pytanie: czy mogę jakoś zwiększyć te prędkości? Czy zakup jakiegoś lepszego powerline może wpłynąć na większe prędkości internetu, czy może teraz pogrzebać coś w ustawieniach, żeby poprawić osiągi? Dzięki za pomoc.

Link to post
Share on other sites

kolego sam dziś doświadczyłem tego problemu z ineą. 

za ich routerm po kablu lub wifi mam 300mb jak w umowie. Za tym routerem mam tplink tlwdr3600 i po kablu z tego routera osiągam 300mb. WiFi niestety leży i kwiczy. 

Router już nie pierwszej młodości dlatego myślę nad zmianą....

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Dejff0 napisał:

kolego sam dziś doświadczyłem tego problemu z ineą. 

za ich routerm po kablu lub wifi mam 300mb jak w umowie. Za tym routerem mam tplink tlwdr3600 i po kablu z tego routera osiągam 300mb. WiFi niestety leży i kwiczy. 

Router już nie pierwszej młodości dlatego myślę nad zmianą....

Ja mam w INEA  bezposrednio di ONT wpiety swoj tp-link arcger ax55 bo na tym co oni dają Tilgin w 2.4 Ghz na tv samsung przerywają uslugi smart i to w tym samym pokoju, a na tp-link bajka, Na iPhone SE 2022 w AX pietro nizej pod routerem predkosci jak po kablu 620/640Mb.

 

Dają szrot za darno bo muszą.

Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Arnold napisał:

Ja mam w INEA  bezposrednio di ONT wpiety swoj tp-link arcger ax55 bo na tym co oni dają Tilgin w 2.4 Ghz na tv samsung przerywają uslugi smart i to w tym samym pokoju, a na tp-link bajka, Na iPhone SE 2022 w AX pietro nizej pod routerem predkosci jak po kablu 620/640Mb.

 

Dają szrot za darno bo muszą.

 

za ich routerem zte wszystko gra. to mój stary tp link umiera po wifi

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...