Skocz do zawartości

Recommended Posts

1. UPC

2. światłowód

3. Compal Connect Box

4. Komputer stacjonarny, karta sieciowa: Gigabyte GC-WB1733D-I

5. WiFi

6. Problem występuje na jednym urządzeniu

7. Nie wiem, jak wyłączyć IPv6, proszę o podpowiedź. 

Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów z internetem od UPC. Na papierze prędkość wynosi 300mb/s, po kablu faktycznie osiąga prawie 300, ale po WiFi spada do 15-30 (czasami pokaże ok. 100, ale rzadko). Ponad to, kilka razy dziennie gubi sygnał na kilka sekund do nawet kilku minut.

Jestem kompletnym laikiem i nie potrafię samodzielnie skonfigurować urządzeń. Technik z UPC przyszedł, podłączył sprzęt i powiedział, że nic nie będzie konfigurował, bo można to zrobić dopiero za 1-2 godziny. Na infolinii jedyne, co zrobili, to rozdzielili sygnał, ale to nie rozwiązało problemu (chociaż jest odrobinę lepiej). Problemem jest pewnie odległość komputera od modemu, wynosi około 10m (mieszkanie), a po drodze znajdują się 2 ściany i kuchnia. Na laptopie, który stoi w tym samym pokoju co modem, prędkość po WiFi osiąga ok. 200mb/s.

Czy jest jakiś sposób, aby poprawić prędkość WiFi i ustabilizować połączenie poprzez zmianę ustawień? Jeśli tak, to poproszę o łopatologiczną instrukjcę, jak to zrobić.

Jeśli nie da się softwear'owo, to co polecacie kupić do wzmocnienia sygnału? MESH? Budżet to około 500-600 zł.

Dziekuję za pomoc.

Wyniki.txt

Wystarczy włączyć Wifi Analyzer (dostępny na telefony z androidem), przejść się po mieszkaniu i popatrzyć na sygnały oraz to ile jest sieci na kanałach.
Dopiero w tedy można podjąć jakieś decyzje.

15 godzin temu, cooger napisał:

Wątpię żeby na tym sprzęcie połączenie bezprzewodowe zadziałało lepiej. Użyj powerline do podłączenia komputera.

Dzięki, a co to jest powerline?

W dniu 17.05.2022 o 17:19, 8gwiazdek napisał:

Wystarczy włączyć Wifi Analyzer (dostępny na telefony z androidem), przejść się po mieszkaniu i popatrzyć na sygnały oraz to ile jest sieci na kanałach.