Skocz do zawartości

Modernizacja laptopa Lenovo Legion Y520


Recommended Posts

Witam, przymierzam się do modernizacji laptopa Lenovo Legion y520. Zaznaczam, że jestem kompletnym laikiem w temacie dlatego proszę o wyrozumiałość. Wstępnie myślałem, o zwiększeniu pamięci RAM oraz o dodaniu dysku SSD. Obecnie specyfikacja prezentuje się następująco: 

Procesor: Intel(R) Core(TM) i7-7700HQ CPU @ 2.80GHz, 2801 MHz, Rdzenie: 4, Procesory logiczne: 8

Karta graficzna: GeFroce GTX 1060 with Max-Q Design

Pamięć RAM: 16GB 

DYSK: SSD 256GB 

 

Link to post
Share on other sites

Tak na prawdę to nic poza ramem i ssd pewnie nie wymienisz bo laptop a nie pc. 16 GB to sporo do czego używasz laptopa i co ta modernizacja ma dać? Dysk możesz dać większy jak brakuje Ci miejsca. W szybkości za wiele się nie zmieni poza cyferkami w benchmarkach. 

Link to post
Share on other sites

https://www.x-kom.pl/p/373369-notebook-laptop-156-lenovo-legion-y520-15-i7-7700hq-16gb-2561000-gtx1060.html

 

 

Jest to dokładnie ten produkt zakupiony 4 lata temu.

Laptopa używam głównie do gier dlatego miejsca brakuje konkretnie także myślałem o SSD 1 TB. Czy dobrze myślę, że w tym przypadku możliwa będzie jedynie wymiana obecnego dysku SSD na nowy ze względu na ilość slotów? Czy dołożenie dodatkowych 16gb RAMu nic nie zmieni w kontekście płynności gier, chociażby RDR 2? Obecnie nie jestem w stanie grać z przyjemnością i płynnością chyba, że to kwestia konfiguracji.

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 26.04.2022 o 18:40, TymoMias napisał:

Czy dobrze myślę, że w tym przypadku możliwa będzie jedynie wymiana obecnego dysku SSD na nowy ze względu na ilość slotów?

Nie. Na szczęście masz nieużywane złącze SATA, więc dokładasz SSD o pojemności jakiej chcesz.

 

51 minut temu, Chomik Tomek napisał:

W niektórych lapkach da się wymienić proca a czasem nawet grafę

To są bardzo rzadkie przypadki i dotyczą starszego sprzętu. Teraz wszystko jest lutowane.

Link to post
Share on other sites